Hop til indhold

HTM debut for min smukke blå tøs idag.

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Så kom dagen, hvorpå Caia og jeg stillede op i HTM klasse 1 officielt.:blink:

Jeg var en smule nervøs, men fik styr på nerverne. Vi har måske ikke haft den bedste optakt pga. vores ferie, men altså min blå stjerne har jo ikke glemt tingene.

På forhånd var jeg godt klar over at feltet i klasse 1 var hård... Mit mål var faktisk at vi skulle have det sjovt, og at hun ikke løb ud af ringen.

Hun var super klar under opvarmningen, men da vi gik ind i ringen virkede hun noget mærket af at der var telte, duftende, mennesker og andre hunde - Men sammen klarede vi den, og hun arbejdet rigtig flot:banan:

Jeg gjorde ALT for at støtte hende, og jeg roste og snakkede så meget jeg kunne. Vores program gik faktisk ganske udmærket, hun havde nogen smukke positioner, især foran positionen var jeg MEGET stolt af, og vores BUT! Efter vores slut position, brød jeg ud i jubel, legede med hende, roste, og vi havde KÆMPE fest, og så fik hun lige lidt engelsk bøf!:engel:

Vi BESTOD klassen med 24,4 ud af 30 mulige - Hvilket jeg er UTROLIG stolt af. Hun er sku så hammerende sej min dejlige, lækre, arbejdsivrige vuf!

Vi fik 3 Q point ud af 5 mulige, og med tanke på at de andre er ret så dygtige i klassen, er jeg MEGET MEGET tilfreds. Det vigtigste var at vi hyggede os, og at hun blev inde i ringen, det er bare ekstra bonus at bestå og få Q point med hjem. Elsker min lille blå:hjerte::lun:

Vi fik brugbare dommer kommentare med på vejen, bl.a at vi havde flotte positioner, og at føre støttede hund rigtig flot, derudover fik vi kommentaren " FLOT DEBUT". Næste gang er vi endnu mere skarpe, det er jeg sikker på.

En ny HTM stjerne er født... Det er der ingen tvivl om! :oops:

Caia er gået direkte i seng, hun er TRÆT..

Og hendes stolte mor er faktisk også træt!

Har jeg skrevet at jeg ELSKER min dejlige vuf?! Ihhhh altså. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Tak tak tak...:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Utroligt at man kan blive så glad efter en konkurrence.

Det er ikke helt gået op for mig at vi rent faktisk klarede den, og at det gik godt.

Næste konkurrence bliver den 16 oktober som afholdes af border collie klubben. Det bliver spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tillykke igen, det var rigtig flot. :5up: Ikke mindst de hårde odds taget i betragtning. Jeg er sikker på, at hun vil være mindre påvirket af omgivelserne næste gang, når det er indendørs, hvor der er færre forstyrrelser. :-)

1000 tak Sonja:blink:

Jeg har overhovedet ikke set noget til hende siden vi er kommet hjem. Nøøj hvor er hun træt det lille pus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
For øvrigt, tager du Caia og buret med ned i klubben, når du går føl? Jeg tænker, at så kan du lave burtræning med hende dernede, så hun forhåbentlig ikke stresser over det til konkurrencer.

Jo det var min plan, bortset fra at det næsten er umuligt at gå så laaangt med. Det tager os næsten en time at gå ned til klubben hjemmefra os af.

Men havde overvejet at få kæresten til at køre os der ned på tirsdag, så jeg kunne få buret med mig, og så må det stå i klubben indtil jeg skal bruge det til næste konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder til at I havde en fantastisk debut og en super dag :klap: Tillykke med det - og de flotte point som jeg ikke aner er godt eller skidt :lol::lol:

Iiih, og du lyder som om du har fået blod på tanden med hensyn til konkurrencer... Jeg synes selv, at når man først havde været afsted første gang og oplevet at man ikke døde af skræk, så var man bare klar på mere mere mere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det lyder til at I havde en fantastisk debut og en super dag :klap: Tillykke med det - og de flotte point som jeg ikke aner er godt eller skidt :lol::lol:

Iiih, og du lyder som om du har fået blod på tanden med hensyn til konkurrencer... Jeg synes selv, at når man først havde været afsted første gang og oplevet at man ikke døde af skræk, så var man bare klar på mere mere mere :mrgreen:

5 Q point = 1 præmie

4 Q point = 2 præmie

3 Q point = 3 præmie - Caia og jeg fik en 3 præmie.

De 5 Q point gik til en svenkser som er i klasse 2 eller 3 i sverige med hendes hund. Når du stiller op i et andet land, starter man så med klasse 1, tror også det er fordi at reglerne ikke er helt de samme i Sverige som i DKK

de 4 Q point gik til en meget erfaren handler, som er i klasse 3 i både HTM og FS med hendes andre hunde. Så svær svær modstand.. Hehe!

Og ja der er kommet blod på tanden her i Søborg! Skal da vise hvad min lækre hund har at byde på. Hehe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ej hvor er det super flot. stort tillykke med det.

Har du ikke nogle billeder af den dygtige pige :banan:

Ingen billeder fra konkurrencen desværre. Måske der er andre der har taget billeder. Jeg kan jo prøve at forhøre mig..

Og mange tak. Selv idag flyver jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvor er det flot, en tredie plads første gang I er med, det er da helt vildt :klap:

Og at I samtidig formåede at have det sjovt, det syntes jeg er endnu mere fantastisk, det er sådan det skal være :5up:

1000 tak Lonny:blink:

Min vuf var bare sej:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

5 Q point = 1 præmie

4 Q point = 2 præmie

3 Q point = 3 præmie - Caia og jeg fik en 3 præmie.

De 5 Q point gik til en svenkser som er i klasse 2 eller 3 i sverige med hendes hund. Når du stiller op i et andet land, starter man så med klasse 1, tror også det er fordi at reglerne ikke er helt de samme i Sverige som i DKK

de 4 Q point gik til en meget erfaren handler, som er i klasse 3 i både HTM og FS med hendes andre hunde. Så svær svær modstand.. Hehe!

Og ja der er kommet blod på tanden her i Søborg! Skal da vise hvad min lækre hund har at byde på. Hehe :-)

En tredje præmie er da vildt sejt - og så i jeres første konkurrence - især da når I var oppe imod så erfarene modstandere :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
En tredje præmie er da vildt sejt - og så i jeres første konkurrence - især da når I var oppe imod så erfarene modstandere :klap:

Jaaaaa - Vi er seje:mrgreen:

Opdrætter var også MEGET stolt.

Og her til morgen da vi trænede var hun endnu mere sej!

Link til indlæg
Del på andre sites