Hop til indhold

Liste over foder og tilskud til hunde med led-, HD og gigtproblemer


Dorte
 Share

Recommended Posts

Der er tilbud på Olivers Body Boost indtil d. 31. december. Istedet for 549 kr for 1 liter er prisen 399 kr, så jeg bestiller da vist lige en flaske:cool:

 

OLIVER'S Petfood Shop hundefoder, foder, kattefoder, opdraetter

 

Molly får det, DÅRLIG ÅNDE, så er du advaret :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er tilbud på Olivers Body Boost indtil d. 31. december. Istedet for 549 kr for 1 liter er prisen 399 kr, så jeg bestiller da vist lige en flaske:cool:

 

OLIVER'S Petfood Shop hundefoder, foder, kattefoder, opdraetter

 

:5up: Så skal den afprøves

 

Molly får det, DÅRLIG ÅNDE, så er du advaret :lol:

 

Liva får p.t. Luposan og lakseolie - og lige sådan en times tid efter skal hun helst ikke uddele for mange møzzer :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Hayly får forresten pt glukosamin tabletter 400mg købt i Matas - efter råd fra dyrlæge. Om det virker endnu ved jeg ikke, for der går jo nogle uger, inden man kan se en virkning.

 

Hej, hvad giver du for disse tabletter. Canosan hos dyrelægen koster 200 kr. for 60 stk. En medium lab skal have 1,5 pr. dag???

SYnes produkterner savner en ordentlig deklaration. Kodeordet er åbenbart en slags musling, men der står ikke en bjælle om, hvor meget der er i...??Der må være andre regler for medicin/kosttilskud til dyr end til mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen, der ved om man skal bestille en pumpe også ????

 

Det tror jeg ikke.. Kiggede på deres pumpe og der står i beskrivelsen at det er til fiskeolien, bodyboost er slet ikke nævnt.. Men synes det er lidt underligt, for hvordan skal man ellers dosere? Dog står der er at en 30 kg hund skal have 4 ml, så måske er der en måleske med:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hayly får forresten pt glukosamin tabletter 400mg købt i Matas - efter råd fra dyrlæge. Om det virker endnu ved jeg ikke, for der går jo nogle uger, inden man kan se en virkning.

 

Synes det er lidt underligt, at hun kun får glukosamin:hmm:

 

Alle siger, at de skal have både glucosamin, msm og/eller chondroitin for at få den bedste effekt:hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke.. Kiggede på deres pumpe og der står i beskrivelsen at det er til fiskeolien, bodyboost er slet ikke nævnt.. Men synes det er lidt underligt, for hvordan skal man ellers dosere? Dog står der er at en 30 kg hund skal have 4 ml, så måske er der en måleske med:vedikke:

 

Vi må se, når den kommer.

 

Det slog mig bare lige pludselig i går aftes, om jeg også skulle have bestilt en pumpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må se, når den kommer.

 

Det slog mig bare lige pludselig i går aftes, om jeg også skulle have bestilt en pumpe.

 

Jeg tænkte på det, da jeg bestilte og tjekkede derfor pumpen, men valgte at lade være.. Jeg har vist en ekstra pumpe liggende, hvis nu det skulle være.. Men tror næsten, der må være et mål med, ellers tror jeg de ville have skrevet 2-3 pump.. Meen ved det jo altså ikke 100%:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Jeg kan læse mig frem til, at i hvertfald på mennesker, har hyben og hvidløg en (dokumenteret?) gavnlig effekt på led, herunder især ledgigt og slidgigt. (I må ikke spørge mig om forskellen) Flere nævner og disse herinde i forbindelse med kosttilskud m.v.

 

Er der nogen, som har talt med dyrlægen om disse "ekstra" supplementer i forhold til, hvad dyrlægen foreskriver? Eller er der nogen af jer, der ved noget mere om evt. forholdsregler i forhold til overdosering/forgiftning osv.?

 

Er sikker på, at jeg har set i Matas at man kan købe hybenpulver til menesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Synes det er lidt underligt, at hun kun får glukosamin:hmm:

 

Alle siger, at de skal have både glucosamin, msm og/eller chondroitin for at få den bedste effekt:hmm::hmm:

 

Hvad er det der MSM, synes ikke det står på nogle af deklarationerne på det jeg giver min.???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan læse mig frem til, at i hvertfald på mennesker, har hyben og hvidløg en (dokumenteret?) gavnlig effekt på led, herunder især ledgigt og slidgigt. (I må ikke spørge mig om forskellen) Flere nævner og disse herinde i forbindelse med kosttilskud m.v.

 

Er der nogen, som har talt med dyrlægen om disse "ekstra" supplementer i forhold til, hvad dyrlægen foreskriver? Eller er der nogen af jer, der ved noget mere om evt. forholdsregler i forhold til overdosering/forgiftning osv.?

 

Er sikker på, at jeg har set i Matas at man kan købe hybenpulver til menesker.

 

Luna får hybenpulver sammen med sin luposan gelenk og fiskeolie:-D Og hun får 1 tsk (ca 4 gram). Jeg har ikke snakket med dyrlægen om det. Og hvidløg får hun også indimellem, dog lige så meget som beskyttelse mod lopper og flåter

 

Hvad er det der MSM, synes ikke det står på nogle af deklarationerne på det jeg giver min.???

 

Der står lidt om det her:

 

MSM

 

Havde jeg råd købte jeg alle 3 dele fra Vitalhorse, men det er 2300 kr.. Godt nok for en meget stor mængde og det ville sikkert betale sig i længden, men har bare ikke 2300 kr at lægge ud:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, hvad giver du for disse tabletter. Canosan hos dyrelægen koster 200 kr. for 60 stk. En medium lab skal have 1,5 pr. dag???

SYnes produkterner savner en ordentlig deklaration. Kodeordet er åbenbart en slags musling, men der står ikke en bjælle om, hvor meget der er i...??Der må være andre regler for medicin/kosttilskud til dyr end til mennesker.

 

Jeg giver 115kr for 90 piller - vores hund på 70kg skal have 2 tabletter om dagen:5up:.

 

Synes det er lidt underligt, at hun kun får glukosamin:hmm:

 

Alle siger, at de skal have både glucosamin, msm og/eller chondroitin for at få den bedste effekt:hmm::hmm:

 

De 2 andre komponenter er i hendes foder. Og MSM og chondroitin er ikke godkendt til mennesker, derfor kan man kun rent glukosamin. Hun har jo også prøvet produkter med alle tre dele i, hvilket gav nul og niks, så nu prøver vi dette!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Luna får hybenpulver sammen med sin luposan gelenk og fiskeolie:-D Og hun får 1 tsk (ca 4 gram). Jeg har ikke snakket med dyrlægen om det. Og hvidløg får hun også indimellem, dog lige så meget som beskyttelse mod lopper og flåter

 

 

 

Der står lidt om det her:

Havde jeg råd købte jeg alle 3 dele fra Vitalhorse, men det er 2300 kr.. Godt nok for en meget stor mængde og det ville sikkert betale sig i længden, men har bare ikke 2300 kr at lægge ud:lol:

 

Tak for linket. Det kom ikke frem i min søgning :) :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Nu er denne tråd jo ikke dugfrisk, men er der nogle af jer erfarne hundejere, der har en holdning til, hvornår diverse kosttilskud, olier m.v. sådan rent fysiologisk må formodes at begynde at virke?

 

1 uge? 3 måneder? Og har "de kloge" en holdning til, om de kan virke "afhjælpende/helbredene" på de konstaterede forhold eller kun forebyggende på fremtidig slidtage?

 

I øvrigt sov min hund med BoT benbandagen på det dårlige forben for første gang i nat. Intet stivhed at spore i morges, og hun virkede ikke irriteret på bandagen, når den skal af og på. Omvendt er hun også - af hendes fodderrationer, man skal jo slanke sig :engel:- blevet dynget til i guffer, bare bandagen var i syne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er denne tråd jo ikke dugfrisk, men er der nogle af jer erfarne hundejere, der har en holdning til, hvornår diverse kosttilskud, olier m.v. sådan rent fysiologisk må formodes at begynde at virke?

 

1 uge? 3 måneder? Og har "de kloge" en holdning til, om de kan virke "afhjælpende/helbredene" på de konstaterede forhold eller kun forebyggende på fremtidig slidtage?

 

I øvrigt sov min hund med BoT benbandagen på det dårlige forben for første gang i nat. Intet stivhed at spore i morges, og hun virkede ikke irriteret på bandagen, når den skal af og på. Omvendt er hun også - af hendes fodderrationer, man skal jo slanke sig :engel:- blevet dynget til i guffer, bare bandagen var i syne.

 

Jeg mener at kunne huske, at de kloge siger 3 uger. Mange reklamerer mere i hvert fald med, at der sker fremskridt i løbet af 21 dage.

 

Jeg har selv svært ved at bedømme det, da Liva (heldigvis) ikke er så plaget endnu og derfor ikke har haft daglige problemer, men kun en gang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener også det er 2-3 uger, men har ikke selv haft brug for at kigge efter, da Luna ikke har været halt eller lignende..

 

Og Dorte, mit tilskud fra Olivers kom samme dag, bare op af dagen istedet for:lol:

 

Vi har ikke meget luposan tilbage, så går snart igang med Olivers BB.. Lidt irriterende er det dog, at der på hjemmesiden står at fra 0-30 kg skal de have 4 ml, når der på flasken står at det er 4 ml pr 20 kg hund.. Så er det pludselig en anden dagspris..:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er denne tråd jo ikke dugfrisk, men er der nogle af jer erfarne hundejere, der har en holdning til, hvornår diverse kosttilskud, olier m.v. sådan rent fysiologisk må formodes at begynde at virke?

 

1 uge? 3 måneder? Og har "de kloge" en holdning til, om de kan virke "afhjælpende/helbredene" på de konstaterede forhold eller kun forebyggende på fremtidig slidtage?

 

I øvrigt sov min hund med BoT benbandagen på det dårlige forben for første gang i nat. Intet stivhed at spore i morges, og hun virkede ikke irriteret på bandagen, når den skal af og på. Omvendt er hun også - af hendes fodderrationer, man skal jo slanke sig :engel:- blevet dynget til i guffer, bare bandagen var i syne.

 

 

Vi kan desværre ikke se forskel på vores hund efter vi er begyndt med olie, men det kommer nok også an på hvor gal den er med hunden, for så kan man nok ikke regne med at olie og tilskud er kuren. Jeg blir dog ved med at give olie da det jo hvert fald ikke gør hende dårligere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er denne tråd jo ikke dugfrisk, men er der nogle af jer erfarne hundejere, der har en holdning til, hvornår diverse kosttilskud, olier m.v. sådan rent fysiologisk må formodes at begynde at virke?

 

1 uge? 3 måneder? Og har "de kloge" en holdning til, om de kan virke "afhjælpende/helbredene" på de konstaterede forhold eller kun forebyggende på fremtidig slidtage?

 

I øvrigt sov min hund med BoT benbandagen på det dårlige forben for første gang i nat. Intet stivhed at spore i morges, og hun virkede ikke irriteret på bandagen, når den skal af og på. Omvendt er hun også - af hendes fodderrationer, man skal jo slanke sig :engel:- blevet dynget til i guffer, bare bandagen var i syne.

 

Mht. Back on track står det i den "brochure der fulgte med. Cirka 20 dage før man kan opnå optimal effekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...