Hop til indhold

Liste over foder og tilskud til hunde med led-, HD og gigtproblemer


Dorte
 Share

Recommended Posts

Det har jeg ikke hørt og det tvivler jeg helt ærligt på.. Jeg kan da se en effekt, når Luna har haft sit på et par timer

 

det står faktisk i indlægs seddelen også, det med de 8 timer :blink:

 

der står så også "Allerede efter nogle timer opleves ofte en mindsket smerte i spændte muskler og inflammerede led. Kan skanne det ind senere hvis det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

det står faktisk i indlægs seddelen også, det med de 8 timer :blink:

 

der står så også "Allerede efter nogle timer opleves ofte en mindsket smerte i spændte muskler og inflammerede led. Kan skanne det ind senere hvis det er.

 

Behøver du ikke, jeg tror skam på dig:lol: Men okay, så er det jo fint nok at Luna har sit netdækken på, det meste af dagen indenfor:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke en der gider skanne den seddel???? :)

 

Min scanner har erklæret krig mod mig, men jeg kan skrive det hele ind her:

 

(forsøgt oversat til dansk fra svensk)

 

Anvendelsesråd:

 

Alle BoT produkter skal starte ud gradvist. De første 2-3 dage må dækkenet max være på i 4 timer. Hunden får da mulighed for at vænne sig til den effekt, som dækkenet giver.

 

Årsagen til at vi anberfaler at man begynder med max 4 timers brug er at vi ved enkelte tilfælde har oplevet at der er kommet en lokal reaktion i form af hævelse efter nogle dages brug. Dette skyldes den øgede blodgennemstrømning, som faktisk er et godt tegn op det keramiske stofs effekt. Har man tidligere erfaring med BoT kan man bare fortsætte med at bruge det. Normalt vil man holde en pause indtil hævelsen er væk og så begynde langsomt at bruge dækkenet igen i kortere perioder. Brug ikke "liniment" (ved ikke hvad dette betyder på svensk, men mon ikke Korvis kan hjælpe os der - spørger hende lige bagefter og kommer med oversættelse senere) og dækken sammen i denne periode.

 

Vi anbefaler at BoT dækkenet erstatter liniment. Man kan godt bruge liniment og dækkent sammen, men det kan give blister. Ved brug af kun det keramiske stof er risikoen for blister mindre end 1 ud af 50.000

 

Bruges ikke ved drægtighed (dette er fordi man aldrig kan afgøre om effekten fra et rimelig nyt produkt kan være årsag til abort eller misdannelse).

 

"Hvordan skal BoT anvendes"?

 

Behandling af ryg:

 

Ved behandling af rygproblemer bør man efter tilvænningsperioden øge brugen til minimum 8 timer pr døgn, gerne længere. Fortsæt brugen af BoT dagligt i mindre end 4 uger. Derefter skal man holde pause i 1 uge, hvorefter man kan bruge produktet i 2 uger. Fortsæt derefter behandlingen med pauser hver 3. uge, så man kan følge helings-forløbet.

 

Hvis man ikke holder pauser i behandlingen er der den risiko, at man begynder at aktivere hunden for meget i troen, at den er blevet helt rask, da man ikke ser de sædvanlige signaler i form af hævelse, stivhed og smerte, som BoT brugen mindsker.

 

Hvis det er em længerevarende skade/helingsproces f.eks pga et flået ligament eller seneskade kan BoT bruges konstant under hele processen/perioden.

 

Forebyggende:

BoT kan bruges forebyggende med pauser. Vi anbefaler brug i 2 uger og så 1 uges pause osv. Alternativt kan man bruge BoT 1 dag før og 2 dage efter træning og holde pause indtil næste træning.

 

Hvorfor anbefaler vi pauser i behandlingen?

En af årsagerne til at vi anbefaler pauser i behandlingen med BoT er at det er velkendt, at kroppen vænner sig til visse lægemidler og at man må tage højere doser for at opnå samme effekt, hvis man ikke holder pauser. Fornemmelsen for denne tilvænning er individuel, men vi vil gøre opmærksom på at denne mulighed findes.

 

En anden årsag er at hunden har færre symptomer i form af hævelser, stivhed og smerte, når man bruger BoT. I kombination med pausen skal man tjekke om årsagen til symptomerne stadig er der. Så kan hundens aktiveringsniveau bestemmes ud fra det. Alternativt kan man gå til dyrlægen for at bedømme den eksisterende skade. Vi anberalder derfor en pause hver 3. uge i brug af BoT.

 

Efter en eventuel injektion i et led anbefaler vi en pause med BoT i 2 dage efter, for at bevare effekterne ved injektionen.

 

Vaskeråd:

BoT produkterne kan vaskes i vaskemaskine på 30 grader med almindeligt vaskemiddel. Det skal lufttørre. Brug IKKE blegemiddel eller "mjukmiddel" (får jeg også lige oversat). Ingen tørretumbling. Du kan godt stryge produktet, dog må temperaturen ikke overstige 50 grader. Det keramiske pulver er indsmeltet i trådene af polyester/polypropylen og splittes ikke ved vask. Produktet vil dog slides med tiden.

 

Medicinfri smertelindring

Produkterne består af polyester/polypropyle med et fint pulver af keramik indsmeltet i trådene, som giver stoffet disse unikke egenskaber. Det keramiske stof reflekterer hundens kropsvarme i form af infrarød stråling, hvilket gør at BoT kan lindre inflammation samt mindske smerte i muskler, ligamneter, sener og led. Varmen øger blodgennemstrømningen i det skadede området og fremskynder heling.

 

Ved at lindre inflammation og øge blodcirkulationen har mange hunde fået hjælp og lindring med rygproblemer, med BoT dækken.

 

Mange hunde- og hesteejere bliver overbevist om lindringen som BoT giver deres dyr og bruger selv BoT menneskeprodukter for egen medicinfri smertelindring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Liniment er et middel man bruger til at smøre på ømme led og muskler. F.eks tigerbalsam og sådan.. Så det må man ikke bruge sammen med dækkenet:lol:

 

Mjukmiddel er skyllemiddel, så heller ingen skyllemiddel når du vasker det:-D

 

Tak tak for en fantastisk sød handling :-) nu er jeg sikker på at bruge det rigtigt. Godt nytår til jer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador
Synes det er lidt underligt, at hun kun får glukosamin:hmm:

 

Alle siger, at de skal have både glucosamin, msm og/eller chondroitin for at få den bedste effekt:hmm::hmm:

 

Sorry jeg lige ripper op en en gammel tråd, men jeg er ved at kløjs i varedeklarationer eller mangel på samme. Giver efter råd fra dyrlægen Canosan. Herudover bla. også olie osv. Men, indeholder Canosan MSM, som jo er én af de 3 ingredienser, der anbefales? Inholdsfortegnelsen hjælper mig ikke. Kan se, at jeg kan købe MSM tilskud separat, men vil jo heller ikke "overdosere". Alle tre dele, altså glucosamin, MSM og chondrotin burde vel være i det dyrlægen anbefaler???

 

:???::???::???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry jeg lige ripper op en en gammel tråd, men jeg er ved at kløjs i varedeklarationer eller mangel på samme. Giver efter råd fra dyrlægen Canosan. Herudover bla. også olie osv. Men, indeholder Canosan MSM, som jo er én af de 3 ingredienser, der anbefales? Inholdsfortegnelsen hjælper mig ikke. Kan se, at jeg kan købe MSM tilskud separat, men vil jo heller ikke "overdosere". Alle tre dele, altså glucosamin, MSM og chondrotin burde vel være i det dyrlægen anbefaler???

 

:???::???::???:

 

Du ripper ikke op i en gammel tråd:-) Vi skriver alle i den, når vi finder noget nyt eller har spørgsmål:-D

 

Iflg Google er der blålæbet musling i Canosan. Og det er naturligt glukosamin. Om det er nok, ved jeg ikke. Men det er det samme, som der er i Luposan Gelenk.. Og jeg har kun givet Luposan og fiskeolie.

 

Jeg ville bare fortsætte, som du gør nu:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Fortsæt brugen af BoT dagligt i mindre end 4 uger. Derefter skal man holde pause i 1 uge, hvorefter man kan bruge produktet i 2 uger. Fortsæt derefter behandlingen med pauser hver 3. uge, så man kan følge helings-forløbet.

 

Hvis man ikke holder pauser i behandlingen er der den risiko, at man begynder at aktivere hunden for meget i troen, at den er blevet helt rask, da man ikke ser de sædvanlige signaler i form af hævelse, stivhed og smerte, som BoT brugen mindsker.

 

Hvis det er em længerevarende skade/helingsproces f.eks pga et flået ligament eller seneskade kan BoT bruges konstant under hele processen/perioden.

 

.

 

Vil det sige man IKKE må give hunni dækkenet på hver dag :confused:

Molly får sit på hver dag når vi er ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige man IKKE må give hunni dækkenet på hver dag :confused:

Molly får sit på hver dag når vi er ude.

 

Næh så længe du lige har i baghovedet, at hun ikke må té sig tosset og give komplet los, så kan jeg ikke se det gør noget at du bruger det hver dag.. :-) Bare lige have i baghovedet, at du ikke må begynde at motionere hende alt for meget mere end du gør.. Indtil det bliver varmere og I måske kan nøjes med dækkenet derhjemme før og efter gåture..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Chocolate Labrador
Liva var til massage i sidste uge, og jeg nævnte selvfølgelig, at vi var begyndt på Body Boost.

 

Min massør nævnte så, at hun havde en kunde, hvor hunden havde fået lagt guld ind både i for- og bagpart. Den var livet gevaldigt op efter den var startet på Body Boost.

 

Hvilken produkt var body boost "erstatning" for? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva var til massage i sidste uge, og jeg nævnte selvfølgelig, at vi var begyndt på Body Boost.

 

Min massør nævnte så, at hun havde en kunde, hvor hunden havde fået lagt guld ind både i for- og bagpart. Den var livet gevaldigt op efter den var startet på Body Boost.

 

Det samme siger min massør om Vital Animin.. Især for AA hunde..

 

Jeg kan ikke se en forskel og har valgt at bestille en Luposan Gelenk nu her, da jeg skulle bestille.. Så kan det være jeg kører med dem begge sideløbende.. Body Boost'en er bare for dyr (for mig), hvis den ikke virker bedre end Luposan'en

 

Sagde hun noget om, hvor langt tid efter opstart af BB, der var en virkning? Kan jo sagtens være, at jeg er for utålmodig:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme siger min massør om Vital Animin.. Især for AA hunde..

 

Jeg kan ikke se en forskel og har valgt at bestille en Luposan Gelenk nu her, da jeg skulle bestille.. Så kan det være jeg kører med dem begge sideløbende.. Body Boost'en er bare for dyr (for mig), hvis den ikke virker bedre end Luposan'en

 

Sagde hun noget om, hvor langt tid efter opstart af BB, der var en virkning? Kan jo sagtens være, at jeg er for utålmodig:engel:

 

Nææh det nævnte hun ikke noget om - og jeg spurgte ikke.

 

Jeg tror, at der er bare individuelt, hvad der virker på hundene.

 

Jeg ville give det i hvert fald en måned før jeg opgav et produkt. Når de reklamerer siger de fleste noget med "21 dage så har du en ny hund", så hvis hunden stadig er gammel efter 1 måned, ville jeg prøve noget nyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...