Hop til indhold

At rejse og flytte med hund

Recommended Posts

Jeg har siddet og drømt lidt i denne uge, og kom til at tænke på, hvor fantastisk det kunne være at flytte til et fremmed land.

Men så var der jo det dilemma med at skulle have hunden med sig.

Nu har jeg ikke erfaring med at rejse med hund eller flytte over landegrænser med hund, men jeg forestiller mig, at det kan være svært at krydse landegrænser med en hund, f.eks. hvis man vil flytte til England (de har vidst ret stramme restriktioner).

Men er der nogen der har erfaring med at flytte over landegrænser med hund og ved, om det overhovedet er så besværligt som jeg går og bilder mig ind?

Og hvis det nogensinde kom dertil, hvad det ville kræve? Her tænker jeg på, at når du importerer en hund til Danmark, er der vidst nogle udgifter i forbindelse med at overføre stambog osv. til DKK.

Og så, selvom det slet ikke er relevant for mig, er der så nogen der er bekendt med reglerne om indførsel af dyr til Island? For jeg har hørt, at det skulle være helt umuligt at indføre dyr derovre.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg flyttede selv til england med tre hunde og to katte. De skal have pas, og de skal være chipmærkede og rabiesvaccinerede. Der skal gå mindst 6 mdr fra rabiesblodprøven, til du må indføre dem til UK, men hvis alt er iorden, er der ingen problemer overhovedet.

Det er vigtigt at tjekke dyrets chip inden afrejse, det ville være katastrofalt at stå og skulle med færgen og chippen har flyttet sig til et sted man ikke kan finde den, eller endnu værre, er defekt og ikke kan spores!

Jeg fik selv lov at scanne alle mine dyr i havnen i holland, og alle toldere etc var flinke og hjælpsomme.

Link til indlæg
Del på andre sites

generelt er det uproblematisk at rejse med dit dyr- dyret skal bare have et pas, og det får du lavet hos din dyrlæge . pga 120dages reglen med rabiestjekket- tager det ca et halvt år at få et rejseklart pas

jeg flyver,sejler og kører bil med hund(tog og bus er heldigvis ikke aktuelt) og har ingen problemer overhovedet

altså lige med undtagelse af island- jeg mener stadig det er kompliceret og jeg ved at selv om mit ridetøj er totalt rengjort- så kan det stadig være svært at indfører- det skal steriliseres og i forseglet plast.

så er det ligefrem et levende dyr - som du jo ikke ligefrem kan sterilliserer- så er det nok er umuligt,

hvis ikke du har hunden nu, og gerne vil til udlandet- så er det mest ansvarlige efter min mening at du venter med at anskaffe et dyr indtil dine forhold er mere ansvarlige i forhold til husdyrhold:banan:

men det er sundt,fedt og sjovt at bo i udlandet-så det er da bare om at komme afsted :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

PinPoynter - hvorfor færge og ikke fly?

Var det primært for at kunne opholde sig sammen med dyrene på turen?

Og hvad med stamtavler osv., var der noget dér som skulle ordnes/flyttes?

Spix - det er kun nogle tanker jeg har gjort mig, det er ikke noget jeg vil føre ud i livet (foreløbigt). :-D

Jeg blev bare nysgerrig efter at have leget lidt med det i tankerne, men jeg er ikke klar til at løsrive mig fra Danmark de næste par år. Og ved ikke, om det nogensinde bliver til noget. Det var bare et spontant indfald. :mrgreen:

Og Island bliver det nok aldrig, jeg kom bare til at tænke på det, da jeg har hørt meget om, at der ikke er blevet indført dyr i de sidste mange, mange år.

Jeg ville bare høre, om muligheden stadig var der om 5-6 år, når jeg har hund, kat og hvad dertil hører, uden at dyret skulle igennem utallige halsbrækkende tests. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Færge fordi vi skulle have nogle ting med. Jeg fik en til at komme og hente mig i en varevogn med bure. Martin flyttede 6 uger før mig.

Havde da gerne fløjet, men det ville blive dyrt og omstændigt, og jeg ville ikke have kunne tage nogle af mine ejendele med over.

Ingen af mine havde stamtavle, men det er vel også kun hvis man vil avle eller udstille der er noget der måske skal registreres der?? Ellers er det vel ligegyldigt. -Det ved jeg ikke noget om.

Link til indlæg
Del på andre sites