Hop til indhold

Siven fra enden


Gæst cimano
 Share

Recommended Posts

Vores lille pudel slikker sig ekstremt meget i bagdelen, med dertil hørende stærkt lugtende dårlig ånde.

 

Analkirtlerne er tømt hos dyrlægen, den har været på pencilin - men intet har hjulpet.

 

Man kan fjerne analkirtlerne operativt, men med de risikoer det medfører, synes jeg hundens alder på 10 år taget i betragtning - kræver endnu en overvejelse.

 

Det sidste dyrlægen foreslog var, at undersøge nogle invendige vorter for evt at være kræftsvulster - det kunne være dem som så trykkede på kirtlerne og fik dem til at løbe?

 

Uanset hvilken beslutning vi vil vælge er det operation og undersøgelser til 6-8000 kr., så det koster da lidt, og hvor mange gener bør/skal man påføre så gammel en hund.

 

Det er hundens vel der er vigtigst, så har du gode råd eller ideer, så lytter vi meget gerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores lille pudel slikker sig ekstremt meget i bagdelen, med dertil hørende stærkt lugtende dårlig ånde.

 

Analkirtlerne er tømt hos dyrlægen, den har været på pencilin - men intet har hjulpet.

 

Man kan fjerne analkirtlerne operativt, men med de risikoer det medfører, synes jeg hundens alder på 10 år taget i betragtning - kræver endnu en overvejelse.

 

Det sidste dyrlægen foreslog var, at undersøge nogle invendige vorter for evt at være kræftsvulster - det kunne være dem som så trykkede på kirtlerne og fik dem til at løbe?

 

Uanset hvilken beslutning vi vil vælge er det operation og undersøgelser til 6-8000 kr., så det koster da lidt, og hvor mange gener bør/skal man påføre så gammel en hund.

 

Det er hundens vel der er vigtigst, så har du gode råd eller ideer, så lytter vi meget gerne.

 

Det lyder da bestemt ikke rart:cry:

Mit bud ville nu også havet været analkirtlerne - men hvis det er tjekket :vedikke::vedikke:

 

Jeg kan godt forstå dine tanker omkring at en gammel hund skal igennem operationer. Men får at undersøge om der er voter skal den vel ikke opereres hva??

 

Er det ellers en sund og rask hund i har?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for dit indlæg, undersøgelsen af vorterne skal ske (biopsi) under fuld narkose.

 

Vores hund er frisk og rørig, men har ændret sind på det sidste - efter den blev bidt af en stor hund, med dertil hørende brækkede ribben.

 

Den gør af alle nu, også vores søn - men ikke mindst går den hele tiden med halen langt nede, normalt strittede den flot op i luften.

 

- jeg er derfor lidt fortvivlet, da jeg på den ene side vil det bedste for hunden, men under ingen omstændigheder lade den eller andre lide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...