Hop til indhold

Gik i krampe-forgiftning ??

Recommended Posts

Jeg fik et chok i morges.Jeg vågende ved at min hund gik underligt rundt, og løftede alle 4 ben højt op i luften, som om han ingen fornemmelse havde for afstand til gulvet og som om han trådte på nål. Pludselig faldt han om på gulvet, jeg sprang op og hen til ham, han prøvede at rejse sig og hans hoved hang skævt. Typisk nok har jeg ingen telefon pt da den er i stykker, så jeg løb ind og bankede min nabo op, for at låne en telefon. Da naboen kom med over, lå min hund stadig i krampe på gulvet . Han kunne ikke holde på vandet og tissede over det hele, mens han lå ned. Jeg skulle have fat i min bror som har en bil, så jeg kunne komme til dyrlæge i en hvis fart, men mens jeg sidder og taler med min storebror, kaster min hund op, og efter det, ja så virker han frisk, rejser sig og går helt normalt, tager lidt vand og henter sin bamse. Han var dog lidt stille og sad og savlede lidt, men så gik han hen og sov og da vi gik ud for at gå morgentur sammen var han helt normalt. :confused: så vi kom slet ikke til dyrlægen.

Jeg tror ikke folk ville tro, det før de så med deres egen øjne hvor skidt han havde det. Min nabo var helt rystet og troede han havde en hjerneblødning, jeg troede han ville dø. Og så på et nano sekund så bliver han helt normalt, kramperne holder op, han kan gå normalt på alle 4 ben og siden har der intet været. Dog kan jeg mærke han er lidt mere træt end normalt.

Men hvad søren var det der skete ?? Kan det have været en forgiftning af en slags ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Epelepsi, synes jeg ville være yderst mærkeligt, for han har aldrig vist tegn på det gør overhovedet.

Jeg er lige kommet i tanke om at han faktisk spiste en rosin bolle i går, og rosiner er jo giftig for hunde, kan det være det der mon har gjort det ? Der har nok været 5-8 rosiner i en rosinbolle. Det slår mig faktisk først nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser om eplipsi, så er det eneste symptom der passede kramperne. Han var hverken desorinteret, sløv eller træt eller forvirret, eller bidsk.

Jeg tror altså det har været en midlere forgiftning. Spørgmålet er så bare om jeg skal gøre noget ved det nu, han virker jo sund og rask igen og vi har været ude på vores sædvanlige gåtur, der er intet at mærke på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bagge, jeg har lige talt med dyrlægen, blev så nervøs, så ringede lige op. Hun kender jo min hund, og jeg fik en tid til ham på fredag til yderligere undersøgelser. Hun mente også det kunne være epelisi, men synes dog ikke helt at opkast og savl hørte indunder. Hun mente ikke jeg skulle komme nu med det samme, hellere ikke hvis det havde været en forgiftning, så længe han ikke var dårlig eller fik det dårligt igen, så skulle jeg forblive rolig, så det prøver jeg så.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, nej han er ikke cavilere, han er en cocker spaniel. Han har tidigere haft nogle sære " anfald" med høj feber hvor han ikke kunne støtte på forbenene. Alle gange er det blevet behandlet med antibiotik. Han blev så yderligere undersøgt med blodprøve, men alt var normalt, og der har ikke været noget siden. Og så kom det i dag, men der var ikke feber, det var desideret krampe anfald.

Kan du fortælle lidt mere om den hund du havde med epelisi ? hvordan startede det, hvor gammel blev den, fik den medicin for det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

jeg vil også mene det er epilepsi. jeg har selv haft en dværg schnauzer med det. hun rystede, savlede, pev, var urolig og søgte tryghed efter anfaldene.

men som de andre siger kan det være forskelligt fra hund til hund og vores hund var oppe i årene før vi så det første anfald.

hun blev 12 år. mener jeg.

held og lykke med din hund, håber han har det godt nok og ikke får flere anfald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min cocker med epilepsi fik jeg som ca 14 mdr. Han havde været tvangsfjernet og jeg vidste intet om ham fra opdrætter til han kom her. Kendte rigtig mange hunde fra familien og har intet hørt vedr evt arvelige sygdomme eller epilepsi, Han var sund og rask og 1 anfald kom kort efter han blev angrebet af en schæferhanhund og rusket meget voldsomt. Han var da over 6 år. Han fik anfald , især om natten eller når han sov.

Han nåede at komme i avl , men har intet hørt vedr evt sygdom hos hans hvalpe. For at lette hans evt stress blev han kastreret i 8 års alderen og anfaldene hørte op.

Men mine venner har haft hunde med disse anfald, den ene en Welsh springer, den anden en irsk setter, begge som unghunde og de fik kun dette ene.

Der skal tages en blodprofil for at udelukke evt mangler,her menes ting din hund evt optager dårligt i kroppen.

Mht til min blev endelig diagnose stor set bestemt ved at alt var Ok mht undersøgelse, trods disse anfald.Altså en udelukkelsesdiagnose.

Jeg kender masser af cockerer og hører faktisk aldrig om epilepsi.Men grunden til din hunds anfald skal da findes eller andre ting udelukkes.

Han blev efter anfald behandlet med stesolid, stikpiller i endetarmen for at stoppe evt nye anfald.

Ved anfald tumlede han tit ud af sengen midt om natten og lå i krampe med meget skum om munden og frygtelige jammerlyde. Urin og afføring gik og efter et par minutter prøvede han desperat at komme på benene.

Jeg kunne ikke røre ham ved opvågning, han var vildt desorienteret og blind og ville have bidt mig. Jeg talte stille og roligt meget dæmpet og når han reagerede på min stemme var han ved rimelig bevidshed og kom en tur i haven og så iseng igen.

Min veninde har en rothweiler tæve med epilepsi , som hun har levet fint med i mange år.

Det skønnes at 1 % af alle hunde har en grad af epilepsi.

Jeg håber I undgår yderlige, men Husk de dør ikke af det, og virker ikke til at huske det bagefter.

Link til indlæg
Del på andre sites