Hop til indhold

Hvalpetræning - hvornår?

Recommended Posts

Hejsa :blink:

Vi har en hvalp fra 4/7-10 og jeg vil gerne til hvalpetræning med ham. Jeg snakkede med en træner her fra området og hun syntes han evt skulle vente til januar med at begynde da han ikke er særlig stor (blanding mellem pomeranian, malteser og pekingser) og skal rende rundt med noget større hunde. Men så vidt jeg forstod var der heller ikke flere hold inden.

Men er det ikke for sent? Til den tid er han jo et ½ år. - eller hvad siger i?

Tænkte jeg lige ville høre jer herinde i er så gode til at komme med svar:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

på vores hvalpehold var der en chihuahua som den eneste bland labradores ,new foundlændere mm.

den var meget meget lille og ikke særlig tryg blandt alle de vilde løver der.

der burde være sådan et miniputhvalpehold hvor man så kangsomt blev introduceret til hvordan man skal takle mødet med store hunde.

hvis du kunne finde et miniputhold- ville jeg også starte heromkring 12 ugers alderen.

hvis det ikke lykkedes dig- så miljøtræn den så den er tryg ved at komme rundt med dig.og prøv evt at se om du i det mindste kan møde nogle ligesindede hvalpe- evt fra kuldet:-):-):-):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :blink:

Vi har en hvalp fra 4/7-10 og jeg vil gerne til hvalpetræning med ham. Jeg snakkede med en træner her fra området og hun syntes han evt skulle vente til januar med at begynde da han ikke er særlig stor (blanding mellem pomeranian, malteser og pekingser) og skal rende rundt med noget større hunde. Men så vidt jeg forstod var der heller ikke flere hold inden.

Men er det ikke for sent? Til den tid er han jo et ½ år. - eller hvad siger i?

Tænkte jeg lige ville høre jer herinde i er så gode til at komme med svar:5up:

Det er ikke for sent, for træning er jo træning af øvelser og det din hvalp og du har behov for de næste uger er socialtræning og miljøtilvænning.

Hvis du ikke har haft hvalp før kan du evt. købe nogle enetimer hos en proff. instruktør/adfærdsrådgiver så du har en bund og/eller du kan se på din hvalps adfærd og bekræfte ham i den opførsel du gerne vil se igen og ignorere/stoppe og aflede den adfærd du ikke vil se igen.

Du kan sætte en notits op i supermarkeder om at din hvalp søger legekammerater i sin egen vægtklasse.

Med disse tiltag samt evt. nogle gode bøger om opdragelse og udvikling kommer du rundt om det meste og kan sagtens vente til januar :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

på vores hvalpehold var der en chihuahua som den eneste bland labradores ,new foundlændere mm.

den var meget meget lille og ikke særlig tryg blandt alle de vilde løver der.

der burde være sådan et miniputhvalpehold hvor man så kangsomt blev introduceret til hvordan man skal takle mødet med store hunde.

hvis du kunne finde et miniputhold- ville jeg også starte heromkring 12 ugers alderen.

hvis det ikke lykkedes dig- så miljøtræn den så den er tryg ved at komme rundt med dig.og prøv evt at se om du i det mindste kan møde nogle ligesindede hvalpe- evt fra kuldet:-):-):-):-)

Sådanne hold for små racer findes, jeg kører dem blandt andet og mon ikke også de er ved at dukke op andde steder i landet?

Link til indlæg
Del på andre sites