Gæst Syfongse Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 jaa, nu er det sket et par gange, at vi har været ude og gå tur og der ikke er blevet skidt.. "fint nok, så skal han jo nok ikke" tænker jeg.. Men så har han flere gange overrasket mig, når jeg har åbnet hoveddøren og kaldt på ham for at få ham indenfor, ved at se på mig 3 sekunder, analysere situation ( ), løbe 3 meter væk og skynde sig at skide! :klap: og så kommer han og vil gerne ind! Synes det er morsomt at han lige tænker: " nu?! shit, jeg kommer lige om lidt, ikk..!" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 hvor sjovt at han tænker sådan :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Haha, det var da for smart :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 det kan jo nemt blive et problem for dig- fordi han jo fortæller dig, at lige her bestemmer han. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 det kan jo nemt blive et problem for dig- fordi han jo fortæller dig, at lige her bestemmer han. tja, det er nu ikke på den måde jeg oplever det lige nu. Det er ikke fordi han selv vil bestemme hvornår han gør det.. det er bare som om at det går op for ham, at det er nu han skal gøre det, hvis han vil nå det, inden han skal ind. Så indtil videre er der ikke noget kontrol inde over, synes jeg. det er heller ikke hver gang han gør det, det sker 1-2 gange om ugen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 det kan jo nemt blive et problem for dig- fordi han jo fortæller dig, at lige her bestemmer han. Øhmn.. Bestemmer hvad? At den skal skide? Mener du ikke, at hunden selv må bestemme hvornår den skal det? Min hvalp kunne da også sagtens glemme hvad vi egentlig var ude for, og han har også lavet den der et par gange, tænk jeg blev bare glad, for 1. jeg slap for at tørre lort op fra stuegulvet, 2. han havde fattet at pølser lavede man udenfor, 3. kæft en klog hvalp!, 4. jeg skulle ikke bære ham op i lejligheden og så ned igen 10 min senere (som regel er det jo sådan, at når en hvalp skal.... så skal den). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 Hi-Hi, hvor er han god og godt, at han selv lige husker at han skal nå på wc, inden han går ind Jeg har en voksen hund, der kan finde på at gøre noget ala det samme. Hun vil af en eller anden grund gerne lang væk for at besørge og selv om jeg kan se, at hun virkelig skal sætte sig, holder hun aligevel på det. Hvis jeg så korter turen, skynder hun sig også lige at få besørget, bare lige inden vi kommer for tæt på huset. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 det kan jo nemt blive et problem for dig- fordi han jo fortæller dig, at lige her bestemmer han. Hvis nu leger med tanken, og siger at det er sandt - hvad mener du så konsekvensen er? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 tja hvis man vil have et effektivt indkald, så må man jo vurderer hvor stor en omvej hunden kan gå før den kommer. hvis indkaldet ikke fungerer inden 6 måneder kommer det aldrig til at fungere sikkert. jeg siger naturligvis ikke at hunden ikke skal besørge- blot at det måske ikke er en god kombination med indkald- 3 meter væk- pause og så først derefter lystre. istedet for kunne du undlade at benytte navnet, og lave en anden " vi er på vej ind i huset rytme" sådan at der er plads den kan gøre sig færdig uden I starter på glidebanen omkring indkald. er det på grus,fliser,græs den skider og går i på det underlag under jeres tur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 tja hvis man vil have et effektivt indkald, så må man jo vurderer hvor stor en omvej hunden kan gå før den kommer. hvis indkaldet ikke fungerer inden 6 måneder kommer det aldrig til at fungere sikkert. jeg siger naturligvis ikke at hunden ikke skal besørge- blot at det måske ikke er en god kombination med indkald- 3 meter væk- pause og så først derefter lystre. istedet for kunne du undlade at benytte navnet, og lave en anden " vi er på vej ind i huset rytme" sådan at der er plads den kan gøre sig færdig uden I starter på glidebanen omkring indkald. Jeg bruger ikke hans navn til indkald, det har jeg en anden kommando til. Vores rytme er egentlig meget fast, for vi skal igennem en lille brostensbelagt gård når vi kommer fra enten haven eller gaden, så han ved godt hvornår vi er på vej ind jeg kalder faktisk for det meste ikke på ham når vi skal ind, han plejer at være lige bag mig (jeg har ham ikke i snor i gården) er det på grus,fliser,græs den skider og går i på det underlag under jeres tur. ja, altså, som sagt, så er gården brostensbelagt og der har han kunnet skide siden han var helt lille, men han foretrækker græs! og det er jo det vi bevæger os mest på når vi går, så det er som regel fordi han har haft travlt med alt muligt andet, at han har glemt at skide og så når han kommer ind i gården, så ved han at det er sidste chance Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts