Gæst Findus Skrevet September 29, 2010 Rapporter Share Skrevet September 29, 2010 Duffy er i stor stil ved at skifte sine tænder ud.. Jeg har dog lige et spørgsmål til de to øverste "hugtænder" (ingen anelse om hvad de hedder, men håber I forstår hvad jeg mener ) Som I kan se på billederne, vokser de nye frem foran hvalpetænderne, som ikke er løse endnu Er det normalt eller? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Aner det ikke, men det er da nogle rigtig bisse-billeder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Barney Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Er vist ganske normalt at der vokser to sæt tænder ud på de mindre hunde, men hvis de begge bliver siddende skal det ene sæt fjernes, ellers ender de med et meget skævt sæt tænder. Således mener jeg at forklaringen fra vores dyrlæge var.. Correct me if im wrong someone Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Jeg ville lade dyrlægen kigge på dem... Umiddelbart ser de blivende ud til at være kommet ret langt frem, og hvis mælketænderne stadig ikke har løsnet sig, så kan det risikere at smadre hele hans bid (give skævt bid, huller i ganen fordi der ikke er plads, osv.) Snakker af erfaring... Normalt kan man afhjælpe det ved at give godt med ben, så tænderne får noget at arbejde med. Men når de blivende, som sagt er så langt fremme og mælketænderne ikke løse, så har det nok ikke den store effekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Tak for svar.. Havde godt på fornemmelsen at det ikke var helt godt, når mælketænderne stadig er urokkelige.. Jeg har af andre årsager bestilt tid ved dyrlægen til på mandag, så der kan han lige tjekke bisserne også... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Så kan du indtil du skal til dyrlægen på mandag, give godt med ben og andre tyggeting - så har du i hvert fald afprøvet det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Jeg ville også tage til dyrlægen.. Min mormors Yorkie havde dobbelt tandsæt (altså to af alle tænder hele vejen rundt). Det generede hende (hunden) ikke, men i længden var det ikke godt for hende. Så hun fik dem fjernet og har det godt i dag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 halfdan har også dobbelte hugtænder min dyrlæge sagde, at vi kunne prøve at lege lidt ekstra trækkelege, for at vride dem løs, så det kan i jo forsøge, hvis ikke duffy stresser for meget op af det. hvis den blivende tand kommer lige så langt ud som mælketanden, skal man i følge min dyrlæge ikke regne med, at de falder ud og så skal de fjernes operativt. det er desværre der vi er nået til med halfdan, og de sidder stadig enormt godt fast, så vi bestiller snart tid til en tandfjernelse - måske kan vi gøre det sammen og få mængderabat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Oskar havde også dobbelt tandsæt i overmunden. De to nederste faldt ud, men de øverste hugtænder blev fjernet hos dyrlægen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Vi fik også "dobbelt tænderne" fjernet hos dyrlægen, de rokkede sig overhovedet ikke og så var der ikke andet at gøre end at få dem fjernet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Vil lige komme med en update.. Duffy har været ved dyrlægen idag og skal have dem fjernet om 14 dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Vil lige komme med en update.. Duffy har været ved dyrlægen idag og skalhave dem fjernet om 14 dage Æv! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Troglodyt Besvaret Oktober 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 12, 2010 (rettet) Heika og Zorro havde også hver en hvalpehjørnetand, som ikke faldt ud af sig selv og Heika også en fortand. Så jeg var hos dyrlægen for at får dem trukket ud i torsdags. Og jeg sku hilse og sige, at sådanne hjørnetænder altså har en laaang rod. Men det gik fint. De var lidt slappe nogle timer efter pga narkosen, men så blev de sig selv igen. Dommeren på hundeudstillingen, mente at Heika's ikke helt perfekte bid, kunne være forårsaget af de ekstra tænder. Så ud med dem! Redigeret Oktober 13, 2010 af Troglodyt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Arkiveringsalf Besvaret Oktober 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2010 Det er hjørnetænder:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Oktober 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 13, 2010 Rigtig mange af de små hunderacer skifter ikke selv tænderne..Godt du fik hevet dem ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts