Hop til indhold

Jeg har brug for et råd!

Recommended Posts

Gæst freya3010

Oven på alt det her med hvalpen, som jeg ikke følte jeg kunne magte følelsmæssigt pga. Freya, så er jeg VIRKELIG i tvivl om dette!!!

Please help!... I skal fortælle hvad i mener 100%

Freyas far skal have et nyt hjem!... Han er kun 5 år gammel!

Han har været omplaceret engang før (ca. i et ½ år), men er nu kommet tilbage til ejerne fordi at omplaceringshjemmet er blevet splittet op pga. skilsmisse.

Han har et kanont temperament og ligner Freya meget, både hvad angår udseende men også temperament.

Jeg har bare SÅ ondt af den dejlige dreng!

Da jeg fortalte det til min far sagde han straks - ham henter vi!... men det er mere MIG som er itvivl, da jeg jo lige har haft det inde på livet med hvalpen.

Hvad synes i??... Det er jo selvfølgelig ikke er hvalp som der skal bruges MEGA meget tid på mht. renlighedstræning, alm lydighed, ringtræning osv... men en voksen hund som kan indgå i hverdagen med det samme næsten.

Please help!!

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg synes du skal prøve det i en uges tid. Neeeeeej hvor spændende!

Hvis løbetid ikke bliver et problem altså, mener, hvis Freya ikke kan lide hanner i de uger?

En voksen hund er noget helt andet end en hvalp, er det ikke? Mener, tilknytningen mellem dig og ham kommer på en helt anden rolig og naturlig måde end med en hvalp, en hvalp som er helt totalt afhængig af dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, den er svær... så vidt jeg husker, så var grunden til at du leverede hvalpen tilbage, at du følte at den brød "fællesskabsbåndet" mellem dig og Freya?

Selvfølgelig tager en ny hvalp mere tid, men en voksen hun der skal justeres til jeres hverdag, vil jo også tage lidt ekstra tid i starten og derefter vil du jo så skulle dele din tid ligeligt imellem de to...

Det er efterhånden min eneste reservation vedr. hund nr 2. Om jeg vil kunne bære, at det ikke kun er "mig og Karla"...

Jeg ved godt, at det her indlæg overhoevdet ikke hjalp :oops: men dte jeg nok gerne vil nå frem til er, at du må tænke tilbage og prøve at fokusere på præcis hvilke ting der gjorde, at du ikke kunne have hvalpen... Hvis der er for mange af tingene der kan overføres til den voksne hund, så er det nok ikke sagen for dig...

Kan din far ikke tage ham evt.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg synes du skal prøve det i en uges tid. Neeeeeej hvor spændende!

Hvis løbetid ikke bliver et problem altså, mener, hvis Freya ikke kan lide hanner i de uger?

En voksen hund er noget helt andet end en hvalp, er det ikke? Mener, tilknytningen mellem dig og ham kommer på en helt anden rolig og naturlig måde end med en hvalp, en hvalp som er helt totalt afhængig af dig.

Han har været kemisk kastereret i ca. 1½ år, uden der har været nogle bivirkninger eller problemer... Han blev det i et forsøg på om han kunne gå med de andre hanhunde.

Det nederste er også min tanke... men jeg har også sagt herhjemme at han skal være familiens og ikke kun min!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville også forsøge..

og anskue det på en anden måde, du tager ham for at give ham et godt liv i resten af hans levetid og ikke få skyldfølelse over at dine følelser er stærker/anderledes end over for Freya, for sådan vil det altid være når man har flere hunde og faktisk også børn, men elsker dem da, men det er altid på en anden måde eller med forskelle ... hmm sku svært at forklare hvad jeg mener.:genert:

og som buddha nævner det, i har god tid til at binde jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det er et farligt grundlag at tage en hund ind i hjemmet på...

Selvfølgelig vil han ikke kræve lige så meget som en hvalp, men jeg syntes virkelig at du skal mærke efter dybt nede i maven, er det for din eller for hans skyld at du vil tage ham hjem?

Du skrev lige nøjagtig det jeg sad og tænkte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Puha, den er svær... så vidt jeg husker, så var grunden til at du leverede hvalpen tilbage, at du følte at den brød "fællesskabsbåndet" mellem dig og Freya?

Selvfølgelig tager en ny hvalp mere tid, men en voksen hun der skal justeres til jeres hverdag, vil jo også tage lidt ekstra tid i starten og derefter vil du jo så skulle dele din tid ligeligt imellem de to...

Det er efterhånden min eneste reservation vedr. hund nr 2. Om jeg vil kunne bære, at det ikke kun er "mig og Karla"...

Jeg ved godt, at det her indlæg overhoevdet ikke hjalp :oops: men dte jeg nok gerne vil nå frem til er, at du må tænke tilbage og prøve at fokusere på præcis hvilke ting der gjorde, at du ikke kunne have hvalpen... Hvis der er for mange af tingene der kan overføres til den voksne hund, så er det nok ikke sagen for dig...

Kan din far ikke tage ham evt.?

Jo dit indlæg hjælper!!! helt klart!!

Mht. hvalpen så har jeg gransket lidt ekstra i det, og har fundet ud af at min følelse bundede meget i at hvalpen jo var samejet med opdrætter.. og skulle til opdrætter og have kuld osv... Derved havde jeg følelsen af at tage tid fra MIN EGEN hund over på en hund som jeg ikke følte var min... Det fik jeg dårlig samvittighed af, da Freya jo er min lille pige... Jeg ved ikke om det er forståeligt:oops::genert:.

Men den ER mega svært det her!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Jeg tror at det er et farligt grundlag at tage en hund ind i hjemmet på...

Selvfølgelig vil han ikke kræve lige så meget som en hvalp, men jeg syntes virkelig at du skal mærke efter dybt nede i maven, er det for din eller for hans skyld at du vil tage ham hjem?

Det er også det som jeg har prøvet at vende inde i hovedet...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også det som jeg har prøvet at vende inde i hovedet...:genert:

Jeg syntet du skal bruge en uges tid på at tænke over det i.

Hvis du på nogen måde minder om mig (lettere impulsiv), så syntes du idéen er fuldstændig fantastisk den første dag, og de næste par dage begynder virkeligheden at indfinde sig, og man kan bedre bedømme om idéen nu også er så fantastisk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hvis du på nogen måde minder om mig (lettere impulsiv), så syntes du idéen er fuldstændig fantastisk den første dag, og de næste par dage begynder virkeligheden at indfinde sig, og man kan bedre bedømme om idéen nu også er så fantastisk :blink:

Men "desværre" er det jo ikke kun mig som kan bestemme det helt alene, da jeg jo stadig bor hjemme. Mit faktum var dog at han skulle være familiens og ikke kun min, så jeg har sagt at det ikke kun skal være mig som skal stå for gåture, træning osv... de andre skal også deltage.... så jeg ikke føler at hele min tid med Freya forsvinder....

Det er de indforstået med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men "desværre" er det jo ikke kun mig som kan bestemme det helt alene, da jeg jo stadig bor hjemme. Mit faktum var dog at han skulle være familiens og ikke kun min, så jeg har sagt at det ikke kun skal være mig som skal stå for gåture, træning osv... de andre skal også deltage.... så jeg ikke føler at hele min tid med Freya forsvinder....

Synes vi herhjemme slet ikke lyder som en skidt ide :engel:

Selvfølgelig skal du ikke få hunden hvis det føles forkert. Og selvfølgelig skal du mærke efter både i maven og i hjertet.. Men nogle gange sker tingene hurtigt, og hvis det føles rigtigt - er det måske fordi det ér rigtigt.

Ja vi er meget spontane herhjemme, jeg er klar over at der er en hundeskæbne indblandet i dit valg, men du gør jo ingenting halvt så må sige, at jeg er overbevist om, at hvis du beslutter dig for at det her skal være, så tror jeg på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg vil lige tage afsted i et par timer... og tænke kraftigt over det sammen med min far som er hjemme!!... tror vi tager til Randers eller noget og går en tur... måske vi kan blive lidt klogere på valget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var ikke klar over at du stadig boede hjemme :-D

Men det lyder stadig som om at det er dig der skal tage den endelige beslutning?

Har I andre hunde derhjemme, og plejer famillien på nogen måde at hjælpe dig med Freya? Grunden til jeg spørger er, at jeg udemærket godt husker Bo's løfte om at hjælpe da vi fik nr. to hund... Så et bevis i form af at de har hjulpet med Freya eller andre hunde ville nok være en god ting før du helt stoler på det løfte :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

En uge er sørme lang tid :lol: Du har højst sandsynligt ret, jeg ved bare, at hvis jeg har fået en ide og det på en eller anden måde virker totalt rigtigt, så er jeg ved at eksplodere efter at få det konfirmeret efter 1-2 døgns tid :oops:

Freya, glæder mig til at læse hvad i fandt ud af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

En uge er sørme lang tid :lol: Du har højst sandsynligt ret, jeg ved bare, at hvis jeg har fået en ide og det på en eller anden måde virker totalt rigtigt, så er jeg ved at eksplodere efter at få det konfirmeret efter 1-2 døgns tid :oops:

Det er jeg også, men netop denne iver gør, at jeg sjældent får tænkt mig særligt godt om :oops:

Jeg er typen, at når jeg får en idé så skulle den helst have været udført i går, og jeg bliver så oplsugt af projektet, at jeg egentlig sjældent får tænk over om det nu også er så god en idé, jeg kan kun se de positive sider. Denne opslugthed plejer så at fordampe i løbet af et par dage, og jeg kan igen se virkeligheden, og først nu kan jeg nok rigtig bedømme om det overhovedet er en god idé :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm det er ikke nogen nem beslutning at tage :vedikke:

Men jeg ville nok selv tage ham hjem på prøve og så se tiden an. Hvis du inden for to tre døgn kan mærke om kemien er der og resten af fam. også kan se de fordele / ulemper der er ved at have en hund mere. Ja så tag beslutningen der, giv det en prøve tid og lav ikke en lukket aftale.

Men hold da op det er ikke nemt, men skal jo bruge hovedet og ikke hjertet. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg ville nok selv tage ham hjem på prøve og så se tiden an. Hvis du inden for to tre døgn kan mærke om kemien er der og resten af fam. også kan se de fordele / ulemper der er ved at have en hund mere. Ja så tag beslutningen der, giv det en prøve tid og lav ikke en lukket aftale.

Ja det tænker jeg også lidt, i hvert fald hvis hunden er vant til at komme på ferie ved andre i ny og næ, så forstår den vel ikke hvad det ellers betyder.

Det er altså virkelig spændende, jeg har svært ved at koncentrere mig om mit arbejde :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har jo op til flere voksne omplaceringshunde, så for mig ville valget nok ikke være så svært.

Men husk at en voksen omplaceringshund, kan tage ligeså meget tid, og give én ligeså mange grå hår i hovedet, som en hvalp.

Det kan snildt tage ½ år, før at hunden psykisk er flyttet ind.

Men hvis hele familien er med på det, så : Go for it. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske dengang med hvalpen at, Pinpoynter (mener jeg at det var) skrev noget noget med at der ikke rigtigt er noget der kan sidestilles med det hunde har sammen.. og slet ikke det vi kan have sammen med vores hunde :hmm:

- det var nok ihvertfald en af de ting der gjorde at jeg er fast besluttet på at få hund nummer to på et tidspunkt :hjerte:

Jeg har nemlig også gået og været ret meget tvivl, både pga det forhold man har til sin enehund, men også det forhold han har til mine forældres hund, som er helt utrolig godt... (og ret rørende :genert::lun:)

men hende oplever han jo kun i weekends og i hverdagene mangler han jo lidt selskab når jeg er ude...

så set med hundeøjne tror jeg at det ville være en rigtig god ide for dig :blink::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fortalte det til min far sagde han straks - ham henter vi!...

Glimrende ide at din far får hund :blink:

Jeg stemmer i med en del andre, pas på, mærk efter.

Det ville være synd for ham at han skulle have endnu et nyt hjem efter dig (syntes jeg).

Men jeg tror hurtigt han kunne blive en del af hverdagen, hvis du endte med at vælge ham. Dog er der noget løbetid der vl spille ind, så måske han skulle kastereres?

Held og lykke med valget :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan virkelig godt forstå dine overvejelser, efter det med hvalpen, og fordi dig og Freya har det særlige bånd som i har :hmm:

Men ide'en med at han skal være en familie hund og ikke din er god, og da det var din far der synes i skulle hente ham, kan han jo ikke blive andet vel :blink:

Da han jo er kemisk kastereret bliver det jo heller ikke et problem når Freya er i løbetiden.

Så jeg siger som de andre lad ham komme på ferie i en uges tid og prøv det af, hvem ved om ikke det bliver en succes.

Måske kan det blive mest dine forældres hund, så kan de jo følges med til træning og gåture og lign. :-D

Spændt på hvad i bestemmer jer for.

Link til indlæg
Del på andre sites