Hop til indhold

Stafford Bull Terrier til salg??


Gæst Stafford
 Share

Recommended Posts

Hej folkens :)

Jeg hedder Allan, jeg er 14 år og bor i Nordsjælland ;)

Jeg er på udkig efter den smukke Staffordshire Bull Terrier som hvalp.. jeg fandt kun 1 person der havde en annonce med 2 yndige hvalpe, men de var desværre solgt da jeg ringede.. Er der mon nogen der som kender nogen eller selv har nogen til salg?? :o)

helst på Sjælland men andet er fint nok :)

 

 

Mvh. Allan

Redigeret af Stafford
Link til indlæg
Del på andre sites

ja det er selvfølgelig efter aftale med mine forældre :) vi har læst på mange forums at det skulle være en venlig og en god familiehund :)

Det kan den sagtens også blive.

 

Men tror det bliver svært at finde nogle da de har været tæt på at ryge med på forbudslisten i den nye hundelov og jeg tror en del avler venter med at lave flere hvalpe af frygt for at race skulle blive tilføjet listen.

 

ikke engang terrier klubben har en hvalpe liste mere på racen.

Staffordshire Bull Terrier

 

i kan altid tjekke her

staffordshire+bull+terrier - Gipote.dk - racehunde / hunde til salg - hvalpe til salg

og andre sider emd salg af hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er nogle her:

 

Staffordshire bull terrier To sorte hanner tilbage - HundeGalleri.dk

 

Men jeg tror det er bedre, at dine forældre ringer og snakker med opdrætter. Opdrætter har jo sikkert en masse spørgsmål til jeres familie, så jeg tror du kan risikere at få at vide, at der ikke er nogle hvalpe til salg, selvom der er, fordi det ikke er dine forældre, der ringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Guanomo:

 

har du nok desværre ret i guanomo.. jeg mener bare jeg har ledt alle de sider igennem som sinde holder " staffordshire bull terrier " igennem på google..

 

 

Frigga:

 

det er lige nettop hende louise jeg ringede til bare for at spørge om de stadig var til salg - men de var desværre solgt da jeg ringede.. - andre end hende der sælger dem kan jeg ikke finde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Guanomo:

 

har du nok desværre ret i guanomo.. jeg mener bare jeg har ledt alle de sider igennem som sinde holder " staffordshire bull terrier " igennem på google..

 

 

Frigga:

 

det er lige nettop hende louise jeg ringede til bare for at spørge om de stadig var til salg - men de var desværre solgt da jeg ringede.. - andre end hende der sælger dem kan jeg ikke finde..

 

Stafford: Selv hvis hvalpene ikke var solgt, så ville du få det svar. Hverken Louise eller nogensomhelst anden ansvarlig opdrætter vil forhandle hvalp med et barn. Det ER altså dine forældre, der skal ringe til den opdrætter I ønsker en hvalp fra. Det er jo også dem der betaler og som er ansvarlige for de rigtig mange store udgifter der følger med at have en hvalp.

 

En staffordshire bull terrier er godtnok ikke på regeringens besynderlige forbudsliste, men den er med på forbudslisterne i de fleste boligselskaber. Så hvis I bor tilleje, så er det ret vigtigt at du kontakter jeres ejendomskontor og spørger DEM om hvilke racer man ikke må holde i jeres afdeling. Det er SÅ frygteligt at blive glad for en helt bestemt lille hvalp... Og man så ikke kan få tilladelse til at beholde den hvor man bor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stafford: Selv hvis hvalpene ikke var solgt, så ville du få det svar. Hverken Louise eller nogensomhelst anden ansvarlig opdrætter vil forhandle hvalp med et barn. Det ER altså dine forældre, der skal ringe til den opdrætter I ønsker en hvalp fra. Det er jo også dem der betaler og som er ansvarlige for de rigtig mange store udgifter der følger med at have en hvalp.

 

En staffordshire bull terrier er godtnok ikke på regeringens besynderlige forbudsliste, men den er med på forbudslisterne i de fleste boligselskaber. Så hvis I bor tilleje, så er det ret vigtigt at du kontakter jeres ejendomskontor og spørger DEM om hvilke racer man ikke må holde i jeres afdeling. Det er SÅ frygteligt at blive glad for en helt bestemt lille hvalp... Og man så ikke kan få tilladelse til at beholde den hvor man bor.

 

 

jeg ringede bare og spurgte om hun havde flere hvalpe tilbage - jeg ville jo selvfølgelig havde fået min mor til at snakke med hende hvis det var hun stadig havde 1 :o)

 

heldigvis bor jeg i et fredelig villa område... så der skulle ikke være nogen problemer der. hvad er det der er så slemt med den hund siden den har været oppe og vende ved de forbudte hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ringede bare og spurgte om hun havde flere hvalpe tilbage - jeg ville jo selvfølgelig havde fået min mor til at snakke med hende hvis det var hun stadig havde 1 :o)

 

heldigvis bor jeg i et fredelig villa område... så der skulle ikke være nogen problemer der. hvad er det der er så slemt med den hund siden den har været oppe og vende ved de forbudte hunde..

 

Der behøver såmænd ikke være noget "slemt" ved hunden som sådan, men det er en af de racer, der har været mange tilfælde af overfald med. For et par år siden var der overfald på både andre hunde, på heste og endda på børn. Der har været andre racer, der har overfaldet børn hunde og andre dyr, men for et par år siden var fokus især på de såkaldte "kamphunde-racer". --En avisartikel fra 2007:

 

Ekstra Bladet - Fire hunde bidt ihjel af kamphunde

 

De kamphunde der er problemer med er tit ikke racerene hunde, men blandinger af måske flere uheldige racer.

Det kan man kun sikre sig imod ved at købe hvalp med DKK-stamtavle.

---Som I jo også har planer om. Men I skal altså også sætte jer ind i racens specielle temperament og hvordan lige netop DEN race skal opdrages. ---HELE familien skal være med i hvalpens opdragelse. Det er ikke en race der egner sig til "konfirmationsgave"..:mrgreen:

 

Racen er ramt af nogle kedelige sygdomme. HC er en arvelig øjensygdom som viser sig når hvalpen er 6-8 måneder gammel og den medfører efterhånden blindhed på begge øjne.

 

L2Hga er en arvelig hjernesygdom som kan være invaliderende for hunden.

 

Når man køber hvalp skal man sikre sig at BEGGE forældre er DNA-testet og fri for de sygdomme. Det er ikke nok at opdrætter siger at forældredyrene er testede. Man skal se bevis for det. Opdrætter får en dyrlægeerklæring på resultatet når man lader sin hund teste.

 

 

Som du kan se, er det nogle ret skrappe ting man som hvalpekøber skal undersøge. Det ER altså dine forældres sag at søge oplysninger om racen og at snakke med forskellige opdrættere om hvordan deres hundes status er med hensyn til de arvelige sygdomme. OG mange andre ting.

 

Her er en side med en lang liste over opdrættere af racen. En del af opdrætterne har droppet racen. Men så må du bare gå videre til næste link. --De, der stadig opdrætter racen er tit meget engagerede og de har en masse gode oplysninger om racen på deres hjemmesider.

 

Staffordshire Bull Terrier

 

Listen over opdrættere er for neden på siden.

 

Hvilken hund har I haft før?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stafford

hmm. kan ikke forstå hvordan man kan få sig selv til at træne en hund til at kunne angribe forskellige person/dyr.. og mange tak for dit lange indlæg dejligt er der er nogen der er hjælpsomme :) - altså jer alle 4. det er vores første hund. den eneste der har lidt forstand på hunde er min far, da han er vokset op med et par dobermans. men regner ikke med han har den store forstand på hunde.. men selvfølgelig vil vi sætte os meget ind i hvad for nogen behov sådan en hund skal have og hvordan den skal trænes osv osv., undskyld det svare indlæg men har lidt travlt her for tiden :) min mor og jeg sad og kiggede kendlerne igennem i går og hun ringer så til et par stykker her senere :)

 

mvh. allan - mange tak for hjælpen! :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Ikke fordi at der er noget galt med bullerbassen, men i frygt for at den også vil ryge på forbudslisten ville jeg nok overveje andre racer også.:engel:

 

Hvad med at overveje mopsen eller en fransk bulldog??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stafford
Ikke fordi at der er noget galt med bullerbassen, men i frygt for at den også vil ryge på forbudslisten ville jeg nok overveje andre racer også.:engel:

 

Hvad med at overveje mopsen eller en fransk bulldog??

 

 

Staffordshire Bull Terrieren er yndlings hunden... hvorfor vil den blive ulovlig hvis det er at den ikke gør folk noget.. og så er det vel ikke bare sådan den skal have mundkurv på ?? så skal den vel helt aflives.. og ved man hvor stor chancen er for at den skulle blive ulovlig??

Link til indlæg
Del på andre sites

Staffordshire Bull Terrieren er yndlings hunden... hvorfor vil den blive ulovlig hvis det er at den ikke gør folk noget.. og så er det vel ikke bare sådan den skal have mundkurv på ?? så skal den vel helt aflives.. og ved man hvor stor chancen er for at den skulle blive ulovlig??

 

Hvorfor er det lige præcis den race der er yndlingshunden? Jeg spørger fordi man så måske kan finde andre racer der har samme egenskaber.

 

Der har været meget fokus på såkaldte kamphunde-racer. Min veninde har amstaff, og tro mig, det er et helvede at eje en race der er på forbudslisten. Hun kan ikke længere træne, lade andre gå med hendes hund undtagen de har en fuldmagt og 117 andre ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm. kan ikke forstå hvordan man kan få sig selv til at træne en hund til at kunne angribe forskellige person/dyr.. og mange tak for dit lange indlæg dejligt er der er nogen der er hjælpsomme :) - altså jer alle 4. det er vores første hund. den eneste der har lidt forstand på hunde er min far, da han er vokset op med et par dobermans. men regner ikke med han har den store forstand på hunde.. men selvfølgelig vil vi sætte os meget ind i hvad for nogen behov sådan en hund skal have og hvordan den skal trænes osv osv., undskyld det svare indlæg men har lidt travlt her for tiden :) min mor og jeg sad og kiggede kendlerne igennem i går og hun ringer så til et par stykker her senere :)

 

mvh. allan - mange tak for hjælpen! :D

 

Hej Allan. Godt du har fået din mor på banen ;-).

De kenneler har nok ingen hvalpe lige nu, men der er også mange ting I skal have rede på, inden I er klar til at få sådan en lille hvalp.

Meget vigtigt er: Hvem, hvad og hvor. Altså: Hvem skal træne hvalpen, hvad skal der trænes i, og hvor skal I træne henne.

 

Det er noget I skal snakke med opdrætteren om: Altså om det kan være DIG eller en af de voksne, der skal gå til træning med hvalpen/hunden.

 

Og med "hvad" tænker jeg på hvad I skal lære om træning. Meget kan I læse jer til (bibliotek og masser af bøger) og igen må I snakke med opdrætter om hvilken form for træning der er bedst til den type hund. Det er VIGTIGT! at I ikke tager let på hundens skolegang og uddannelse. For ellers kan I nemt komme til at stå med en problemhund. Det er ikke den nemmeste race at starte med.

 

HVOR I skal træne, det kan også være et problem fordi mange træningspladser ikke vil have den type hunde med til træning. Snak med opdrætter og vær indstillet på, at I måske skal køre LANGT en gang om ugen for at komme til træning. Vælg det bedste træningssted lige fra starten af (hvalpemotivation), selv om det ligger langt væk.

 

De hunde, der overfalder andre levende væsener er IKKE blevet trænet til det. Det er enten en arv, de har fra gamle dage hvor man brugte de mest aggressive hunde til hundekampe (det er der stadig nogen, der gør i dag). Eller det er en opdragelse, der er slået fejl. Både for hård opdragelse og for blød opdragelse kan være årsagen.

 

Og så skal I hele tiden være opmærksomme på, at det sagtens kan ske, at racen også ryger på forbudslisten. Så får I bare ingen hvalp af den race. I kan sagtens være nødt til at være på venteliste i flere år hos en kennel, for der er rift om de få hvalpe der fødes, --fordi det er den sidste egentlige "kamphund" der er lovlig.

 

Det VILLE være klogere at finde en anden hund at starte med. Hvis det mest er dig, der skal have ansvar for hunden, så kunne du blive godt rustet til at få en staffordshire bull terrier næste gang du skal have hund. Til den tid kan vi håbe på at hele hundeloven er lavet om igen.

 

Tag på udstillinger. Og hils på en hel masse skønne racehunde. Så finder du måske en race, der tiltaler dig uden alle de forbehold, der altså er ved den race, I lige nu har set jer glade på.

 

Hundeudstillingskalender

 

--Sørg for at købe et udstillingskatalog med hjem. Deri står alle de udstillede hunde med opdrætter og ejer. Så kan man senere ringe til opdrætter og høre nærmere om racen, hvis man har set en hund, som man synes ekstra godt om. .

Link til indlæg
Del på andre sites

Staffordshire Bull Terrieren er yndlings hunden... hvorfor vil den blive ulovlig hvis det er at den ikke gør folk noget.. og så er det vel ikke bare sådan den skal have mundkurv på ?? så skal den vel helt aflives.. og ved man hvor stor chancen er for at den skulle blive ulovlig??

 

 

Hvis racen bliver ulovlig, så skal den have mundkurv på hvis man har sådan en hund.

 

Der går lige nu MASSER af de sødeste og rareste M/K-hunde rundt med mundkurv på... Ikke fordi de gør noget, men fordi det står i den nye hundelov. Siden 1. juli i år er der en række hunde, der SKAL have mundkurv og snor på, når man går tur med dem.

 

Ikke Staffordshire Bull Terrieren. Endnu. Men den stod oprindelig på listen og blev så taget af i sidste øjeblik. Måske var der en af politikerne, der selv havde sådan en hund.. Og listen bliver "genovervejet" om et års tid. :shock: Det er ikke særlig sandsynligt at I er kommet så højt op på en venteliste inden da. --Så kik på andre racer også.

Link til indlæg
Del på andre sites

og nogen der ved hvilke hunde der skal gå med mundkurv??

 

Disse racer:

 

 

1) Pitbull terrier.

2) Tosa inu.

3) Amerikansk staffordshire terrier.

4) Fila brasileiro.

5) Dogo argentino.

6) Amerikansk bulldog.

7) Boerboel.

8) Kangal.

9) Centralasiatisk ovtcharka.

10) Kaukasisk ovtcharka.

11) Sydrussisk ovtcharka.

12) Tornjak.

13) Sarplaninac.

 

 

Herfra: Folketinget - 2009-10 - L 163 (som fremsat): Forslag til lov om ændring af lov om hunde og dyreværnsloven. (Forbud mod b.....

 

 

Nederst på den side er der billeder af hundene.

De fleste af racerne er der ikke mange der har hørt om før, men vi kender jo amstaffen og den amerikanske bulldog. De hunde skal nu gå med mundkurv. Også selv om de aldrig har gjort nogen fortræd.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf

http://www.justitsministeriet.dk/hunde.html

 

Og nej, det er ikke kun mundkurv, hvilket jeg synes er rigeligt. Den skal også have en maks. 2 m snor på, altid hvis den bliver forbudt - hvilket kan begrænse en rigtig meget - jeg har selv en hund som ikke kan gå uden snor og synes det er enormt frustrerende.

 

Det kan meget generelt siges om den lov at den ikke er spor retfærdig, så bare fordi de ikke gør nogen noget, kan de sagtens blive forbudt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stafford
Hvorfor er det lige præcis den race der er yndlingshunden? Jeg spørger fordi man så måske kan finde andre racer der har samme egenskaber.

 

Der har været meget fokus på såkaldte kamphunde-racer. Min veninde har amstaff, og tro mig, det er et helvede at eje en race der er på forbudslisten. Hun kan ikke længere træne, lade andre gå med hendes hund undtagen de har en fuldmagt og 117 andre ting.

 

 

både udseende og størelse er jeg rigtig glad for..

Link til indlæg
Del på andre sites

både udseende og størelse er jeg rigtig glad for..

 

 

Tag et kig på en Bull Terrier - jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes sådan, at den har samme udstråling som amstaff og staffie - selvom den slet ikke ligner. :hmm::mrgreen:

 

Eller også er det fordi jeg altid har ment, at bull terrieren ser så farlig ud. Sådan har jeg ikke haft det med staffie eller amstaff, men nu er de jo ligesom blevet gjort "farlige" af loven, så det kan jo være derfor jeg forbinder bull terrieren med staffien... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andreadot

Hej og velkommen til.

 

Jeg er selv den GLADE ejer af en staffordshire bull terrier på 5 en halv mdr.

 

Hun er en helt fantastisk hund, men hun har SÅ meget krudt i måsen at det halve kan være nok.

 

Hun skal aktiveres hver dag, ikke bare gåture. Træning hvor hun får brugt næsen. Ellers ender jeg op med en ødelagt aften både for mig og hunden. Hun elsker andre hunde(lige nu) men jeg syntes også selv at jeg har gjort en helt masse for at hun har oplevet en masse som lille.

 

Med det sagt...

 

Så ligner hun jo meget en af de forbudte racer og man drømmer ikke om hvad der bliver Råbt(ja råbt, på strøget i århus da hun var 12 uger) af skældsord og at man er tosset og man skal hele tiden forsvare hvorfor man har købte sådan en hund.

 

Hun er stærk som en okse og jeg mener ikke at man bør lade børn under 18 gå alene med en hund og slet ikke en "muskelhund"

 

Det har været min drømmehund i nærved 10 år.

 

Jeg har ikke fortrudt et øjeblik. Med med det sagt, vil jeg også se på andre hunde, hvis jeg var jer. For det er altså en hund som virkelig har energi for 10. så 3 små lufteture om dagen er ikke nok.

 

Med hensyn til bull terrierne. Ja så er den jo meget størrere og hvad jeg har hørt meget meget mere stædig...

 

Men der findes jo også en miniature bull terrier

 

held og lykke med at finde den rette hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag et kig på en Bull Terrier - jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes sådan, at den har samme udstråling som amstaff og staffie - selvom den slet ikke ligner. :hmm::mrgreen:

 

Eller også er det fordi jeg altid har ment, at bull terrieren ser så farlig ud. Sådan har jeg ikke haft det med staffie eller amstaff, men nu er de jo ligesom blevet gjort "farlige" af loven, så det kan jo være derfor jeg forbinder bull terrieren med staffien... :vedikke:

 

Bullterrieren er osse en terrier. Bomstærk og stædig.

 

Jeg snakkede med en mand med en bullterrier på marken i eftermiddags. Stor, rar og gammel hund. Men ikke til at flytte, hvis han ikke selv ville.

Jeg er vild med den race. men man skal altså kende sin begrænsning.

 

Manden på marken foreslog en fransk bulldog, hvos det absolut skulle være en hund af den type. Den er ikke så lad som de andre buldogger, og den har ikke terriernes stædighed.

Og så er den meget mindre. den passer altså bedre til en 14 årig.

Det er en sjov og livlig hund.

Se billeder her:

Årets Bulldogs 2009

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
Bullterrieren er osse en terrier. Bomstærk og stædig.

 

Jeg snakkede med en mand med en bullterrier på marken i eftermiddags. Stor, rar og gammel hund. Men ikke til at flytte, hvis han ikke selv ville.

Jeg er vild med den race. men man skal altså kende sin begrænsning.

 

Manden på marken foreslog en fransk bulldog, hvos det absolut skulle være en hund af den type. Den er ikke så lad som de andre buldogger, og den har ikke terriernes stædighed.

Og så er den meget mindre. den passer altså bedre til en 14 årig.

Det er en sjov og livlig hund.

Se billeder her:

Årets Bulldogs 2009

 

De franske som jeg kender, er ligesom min egen - utrolig lydige, så længe der er godbidder :slem: Personligt syntes jeg det er lidt svært, at få min hund til at "høre efter" uden guf. Men man kan jo lære stort set alle hunde alt, hvis man starter tidligt nok og ved hvad man laver :-D Ja den er mindre, men den kan sørme også rykke fra land. Min vejer kun 14kg, men hvis han vil, kan han vælte mig omkuld. Når kæresten leger med trækketov med ham på gulvet, trækker hunden ham rundt i stuen!:shock: Jeg har været forelsket i mini bullterrieren, men valgte den fra på grund af terrier delen. Tager jeg helt fejl, hvis jeg siger at en god blanding af de to, kunne være en Boston terrier?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...