Hop til indhold

Stafford Bull Terrier til salg??


Gæst Stafford
 Share

Recommended Posts

Tager jeg helt fejl, hvis jeg siger at en god blanding af de to, kunne være en Boston terrier?

Boston terriere har så bare ikke rigtig den der bulldog-del i sig - dem jeg kender er ekstremt livlige, over det hele og lidt mere skrøbelige end eks. fransk bulldog. Og så har de ikke det der kølige overblik/overskud som en bulldog.

 

Jeg ville personligt vælge en fransk bulldog som første hund - de har den der stædighed, selvstændighed og personlighed som synes at være det der appellerer til dig. Desuden er den så lille at du som 14-årig godt selv kan gå tur med den.

 

Dog SKAL du købe den hos en dansk DKK-opdrætter for at være sikker på at få en sund, racetypisk hund. De der ynkelige, østeuropæiske skravl har ikke meget med en rigtig bulldog at gøre.

 

Så lyt til de gode råd du allerede har fået af muskel-hundeejerne, de kender trods alt racen virkelig godt og de problematikker de dagligt konfronteres med. Man er også nødt til at erkende de begrænsninger man har, og så handle ud fra dem - det skulle jo meget gerne blive en stor glæde for både dig og din kommende hund.

 

Og så se at komme afsted på nogle udstillinger - det kan ske I finder ud af at "jeres" race måske er noget helt andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...