Hop til indhold

Hjemmelavet mad på under ½ time.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Er der nogle der lægger inde (er det rigtigt, Fox)? :genert: med opskrifter på nemme (og jeg mener nemme) retter der ikke tager en halv krig at lave?.

 

....... og jeg læser slet ikke de indlæg med opskrifter hvor der er fisk i. :fornaermet: Ahhr, tun er okay.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der lægger inde (er det rigtigt, Fox)? :genert: med opskrifter på nemme (og jeg mener nemme) retter der ikke tager en halv krig at lave?.

 

....... og jeg læser slet ikke de indlæg med opskrifter hvor der er fisk i. :fornaermet: Ahhr, tun er okay.

 

Jeg tror det hedder ligger :lol: (du lægger noget på bordet / du ligger inde på sofaen)

 

Nå tilbage til emnet :mrgreen:

 

Kog pasta i en gryde (helst skruer eller lignende)

Steg en pakke bacon i tern på panden med lidt peber

Kom frosne ærter oveni (rør rundt til de er varme)

Kom 2 spsk creme fraiche 38% i (meget vigtigt at det er 38%!)

Hæld den kogte pasta oveni

Smag til med salt og evt citronsaft

Hæld revet parmasanost over

Server :mums:

 

Det er ikke helt sundt, men det smager fantastisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ærlig talt en smule i tvivl om du mener mad til dig selv eller mad til hunden :oops::mrgreen:

 

Nå, men hvis jeg antager at det er dig selv, så har jeg en super nem en, hvis du har en Netto i nærheden :mrgreen:

 

En brik pizzasauce fra Netto

1/4 piskefløde

En dåse konc. tomatpuré

Kyllingfilet

Pasta eller ris -alt efter hvad du nu har lyst til, begge dele fungere :-D

Og gerne Broccoli, hvis du er til det

 

Steg kyllingefileterne, i lidt karry, chilipulver og paprika.

Kom pizzasucen i en gryde sammen med piskefløden, og tilsæt tomatpuré til du syntes at det har en passende koncistens og farve, kryder med lidt chiliepulver, paprika og oregano, og lad det simre mens risen/pastaen og evt. broccolien koger, og wupti, så er der serveret :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ærlig talt en smule i tvivl om du mener mad til dig selv eller mad til hunden :oops::mrgreen:

Jo det var skam til mig selv, men okay, man kunne vist også godt blive i tvivl. :oops:

 

er der lidt mand over dig? siden du snuser til dine egne finger?

Somme tider tører jeg andre i numsen. :blink:

 

ris, karry eller bacon sovs og kylling bryst stegt på panden, lige ½ time.

Ja rolig nu Guano, jeg kan jo for fanden da ikke lave mad. :lol: Så måske er der i virkeligheden lidt mand over mig. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja rolig nu Guano, jeg kan jo for fanden da ikke lave mad. :lol: Så måske er der i virkeligheden lidt mand over mig. :vedikke:

:evil:

jeg har lavet mad hver dag siden jeg flyttede hjemmefra.. det er trods alt 13 år siden og laver glimragende mad... du er velkommen til at smage :mrgreen:

 

nå men en hurtig bacon sovs. (kræver du ved hvordan man jævner en sovs)

 

svits bacon tern, tag dem op.

grund en sovs fra bunden hvor du svitser paprika i smørret.

Grunde sovs til en god tykkelse, i med mere paprika, salt og peber og lidt ketchup og i med bacon ternerne inden servering.

og ris til.

evt. brød oz

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har lavet mad hver dag siden jeg flyttede hjemmefra.. det er trods alt 13 år siden og laver glimragende mad... du er velkommen til at smage :mrgreen:

Hvis jeg kommer på de kanter, holder jeg dig op på det. :blink:

 

nå men en hurtig bacon sovs. (kræver du ved hvordan man jævner en sovs)

:oops: ,.... men jeg tror jeg spørger min mor istedet, for ellers får jeg vel flere af disse her: :evil: Tænk at man finder sig i den opførsel fra en teenager. :shock:

 

 

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja rolig nu Guano, jeg kan jo for fanden da ikke lave mad. :lol: Så måske er der i virkeligheden lidt mand over mig. :vedikke:

 

Alle salater er nemme, det kan ALLE finde ud af. :mrgreen: Bare husk at skylle grøntsagerne, du vil ikke have sådan en her i din salat:

mystery-salad-ingredient-35811.jpg?1267153102

Og så kan du f.eks. tage skinke, bacon, kyllingetern, æg eller tun til.

 

 

Og ellers må du lave suppe af bouillion (bare kog vand i en gryde og opløs bouillion deri), og for at blive mæt skal man nok spise brød dertil... og evt. smide nogle grøntsager i suppen. Og så kan man jo altid stege kylling ved siden af. :mrgreen:

 

Og hvis det kun skal tage 5 minutter, så er det bare at klaske noget tomatsovs på toastbrød, toppe det med ost (mozarella, mums :5up:) og så det pizzafyld, du nu engang foretrækker. Og så i ovnen. Super studenter-opskrift. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

3 gryder.

 

1. gryde: Ris, pasta til 2. personer eller kartofler til 1. person i skiver til senere mos. Koges

 

2. gryde: Et løg i tern (kan købes frosne hvis det er) svitses i fedtstof til de er klare. Heri lægger du 400 g øko eller alm. hakket kokød i og svitser kødet grundet mens det findeles.

Derefter hælder du vand over til det lige knap dækker. Du kan med fordel koge gulerødder med uhmmm..

Koger 5 - 10 minutter hvorefter du evt skummer fedtstoffet fra og f.ek.s hælder majskorn i også.

Ca 2 dl mælk tilsættes og det jævnes med maizena sovsejævner hvs du ikke vil gå i gang med mel/vand jævning eller smørbolle.

Krydr med tomatpasta, salt peber evt chili, paprika

 

3. gryde: De grøntsager du ikke puttede i kødsaucen. Frosne græntsager skal kun simre nogle minutter, men det står på pakkerne, rå hårde grøntsager skal have næsten lige så meget som kartoflerne.

 

Det hele på en gang på komfuret.

 

Vi har en tråd om kartoffelmos som startede i går...

 

Ca 20 minutter i alt

 

Dagen efter varmer du resten af kødsaucen med risen eller pastaen i under forsigtig omrøring.

Eller du kan lægge det i fryseren til en anden gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Steg en lammemørbrad på panden, den skal bare have nogle minutter og mens den hviler (pakket ind i sølvpapir/evt i ovnen) så steger du lidt fint skåret bacon på den samme pande du lige har brugt, når det er let stegt, smider du nogle håndfulde frosne grønne bønner på sammen med baconen og lader dem stege med nogle minutter, mens du skærer lammemørbraden pænt ud - så er det klar til servering :5up:

 

Ingredienser:

 

Lammemørbrad

Bacon

Grønne bønner

 

Tidsforbrug:

 

20 min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Steg en lammemørbrad på panden, den skal bare have nogle minutter og mens den hviler (pakket ind i sølvpapir/evt i ovnen) så steger du lidt fint skåret bacon på den samme pande du lige har brugt, når det er let stegt, smider du nogle håndfulde frosne grønne bønner på sammen med baconen og lader dem stege med nogle minutter, mens du skærer lammemørbraden pænt ud - så er det klar til servering :5up:

 

Ingredienser:

 

Lammemørbrad

Bacon

Grønne bønner

 

Tidsforbrug:

 

20 min.

 

 

Øøh.. når jeg nu kommer forbi og rider en tur hos jer... så inkluderer det aftensmad, ikke?

 

Shit det lyder SÅ godt. Også selv om klokken er kvart i 10 om morgenen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er stor fan af alt i wok og det er både nemt og hurtigt.

 

Sæt en portion ris til at koge. Imens de koger smider du kyllingestykker i wokken og steger. Når kyllingen er næsten færdig putter du en god portion wokblanding (grøntsager). Det fungerer fremragende bare som det er, men en god klat chilisauce eller uncle bens oveni er altså også super.

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: kan se jeg har været savnet :blink:

 

1 dåse flåede tomat, put i gryde

2 revne gulerødder, put i gryde

½ liter vand, put i gryde

1 boullionterning (okse), put i gryde

salt, peber, hvidløg, put i gryde

rør det hele rundt

 

tænd for blusset - skal småkoge 15 min. - serveres med et stykke godt brød :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men Skipper-odense klarede det heldigvis for dig. :lol:

 

Hov, hvor meget hvidløg?.

 

Meget - for det er sundt for blodomløbet :slem: - men ellers ville jeg selv nok bruge 2 fed.

 

Brødet kan du også skære i skiver og smøre med smør og presse noget hvidløg på - derefter i ovnen til det er lysebrunt

Link til indlæg
Del på andre sites

1) steg bacontern på pande, derefter en karton morneysovs henover, lad det varme op og så har du pastasovs (+ du skal selvf. lave pastaen ved siden af)

 

2) lav en kødsovs, ned i et ildfast fad, en dåse flåede tomater henover, 2 breve kartoffelmospulser laves og lægges ovenpå. ost ovenpå og i ovn 20 minutter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...