Hop til indhold

Hjemmelavet mad på under ½ time.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Øøh.. når jeg nu kommer forbi og rider en tur hos jer... så inkluderer det aftensmad, ikke?

 

Shit det lyder SÅ godt. Også selv om klokken er kvart i 10 om morgenen!

 

Jo selvfølgelig - pt er der dog kun lammekøller tilbage, men de er også lette at lave ;-)

Friske forsyninger af lammemørbrad kommer først om en måned eller 2 :-)

 

PS: Randi er stadig i live her til morgen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige lidt forskelligt:

 

Efterårsgryde:

500 g Hk. oksekød

5 gulerødder

1 løg

1 ds hk tomater

1 boullionterning

ris til f.eks. 4 personer og vand dertil

 

løg hakkes og brunes. Hk oksekød brunes med. hk. tomater, revne gulerødder og boullionterning, ris og vand svarende til mængden af ris kommes oven i det hele. Koges indtil risene er færdig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige et meget MEEEGEEEET vigtigt råd til dig.

 

 

Hvis du vælger at købe en kæmpe hamberyg, go der står ca 45 min på opskriften........... så skal den have længere tid, for den er større end en almindelig hamberyg.

 

Det skriver de bare ikke.:roll::evil::roll::evil:

 

Vh

Hende der har rigtig meget hamberyk til at ligge i fryseren som skal skal skæres i tern og steges til biksemad :stupid::evil:

 

 

Så jo større det er, jo mere tid skal du bruge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige et meget MEEEGEEEET vigtigt råd til dig.

 

 

Hvis du vælger at købe en kæmpe hamberyg, go der står ca 45 min på opskriften........... så skal den have længere tid, for den er større end en almindelig hamberyg.

 

Det skriver de bare ikke.:roll::evil::roll::evil:

 

Vh

Hende der har rigtig meget hamberyk til at ligge i fryseren som skal skal skæres i tern og steges til biksemad :stupid::evil:

 

 

Så jo større det er, jo mere tid skal du bruge!

 

:slem::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gerne fra bunden. Og jeg gentager lige at det skal være nemt, for som sagt kan jeg jo ikke lave mad. :oops:

 

Nu så jeg jo lige, at du bor på Nordsjælland - så hvad med at tilmelde dig Suhrs madlavningsskole/eller hvad det nu hedder? :-D Det foregår 200 m. fra Nørreport station, jeg skal da med glæde finde flere informationer til dig, hvis det da kunne være noget?

Har to veninder der går derinde, og de er super glade for det. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg har lige et meget MEEEGEEEET vigtigt råd til dig.

 

 

Hvis du vælger at købe en kæmpe hamberyg, go der står ca 45 min på opskriften........... så skal den have længere tid, for den er større end en almindelig hamberyg.

 

Det skriver de bare ikke.:roll::evil::roll::evil:

 

Vh

Hende der har rigtig meget hamberyk til at ligge i fryseren som skal skal skæres i tern og steges til biksemad :stupid::evil:

 

 

Så jo større det er, jo mere tid skal du bruge!

 

Kender du til det aggregat der hedder et stegetermometer :lol:

 

Kan anbefales ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne dele en let opskrift med jer - jeg er lidt flov over at indrømme, at jeg fik den i et af de dersens "vi er 4 semi-kendte mennesker og vi spiser sammen i tv"-programmer ... det var Jill fra Bigbrother der lavede det:

 

bund af rucula, kogte friske tortelini med ost og spinat, og en sovs af: 1-2 fed hvidløg og 1 frisk chili der svitses - 3-4 friske tomater puttes i gryden - og det koger lidt - og så puttes en kvart piske fløde i og det hele simrer sammen og smages til med salt. det simrer lidt. Så slukkes der for blusset og der puttes en pakke krebsehaler i ... trylle-trylle maden er klar.

Hvis man ikke kan med fisk kan man undlade krebsehalerne i soven og kaste hårdt stegt bacontern ud over det hele ... det er afprøvet herhjemme - med succes - og i øvrigt uden bund af rucula - for det er der nogen herhjemme der ik ka li.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nem italiensk inspireret sovs:

 

1 kvart madfløde hældes i gryde for lavt blus

 

Lidt muskat i (revet/pulver)

 

Lidt frist basilikum eller oregano hakkes med kniv og tilsættes

 

Lidt revet ost (mozzarella, parmesan eller hvad man kan lide..)

 

Lidt hakket tomat (frist eller fra dåse/karton - tomatpuré kan også anvendes)

 

Evt. lidt chili - hvis man er til det lidt stærke

 

Op i kog under omrøring for ikke at brænde på

 

Smag til med salt (peber hvis ønskes)

 

Smager fortrinligt til pasta og ris og et stykke lyst kød efter eget valg.

 

Tager ca. 7 minutter at lave :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Okay, men burde det så ikke hede et kogemeter??? :hmm:

 

Nix Putte fordi et stegetermometer var, da det kom på banen for mange år siden, beregnet til at tage temperaturen på stegen, altså kødet.

 

Det burde måske snarere hedde et kødtermometer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...