Gæst Kahlia Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Store hunde kan jo, som regel, snildt følge med på cykelturen, men når man har en lille hund, så kan man ikke rigtigt byde den at løbe ved siden af cyklen når man skal til stranden eller lignende. Så hvad gør I? Putter I hunden i cykelkurven? Og er der så net/tremmer på toppen af cykelkurven, så man ikke skal frygte en lille udbryderkonge? Eller har I hunden i en taske? Jeg er blevet anbefalet en smart rygsæk som hunden kan sidde i, og så kan man også have hunden med ind i f.eks. Netto. Jeg tænker, at sådan en rygsæk er smart, for den kan jo bruges til flere ting end cykelkurven (når vi kun taler om at transportere hund), som f.eks. hvis hunden skal med i toget eller man skal på en længere vandretur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 jeg har købt en cykelkurv til min hund. der findes en del varianter, og næsten alle hundeudstyrsiderne har et udvalg. jeg synes, at det er smart, og jeg føler, at han sidder sikrere i den, end han ville på ryggen af mig f.eks. derudover har jeg en taske, godt nok en skuldertaske, til når jeg skal have ham med offentlig transport o.lign. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Det kommer lidt an på hvor langt vi skal :blink: Izzie sidder i min almindelige cykelkurv på et håndklæde hvis vi skal længere væk eller igennem en masse trafik. Men en lille hund kan sagtens lære at løbe pænt ved siden af :5up: Izzie løber som regel i flexien når vi kører steder hvor trafikken ikke er for tæt eller vi skal over en masse veje! og det er hun rigtig dygtig til :5up: Har også planlagt cykeltur til sommer med Hundensven herinde fra og hendes små hunde, og hverken hende eller mig har tænkt os at træde cyklerne med de der ekstra 8-15 kg :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg synes det er tyveri af penge med de der hundecykelkurve. Lua sidder udemærket i en normal cykelkurv. Der er endda også plads til min taske eller hendes ven nemo.. Jeg putter bare et tæppe i og så kører vi... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg købte sådan en hundekurv til bagagebæret den var bare ikke super god for hun ville ikke sidde stille så møget gled ned af siden :stupid: Jeg har en snor der sidder permanent fast i mit styr så Izzie sidder godt fast. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg ville så ikke anbefalde dig at lade din hund løbe ved siden af. Så skal du lære den at hver gang i er på asfaldt skal den trave. De smadre deres led fuldstændigt ved at løbe galop på asfaldt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Store hunde kan jo, som regel, snildt følge med på cykelturen, men når man har en lille hund, så kan man ikke rigtigt byde den at løbe ved siden af cyklen når man skal til stranden eller lignende. Så hvad gør I? Putter I hunden i cykelkurven? Og er der så net/tremmer på toppen af cykelkurven, så man ikke skal frygte en lille udbryderkonge? Eller har I hunden i en taske? Jeg er blevet anbefalet en smart rygsæk som hunden kan sidde i, og så kan man også have hunden med ind i f.eks. Netto. Jeg tænker, at sådan en rygsæk er smart, for den kan jo bruges til flere ting end cykelkurven (når vi kun taler om at transportere hund), som f.eks. hvis hunden skal med i toget eller man skal på en længere vandretur. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvem, der har anbefalet dig rygsækken, men uanset hvad, så må du ikke have hund med i Netto - rygsæk eller ej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvem, der har anbefalet dig rygsækken, men uanset hvad, så må du ikke have hund med i Netto - rygsæk eller ej Jeg fik det ellers at vide, da vedkommende selv havde haft hunden med i Netto i tasken... Og der var ingen der sagde noget til det. Men jeg tror også, at jeg lader hunden være hjemme når det er tid til at købe ind (jeg ville aldrig byde den at sidde udenfor Netto - tænk hvis nogen stjal den?! ). Tonks - det er næsten synd at lade en lille Chi løbe ved siden af i længere tid, og hvis man så cykler moderat hurtigt.. :slem: Men det kommer vel også meget an på hundens race - en Sheltie ville f.eks. snildt kunne løbe et godt stykke ved siden af cyklen, mens jeg aldrig ville byde en mops det samme. ENVY - man skal jo også være sikker på, at cykelkurven kan holde til de 5-6-7 kg som sådan en lille hund nu snildt kan komme op og veje. Men det bliver man vel også oplyst om, når man køber en almindelig cykelkurv? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg fik det ellers at vide, da vedkommende selv havde haft hunden med i Netto i tasken... Og der var ingen der sagde noget til det.Men jeg tror også, at jeg lader hunden være hjemme når det er tid til at købe ind (jeg ville aldrig byde den at sidde udenfor Netto - tænk hvis nogen stjal den?! ). Så har de enten ikke opdaget det eller også valgt ikke at tage konflikten. Hunde må ikke komme med i fødevarerbutikker, ligegyldigt om de er i tasker eller andet... kun servicehunde er tilladt adgang.... Butikken risikerer en stor bøde og en meget sur smiley fra fødevarekontrollen hvis de kommer på besøg samtidig med at du er derinde med din hund i en taske... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts