Gæst Leffe Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Er der nogen der har erfaring med Anti-træk liner?? De sælger dem hos Barf Centret.... Leffe går rigtigt pænt i snor og jeg går da også ind for, at man lærer hunden at gå pænt ved hjælp af træning. Men... når han ser en anden hund, springer han frem med ret voldsomme ryk. Han er 6 mdr., vil bare lege....og det i en fart!! Jeg har lidt problemer med min ryg og er derfor ikke glad for at blive revet i på den måde. Tænkte denne line kunne være en løsning, for en periode:vedikke:. Dog ikke hvis den er ubehagelig for hunden (han går med sele). Nogen erfaringer, eller holdninger, for og imod??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 er det sådan en halti grime ting du tænker på?? [media]http://www.dogsfirst.dk/images/Halti-p%5B1%5D.jpg[/media] Min veninde har sådan en..den er rigtig god! For hendes hund er monster stor, og hun meget lille. Så når han trækker så drejer hovedet den anden vej, på den måde lærer han at han ikke kan trække for så ryger han den anden vej :blink: Jeg synes så afgjort ikke en halti er symptom behandling, den hjælper bare ejeren der ikke kan holde sin hund. Og efter noget tid så lærer hunden jo at den ikke får noget ud af at trække i snoren. Og må sige at han er blevet god efterhånden :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Det er ikke sådan en, det er mere en slags line med noget elastik-funktion. Det er som sagt kun et problem når vi møder andre hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Er det dem med elastik du tænker på? Dem har jeg set i brug og de er rigtig fine. Samtidig undgår man at hunden får voldsomme ryk i hals og nakke. Haltien derimod synes jeg er noget fanden har opfundet. Jeg vil 100 gange hellere gå med pighalsbånd på min hund, end den forfærdelige grime! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Ja, det er den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Er det dem med elastik du tænker på? Dem har jeg set i brug og de er rigtig fine. Samtidig undgår man at hunden får voldsomme ryk i hals og nakke. Ved du om de kan bruges sammen med sele? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Haltien derimod synes jeg er noget fanden har opfundet. Jeg vil 100 gange hellere gå med pighalsbånd på min hund, end den forfærdelige grime! Hvorfor det?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Haltien derimod synes jeg er noget fanden har opfundet. Jeg vil 100 gange hellere gå med pighalsbånd på min hund, end den forfærdelige grime! Har du prøvet dem?? jeg var heller ikke vild med ideen lige i starten, men den forhindre ikke hunden i noget som helst! Den er kun stram når hunden trækker! Eller sidder den løst omkring snuden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Hvordan ser den ud? den med elastik? I start 90érne så jeg en elastik-en, der gik ind i hundens "armhule". Det var direkte dyremishandling i mine øjne. De hunde jeg så med den, trak stadig, så de fik sår Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Det er bare en line, ikke under forbenene. Den kan ses på barf.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Hvordan ser den ud? den med elastik? I start 90érne så jeg en elastik-en, der gik ind i hundens "armhule". Det var direkte dyremishandling i mine øjne. De hunde jeg så med den, trak stadig, så de fik sår Modellen her hedder EzyDog Cujo hundeline... Jeg tror ikke, at linen gør den store forskel, hvis man har en lille og let hund. Men hvis hunden er noget større og tungere, så kunne linen nok godt aflaste hund og ejer en smule. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Den ser nu ikke ud som dem jeg har kigget på, men det kan godt være denne har samme funktion? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 det kunne også være denne... Mutley Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg googlede lidt, og fandt denne tråd: Snor med elastik til trækkere - HundeGalleri.dk Her lyder det som om den er meget god, medmindre at din hund altså ikke altid holder alle fire poter på jorden, for hvis den ikke gør det når den springer fremad, så risikerer den åbenbart at komme flyvende tilbage :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 okay, nej det er ikke den. Jeg har svært ved at se, hvad den hjælper, hvis hunden trækker? Andet end den aflaster rykket i føreren, så kommer hunden stadig frem, hvor den måske ikke skal? F.eks hvis den laver et ryk frem mod en anden hund på den anden side af en vej, så kan den stadig komme ud på vejen/foran biler, fordi elastikken giver sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Når der kommer en hund, har han ikke altid alle poter i jorden. Mon han så vil blive til en slags hoppebold ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Det ser rigtigt ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Hvorfor det?. Fordi når du trækker i en Halti kan det give alvorlige skader på nakke og hals, for ikke at tale om at du kan forskubbe halshvirvlerne. Jeg har desuden set dem brugt flere gange og har endnu til gode at møde en hund, der fungerer normalt med en halti på. Grimer er jo oprindeligt designet til heste, der har en meget lang næseryg. Det har hunde ikke og derfor vil grimen naturligvis komme til at sidde tæt på øjnene. Desuden, så prøv at tænk på hvor følsom hundens snude og ansigtsområde er. Det må da være forfærdeligt at få lagt pres netop der. Jeg vil aldrig nogensinde sætte halti på min hund. I mine øjne er det et langt mere grænseoverskridende redskab end alverdens grimme halsbånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Leffe: Den kan sagtens bruges på sele;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 okay, nej det er ikke den. Jeg har svært ved at se, hvad den hjælper, hvis hunden trækker? Andet end den aflaster rykket i føreren, så kommer hunden stadig frem, hvor den måske ikke skal? F.eks hvis den laver et ryk frem mod en anden hund på den anden side af en vej, så kan den stadig komme ud på vejen/foran biler, fordi elastikken giver sig. Ifølge den tråd jeg linkede til (jeg har ikke selv prøvet), så skulle hunden ikke kunne komme frem (hvis du køber den tykke line), ikke andet en 1-2 cm, men dette skulle så også være nok til at lette rykket i din skulder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 For mig er Haltien ligeså "fantastisk" et redskab som det her torturaggregat fra vores elskede CM: [media]http://www.cesarsway.com/images/product2/icollar-grey.jpg[/media] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg har disse indlæg til mine snore og de virker både med flexliner og almindelige liner: EZ steps hundesnor Jeg bryder mig ikke om dem fra Barfcenteret, da de er af gummi og derved kan man risikere, at de mørner, hvis man, som undertegnede, er et fjols til at behandle dem rigtigt. Jeg er glad for dem, men om de afhjælper hundenes trækken, aner jeg ikke. Jeg har dårlige knæ og kan i vinterperioden ikke klare pludselige ryk i snoren, så der bruger jeg dem i mine snore på gåturene i skoven - de er for farlige at bruge i trafikken, da man skal være lidt ekstra observant, da de jo gi'r sig, hvis vovsen trækker i den. Jeg sætter dem mellem selen og snoren uanset om det er min lædersnor eller min flexline - det kræver dog en hel del træning at gå med to jagthunde i flexliner og elastikstykket på 1,10 m. i skoven, hvor der er meget råvildt Jeg kan heller ikke helt bedømme om hundene sætter pris på dem; Jessie trækker ikke, medmindre damen får fært af noget friskt vildt og Mollie trækker i starten af en gåtur og holder så op. Det er udelukkende på grund af mine dårlige knæ jeg bruger dem, da de tager det værste af et pludseligt ryk (f.eks. en hare eller rådyr, der tager turen ud foran os på en skovsti). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Hvorfor det?. Grimer er oprindeligt designet til bl.a. heste, som har en lang benet næseryg. Hestens øjne sidder langt fra næseremmen. En hundegrime derimod sidder ofte meget tæt ved øjnene, og næsegrimen irritere hundens øjenregion. Hunde har i modsætning til heste langt større følsomhed ved snuderegionen, og meget kommunikation fra hundens side er koncentreret omkring dens snudeparti. Dette hæmmes også, når en grime påsættes en hund. Pinning, hvor en hund irettesætter en anden hund ved at gabe over dennes næseryg, er et ofte brugt opdragelsesmiddel hund og hund imellem, men så snart hunden overgiver sig, stopper den irettesættende hund sin pinning. En hundegrime ”pinner” hele tiden og konstant i kraft af sin blotte tilstedeværelse. Det er de færreste hunde, som bryder sig om at være påført sådan et aggregat, og det uden at der overhovedet endnu er tale om at rykke i den! L. David Mech´s bog ”The Wolf” berettes om pelsjægere, som for at spare på ammunition aflivede indfangede ulve ved netop et kraftigt opadgående ryk. Sund fornuft må jo klart fortælle en, at der er en grund til, at hunden ”servostyres” vha. sådan en grime, og den samme sunde fornuft kan jo også hurtigt konkludere, at grimen brugt på denne måde kan være særdeles sundhedsfarlig for en hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Leffe Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 (rettet) Dem vil jeg se på:5up: (altså EZ steps). Det er jo også for at skåne min ryg for pludselige ryk, så hvis de hjælper på dine knæ:hmm:. Redigeret Oktober 1, 2010 af Leffe Glemte noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Ifølge den tråd jeg linkede til (jeg har ikke selv prøvet), så skulle hunden ikke kunne komme frem (hvis du køber den tykke line), ikke andet en 1-2 cm, men dette skulle så også være nok til at lette rykket i din skulder. Ok, jeg havde læst det, men vist misforstået dette indlæg: Jeg har faktisk sådan en snor. Mine forældre skulle passe min bullmastiff i en uge, og jeg havde sørme glemt at tage hendes snor med (pænt utjekket!). Min far havde så købt sådan en anti-træk fidus som du linker til. Jeg har aldrig selv brugt den, fordi jeg synes at håndtaget er så frygteligt uflexibelt - jeg tror egentlig, at den elastiske del er en OK idé, men håndtaget giver et dårligt greb. Desuden er det ret trættende, at man kun kan holde i snoren på én måde. Men kan heller ikke lave kort line, hvis man fx skal passere andre på sin vej. Jeg troede, at hun havde brugt den. For jeg tænkte, at det ikke var smart, hvis man ikke kan korte linen. Fandt så også ud af, at de snakker om to forskellige liner derinde :stupid: Egentlig et godt tip af afprøve med sådan en til at spænde ting fast på bilen/cyklen, så man kan fornemme, hvordan det er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts