Hop til indhold

Hjemmelavet targetstick?

Recommended Posts

Gæst Goldenfairy

Hej allesammen :-D

Jeg synes rigtig godt om træning med klikker, så nu ville jeg udvide det og begynde at bruge et targetstick. Men jeg synes de er dyre, og da jeg ikke har særlig mange penge (og elsker at være kreativ), tænkte jeg på om man ikke selv kunne lave en billigt?

Kan man finde en pind, sætte noget for enden, og bruge den i stedet for? Eller er det en meget dårlig ide?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen :-D

Jeg synes rigtig godt om træning med klikker, så nu ville jeg udvide det og begynde at bruge et targetstick. Men jeg synes de er dyre, og da jeg ikke har særlig mange penge (og elsker at være kreativ), tænkte jeg på om man ikke selv kunne lave en billigt?

Kan man finde en pind, sætte noget for enden, og bruge den i stedet for? Eller er det en meget dårlig ide?

Det kan du godt. Target objektet skal bare være noget der ikke er ubehageligt for en hundesnude, men heller ikke i sig selv interessant, altså hvis det er en boldfikseret hund skal det ikke lige være en af de gamle bolde der bliver til target.

Jeg bruger en gammel Kong, den har mine hunde aldrig rigtig synes var så sjov, og de er så langbenede at jeg bare kan holde den i hånden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lavede min første targetstick selv, af en blomsterpind og en styroporkugle, som blev godt tapet fast med gaffatape. Efter et stykke tid blev jeg lidt træt af at den fyldte en del, og købte en teleskopvariant. Der dog gik i stykker efter ret kort tid... Selve teleskopkonstruktionen var nemlig ikke ret kraftig. Så skal jeg bruge en targetstick igen laver jeg den helt klart selv!

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har diverse forskellige hjemmelavede og ting som oprindeligt har et andet formål.

Et stykke eletrikerrør med tape for enden, en legetøjstryllestav, en "fe" tryllestav og andre ting.

Min teleskop pegepind virker også.

Gå evt. i en legetøjsbutik og find noget der

Link til indlæg
Del på andre sites

vil bare lige gøre opmærksom på en historie om en hund jeg kender, som fik bidt (hapset) bolden af sådan en hjemmelavet targetstick, og den måtte til dyrlægen med hast, lægges i let narkose og have den fjernet fra halsen.

Den var heldig ikke at blive kvalt :???:

Ved godt at ulykker kan ske, men det er ihvertfald noget man skal tænke over når man laver din egen targetstick!

Link til indlæg
Del på andre sites