KimC Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Dette er et rent hypotetisk spørgsml (indtil videre ihvert fald...) Hvis nu nogen skulle overtage en hund som er ca 1½ år gammel. Forudsætningerne er at den nye hund passer i flokken, og at dette skal være opfyldt. Men: den "nye" hund har fået et navn som er identisk med det navn som en af de andre hunde i "flokken" har, og denne hund er lige så gammel. I begge tilfælde har hundene modtaget træning hvor dette (ens) navn er blevet brugt, og det er det de er vant til at reagere på. Det er vel upraktisk at have to hunde der lystrer samme navn, så en af dem må skifte (kalde)navn. Og så kommer det gode spørgsmål, hvordan griber man det an i praksis? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg ville nok i det tilfælde overveje, at omdøbe begge hunde for, at undgå mere forvirring end højst nødvendigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Dette er et rent hypotetisk spørgsml (indtil videre ihvert fald...) Hvis nu nogen skulle overtage en hund som er ca 1½ år gammel. Forudsætningerne er at den nye hund passer i flokken, og at dette skal være opfyldt. Men: den "nye" hund har fået et navn som er identisk med det navn som en af de andre hunde i "flokken" har, og denne hund er lige så gammel. I begge tilfælde har hundene modtaget træning hvor dette (ens) navn er blevet brugt, og det er det de er vant til at reagere på. Det er vel upraktisk at have to hunde der lystrer samme navn, så en af dem må skifte (kalde)navn. Og så kommer det gode spørgsmål, hvordan griber man det an i praksis? det var da et intresant spørgsmål det vel jeg osse gerne vide.:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 jeg ville tage nye hund med nye navn i enerum Så er det bare navn godbid navn godbid masser af gange. Rigtig gode godbidder, fx en halv flæskesteg;-) Vælge et navn som er samme stavelses antal og gerne samme endelyd, fx Sammie - Rammie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 jeg tror ikke problemet er så stort faktisk, når det er en ny ejer med en ny måde at sige navnet på, så tror jeg faktisk ikke hunden bliver så forvirret:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg adopterer omplaceringshunde med, for det meste, ukendt baggrund, så de får jo alle nye navne, og det har aldrig været et problem. Har faktisk aldrig gjort noget specielt for at vænne dem til et nyt navn (men de kan jo være lidt vant til det allerede, afhængig af hvor længe de har været hos rescue gruppen, som er dem, der navngiver dem). Men som Kleo siger, kunne man vel gøre ligesom når man introducerer dem for klikkeren. Dog ville jeg nok ikke vælge et navn, der ligger SÅ tæt på, da jeg ikke er sikker på, at de kan skelne sådan en lille nuance. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts