Hop til indhold

Prøver at kaste op ca en gang i timen?!?!


Gæst Camijo
 Share

Recommended Posts

Hjælp!!!

 

Sofus på 4 måneder prøver at kaste op ca en gang i timen men der kommer ikke noget ud. Han spiser, drikker og skider normalt og opfører sig normalt. Ved I hvad der kan være galt, jeg tænker at der sidder noget i halsen eller i maven som han vil have ud. Jeg kan ikke finde ud af om jeg skal ringe til dyrlægen, det er lørdag og hvad kan de gøre i weekenden??

 

På forhånd tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville ringe og snakke med dyrlægen, selv om det er weekend har de steder hvor der er weekend vagt. Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men jeg ved frijsenborg dyrelægerne har weekend vagt. De holder til i Hadsten, Hammel og Hinnerup. Her er deres hjemmeside Hadsten Dyreklinik, Dyrlægegruppen Frijsenborg

 

Håber det løser sig for jer. Du må gerne lige skrive og fortælle hvordan det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, jeg kender en god dyrlæge som har privat klinik og derfor kan man komme i weekenden, og til rimelige penge. Ved vagtdyrlægen skal man ofte betale skyhøje tillægs priser.

 

Men det lyder enten som om den har noget i maven eller halsen der ikke kan komme op, eller at den har kennelhoste. Ved kennelhoste ville man dog opleve hoste efterfulgt at opkastbevægelser, samt feber.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hej, jeg kender en god dyrlæge som har privat klinik og derfor kan man komme i weekenden, og til rimelige penge. Ved vagtdyrlægen skal man ofte betale skyhøje tillægs priser.

 

Men det lyder enten som om den har noget i maven eller halsen der ikke kan komme op, eller at den har kennelhoste. Ved kennelhoste ville man dog opleve hoste efterfulgt at opkastbevægelser, samt feber.

 

Nej ikke ubetinget. Der er jo forskellige stadier. Pelle har kun hostet i slutningen af forløbet.

Nogle hunde nyser, nogle har kun disse opkastningslyde og andre har det hele inkluderet hosten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker også på kennelhoste....

 

begge mine har haft det og de hostede "bare" ingen feber eller andre gener end hosten humøret var godt og appetitten normal...

 

som ninjamor skriver er der forskellige stadier, men før du får en snak med dyrelægen evt. så undgå kontakt med andre hunde for hvis det er kennelhoste så smitter det af H til ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære alle

 

Mange tak for jeres svar. Vi er lige kommet hjem fra dyrlægen med en meget meget træt hvalp :(

 

Dyrlægen mente at han havde en infektion i luftrøret/struben, men fordi hans "hoste" var så kaste-op-agtig, så lagde han ham i narkose så han kunne tjekke halsen for fremmedlegemer. Heldigvis sad der ikke noget, så vi har fået penicillin og hostestillende med hjem

 

Det skulle gerne blive bedre snart!

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du kom til dyrlægen. Men ligger man virkelig en hvalp i narkose " bare" for at tjekke en evt mistanke om et fremmedlegme ?? Jeg troede man ville nøjes med et røngtenbillede ellr at føle sig frem ?

 

Ved du hvordan han har fået en infektion i luftrøret ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Narkose og narkose, det hedder det jo, i virkeligheden er det jo bare en sprøjte så han lige falder i søvn imens han bliver undersøgt, reel narkose er det jo ikke. Men ham dyrlægen have svært ved at vurdere om det var hoste eller opkast, det lød helt ens, så derfor tjekkede han for en sikkerheds skyld.

 

Kennelhoste, infektion i luftrøret eller struben. Han siger der er så mange forskellige vira de kan blive smittet med, så selvom han er vaccineret imod kennelhoste, kan de godt få noget der minder om, og penicillinen er for at være sikker på at det ikke udvikler sig til en bakteriel infektion.

 

Jeg er meget glad for at han tjekkede hans hals, for jeg var 100% sikker på at der sad en lang træsplint, men det gjorde der heldigvis ikke!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...