Hop til indhold

Avlshan søges til dværgschnauzer peber/salt tæve


Gæst janringsted
 Share

Recommended Posts

Gæst janringsted

Hejsa

 

Vi har besluttet at få hvalpe på vores 3 årige dværgschnauzertæve.

Hun er stambogsført, og det skal derfor være en avlshan der også er stambogsført. Dværgschnauzerklubben og dansk kennel klub kræver ikke avlsgodkendelse. Hendes temperament er meget racetypisk, og hun er en perle til at omgås andre hunde uanset køn.

 

Vi ønsker at forsøge os med hvalpe fordi vi har rammerne, og vores børn har en god alder til at få den oplevelse med. Vi forventer at beholde en tæve, og regner med at hanhundeejeren får værdien af salget af en hvalp, der skal naturligvis laves en skriftlig aftale der tager højde for at såfremt vi kun får en hvalp, så tilfalder fortjenesten tæve ejerne for at dække dyrlægeregninger etc.

 

Hanhunden skal helst bo på Amager eller i umiddelbar nærhed da vi regner med at hundene skal parres et par gange. Vi regner med at vores tæve kommer i løbetid omkring årsskiftet/decmber.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er chancen for at finde lige den han som passer bedst til din tæve lige i nærheden af dig meget lille!

Dvs hvis man vil avle så må man være indstillet på at der er bøvl forbundet med det, fx at man skal bevæge sig mere end 100 m. for at finde en egnet hanhund.

Det er jo ikke bare et spørgsmål om at finde en hanhund det er mere et spørgsmål om at finde en VELEGNET avlspartner!

Jeg ville nok kontakte opdrætteren af tæve og høre om de har nogle gode ideer til hvilken han man kunne bruge og jeg ville være indstillet på at måtte rejse efter det.

Selv kørte jeg omkring 1000 kilometer med min tæve!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst janringsted
nu er chancen for at finde lige den han som passer bedst til din tæve lige i nærheden af dig meget lille!

Dvs hvis man vil avle så må man være indstillet på at der er bøvl forbundet med det, fx at man skal bevæge sig mere end 100 m. for at finde en egnet hanhund.

Det er jo ikke bare et spørgsmål om at finde en hanhund det er mere et spørgsmål om at finde en VELEGNET avlspartner!

Jeg ville nok kontakte opdrætteren af tæve og høre om de har nogle gode ideer til hvilken han man kunne bruge og jeg ville være indstillet på at måtte rejse efter det.

Selv kørte jeg omkring 1000 kilometer med min tæve!

 

Tak for det, sikkert, velmente råd!

 

mvh

 

Jan

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...