Gæst Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Hej kloge HF I nat mens jeg lå og sov trygt i min seng, er der blevet sendt mystiske emails med mystiske links fra min hotmail til mit adressekartotek. Jeg var selvfølgelig uvidende om dette, indtil jeg modtag en ret sur mail fra en bekendt, som frabad sig mine dumsmarte mails...!? Nu har jeg så sendt en mail til alle og skrevet i emnefeltet, at de bare skal slette mails fra mig uden at åbne dem/links. Hvad foregår der? Hvordan kan dette ske, og kan I anbefale noget ordentligt antivirus-halløj (som evt. kan downloades)? /Mette *blev helt ked af dumme mails og sure bekendte* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ida Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Hej Mette Hvad angår Hotmail er det nok ikke det mest sikre mail system, og på trods af det har jeg det selv:blink: Det første du skal gøre er at få ændret din kode og sætte den på at skulle ændres hver tredje mdr. mener jeg det er. Som du nok har gættet er der nogen/et system der har fået hacket din mail og sender spam af forskellig art rundt fra den. Det er fordi de har brudt din kode, som muligvis har været for let, altså skal du lave en hammer svær kode:hmm:Det hjalp for mig, og jeg har ikke haft problemer siden... Du kan evt. henvende dig til hotmail for at finde ud af mere sikkerhed, men jeg ved faktisk slet ikke om de har andet.. Jeg tror ikke helt du kan helgradere dig imod det, men jeg ved der er nogen der har noget special email sikkerhed, f.eks. stofanet, men så skal du naturligvis køre stofanet. Af almindelig virus system kører jeg norton 360 og på trods af det er et af de førende, så har det ikke kunne helgradere mig mod dette:damn: Der er helt sikkert mange der ved meget mere om det, men det var da et bud herfra:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Jeg bruger et gratis et:-D AVG - det har holdt mig fri (7-9-13) for vira osv.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Hej kloge HF I nat mens jeg lå og sov trygt i min seng, er der blevet sendt mystiske emails med mystiske links fra min hotmail til mit adressekartotek. Jeg var selvfølgelig uvidende om dette, indtil jeg modtag en ret sur mail fra en bekendt, som frabad sig mine dumsmarte mails...!? Nu har jeg så sendt en mail til alle og skrevet i emnefeltet, at de bare skal slette mails fra mig uden at åbne dem/links. Hvad foregår der? Hvordan kan dette ske, og kan I anbefale noget ordentligt antivirus-halløj (som evt. kan downloades)? /Mette *blev helt ked af dumme mails og sure bekendte* Den er jeg også ramt af :damn: Hej MetteHvad angår Hotmail er det nok ikke det mest sikre mail system, og på trods af det har jeg det selv:blink: Det første du skal gøre er at få ændret din kode og sætte den på at skulle ændres hver tredje mdr. mener jeg det er. Som du nok har gættet er der nogen/et system der har fået hacket din mail og sender spam af forskellig art rundt fra den. Det er fordi de har brudt din kode, som muligvis har været for let, altså skal du lave en hammer svær kode:hmm:Det hjalp for mig, og jeg har ikke haft problemer siden... Du kan evt. henvende dig til hotmail for at finde ud af mere sikkerhed, men jeg ved faktisk slet ikke om de har andet.. Jeg tror ikke helt du kan helgradere dig imod det, men jeg ved der er nogen der har noget special email sikkerhed, f.eks. stofanet, men så skal du naturligvis køre stofanet. Af almindelig virus system kører jeg norton 360 og på trods af det er et af de førende, så har det ikke kunne helgradere mig mod dette:damn: Der er helt sikkert mange der ved meget mere om det, men det var da et bud herfra:mrgreen: Tak for rådene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 AVG er et rigtig godt Virusprogram (og så er det gratis), jeg blev faktisk anbefalet af en, der arbejde med sådan noget, at slette Norton Antivirus og i stedet installere AVG. Det anbefales dog, at man installerer to antivirusprogrammer samtidig... Men jeg tror ikke, at anti-virus programmer har så meget med de der spam-mails fra hotmail at gøre (min gjorde det også, jeg lavede ny mail), men som de andre siger, så skulle det løses ved at skifte kode. :5up: Og så skal koden bestå af både tal og bogstaver, og gerne både små og store bogstaver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Jeg har både haft AVG, og et andet et.. nu har jeg Norton.. og DET fortrækker jeg!... Norton åbner ikke noget op uden min tilladelse, som AVG gjorde. AVG kunne heller ikke slette indtrægne vira men kun sætte dem i karantæne:???:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Jeg har både haft AVG, og et andet et.. nu har jeg Norton.. og DET fortrækker jeg!... Norton åbner ikke noget op uden min tilladelse, som AVG gjorde. AVG kunne heller ikke slette indtrægne vira men kun sætte dem i karantæne:???:. Hmmm...så må du være forskellige udgaver, for jeg har da fjernet vira med avg, som lå i karantæne, så vidt jeg husker, så er der 3 valgmuligheder med avg, karantæne,helbrede eller slette ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 AVG er et rigtig godt Virusprogram (og så er det gratis), jeg blev faktisk anbefalet af en, der arbejde med sådan noget, at slette Norton Antivirus og i stedet installere AVG. Det anbefales dog, at man installerer to antivirusprogrammer samtidig... Men jeg tror ikke, at anti-virus programmer har så meget med de der spam-mails fra hotmail at gøre (min gjorde det også, jeg lavede ny mail), men som de andre siger, så skulle det løses ved at skifte kode. :5up: Og så skal koden bestå af både tal og bogstaver, og gerne både små og store bogstaver. Sikker på det? - har jeg prøvet og fik sort skærm og måtte installere windows på ny :stupid: Jeg har Trend Micro og den er jeg rigtig glad, det er alligevel deres online tjeneste der har reddet mig utallige gange førhen, så tænkte den den var go'.. og det tror jeg sørme at den er :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Jeg har prøvet Norton, McAfee, AVG og Avast. De to første skal man betale for, og der mener jeg at Norton er den bedste. På nuværende tidspunkt har jeg Avast, og synes at det fanger mere end både McAfee og AVG. Men det er vigtigt at kombinere med en god firewall, og der har jeg aldrig haft nogen bedre end ZoneAlarm :5up: Man kan selv bestemme hvilke programmer der må have lov til at gå på nettet, og man kan lukke helt for netadgang, hvis man har brug for det (f.eks. hvis computeren er tændt om natten for at lave et eller andet, som min ofte er). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Hvad laver i på nettet, siden i er så meget udsat for virus ? For en del år siden downloadede jeg rigtig meget via p2p og der fik jeg en del vira ind, men ellers har jeg stort set aldrig noget inde ? Mcafee og kaspersky skulle være nogen af de bedste programmer, de koster dog og mcafee var før i tiden en "dræber" på en langsom maskine 2 programmer samtidig, det ville jeg ikke gøre, de kan stå og konflikte en del og nogen programmer beder direkte om at afinstallere et antivirus program inden man installere det nye Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 NEJ man må ikke installere 2 antivirus programmer oftest kan de konflikte så meget så de ikke beskytter. microsoft antivirus er rigtigt godt og gratis. Vil man have en firewall kan comodo anbefales. bruger man et særskildt mail klient program kan spamfigther anbefales. gratis programmer kan være gode med hvis man har installeret fornuft V 2 på øverste etage OG har 2 mails, en til det fornuftige og en til tilmeldninger på forum's, reklamer osv. Det er der ens mail oftest bliver snuset "op" til spam mails. og man kan altid rydde lidt op med ccleaner og også kører med auslogics disk defrag i stedet for windows egen. og vil man også have en hjelm på kan man skanne jævnligt med malwareantibytes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Guanomo: OG har 2 mails, en til det fornuftige og en til tilmeldninger på forum's, reklamer osv. Det er der ens mail oftest bliver snuset "op" til spam mails. Takker for alle jeres gode råd. Vi har lige fået AVG, men ikke afinstalleret Norton. Synes bare der stod noget med "gratis prøveperiode"? Vil vise tråden til manden, og så må vi lige kigge på computere i eftermiddag. Mht. mail-konti, så har jeg to en proffesionel og en til alt mulig andet. Det er så den proffe, der har sendt mails ud, så det er alle mulige der har fået bl.a. DKK, bulldogklubben, opdrættere mm . Derfor blev jeg også pissesur og faktisk lidt ked af det... /Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Jeg bruger et gratis et:-D AVG - det har holdt mig fri (7-9-13) for vira osv.. Jeg har både haft AVG, og et andet et.. nu har jeg Norton.. og DET fortrækker jeg!... Norton åbner ikke noget op uden min tilladelse, som AVG gjorde. AVG kunne heller ikke slette indtrægne vira men kun sætte dem i karantæne:???:. Hmmm...så må du være forskellige udgaver, for jeg har da fjernet vira med avg, som lå i karantæne, så vidt jeg husker, så er der 3 valgmuligheder med avg, karantæne,helbrede eller slette ? Har også tidligere brugt både det udemærkede AVG og McAfee - men efter jeg fik bærbar med "indbygget" Windows Vista kan jeg ikke bruge AVG længere og har derfor investeret i et Norton program som jeg betaler for at få opdateret én gang årligt. Mht. AVG vil jeg give René ret i at man kan vælge imellem de 3 udgaver karantæne, helbrede og/eller slette. Iøvrigt er det en god idé som en anden også skriver, at have mere end én mail. Selv har jeg en hotmail til "alt"....og så en almindelig mail til de vigtigere ting, hvor der ikke kommer alt muligt spam og andet ind. Jeg bruger ALTID min hotmail når jeg på nettet er lidt usikker på, om det er et 100% seriøst sted jeg er inde. Min almindelige mail bliver KUN brugt til steder jeg er 110% sikre på! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Guanomo: OG har 2 mails, en til det fornuftige og en til tilmeldninger på forum's, reklamer osv.Det er der ens mail oftest bliver snuset "op" til spam mails. Takker for alle jeres gode råd. Vi har lige fået AVG, men ikke afinstalleret Norton. Synes bare der stod noget med "gratis prøveperiode"? Vil vise tråden til manden, og så må vi lige kigge på computere i eftermiddag. Mht. mail-konti, så har jeg to en proffesionel og en til alt mulig andet. Det er så den proffe, der har sendt mails ud, så det er alle mulige der har fået bl.a. DKK, bulldogklubben, opdrættere mm . Derfor blev jeg også pissesur og faktisk lidt ked af det... /Mette ja men du kan så blive sur på en der har din mail i et mail kartotek, for det er også sådan spam mails bliver spredt. De sender spam videre til alle i den pågældendes mail kartotek, ligesom den gjorde med dig. skal lige sige generelt, at det antivirus microblød har er i bund og grund et de har opkøbt, og lavet gratis og forbedret. Det er også et af de programmer der bruger mindst resourcer, uden at lempe på sikkerheden. vi har skiftet vores "dyre" f-secure løsning ud på jobbet til microsoft's løsning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 NEJ man må ikke installere 2 antivirus programmer oftest kan de konflikte så meget så de ikke beskytter. Det var hvad jeg fik at vide. Men jeg fjernede så det ene, da det ikke ville lade mig installere et, jeg bedre kunne lide... :hmm: microsoft antivirus er rigtigt godt og gratis. Microsoft Antivirus er udsat for en trojansk virus, der ligner et Microsoft-produkt, min stedfar fik den virus. Den siger, at du har en milliard trusler på computeren og så blokerer den for nogle ting og sager på nettet, så den eneste side, man kan komme ind på, er deres. Og der får man så at vide at man skal KØBE, KØBE, KØBE! Den er ret besværlig at fjerne... Jeg kan ikke liiiige huske hvad den hedder, men efter dén virus skal jeg ikke have Microsoft antivirus. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Microsoft Antivirus er udsat for en trojansk virus, der ligner et Microsoft-produkt, min stedfar fik den virus. Den siger, at du har en milliard trusler på computeren og så blokerer den for nogle ting og sager på nettet, så den eneste side, man kan komme ind på, er deres. Og der får man så at vide at man skal KØBE, KØBE, KØBE! der findes en del trojans der udgiver sig for at være et antivirus program via. deres navn, men ingen der migler ms antivirus. Der er et der installere noget der ligner XP's sikkerhedskontrol panel. Jeg kan ikke liiiige huske hvad den hedder, men efter dén virus skal jeg ikke have Microsoft antivirus. Ja pardon mig, men det er en lam undskyldning :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Har også tidligere brugt både det udemærkede AVG og McAfee - men efter jeg fik bærbar med "indbygget" Windows Vista kan jeg ikke bruge AVG længere og har derfor investeret i et Norton program som jeg betaler for at få opdateret én gang årligt. Vi har brugt AVG på både xp,vista og nu windows 7. Hvorfor ville vistaen ikke tage imod den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Brugte nu også avg på vista, så måske i har haft hentet en forkert version ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Har også tidligere brugt både det udemærkede AVG og McAfee - men efter jeg fik bærbar med "indbygget" Windows Vista kan jeg ikke bruge AVG længere og har derfor investeret i et Norton program som jeg betaler for at få opdateret én gang årligt. Mht. AVG vil jeg give René ret i at man kan vælge imellem de 3 udgaver karantæne, helbrede og/eller slette. Iøvrigt er det en god idé som en anden også skriver, at have mere end én mail. Selv har jeg en hotmail til "alt"....og så en almindelig mail til de vigtigere ting, hvor der ikke kommer alt muligt spam og andet ind. Jeg bruger ALTID min hotmail når jeg på nettet er lidt usikker på, om det er et 100% seriøst sted jeg er inde. Min almindelige mail bliver KUN brugt til steder jeg er 110% sikre på! :5up: Jeg har da bærbar med Windows Vista og kører avg uden problemer:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 AVG er fint, bare man husker at windows firewall skal være slået til :5up: Og aldrig to antivirus programmer, det skaber bare problemer. Man henter avg-filen og lagrer den på c-drevet. derefter unplugger du pc fra internettet og afinstallerer det nuværende antivirus, før man installerer et nyt. (og aktiverer windows firewall) Først derefter kobles op til internettet og avg opdateres via brugergrænsefladen. Skan derefter computeren.. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Vi har brugt AVG på både xp,vista og nu windows 7. Hvorfor ville vistaen ikke tage imod den? Brugte nu også avg på vista, så måske i har haft hentet en forkert version ? Jeg har da bærbar med Windows Vista og kører avg uden problemer:vedikke: Hmm....dér bliver jeg nok jer alle svar skyldig?? Ved bare, at jeg ikke kunne få lov at installere AVG'en uanset hvad og hvor meget jeg prøvede..... Men måske du har ret René i, at det måske har været en forkert version? Men nu har jeg Norton i et år, så den beholder jeg lidt endnu....men måske man skulle prøve igen med en gratis AVG når Norton er udløbet, for AVG kan jeg faktisk rigtig godt lide :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts