Gæst Majse78 Skrevet Oktober 3, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 3, 2010 Hej Jeg har en lille dejlig Norfolk terrier, som har haft en del problemer med maven i hendes korte 1-årige liv. Det hele startede med en uheldig indtagelse af noget råddent dyng fra en havedam, som gav hende en mindre fosfor forgiftning. Efter et par måneder på antibiotika og diverse mave-medicin var hun nogenlunde ok igen. Men siden da har hun haft flere tilbagefald. Vi har fået det undersøgt grundigt hos vores dyrlæge med 3 kikkertundersøgelser, biopsi fra maven, røngtenfotograferinger, blodprøver og kontrastundersøgelser. Diagnosen er nu en form for foderintolerance, som resulterer i en irritation i mavens og tarmens slimhinder. Nu er det tragi-komiske så, at jeg selv døjer meget med maven og tarmene og har gjort det i mange år. Diagnosen for mig er irritabel tyktarm. Jeg har for nyligt selv opdaget, hvor meget aloe vera drikke gel kan afhjælpe dette. Og derfor tænkte jeg jo, at det måske også kunne hjælpe min lille hund. Så derfor ville jeg nu høre jer, om I vil dele af jeres erfaringer omkring dette? Er der nogen, der har erfaringer mht doseringen? Min hund vejer ca. 6 kg. Desuden har jeg hørt, at mange hundes foderintolerance bunder i dårligt immunforsvar. Har I en mening om dette? På forhånd tusinde tak. Mvh Maiken Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Jeg har lige snakket med én af dem der sælger LR produkter og deriblandt også drikke aloevera. Hun sagde der var mange der brugte det til både heste og hunde. Du kan prøve at ringe til der hvor du køber dit og spørge, også om dosering. Ellers kan du få et telefonnr. af mig. (Det er ikke sikkert det er det samme drikkealoevera, altså fra samme mærke). God bedring til hende :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Majse78 Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Det jeg bruger er af mærket Avivir købt i Matas, da jeg har læst i en uvildig undersøgelse, at de har mest immunstyrkende effekt. Andre der har erfaringer? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts