Gæst Sigurd Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 Om og om igen og igen, i mange tråde og i andre sammenhænge, bliver der skrevet og sagt: Der er alt for mange hunde i verden. OK, hvis man ser på hele verden er jeg nok enig, men har vi for mange hunde her i vores del af verden ?? Er det ikke kun godt, at der er en overproduktion af hunde, så der er noget for enhver smag og for enhver pengepung ?? eller skal hunde gøres til en mangelvare, som kun er forbeholdt de få ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 :hmm: det tror jeg aldrig jeg har hørt. Så længe hundene kan blive solgt, er der vel ikke for mange Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Arkiveringsalf Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Nu er jeg jo en af dem der godt kan finde på at sige det Jeg må indrømme at jeg ikke ved det med sikkerhed hvor stort et problem det er i "den gode ende" af den vestlige verden. Det er helt sikkert at det ville være et problem hvis vi fik styr på adfærdsproblemer, så vile der i hvert fald være for mange hunde. Synes forøvrigt at du igen sætter alting op på en spids. Kunne man måske ikke skære i produktionen uden at det ligefrem blev en mangelvare? F.eks. så det passede til efterspørgslen. Vil lige nævne at når jeg siger sådan er det jo altså ikke fordi jeg er imod hundeavl som sådan, der er helt sikkert et marked for racehunde og blandinger, men at få kuld efter kuld, uden at have styr på hvad man egentlig laver er for dumt. Helt seriøst tror jeg det problem ville forsvinde eller blive meget lille hvis to ting forsvandt: Puppy-mills og uegnede kennelejere. Vi får skåret i antallet af hunde og samtidig øger vi de levende hundes vilkår (gennemsnittet) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Så længe der er internat-hunde der ikke kan finde hjem (her taler vi ikke om dem med alvorlige adfærdsproblemer) og gadehunde rundt omkring, så er der for mange hunde. Og så længe, der er hunde der bliver efterladt eller smidt på internat, når de ikke længere er hvalpe, så er sælger ikke kritisk nok overfor køber, som regel fordi efterspørgslen ikke er stor nok, så man bliver nød til at sælge til den første der viser bare en bette smule interesse. Jaja, selvfølgelig er der også mange tilfælde, hvor hunden med god grund bliver omplaceret, men der er også dem, der "lige pludseligt" opdager, at hunden passede sgu ikke lige ind i deres hverdag, nu den ikke længere er en sød, lille hvaps. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Så længe der er internat-hunde der ikke kan finde hjem (her taler vi ikke om dem med alvorlige adfærdsproblemer) og gadehunde rundt omkring, så er der for mange hunde. Og så længe, der er hunde der bliver efterladt eller smidt på internat, når de ikke længere er hvalpe, så er sælger ikke kritisk nok overfor køber, som regel fordi efterspørgslen ikke er stor nok, så man bliver nød til at sælge til den første der viser bare en bette smule interesse. Jaja, selvfølgelig er der også mange tilfælde, hvor hunden med god grund bliver omplaceret, men der er også dem, der "lige pludseligt" opdager, at hunden passede sgu ikke lige ind i deres hverdag, nu den ikke længere er en sød, lille hvaps. Du skrev det jeg skulle til at skrive Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Du skrev det jeg skulle til at skrive Jeg er tankelæser.. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Så længe vi i Eu har så mange herreløse hunde og stopfyldte internater og killingstationer (Spanien)så er der i mine øjne for mange.Og så kænge hundene skal lide under disse forhold, er der noget galt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jamen, jeg synes stadig ikke vi har for mange hunde. Hvis ikke der var, ihvertfald et mindre overskud af hunde, ville der være alt for mange, som ikke ville have råd til at få hund. At få udbud og efterspørgsel til at passe sammen, lader sig vel ikke gøre, med mindre man kan kontrollere al form for avl. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Så længe der er internat-hunde der ikke kan finde hjem (her taler vi ikke om dem med alvorlige adfærdsproblemer) og gadehunde rundt omkring, så er der for mange hunde. Jamen, er der virkelig så mange ??? Et vist overskud må da være en fordel for de som skal købe en hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jamen, jeg synes stadig ikke vi har for mange hunde.Hvis ikke der var, ihvertfald et mindre overskud af hunde, ville der være alt for mange, som ikke ville have råd til at få hund. At få udbud og efterspørgsel til at passe sammen, lader sig vel ikke gøre, med mindre man kan kontrollere al form for avl. Ahr, mon dog. Der vil jo altid være folk der skal af med deres hund og ser mere på kvaliteten af et hjem, end en pris. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Så længe der er internat-hunde der ikke kan finde hjem (her taler vi ikke om dem med alvorlige adfærdsproblemer) og gadehunde rundt omkring, så er der for mange hunde. Og så længe, der er hunde der bliver efterladt eller smidt på internat, når de ikke længere er hvalpe, så er sælger ikke kritisk nok overfor køber, som regel fordi efterspørgslen ikke er stor nok, så man bliver nød til at sælge til den første der viser bare en bette smule interesse. Jaja, selvfølgelig er der også mange tilfælde, hvor hunden med god grund bliver omplaceret, men der er også dem, der "lige pludseligt" opdager, at hunden passede sgu ikke lige ind i deres hverdag, nu den ikke længere er en sød, lille hvaps. jeg er også helt enig. der er for mange og det er for nemt af erhverve sig en hund. Løsning? ingen anelse... Hørte engang en pige på 12 fortælle en lille historie da jeg mødte dem på en tur.. de havde først en rotte, den var for stor, så en amstaff, men den kunne de ikke styre så nu havde de fået en chi ... jeg spurgte hvornår de havde den rotte, hun svarede at de fik den da hun var 10 år .. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jamen, jeg synes stadig ikke vi har for mange hunde.Hvis ikke der var, ihvertfald et mindre overskud af hunde, ville der være alt for mange, som ikke ville have råd til at få hund. At få udbud og efterspørgsel til at passe sammen, lader sig vel ikke gøre, med mindre man kan kontrollere al form for avl. Nu hvor produktet er et levende væsen, så synes jeg, at der er meget mere i det, end blot at udbud og efterspørgsel skal matche. For frk. Jensen kan da have nok så meget lyst til at købe en chihuahua, selvom hun fester 3 dage om ugen, og kun er hjemme i få timer om dagen. Så efterspørgslen bør reelt være meget større, end udbuddet er, da der er så mange købere, der slet ikke er egnede til hund, og hvor det er opdrætters pligt at fortælle frk. Jensen, at hun nok skal vente et par år med at købe sig en hvaps. Og måske bør alle netop ikke have råd til at købe en hund? Hvis man virkelig brænder for en hund, så skal man nok kunne spare de penge op til hunden, og så lige droppe rejsen til Frankrig i år, ellers vil man det ikke nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jamen, er der virkelig så mange ??? Ja, det er der. Et vist overskud må da være en fordel for de som skal købe en hund. Og så pyt være med hundene?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 jeg er også helt enig. der er for mange og det er for nemt af erhverve sig en hund. Løsning? ingen anelse... Hørte engang en pige på 12 fortælle en lille historie da jeg mødte dem på en tur.. de havde først en rotte, den var for stor, så en amstaff, men den kunne de ikke styre så nu havde de fået en chi ... jeg spurgte hvornår de havde den rotte, hun svarede at de fik den da hun var 10 år .. Jamen, man ved da, at en rotte bliver stor? Og en ti-årig pige burde da slet ikke gå alene med sådan en stor hund... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jamen, er der virkelig så mange ??? Jeg skal ikke kunne udtale mig om, hvor mange gadehunde og internathunde der findes i Europa, men som Ascha siger: Ja, det er der. Det er utroligt så mange søde gadehunde der er i f.eks. Grækenland (jeg rejser ikke meget, men sidst var til Grækenland og jeg husker tydeligt alle de søde gadehunde der fulgte en, og som man sagtens kunne gå og klappe). Men reelt set, så er det nok kun en meget lille del af alle gadehundene, som nogensinde får et hjem. Et vist overskud må da være en fordel for de som skal købe en hund. Igen er jeg meget enig med Ascha: Og så pyt være med hundene?. Hvilket jeg også tror fremgår af mit forrige indlæg. Men jeg gentager da gerne lige: Når produktet er et levende væsen, så mener jeg bestemt ikke, at udbud og efterspørgsel skal matche. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Og måske bør alle netop ikke have råd til at købe en hund? Hvis man virkelig brænder for en hund, så skal man nok kunne spare de penge op til hunden, og så lige droppe rejsen til Frankrig i år, ellers vil man det ikke nok. Nu tror jeg ikke "manden på bænken" eller "landevejens riddere" har nogen ferie de kan droppe. Og hvem synes at deres hunde, som lever frit sammen med deres ejere, har et dårligt liv ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Nu tror jeg ikke "manden på bænken" eller "landevejens riddere" har nogen ferie de kan droppe.Og hvem synes at deres hunde, som lever frit sammen med deres ejere, har et dårligt liv ?? nu har landevejs ridder et meget lille antal af den danske befolkning hundehold. Og da en underlig kommentar at smide til folks svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 nu har landevejs ridder et meget lille antal af den danske befolkning hundehold. Og da en underlig kommentar at smide til folks svar OK. så lad os tage førtidspensionister eller andre med lavtløns indkomst. Hvis man er egnet som hundejer, bør det så være prisen der forhindrer én i at få en hund ?? Det er det heldigvis ikke i dag, fordi der er en overproduktion af hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 OK. så lad os tage førtidspensionister eller andre med lavtløns indkomst.Hvis man er egnet som hundejer, bør det så være prisen der forhindrer én i at få en hund ?? Det er det heldigvis ikke i dag, fordi der er en overproduktion af hunde. Nå men fint,... vi afliver bare overskudet for at det skal være en menneskeret at have hund. Den kan jeg så ikke helt følge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Og måske bør alle netop ikke have råd til at købe en hund? Hvis man virkelig brænder for en hund, så skal man nok kunne spare de penge op til hunden, og så lige droppe rejsen til Frankrig i år, ellers vil man det ikke nok. For nogle af os kommer fest eller en rejse til Franskrig slet ikke på tale. Men så er vi jo også underbemidlede undermennesker, der ikke fortjener at have hund Det er udsagn som dit der giver mig lyst til at droppe medlemskabet af H-F. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Om og om igen og igen, i mange tråde og i andre sammenhænge, bliver der skrevet og sagt: Der er alt for mange hunde i verden. OK, hvis man ser på hele verden er jeg nok enig, men har vi for mange hunde her i vores del af verden ?? Er det ikke kun godt, at der er en overproduktion af hunde, så der er noget for enhver smag og for enhver pengepung ?? eller skal hunde gøres til en mangelvare, som kun er forbeholdt de få ?? Jeg synes ikke hunde skal gøres til en mangelvarer, men når man kigger på antallet af tilsyneladende uønskede hunde alene i DK, så er der for mange:-D Internaterne bugner af hunde der af en eller anden grund ikke levede op til kravene/ønskerne, og de er så desværre offer for vores brug og smid væk tendens:cry: Og kigger man rundt i verden, så er det nok desværre samme tendens, så ja der er for mange hunde i verden, og hundene betaler prisen:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 For nogle af os kommer fest eller en rejse til Franskrig slet ikke på tale. Men så er vi jo også underbemidlede undermennesker, der ikke fortjener at have hund Det er udsagn som dit der giver mig lyst til at droppe medlemskabet af H-F. Kan sagtens følge dig ... vi har sku hellere ikke råd til dyre rejser, eller rejser i det hele taget.... dem der oftest er fattig på pengepungen er oftest dem der er rigest på hjertet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jeg synes ikke hunde skal gøres til en mangelvarer, men når man kigger på antallet af tilsyneladende uønskede hunde alene i DK, så er der for mange:-D Internaterne bugner af hunde der af en eller anden grund ikke levede op til kravene/ønskerne, og de er så desværre offer for vores brug og smid væk tendens:cry: Og kigger man rundt i verden, så er det nok desværre samme tendens, så ja der er for mange hunde i verden, og hundene betaler prisen:cry: Hvis vi holder os til "lille Danmark" så har du da nok ret i, at hundene betaler prisen, men er det ikke i orden ?? Jeg mener, hvis prisen er en aflivning, er det vel ikke så galt. At der sidder hunde på internaterne, skyldes vel egentlig kun mennesker fjejed. Hvis man ikke længere kan have sin hund og ikke umiddelbart kan finde et andet hjem til den, burde man så ikke bare få den aflivet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Hvis vi holder os til "lille Danmark" så har du da nok ret i, at hundene betaler prisen, men er det ikke i orden ?? Jeg mener, hvis prisen er en aflivning, er det vel ikke så galt. At der sidder hunde på internaterne, skyldes vel egentlig kun mennesker fjejed. Hvis man ikke længere kan have sin hund og ikke umiddelbart kan finde et andet hjem til den, burde man så ikke bare få den aflivet. Med andre ord, du synes brug og smid væk tendensen er ok ? Synes bestemt ikke det er ok, det er faktisk levende væsener vi taler om:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Arkiveringsalf Besvaret Oktober 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 4, 2010 Jeg er studerende, intet job og bor i lejlighed. Vi har 3k efter de mest basale regninger (tlf., mad, husleje) og så kommer resten, vi var begge villige til at få racehund til 10-12 k.. Min moster er endnu dårligere stillet, hun har 2 hunde, den ene er avlgodkendt fransk bulldog - det var sådan en aftale hvor sælger har ret til at få hvalpe på hende. Så det kan sagtens lade sig gøre selvom man er fattig. " Chennai havde man siden 1860 slået hunde ihjel, først med gift og senere med elektricitet. På trods af at antallet af disse inhumane aflivninger steg og steg fra 100 i 1860 til 30.000 i 1995" Så det er ret mange Det er denne type avl, jeg er imod... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts