Hop til indhold

Min dsg ryster


Gæst Bella2008
 Share

Recommended Posts

Gæst Bella2008

Hej

 

Min dsg bella ryster mega meget det er lige meget om hun er hjemme eller ude hos andre, er det normalt for denne slags hund??

 

Hun er også meget bange for alt, vi er mega venlige med hende og vi vil hende det bedste men nogle gange farer hun sammen. Er der andre der har prøvet det med jeres hund???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bella2008

Men jeg ved ikke om det er fordi at, jeg har beskyttet hende meget, hun er jo en lille hund og der skal jo ikke ske hende noget.

 

Så jeg har holdt hende meget oppe i favnen, når vi har været ude hos andre eller når andre hunde kommer hen til hende hvis hun bliver bange.

 

Men det er jeg holdt op med, da der var nogle der sagde, at på den måde bliver hun bare mere bange for andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

dsg ryster tit og ofte, for at få blodomløbet i gang, pga den fryser..

 

derfor rigtig mange dsg´er har tøj på...

 

min tidligere dejlige hanhund muggi, måtte også have en jakke på når han var ude, ellers frøs han så meget så han ikke ville gå..

 

(hader hundetøj, så han havde bare en sort neutral jakke med brystklap på) jeg fik en helt anden hund..

 

nogle dage måtte han også have sweater på indenfor..

 

og de er lidt pylrede, men hvis den bliver bange, må du aldrig tage den op, så bekræfter du den bare i at det den blev bange for, vil slå den ihjel.. ikke godt hvis det nu er et gulvtæppe eller støvsuger den bliver bange for ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Kattiie

Pluto ryster også en gang i mellem; nogle gange er det fordi han fryser (her har jeg købt et dækken til ham til vinter) og andre gange er det energi og fordi han er spændt. Og jeg vil helt klart også fraråde at tage ham op når han bliver bange, det bekræfter nemlig frygten. Det jeg ville gøre var at prøve at syrke hans selvtillid, det har jeg med succes gjort med Pluto; lave små nemme øvelser hvor han er dømt til succes; så ros, ros, ros og så når han bliver dygtig så lav øvelserne lidt sværere. Håber det kan hjælpe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bella2008

Nu har jeg også lært at rose Bella meget og jeg har faktisk fået hende til at lege med balloner og griner til hende og roser hende når hun knalder ballonen, så føler hun sig mere sikker og hun er ikke så bange mere så hun ryster ikke så meget mere. Og hun ryster næsten kun når har har meget adrenalin i kroppen og vil lege, det er så dejlgt.

 

Tak for alle svarerne

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst nadia

de er kun nervøst anlagt, hvis man tror på den slags..

 

de blir hvad man træner dem til :)

 

pylrer man om hunden, får man en pylret hund..

 

osv..

 

og btw, en dsg har ikke underuld/pels, som feks labrador osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-pjevs

Hej Bella.

Min Pjevs er snotforkælet og har frihed som han kan finde ud af til bravour.

Jeg har tænkt om hans rysten / dirren . Han har så meget energi som skal ud på den ene eller anden måde . Vi sender ham gerne i kurven med en godbid , så han kan falde lidt til ro og ikke drille kattene.

Se på din hund og snak med den.

Anne

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...