Hop til indhold

Nyt hundeprogram på tv


Bankov
 Share

Recommended Posts

DR søndag 8.juni kl. 18 Et dejligt hundeliv

 

http://www.dr.dk/DR1/Et_dejligt_hundeliv_(1-8)/index.htm

 

 

Dette er blot en reminder om, at DR sender et nyt (svensk) hundeprogram om søndagen (8 afsnit). Jeg har kun haft lejlighed til at se en hurtig gennemspoling af programmet, men det så umiddelbart spændende ud :-)

Der var noget om parring/fødsel, agility og hyrdning. Og allerbedst, så vidt jeg kunne se i farten var der ingen hårrejsende trænings/behandlings-metoder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
DR søndag 8.juni kl. 18 Et dejligt hundeliv

 

http://www.dr.dk/DR1/Et_dejligt_hundeliv_(1-8)/index.htm

 

 

Dette er blot en reminder om, at DR sender et nyt (svensk) hundeprogram om søndagen (8 afsnit). Jeg har kun haft lejlighed til at se en hurtig gennemspoling af programmet, men det så umiddelbart spændende ud :-)

Der var noget om parring/fødsel, agility og hyrdning. Og allerbedst, så vidt jeg kunne se i farten var der ingen hårrejsende trænings/behandlings-metoder :-D

 

Dejligt !!

 

Og på DR :-D

 

Og vi behøver ikke at klage og alt det der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

hvad hed det på svensk? jeg er medlem af flere svenske hundeforum, og jeg har kun hørt negative ting om svenske hundeprogrammer derfra så jeg bliver lidt nysgerrig :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
hvad hed det på svensk? jeg er medlem af flere svenske hundeforum, og jeg har kun hørt negative ting om svenske hundeprogrammer derfra så jeg bliver lidt nysgerrig :cool:

 

Hvis du går ind i linket er der link til det svenske program også :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad hed det på svensk? jeg er medlem af flere svenske hundeforum, og jeg har kun hørt negative ting om svenske hundeprogrammer derfra så jeg bliver lidt nysgerrig :cool:
#

 

Det hedder "Hundkoll" paa svensk. Der har tidligere vaeret nogle meget daarlige programmer med denne titel paa svensk tv (med en idiot-traener som bl.a. var ved at rykke hovedet af hundene!), men den nye programraekke skulle vaere meget bedre :-D.

Laes evt. her

http://www.aktivhund.se/hund-artiklar/hundkoll-2007.asp?menuindex=9

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel
#

 

Det hedder "Hundkoll" paa svensk. Der har tidligere vaeret nogle meget daarlige programmer med denne titel paa svensk tv (med en idiot-traener som bl.a. var ved at rykke hovedet af hundene!), men den nye programraekke skulle vaere meget bedre :-D.

Laes evt. her

http://www.aktivhund.se/hund-artiklar/hundkoll-2007.asp?menuindex=9

 

oki, tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, nu har jeg sneget mig til at se programmet igennem :-D. Det var rigtig godt med en absolut rar indgangsvinkel til hunde :5up:.

Dog var jeg ikke saa glad for maaden cavalier-taeven blev introduceret til de andre hos kennelen. Selv om opdraetteren proevede at goere det rigtige, blev det tydeligvis for meget for taeven... Men ellers et rigtig hyggeligt program, som sagtens kan anbefales til alle hunde-interesserede.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, nu har jeg sneget mig til at se programmet igennem :-D. Det var rigtig godt med en absolut rar indgangsvinkel til hunde :5up:.

.

 

 

Hvor så du det?

Jeg har været inde på dr1 hjemmeside, nogen gange kan man se programmerne derinde. Men jeg er en spade, jeg har ikke kunnet finde det :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
hehe, nu har jeg sneget mig til at se programmet igennem :-D. Det var rigtig godt med en absolut rar indgangsvinkel til hunde :5up:.

Dog var jeg ikke saa glad for maaden cavalier-taeven blev introduceret til de andre hos kennelen. Selv om opdraetteren proevede at goere det rigtige, blev det tydeligvis for meget for taeven... Men ellers et rigtig hyggeligt program, som sagtens kan anbefales til alle hunde-interesserede.

 

 

Jeg så det og det var OK, lige præcis det med cavaliertæven, det var sgu synd og så unødvendigt!

 

Nej, jeg blev lidt ærgerlig over det der blev sagt om collieracen, det var almindelig hundeadfærd han påstod var specielt for collien.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så det og det var OK, lige præcis det med cavaliertæven, det var sgu synd og så unødvendigt!

 

For dem som ikke så programmet: Man så en cavalier-tæve, som var udstationeret hos en ung pige (en fin løsning, så avlshunde også kan have et godt og aktivt hundeliv). Nu skulle tæven have hvalpe og derfor tilbage til opdrætteren som ejede hunden. Hunden blev derefter kørt hjem til kennelen og taget i snor ind i huset til de andre hunde, hvilket helt klart var for meget for den. Den så meget forskræmt og stille ud. Opdrætteren nævnte selv, at hun godt var klar over, at det kunne blive for overvældende for tæven, men hun valgte alligevel at lade en masse hunden rende hen til hende (tæven). Hun kunne åbenbart ikke finde på andre og bedre måder at gøre det på...

 

Nej, jeg blev lidt ærgerlig over det der blev sagt om collieracen, det var almindelig hundeadfærd han påstod var specielt for collien.

 

Ja. Men hvem var han lige? Det fik jeg ikke fat i. Var han collie-ejer selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Øv, glemte at se det :(

 

Det var da en rigtigt dårlig måde at lade en enkelt hund møde en hel flok på.

 

Jeg ville være ked af at lade min tæve få hvalpe et fremmed sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, glemte at se det :(

 

Det var da en rigtigt dårlig måde at lade en enkelt hund møde en hel flok på.

 

Jeg ville være ked af at lade min tæve få hvalpe et fremmed sted.

 

Ja, hvis man vælger at udstationere en tæve, så bør man løbende have god kontakt til den, så den kender opdrætteren og dennes hjem og hunde godt. Hvis udstationeringsfamilien har lysten og evnerne til at lade tæven få hvalpene hjemme hos sig selv er det helt klart at foretrække.

 

Men som sagt, så synes jeg at resten af programmet var ganske fint - og pote op til STV Svensk tv som har taget kritikken til sig efter de katastrofalt dårlige programmer de har vist tidligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel

 

 

Ja. Men hvem var han lige? Det fik jeg ikke fat i. Var han collie-ejer selv?

 

dem der presenterer race er personer der er kendte i Sverige og der selv er ejer af racen. nu så jeg det ikke, så hvem det lige var kan jeg ikke svare på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...