Hop til indhold

De dyre hundeposer!

Recommended Posts

Gæst doktorlaila

Findes der ikke en billig løsning? vi bruger de små, så syntes det er spild, at bruge f.eks 4 liters fryseposer, når nu høm-hømmen ikke fylder så meget, og så er de små jo så praktiske.

Det er disse jeg mener Køb Høm høm poser, 3 x 20 stk billigt! Et hurtigt regnestykke siger at de koster godt og vel 1,75kr pr stk.

1,75kr 2 gange om dagen i 30 dage er alligevel 105kr om måneden. Ikke alverden, når man tænker på, hvad det koster at have hund, men alligevel? Kan de ikke købes billigt i "bulk" i Polen eller lignende :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila

Jeg må i gang med at søge efter sparetråden herinde :slem: Tilbuddet er helt fantastisk MEN de er jo store og passer ikke i min smarte beholder :vedikke: Men mon ikke jeg kan overleve det, hvis jeg kan få dem så billigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

men øhm... koster de ikke 58 øre pr styk, dem du køber nu :genert: altså jeg er ikke så stærk ud i hovedregning, men 34,95 kr / 60 poser = 0,58 pr pose? altså hvis du bruger to poser om dagen i 30 dage, siger min logik mig, at det vil være 60 poser = 34,95 :mrgreen:

I så fald vil det tilbud jeg har fundet være 149 kr / 540 poser = 0,27 pr pose

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Vi køber vores hundeposer i Biltema. Der koster en rulle med 50 poser kun 10 kr. Men de passer så heller ikke ned i din fine beholder ;-) Men som jeg husker det, er der så ikke et eller andet med, at de poser som passer i den lille beholder, opløser sig selv i naturen og derfor er bedre for naturen end de billige sorte poser ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
men øhm... koster de ikke 58 øre pr styk, dem du køber nu :genert: altså jeg er ikke så stærk ud i hovedregning, men 34,95 kr / 60 poser = 0,58 pr pose? altså hvis du bruger to poser om dagen i 30 dage, siger min logik mig, at det vil være 60 poser = 34,95 :mrgreen:

I så fald vil det tilbud jeg har fundet være 149 kr / 540 poser = 0,27 pr pose

Hahaha jeg bliver mere og mere sikker på, at jeg er en god blanding af talblind og dum hver dag. Jeg havde gjort det omvendt, så jo du har helt ret :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
Vi køber vores hundeposer i Biltema. Der koster en rulle med 50 poser kun 10 kr. Men de passer så heller ikke ned i din fine beholder ;-) Men som jeg husker det, er der så ikke et eller andet med, at de poser som passer i den lille beholder, opløser sig selv i naturen og derfor er bedre for naturen end de billige sorte poser ?

Nogle af dem gør :) Jeg ved dog ikke om det er tilfældet for dem vi har nu. Den lille beholder + en ekstra rulle sidder på hundesnoren så jeg glemmer aldrig at få dem med. Så jeg vil faktisk hellere være et miljøsvin, hvis nu min hund en dag får hjerte/lunge orm eller andet som kan smitten gennem spisning af afføring (og jeg først opdager det ved næste tjek). Så har jeg ihvertfald god samvittighed over for andre hundeejere :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Nogle af dem gør :) Jeg ved dog ikke om det er tilfældet for dem vi har nu. Den lille beholder + en ekstra rulle sidder på hundesnoren så jeg glemmer aldrig at få dem med. Så jeg vil faktisk hellere være et miljøsvin, hvis nu min hund en dag får hjerte/lunge orm eller andet som kan smitten gennem spisning af afføring (og jeg først opdager det ved næste tjek). Så har jeg ihvertfald god samvittighed over for andre hundeejere :engel:

Forstår dig godt, vi samler også pænt op efter os. Og må også en gang i mellem gå forbi nærmeste købmand efter, ikke særlig billige, hundeposer, fordi vi lige har glemt at lægge en rulle i bilen :roll:

Biltemas poser er de billigste, men beholderen ser noget mere elegant ud på hundesnoren end sorte poser bundet fast med en knude :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst doktorlaila
HUNDEPOSER 7X20 POSER - Best.nr. 1422

Er heller ikke noget dårligt bud, det er 0.21 pr styk tror jeg... Plus det er de "rare", bløde poser, som ikke knitrer... De passer til en kødbensbeholder :)

aaah good old Harald Nyborg. De overrasker mig gang på gang med deres billige hundetilbehør :-D Så kunne jeg alligevel få det bedste af begge verdener - billigt og smart :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Fakta har tit en pakke med 4 ruller (20 stk i hver rulle, tror jeg) til 15,-. De har i hvert fald haft.:genert:

Det giver en pris på 19 øre pr stk.

Om det er 19 eller 21 øre pr stk gør jo ikke så meget, men er det det dobbelte er det jo ikke så fedt. Hunden kan jo nå at skide mange gange i løbet af 15 år.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund lægger faktisk mindre portioner end katten herhjemme:lol: Men selvom de er så små, så bruger jeg nu bare de almindelige sorte fra Netto og lignende.

Jeg har altid en 3-4-5 stykker liggende i jakkelommen. Jeg gider ikke have den der "tromme" hængende på min snor:-D Derudover synes jeg de der i små ruller er alt for tynde.. synes næsten mine fingre går igennem:???:

Så i alle mine jakker ligger der lorteposer:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo
Min hund lægger faktisk mindre portioner end katten herhjemme:lol: Men selvom de er så små, så bruger jeg nu bare de almindelige sorte fra Netto og lignende.

Jeg har altid en 3-4-5 stykker liggende i jakkelommen. Jeg gider ikke have den der "tromme" hængende på min snor:-D Derudover synes jeg de der i små ruller er alt for tynde.. synes næsten mine fingre går igennem:???:

He, det har jeg også. Skønt, når man er på vej i biografen el.lign. og lige kommer til at hive en strimmel lorteposer op.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps.. Lorteposer og hundeguffer..

Har opgivet at ha en "ikke hundejakke". Der ender alligevel altid en håndfuld hundeknas i lommen..

Jeg plejer at købe poser i Sverige.

Når vi er på udstilling, er der næsten altid en stand, hvor de sælger 10 ruller for 100 svenske kr..

Så ca. 80 dkr for 500 prutposer.

Og så er de i alle mulige farver

Link til indlæg
Del på andre sites

man SKAL bare huske at tømme lommerne inden man vasker for guffer- har lige vasket samme maskinfuld 3 gange-fordi den lugtede "urent"- 1 gang troede jeg maskinen havde gjort et eller andet mærkeligt, 2 gang pillede jeg tøjet ud og fandt en plastikpose og nogle smadrede hundeguffer og nu 3 gang bliver det forhåbentlig rent. :stupid::stupid::stupid::stupid::stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså man kan også bare alliere sig med en fra vejle kommune :engel: der får man nemlig sorte og grønne skraldeposer gratis af kommunen til at sortere affald :mrsgreen: de er absolut helt fantastiske til prut poser :5up: og så er de jo gratis! Jeg hamstrede på livet løs inden jeg flyttede fra jelling, men når jeg løber tør kommer min mormor med flere :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps.. Lorteposer og hundeguffer..

Har opgivet at ha en "ikke hundejakke". Der ender alligevel altid en håndfuld hundeknas i lommen..

Jeg plejer at købe poser i Sverige.

Når vi er på udstilling, er der næsten altid en stand, hvor de sælger 10 ruller for 100 svenske kr..

Så ca. 80 dkr for 500 prutposer.

Og så er de i alle mulige farver

Åh ja oss hundeguffer:-D

altså man kan også bare alliere sig med en fra vejle kommune :engel: der får man nemlig sorte og grønne skraldeposer gratis af kommunen til at sortere affald :mrsgreen: de er absolut helt fantastiske til prut poser :5up: og så er de jo gratis! Jeg hamstrede på livet løs inden jeg flyttede fra jelling, men når jeg løber tør kommer min mormor med flere :blink:

Tja her i vores kommune kan man hente gratis prutte-poser på turistkontoret - har du evt undersøgt, om det måske også gælder i din kommune?

Så vores gratis for vi tropper troligt op og henter dem gratis, når vi ikke har flere:5up:

Vi havde gratis poser hængende rundt omkring frem til november 2008, men så fik møgunger ødelagt det, fordi de smadrede stativerne og spredte poserne for alle vinde:???: Bare så typisk...

Så nu må vi købe selv;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

aaah good old Harald Nyborg. De overrasker mig gang på gang med deres billige hundetilbehør :-D Så kunne jeg alligevel få det bedste af begge verdener - billigt og smart :klap:

Vi købte 2x7 ruller i harald nyborg og de blev simpelthen smidt ud.

Første rulle var perforeringen elendig så vi endte med at ødelægge flere poser end vi brugte.

2 rulle var der noget galt med selve poserne så de kunne ikke holde til noget. Hvilket jeg opdagede en dag jeg kom gående hen af gaden og hørte et splat bagved mig, det var så den fyldte pose der var gået hul på :oops: :stupid:

Så bruger jeg altså hellere nogle lidt dyrere :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her på Frederiksberg er der også hømhøm-pose-standere (...og de har allerede reddet os et par gange:roll:).

Heldigvis kan folk her godt finde ud af at lade være med at hamstre ELLER sprede dem for alle vinde.

Min venindes far arbejder i kommunen med f.eks at fylde de her standere op, så hun kom lige forbi med en kasse prutteposer.

1000stk. ganske gratis.

Desværre passer de ikke i vores pose-kødben, men jeg klager bestemt ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites