Hop til indhold

Klikkertræning...how to do?

Recommended Posts

Gæst Fru.Rohde

Altså har købt sådan en klikker dims og lånt bogen klikkertræning for hunde af Monika Sinner...så langt så godt. Har også fattet konceptet, og øver lidt i klikkertiming ;)

Men nu til spørgsmålet. Hvor ofte klikker I. Altså i render ved ikke rundt med godbider og klikker altid??? Så er det kun under decideret træning eller hvordan?

(nævner lige at træningen skal foregå for vores nye FT springer spaniel hvalp på lidt over 9 uger)

/Rikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Fru.Rohde
Jeg bruger også kun klikkeren til indlæring nu.... men da hun var hvalp blev den også brugt til rigtigt megen "adfærdsændring"... fx til ikke at gø af støvsugeren eller af tv-et og til at træne gå pænt i snor med...

Jojo den er jeg også med på...men det er vel også træning så. For du sidder vel ikke med klikkeren klar hele tiden:hmm::-D

Ej forstår godt hvad du mener...tror jeg :lol:

I aften har vi f.eks øvet sig. Altså om det er held, eller om hund vitterligt lærer mega hurtigt??? ved jeg ikke, men der skulle da ikke mange gange til før en den fattede de fleste gange, at den skulle sitte når jeg sagde "sit" og fik så klik, guffer og ros.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jojo den er jeg også med på...men det er vel også træning så. For du sidder vel ikke med klikkeren klar hele tiden:hmm::-D

Ej forstår godt hvad du mener...tror jeg :lol:

I aften har vi f.eks øvet sig. Altså om det er held, eller om hund vitterligt lærer mega hurtigt??? ved jeg ikke, men der skulle da ikke mange gange til før en den fattede de fleste gange, at den skulle sitte når jeg sagde "sit" og fik så klik, guffer og ros.

jojo, det er selvfølgelig træning. Jeg tog bare klikkeren med, når jeg ville se tv eller når jeg skulle støvsuge, så jeg kunne skynde mig at klikke inden hun gik igang med at gø ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

en god ting hvis ikke altid man har klikkeren med sig er at man kan bruge et ord - det kan være hvilket som helst - helst helt kort som "jep", "godt", "rap" osv - det der er vigtigt er det er et ord som ikke bliver brugt i daglig tale...

Så bruger du simpelthen ordet i stedet for klikkeren og belønner selvfølgelig som altid...godbidder kan man altid tøffe rundt med i lommerne :slem:

Indlæring af ordet gøres når du også har klikkeren - jeg brugte først klikkeren lidt - så vi ligesom vidste hvad det var vi lavede - og så bagefter tilbød min hund en frivillig adfærd og så brugte jeg ordet og belønnet.

Link til indlæg
Del på andre sites