KarinaG Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Jeg mangler altså sådan en tråd, måned for måned, så nu starter jeg ud og alle skriver med når der er noget positivt der skal deles med os andre I går aftes var Misja og jeg til klikkertræning, for de som ikke ved det, er Misja en næsten 8-årige såkaldt "crossover" hund. Vi er først begyndt at klikker træne og shape i år, lige før sommerferien. I går aftes, følte jeg for første gang at Misja og jeg for alvor var ved at blive et "klikker-team". Jeg blev helt høj af den følelse og selv om jeg er lidt brugt her til formiddag, er jeg sku stadig høj inden i :banan: Ved første øvelse i går aftes skulle vi indlære og så af-lære på en kasse, jeg valgte at hun skulle op og sidde på den, det var let for hende og øvelsen sad hurtigt fast, så var det tid til af-læring og indlæring af ny øvelse. Her stod jeg lidt og kiggede på hva Misja kunne tilbyde og det var, ikke underligt, op og sidde på kassen eller en halv elefant. Elefanten testede jeg lidt klik på, men det fungerede slet ikke.... Så stod jeg og tænkte på at jeg lige havde set en video fra Korvis hvis hund lavede en "hand-stand" hvor man også så, hvordan den var indlært. Nu kunne jeg ikke lave hand-stand med Misja fordi der ingen væg var, men da hun jo heletiden gik op på kassen, satte sig og gik ned igen, kunne jeg jo klikke hende for at gå ned og på sigt, få hende til at stå med bagben oppe på kassen og forben nede på jorden. Således tænkt, således gjort og sku så! Misja fangede den indtil flere gang og jeg måtte bare juble igennem *S* Anden øvelse: der skulle laves snude target og pote target på henholdsvis bøtte og låg, en øvelse jeg har bøvlet en del med fordi Misja har været for ukoncentreret og "bare har tilbudt i flæng" uden egentlig at se på genstandene. Men i går - TA-DAAA - hun skiftede perfekt og korrekt i mellem snude target og pote target, også da genstandene lå side om side eller da de blev holdt i samme hånd! Hun var bare SÅ dygtigt.....og vi var bare SÅ brugte i går aftes....og vi er stadig lidt rusten her til formiddag Næste skridt er at generalisere endnu mere på de øvelser og at forsætte med den speciel-opgave vores træner gav os for nogle uger siden, nemlig at "putte bold op i spand og aflevere spand i hank". Dén er lettere beskrevet end gjort, men vi er godt på vej! :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Iiiiih hvorer i gode :klap: Gårsdagens positive oplevelse var, at jeg fraholdt mig fra at kværke Karla Hun skal holdes i ro efter mandag morgens tur hos AnneLine - det er hun så bare overhovedet ikke enig i!!!! Sidste gang vi var hos AnneLine gav det sig selv, for det var en stor omgang og der blev virkelig "rykket igennem", så hun var så uendelig træt og kunne sagtens leve med de små trippeture i snor... Denne gang var det bare små-trykkeri og tjek op, så hun var knap nok træt efter behandlingen... Mandagen gik dog fint, men igår gad hun ikke mere af det pis-ro der så hun var simpelthen en "pain in the ass".... sukke-pev hele aftenen, duttede og potede mig konstant... løb ned i haven, løb op igen... startede en leg hvor hun kylede legetøj ned af trapperne (under stort rabalder) og spænede ned efter det.... Gik ovenpå og legede en eller anden sindssyg leg, hvor man åbenbart startede med at karte rundt i sengen mens man gøede og knurrede, for derefter at springe ud af den, spæne igennem badeværelset, løøøøbe ind på kontoret og karte rundt på gulvet derinde, for så at vende tilbage til soveværelse og seng... :stupid: Forsøgte mig med lækker tørret oksestrube du kan slappe af og tygge i... men neeeej.... "hun har givet mig et levende dyr, jagten er gået ind" Kastede den omkring, sprang på den og væk igen, knurrede og sneg sig ind på den.... Hvis det ikke var fordi jeg egentlig gerne ville have haft hende i ro, så ville jeg egentlig have synes, at det var en herlig leg at se på... men for fanden da hund :stupid: men jo, hun lever stadig - og det er jo positivt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Indtil videre har måneden været hverken positiv eller negativ, men bare sådan lidt blah... Men det skal da lige nævnes at jeg har genindført at Cajsa får morgenmad i en ½ liters flaske, og aftensmaden hyggetræner vi med. Begge dele er blevet modtaget med endeløs jubel :banan: Mingus får sin mad på terrassen om morgenen, og i græsset om aftenen. Ved ikke helt hvad jeg gør når det bliver rigtig koldt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 HeJ, Det mest positive jeg kan sige er, at min hund ikke er alt for "vanskelig";-) selvom han er gået ind i sin sidste udviklingsfase. Han er allerhøjest lidt mere kontaktsøgende, men det gør jo ingenting-om han er 100% eller110% vild med os mærkes jo ikke:stupid:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 JUHU, positive mennesker . Jeg vil lige skrive en masse punkter der er positive her d. 6 okt. - Græsset er stadig grønt. - Det er ikke vinter endnu. - Det er onsdag, og kun to dage til weekend. - Jeg har lige spist en chokolademad. - Jeg ser de unge mødre (hahahahahhaha) - Alle mine dyr er søde og kærlige ;D. - De luxe havde kun tisset et sted, da jeg kom hjem fra job. - Jeg skal have kylling i karry til aftensmad. - Min kæreste er en dejlig én, og kommer hjem fra job kl 20:30 <3. - Træerne har flotte farver. - De luxe er idag 16 uger og vejer 13,5 kg. - Det har været en underlig men sjov arbejdsdag idag. - Jeg har været i et super langt bad ;D. - Jeg har is i fryseren. - Æblerne i frugtskålen smager fremragende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Og jeg kan tilføje jeg har købt for over 100kr chokolade, så den står på RÅ-hygge :banan: Molly har i fået helt fat i "rulle", så dygtig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Oktober 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Årh mand, chokolade :mums: Dejligt at læse alle de positive oplevelser :klovn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Altså, når du nu ligefrem har oprettet en tråd til positive oplevelser, så må jeg jo hellere gentage mig selv, og endnu engang juble over vores succes :blink: Jeg har langt om længe fundet nøglen til hvordan Luna skal motiveres, jeg har kæmpet længe med at ingen belønninger rigtig virkede, og Luna dermed var ret ukoncentreret. Men nu har jeg fundet ud af det, og hvor er det dog fedt at træne når man gør det med en hund med fuld haleføring, 200% kontakt og stor iver :banan: Det er altså en hel anden følelse end når man står der med en hund hvor du kan se at den egentlig helst ville være alle mulige andre steder... Så jeg er bare så glad for tiden, og det giver også en helt anden harmoni og sammenhørigheds følelse i mellem Luna og jeg, og hun virker også gladere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Dejligt med en positiv tråd :5up: Egentlig har jeg haft en rigtig dårlig og møgkedelig dag på jobsøgningskursus, men er her til aften blevet i godt humør takket være min lille hund Hun var nemlig rigtig dygtig idag til hundemøde.. Var god til indkald og søgte selv flere gange kontakt med mig, simpelthen så dejligt, for hun har været temmelig døv på det sidste... Og hele vejen hjem gik hun så fint og kiggede op på mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Endnu et positivt indslag: Jeg spiser en super god vaffelis med smarties på toppen :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Oktober 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Endnu et positivt indslag: Jeg spiser en super god vaffelis med smarties på toppen :mums: Mååmss :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Mååmss :klap: Ja . Den var desværre bare alt for lille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Oktober 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Ja . Den var desværre bare alt for lille hehe det er de gerne, nu man nu endelig har fingrene i sådan en Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 toffifee, kakaomælk, dumle, marabou, choko vaffelrør, og chips med dip :banan: (men det må man altså gerne når man skal skrive opgave!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 toffifee, kakaomælk, dumle, marabou, choko vaffelrør, og chips med dip :banan: (men det må man altså gerne når man skal skrive opgave!) Muuuuums . deler du ikke lidt, så får du også en is :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 hehe det er de gerne, nu man nu endelig har fingrene i sådan en Jaer, men hvis den er alt for stor så brokker man sig altid over at man får ondt i maven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Jeg får reddet alle mine billeder på old computer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Jeg får reddet alle mine billeder på old computer Fedest :5up: Jeg har endelig fået lånt en slaghammerboremaskineuhyre, så nu kan de gardiner jeg købte i foråret ud til altanvinduerne endelig blive sat op :banan: Nu skal jeg altså så bare lige købe noget at sætte dem op på og med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Endnu et positivt indslag: Jeg spiser en super god vaffelis med smarties på toppen :mums: det er også godt, at man spiser, så man ikke når at blive sulten for at undgå graviditetskvalme :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Rosita kan nu alene ved håndtegn: Sit dæk stå dreje rundt om sig selv stå på bagpoter (altså udover de alm. KOM, TI STILLE etc etc-tegn) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Rosita kan nu alene ved håndtegn: Sit dæk stå dreje rundt om sig selv stå på bagpoter (altså udover de alm. KOM, TI STILLE etc etc-tegn) Seeejt :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Muuuuums . deler du ikke lidt, så får du også en is :slem: Ja, hehe, hvis ikke det var fordi det meste allerede var i min mave Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Dagens juhu må være at jeg mødte på min eftermiddags tur, en ejer der havde fuld kontrol over sin løse hund. For at komme ned på stranden i Følle, må jeg gennem en bred beplantning via en lille sti. Den er så smal at Bella må gå bag mig og ikke ved siden. Jeg kunne se at der gik en og talte i mobil, med en hunde snor om skulderen. Hmm løs hund og Bella i snor, den går altså ikke. Vi ventede lidt og gik så ned på stranden, og jo der rendte en løs labber rund ved hende. Jeg gik langsomt bag hende og lurede lidt på hunden, hver gang den lavede tegn til at ville gå bag ved hende, førte hun bare hånden frem og hunden rendte så frem. Men det var fedt at gå bag ved dem, der var bare så god kemi mellem de to. Hun opdagede først efter en lille km at vi var ca 300m bag dem. På et tidspunkt stoppede hun op for at tale med en og vi kunne bare gå forbi dem uden at hendes hund løb over. Den ville gerne og sendte lange søde blikke efter os, men et nej fra ejeren var nok. Så dagens gode nyhed er at der findes folk, som viser hensyn når hunden er løs på stranden. :banan: Ps. det er et problem her i området, "for deres hund gør ikke noget" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Adele Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Kender i de dage hvor vejret er fantastisk, og solen skinner, og man er ovre i parken med hunden. Så slipper man den løs, den spurter med det samme væk, og man når lige at tænke "ÅH NEJ! Han stikker af!!". Men så vender den rundt inden man overhovedet når at kalde på den, og det viser sig, at hunden bare løber i lykkelige cirkler, over det skønne vejr :hjerte: Nåja, forresten er indkald også bare super duper! :klap: Det er skønt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 det er også godt, at man spiser, så man ikke når at blive sulten for at undgå graviditetskvalme :slem: Du er lidt strid . Har faktisk stadig ikke fået min mens .. åhåhhhhhh Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts