Hop til indhold

Recommended Posts

Hej alle,

Vi skal tilbringe weekenden hos min mor og jeg troede egentlig hun var hjemme fredag aften da vi skal til en fest. Det er hun desværre først kl. 20 hvilket betyder at vores 5 måneders hvalp skal være alene hjemme et par timer et nyt sted. Han har været på weekend der et par gange før sammen med os, så helt nyt er det dog ikke.

Da vi skulle lære ham at være alene herhjemme virkede metoden med at smide godbidder og gå fra ham flere gange om dagen ikke, men vi fik fundet en løsning der virkede og i løbet af 3-4 uger lærte han at være alene hjemme de 5-6 timer det er nødvendigt. Også flere gange på en dag hvis vi skal noget om aftenen hvor han ikke kan være med. Så alt i alt har han nok ikke haft de store problemer med at lære at være alene her.

Han skal med tiden lære at være alene hjemme hos min mor også, men jeg havde nu tænkt mig at træne det lidt for en sikkerheds skyld. Men nu er der så ikke tid til træning hvis det allerede er fredag. Hvad tænker i? Kan han sagtens være alene de par timer (hvilket min kæreste absolut mener) eller skal jeg kontakte nogle gaaamle barndomsvenner der stadig bor i byen og se om de er friske på at passe en vild hvalp der skifter tænder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. Men det med at ens hund er alene hjemme hos dem der passer den er måske ikke så normalt? Jeg tænker lidt at vi godt kunne finde på at tage en uge til udlandet til sommer og jeg vil da gerne have at hundepasseren fx kan gå ned og handle i den uge. Jeg vil selvfølgelig bare træne det til den tid, men jeg troede måske det var mere normalt at hunden en sjælden gang var alene andre steder end hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min egen hund har haft svær separationsangst, og det er stadig hans "ømme punkt", så jeg ville aldrig tage chancen og lade ham være alene et fremmed sted. Men med en anden hund, der ellers ikke havde problemer med at være alene hjemme, kunne jeg godt finde på at lade hundepasserne lade den være alene i kortere tid. Dog kun hvis det var et sted, som hunden kendte godt, var tryg ved og hvor den var blevet passet tit. Og så skulle det de første gange kun være i helt korte tidsrum, der så efterhånden kunne trappes op, så jeg var sikker på, at hunden var ok med at være alene der. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft tre hunde. Ingen af dem har haft problemer med at være alene hverken hjemme eller f.eks. hos mine forældre. Jeg tror, at du er den, der kender din hund bedst og derfor bedst kan afgøre om den kan klare det. Spørger du mig vil jeg selvfølgelig sige, at det kunne den godt, men som du kan se er der også den modsatte holdning. Det er nok kun dig selv, der kan give det endelige svar.

Link til indlæg
Del på andre sites