Gæst Renn Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Hej alle hunde elskere! Jeg har for nyeligt oplevet at blive afvist af en buschafør, da jeg ikke måtte have min dejlige hund med?? er det lovligt? og er der andre der har prøvet det samme med bus eller andre offentlig transport? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Nej det må de ikke. Kun hvis det er buslinierne under 100 (indre kbh) Ellers må han ikke :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renn Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 ok tak.. det var da groft så, bor nemlig ikke i kbh, men tak for oplysningen.. så kan jeg roligt sige dem imod nu da jeg er bedrevidende, hvis det sku ske igen. Kunne godt tænke mig at vide om det er noget andre også har oplevet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 ok tak.. det var da groft så, bor nemlig ikke i kbh, men tak for oplysningen.. så kan jeg roligt sige dem imod nu da jeg er bedrevidende, hvis det sku ske igen. Kunne godt tænke mig at vide om det er noget andre også har oplevet? Men det koster børnebillet for hunden, hvis ikke den kan være i en taske .. Lyder underligt at han sagde nej :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Det er nu ikke kun i København der er regler for hvilke busser hunden må komme med i. Jeg kender ikke reglerne i andre byer (bor selv i Kbh), men som regel må man ikke have dem med i bybusserne. I hvert fald ikke hvis den ikke kan være i en taske - og er den ikke i en taske, skal den rigtigt nok have en børnebillet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Det nemmeste er nok at skrive en mail til det pågældene bus-selskab og bede om deres regler for at have hund med i bussen. Hvis jeg ikke husker helt galt, så må de også gerne afvise mennesker, f.eks meget fulde mennesker, folk der opfører sig truende osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Har aldrig prøvet at blive afvist i en bus, heller ikke i indre KBH. Men jeg fik engang af vide, at hunde skulle side i en taske. På det tidspunkt var hunden ellers så lille, at den sad inden under jakken. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Ja undskyld det med -100. er indrer kbh jeg snakker om :stupid:.. Sidder bare her og regner med alle kommer fra kbh åbenbart. haha Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Hvis bussen er fuld, kan de også afvise dig.. Men ja, som René skriver, så send en mail til busselskabet (i en pæn tone) og spørg om, hvad deres regler er for hunde med bus. Og forklar at du er blevet nægtet at komme med og så dato og ca klokkeslet. Vi andre kan sidde og komme med nok så mange kommentarer, men det er kun busselskabet selv, der kan give dig svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Har aldrig prøvet at blive afvist i en bus, heller ikke i indre KBH. Men jeg fik engang af vide, at hunde skulle side i en taske. På det tidspunkt var hunden ellers så lille, at den sad inden under jakken. Uf, vi har prøvet at blive afvist. Vi tog 1A til hundetræning, og det havde vi gjort nogle gange, indtil vi så mødte en som bestemt ikke ville have os med Men Motor var jo så heller ikke i en taske, han kunne nok heller ikke være inde under jakken, men han var nu kun en 14 ugers tid, tror jeg. Første gang var slemt, jeg havde totalt stress på, det var SÅ pinligt, jeg blev så rasende at jeg begyndte at tude Bussen bagefter stoppede og ville vildt gerne have os med, hun ville virkelig gerne hilse på Motor og jeg stod bare der og tudede og fattede ikke en meter af hvorfor chaufføren havde afvist os (jeg anede ikke der var de regler), eeejmen det var pinligt Men hun skulle slet ikke den vej vi skulle, så jeg tog en taxa i stedet for. Nåmen hende chaufføren sagde så, at man bare skulle spørge, det var derfor vi fortsatte med at tage bus engang imellem, indtil vi så gav op og nu er ligeså lovlydige som Christiansborg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Stakkels Motor og dig. Alle de buschaufføre vi har kørt med har været helt solgt i De luxe . Men nu har vi så heller aldrig været inde i indre kbh med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Klüssendorf Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Uf, vi har prøvet at blive afvist. Vi tog 1A til hundetræning, og det havde vi gjort nogle gange, indtil vi så mødte en som bestemt ikke ville have os med Men Motor var jo så heller ikke i en taske, han kunne nok heller ikke være inde under jakken, men han var nu kun en 14 ugers tid, tror jeg. Første gang var slemt, jeg havde totalt stress på, det var SÅ pinligt, jeg blev så rasende at jeg begyndte at tude Bussen bagefter stoppede og ville vildt gerne have os med, hun ville virkelig gerne hilse på Motor og jeg stod bare der og tudede og fattede ikke en meter af hvorfor chaufføren havde afvist os (jeg anede ikke der var de regler), eeejmen det var pinligt Men hun skulle slet ikke den vej vi skulle, så jeg tog en taxa i stedet for. Nåmen hende chaufføren sagde så, at man bare skulle spørge, det var derfor vi fortsatte med at tage bus engang imellem, indtil vi så gav op og nu er ligeså lovlydige som Christiansborg Det må have været størelsen på hunde, som gjorde sig gældende. Vi boede i starten af NV. og vi brugte stort set altid bus 39 fra Nørrebro station til Søndermarken eller bus 16 til Strøget. Men som du selv siger, så sad vores jo i taske. Selv da vi købte hund til hunden og satte dem begge ned i en stor sportstaske, kom vi med bussen til Søndermarken Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Stakkels Motor og dig.Alle de buschaufføre vi har kørt med har været helt solgt i De luxe . Men nu har vi så heller aldrig været inde i indre kbh med ham Hehe, nok mest stakkels mig bare. Tror ikke Motoren fattede et klap. Men det er ikke så længe siden at jeg var endt helt på afveje og der var bare SÅ langt op til metroen, der spurgte jeg så pænt jeg kunne om vi måtte komme med bussen og dét måtte vi bestemt gerne. Tror det var en bus i 30-numrene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Dengang jeg var ved denudenbys dyrlæge og blev brændt af af falck kæledyrstransport, måtte jeg have lirket 60 kilo halvbedøvet hund ind i en bus. Chaufføren var nydansker, men gav alligevel en hånd med til at få skrumlet indenbords. I øvrigt i en linje 13 hvis man kan lægge nogen symbolik i det. Til gengæld har jeg oplevet sure miner hos DSB, men det er vist mere generelt at de gerne vil have passagererne til at blive væk, og derfor sender patetiske hystader ud som togpersonale. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Har aldrig fået nej til at have hund med...til gengæld har jeg fået lov at have Pablo med gratis en gang... Og så har jeg haft Victoria på sæde en enkelt gang, fordi min kammerat mente at når man har betalt billet, så har man også sæde... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Her i nordjylland er jeg blevet forklaret af NT at reglerne er at en hund som ikke kan være i en taske, må ikke være i de gule og røde busser (bybusserne) og kan de være i en taske så kommer de med gratis. I de grå busser (regional busser) må alle hunde være, men kan de ikke være i en taske så skal man betale børnebillet og det samme i et tog. Jeg har dog snakket med en som kørte bussen og han sagde at det passer ikke, han må bestemme om hunden (stor hund, ikke i en taske) må være der og det er min pligt som hundeejer at spørge folk i bussen om de er bange for hunde. Hvis nogle siger ja eller den som kører bussen er bange for hunde så må en hund udenfor tasken ikke komme med. Da jeg har en 30kg plus det løse hund, har min kun været i bus da han var hvalp og i en taske. Jeg vil ikke stå med at kunne komme den ene vej med min hund og derefter ikke at kunne komme hjem fordi folk er bange for ham eller af anden grund nægter mig adgang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Her i nordjylland er jeg blevet forklaret af NT at reglerne er at en hund som ikke kan være i en taske, må ikke være i de gule og røde busser (bybusserne) og kan de være i en taske så kommer de med gratis. I de grå busser (regional busser) må alle hunde være, men kan de ikke være i en taske så skal man betale børnebillet og det samme i et tog. Jeg har dog snakket med en som kørte bussen og han sagde at det passer ikke, han må bestemme om hunden (stor hund, ikke i en taske) må være der og det er min pligt som hundeejer at spørge folk i bussen om de er bange for hunde. Hvis nogle siger ja eller den som kører bussen er bange for hunde så må en hund udenfor tasken ikke komme med. Da jeg har en 30kg plus det løse hund, har min kun været i bus da han var hvalp og i en taske. Jeg vil ikke stå med at kunne komme den ene vej med min hund og derefter ikke at kunne komme hjem fordi folk er bange for ham eller af anden grund nægter mig adgang. Ved ik hvorfor...men kommer sådan til at tænke på den dag hvor jeg kørte med bussen, og en ældre dame vender sig og undskylder overfor mig, at hun flytter sig med ordene "jeg er ikke så tryg ved din hund".... da der så lidt efter stiger en gruppe indvandrere på rykker hun endnu engang...og her er jeg nok lidt træls, men jeg synes sgu ikke det kan passe at vi skal tage højde for alt hvad der kan genere andre, for så kan vi jo både smide skaldede mennesker, kvinder der ammer og folk med sort hår af bussen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 Uf, vi har prøvet at blive afvist. Vi tog 1A til hundetræning, og det havde vi gjort nogle gange, indtil vi så mødte en som bestemt ikke ville have os med Men Motor var jo så heller ikke i en taske, han kunne nok heller ikke være inde under jakken, men han var nu kun en 14 ugers tid, tror jeg. Første gang var slemt, jeg havde totalt stress på, det var SÅ pinligt, jeg blev så rasende at jeg begyndte at tude Bussen bagefter stoppede og ville vildt gerne have os med, hun ville virkelig gerne hilse på Motor og jeg stod bare der og tudede og fattede ikke en meter af hvorfor chaufføren havde afvist os (jeg anede ikke der var de regler), eeejmen det var pinligt Men hun skulle slet ikke den vej vi skulle, så jeg tog en taxa i stedet for. Nåmen hende chaufføren sagde så, at man bare skulle spørge, det var derfor vi fortsatte med at tage bus engang imellem, indtil vi så gav op og nu er ligeså lovlydige som Christiansborg Ubehagelig oplevelse, men altid fornuftigt at spørge:engel:lad mig så lige spørge, hvordan bliver man ligeså lovlydig som Christiansborg:blink: ja undskyld min pære er liidt svag indimellem:stupid:ka ik gør for det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret Oktober 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 6, 2010 hmm.. her må hunde uden for taske, netop gerne komme med i bussen, med mindre buschaufføren mener at hunden er til gene for andre passagerer. her skal der selvfølgelig også betales børnebillet. jeg tager næsten bussen hver gang, frem og tilbage til hundetræning. har aldrig mødt andet end smilende folk, eller jublende børn + dem der selvfølgelig bare er ligeglade. og det er så midt jyllands busselskab, mener jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Ubehagelig oplevelse, men altid fornuftigt at spørge:engel:lad mig så lige spørge, hvordan bliver man ligeså lovlydig som Christiansborg:blink: ja undskyld min pære er liidt svag indimellem:stupid:ka ik gør for det! Ligeså lovlydig som Chr.Borg, hæhæ den kan du da godt regne ud! Handler mest om, at så længe man bare lader som om og at visse regler kun gælder for nogle :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Jeg mener osse, at der står noget med "til gene for andre".. Jeg har en enkelt gang stået med en STOR glad og træt unghund og ventet på en bus der kunne køre os hjem fra træning. Uheldigvis var det jo altså regnvejr:oops:, og selv om jeg tørrede og tørrede min beskidte hunds bernerpels, så VAR han altså både beskidt og drivvåd........ Chaufføren ville ikke have os med, så vi måtte gå hjem.. puuh.. Altså... Når man står med sådan en stor snavset hund, så kommer man ikke engang ind i en taxa. Hvis man er afhængig af offentlig transport, så må man lige lære sig hvilke busser i omegnen der må tage hunde med. Vi er så heldige, at der kun er én af vores busser, der ikke tager hunde med (69). Selv i kommunens gratis servicebus er vi velkomne:klap:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Det nemmeste er nok at skrive en mail til det pågældene bus-selskab og bede om deres regler for at have hund med i bussen. Hvis jeg ikke husker helt galt, så må de også gerne afvise mennesker, f.eks meget fulde mennesker, folk der opfører sig truende osv. :5up: Der findes et omnibusregulativ, her i står der bl.a. Man kan afvise fok der er fulde, er meget beskidte, støjende eller på anden måde kan være til gene for andre. Man kan også afvise en hund hvis man mener den er snavset eller på anden måde kan være til gene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Jeg ville også kontakte det pågældende busselskab og høre dem ad, om regler for hund og div. undtagelser osv Jeg tager også bus og tog med Misja og jeg bor i HT området, her er det også kun bus 69 der ikke tager store hunde med på en børnebillet. Jeg ringede og snakkede med HT en gang og der siger de at alle busser under 90 tager ikke store hunde med, undtagen alle amagerbusser - de må gerne tage hunde uden for tasker med, på en børnebillet! Og ja, en buschauffør må afvise, ligesom de kan finde på at afvise barnevogne osv. hvis bussen er fyldt op. Jeg har nogle gange stået med en plask våd Misja og har kunnet komme med bussen alligevel, men her tror jeg at hendes korte pels har været vores "redning" Indrømmet så ville jeg også blive pænt sur hvis jeg stod i en bus med pænt ikke-hunde tøj på og blev pladret til af en andens hund, så jeg synes egentlig det er fair nok at de må afvise i sådanne situationer hvor det plasker ned og bussen er fyldt op - selv om jeg 7-9-13 ikke selv har prøvet at blive afvist (måske jeg vil ændre mening hvis det en dag sker ). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts