Hop til indhold

Recommended Posts

Hayly er siden sin gigt-diagnose blevet enorm mor-syg.

Hun har altid været mors pige, men det er blevet mere ekstremt. Far har altid været den bedste til at lege, og mor har været bedst til at nusse og kæle. De sidste 6 uger har hun dog knyttet sig mere til mig - hun følger mig, hvor end jeg er i huset.

Det skal siges, at det også er mig, som primært håndterer alle de nye tiltag - det er mig, som tager hende til dyrlæge, i water walker, sørge for hun får mad og smertestillende, og det er mig, som går 2 ud af 3 ture med hende. Så det er selvfølgelig ikke så underligt, at hun vælger mig mere fremfor Bjørn. Det er ikke, fordi Bjørn ikke er interesseret eller engageret, men jeg tror desværre, han stadig er tynget af dårlig samvittighed over, at han synes, at jeg var pylret ang Hayly's halten, så det holder ham måske lidt tilbage:cry:.

Nå men her i forgårs kom mor-sygen til udtryk på en helt uventet måde. Jeg havde Hayly med nede hos mine forældre, hvor vi overnattede, da jeg skulle arbejde i nærheden af dem. Og Hayly plejer at stortrives dernede - hun har det som blommen i et æg, men denne gang fortalte min mor, at hun havde gået og pevet efter, at jeg var taget på job - det har hun aldrig gjort før! Hun stoppede selvfølgelig efter kort tid. Men hvorfor er hun blevet så mor-syg, at hun pludselig reagerer på denne måde???:vedikke:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt I nogensinde ud af at få hende smertedækket korrekt, for jeg sidder og tænker på om årsagen skal findes i at hun har ondt?

Narjjj jeg er ikke overbevist om endnu, at vi har hende smertedækket. Så du kunne godt have ret i, at det kunne stamme derfra:megaked:Men hvis det er derfor - har hun så pludselig mere ondt, da hun ikke før har pevet, når jeg går fra hende??:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Narjjj jeg er ikke overbevist om endnu, at vi har hende smertedækket. Så du kunne godt have ret i, at det kunne stamme derfra:megaked:Men hvis det er derfor - har hun så pludselig mere ondt, da hun ikke før har pevet, når jeg går fra hende??:vedikke:

Hun kan godt have mere ondt, måske pga. alt træningen i laver, men hun kan jo også være blevet mere pylret jo længere tid hun har ondt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg tænker lidt som Zaz zaz: Den eneste forskel der er på før og efter diagnosen er at du nu ved, hvad hun fejler samt at du måske foretager dig mere med hende end tidligere.

Hvis du går og er ked af det, vil det være helt naturligt for en hund enten at søge stor afstand eller at klæbe.

Hvis du foretager dig disse nye ting uden der er et fast tidsmønster i dem, kan hun klæbe fordi hun aldrig ved om det er nu, nu, NU der skal ske noget hun er involveret i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pylrer du hende mere end Bjørn, hvis du sådan virkelig tænker efter ? Ikke at der er noget ondt i det og det kan jo også være, at du på et ubevidst plan viser mere bekymring for hende end han gør...og den slags kan jo godt gi "små" hunde ideer....:vedikke:

Jeg kan desværre nok ikke se mig fri for, at jeg er mere obs på hende nu end tidligere - så ja jeg pylrer jo nok mere:oops:

Men det underlige er, at hun sagtens kan være herhjemme sammen med Bjørn uden at "savne mig", men nede hos mine forældre kunne hun ikke - altså det gik jo hurtigt over, så hun var jo ikke trist i hele tiden hun var det.

Håber det bare er en periode, som hun skal igennem:-D

Jeg tænker lidt som Zaz zaz: Den eneste forskel der er på før og efter diagnosen er at du nu ved, hvad hun fejler samt at du måske foretager dig mere med hende end tidligere.

Hvis du går og er ked af det, vil det være helt naturligt for en hund enten at søge stor afstand eller at klæbe.

Hvis du foretager dig disse nye ting uden der er et fast tidsmønster i dem, kan hun klæbe fordi hun aldrig ved om det er nu, nu, NU der skal ske noget hun er involveret i.

Jeg synes egentligt ikke, at jeg er mere ked af det - for det er jo ikke ligefrem, fordi hun har fået en dødsdom, men jeg bekymrer mig dog mere, og jeg pylrer nok også mere om hende, så det kan da sagtens være det, at hun reagerer på.

Jeg har bare svært ved ikke at bekymre mig, så jeg ved ikke lige, hvordan jeg skal ændrer min adfærd omkring hende.

Vi har et meget godt tidsmønster, og hun tackler egentligt de nye tiltag godt - det virker som om, at hun kan fornemme, når vi skal ned og træne.

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan godt have mere ondt, måske pga. alt træningen i laver, men hun kan jo også være blevet mere pylret jo længere tid hun har ondt.

Det er også derfor, at det er så vigtig for mig, at hun får den rette smertedækning - for hun bliver jo trænet anderledes. Håber vi snart finder det rette til hende.

Hvis du sørger for det hele, er det så måske derfor?

Aslan klæbre til mig om morgenen, fordi jeg går tur, om aftenen klæbre han til Martin fordi han går tur. Tænker lidt om hun ved hvem der er bedst for hende for tiden?

Ja det er ikke underligt, at hun hænger/følger mig mere end Bjørn, eftersom jeg sørger for mere. Og det rører mig heller ikke - det er jo mere det, at hun pludselig er blevet så morsyg, at hun piver. Bjørn siger, at hun ikke piver, når han er alene hjemme med hende - så der accepterer hun det. Men meget underligt at hun gjorde det nede hos mine forældre:cry:.

Link til indlæg
Del på andre sites