Hop til indhold

Findes der foderpinde ??

Recommended Posts

I morges da jeg stod og hældte tørfoder op til hundene, kom jeg til at tænke på, at det kunne være rart, en gang imellem, at kunne give dem "en foderpind"

Jeg forestiller mig tørfodder presset sammen til f.eks. en 50 -, 100 - eller 200 grams pind, som hunden så kunne ligge og gnave i sig.

Selvfølgelig ved jeg, at der findes slle mulige andre former for pinde, men jeg foretrækker at vide nøjagtig, hvad mine hunde spiser og hvor meget.

Jeg prøver at kontakte foderfirmaet senere på dagen, men er der nogen der kender til, om sådanne pinde findes ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det tror jeg ikke de gør.

Men du kan selv lave dem ved at opbløde tørfoder, lægge det i form og tørre det i ovnen. HVor meget foderværdi der evt. går tabt i processen ved jeg ikke.

Jeg efterlyser selv foder i store stykker af større hårdhedsgrad så hundene skal bruge tænder og kæber noget mere.

Bobs hundekiks lavede engang nogle ca 10 x 10 cm og 1 cm tykke "kiks" beregnet til slædehunde i Grønland. Det var foder. Om de laver dem længere ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig set det - men det er da en skidegod idé... Hvorfor ikke kontakte en foderproducent og spørge? Det ku' jo være det blev en monsterhit! Hvis jeg kunne vælge imellem at få mit hundefoder i alm. pilleform eller som "tyggestang", så ville jeg da klart vælge stangen - hvis ikke det var væsentlig dyrere selvfølgelig...

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig set det - men det er da en skidegod idé... Hvorfor ikke kontakte en foderproducent og spørge? Det ku' jo være det blev en monsterhit! Hvis jeg kunne vælge imellem at få mit hundefoder i alm. pilleform eller som "tyggestang", så ville jeg da klart vælge stangen - hvis ikke det var væsentlig dyrere selvfølgelig...

MVH Korvis

Tak, jeg prøver som sagt at undersøge sagen senere på dagen eller i morgen.

Men jeg synes nu ikke foderpinde helt kan erstatte pillerne, for det bliver jo f.eks. lidt trist at lave et fodersøg med en pind. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu talt med importøren af det foder jeg selv bruger. De kunne desværre ikke tilbyde foderpinde og kendte ikke til andre der producerede sådanne.

Men jeg synes bare tanken/produkt idéen er så oplagt, så er der slet ingen der kender til en foder producent, der laver sådanne foderpinde ??

Link til indlæg
Del på andre sites

kan købes her:Hundefoder

Tak for hjælpen.

Må dog desværre nok melde fra p.g.a. prisen, den ligger på mere end 10 gange så meget, som foderpiller koster.

Selvfølgelig kan jeg forstå, at et sådant produkt må koste lidt mere, men at fodre hunden med en mængdepris på 20 kr, for samme mængde som foderpiller for kr. 1,60, det vil jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Tak for hjælpen.

Må dog desværre nok melde fra p.g.a. prisen, den ligger på mere end 10 gange så meget, som foderpiller koster.

Selvfølgelig kan jeg forstå, at et sådant produkt må koste lidt mere, men at fodre hunden med en mængdepris på 20 kr, for samme mængde som foderpiller for kr. 1,60, det vil jeg ikke.

Jeg må sige du har fået en genial ide, og det må kunne fremstilles til samme pris som andet tørfoder, jeg kan ikke tro andet!:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites