Hop til indhold

advarsel

Recommended Posts

Hej alle sammen

-advarsel

Jeg starter lige helt fra begyndelsen.

Det hele startede med at en bekendt fortalte os om 2 ildere der manglede et hjem, og da vores egen ilder var løbet væk noget tid før så kontaktede vi hende der havde dem og aftale at komme ned til hende.

I bilen på vej derned var vi meget glade og spændte, men lykken vendte hurtigt og det syn der mødte os var bestemt ikke kønt. Vi kom af bagvejen og ind i haven hvor der bla. Var et gammelt skur/lade og derinde stod 3 bure oven på hinaden, de to nederste var helt fyldt med afføring fra ilderne og der var hverken mad eller vandskål at få øje på, det øverste bur var ikke meget bedre, og det var her de 2 ildere lå. Da vi tog dem ud af buret var deres pels smurt ind i afføring. Det hele var simpelthen så sørgeligt at vi var nød til at tage dem med hjem med det samme.

På vejen hjem måtte vi stoppe bilen flere gange pga. Stank, det var frygteligt..vi blev overbidt af lopper, derfor valgte jeg at give dem et forsigtigt bad da vi kom hjebagefter kom de ind i et dejligt rent og varmt bur med masser af mad og vand. Tingene de havde med hjemmefra måtte vi sætte helt ud på vejen da de også var fyldt med lopper og afføring.

Dagen efter kom de ud i vores nybyggede ilderbur på terressen, vi var så glade for dem, så vi ringede til vores bekendt så han kunne komme og se buret og de nye ildere. Men da han kom var den helt gal med den ene ilder, den blev helt slap og begyndte at savle meget, der blev ringet til Alison (dyrlæge) som sagde at det var pga. Lavt blodsukker og at vi skulle give ham sukkervand, hvilket også hjalp, og vi aftalte at komme derhen dagen efter.

Da vi kom hen til Alison (dyrlæge) fik vi af vide at ilderen havde kræft i bugspytskirtlen og dens blodsukker lå på 1,5 hvilket er meget lavt! Vi fik af vide at den led frygteligt og at hun aldrig havde set noget lignende, der stod vi så, vi er studerende og har brugt en masse penge på at bygge et stort flot bur til dem, så det var meget svært for os kan i nok forstå.

Aflivning af dyr er jo ikke billigt som i ved, derfor ringede min svigermor til slettet (hende vi fik dem af ) og prøvede at fortælle hvad der var sket, men hun begyndte at råbe og skrige at vi ikke kunne TILLADE os at aflive HENDES dyr?! og at det slet ikke var vores, selvom aftalen tydeligt var at de skulle bo hos os til deres sidste dage, vi blev meget rystede og kede af det..Hun havde sagt til os at hun var dødsyg med ryggen og derfor ikke kunne passe dem længere, men hvem var det lige der var dødsyg? ja det var ilderen....Det er det værste svineri vi nogensinde har set eller lugtet til, og ikke noget der bare sker på et par måneder. Så tænker jeg, hun har 5 heste og 3 hunde (amstaffer) de må jo være lige så misrøgtet som ilderne var, hvis man ikke orker et lille ilder bur....

Vi har jo mange misandlet dyr her i Danmark, hvordan kan man bare vende den blinde øje til, jeg har haft det så dårligt lige siden, og tænker hele tiden på de ting jeg så dernede, Det var jo så extremt..

Har i nogen gode forslag til hvad der kan gøres?

Vi er meget fortvivlede og kede af det over alt det her.

Tak fordi i gad læse vores historie om alt det der er sket.

Det skal lige siges at ham der hjalp os med at få de to ildere intet vidste om de forhold de gik under, og vi er meget taknemmelige for den hjælp vi har fået(:

Redigeret af Stjernetosse
Navn slettet
Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt vil jeg sige, at folk som misrøgter deres dyr, ikke har "krav" på anonymitet, vi har brug for at folk råber op når de ser dyremishandling..

Konkret ville jeg, hvis jeg var TS se at få fat i dyrenes beskyttelse, så de kan undersøge forholdene.

Enig, men her får vi kun én side af historien og vi kender ikke TS motiv for at hænge vedkommende ud...

Jeg forstår ikke hvorfor man ikke som det første går til DB i stedet for at hænge folk ud på et forum, og det gør desværre at jeg får en mistanke om at der kan være andre grunde end dyremishandling, som gør at en person skal hænges ud her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Generelt vil jeg sige, at folk som misrøgter deres dyr, ikke har "krav" på anonymitet, vi har brug for at folk råber op når de ser dyremishandling..

Konkret ville jeg, hvis jeg var TS se at få fat i dyrenes beskyttelse, så de kan undersøge forholdene.

Ja. Vi har brug for at folk handler, når de ser mishandling af dyr.

Men ikke ved at hænge en person ud for en handling, denne ikke er blevet dømt for.

Jeg har efterhånden set det en hel del gange, også herinde, at man har haft så travlt med at fordømme folk, med navns nævnelse, at man helt har glemt at høre den anden side af historien.

Ofte ser tingene lidt anderledes ud end det lægges ud hér.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, for et stykke tid siden var der en næsten identisk historie herinde som omhandlede noget med et eller andet dyr som var ulovligt at eje... Mon det er historier som brygges for at ramme bestemte mennesker, f.eks. i håb om at folk bliver så sure over behandlingen af dyrene at de "stormer" vedkommendes facebook side og lignende i den stil? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, for et stykke tid siden var der en næsten identisk historie herinde som omhandlede noget med et eller andet dyr som var ulovligt at eje... Mon det er historier som brygges for at ramme bestemte mennesker, f.eks. i håb om at folk bliver så sure over behandlingen af dyrene at de "stormer" vedkommendes facebook side og lignende i den stil? :hmm:

Det er meget tænkeligt.

En af mine venner har været udsat for den samme "behandling". Hér gik det dog endnu længere end "blot" i et forum, for hér forsøgte den anklagende part endda at sprede rygtet indenfor DRK, ved at starte et sted i "toppen".

Altsammen fordi den anklagende part ikke kunne finde ud af at levere et par dummyer tilbage.

Man kan kun gisne om hvorfor man så åbenbart ønsker at ødelægge andres navn og rygte, ved at bringe hele fora's sind i kog.

Om det er tilfældet hér skal jeg ikke kunne sige, men at have modpartens navn på, uden at give denne mulighed for at forsvare sig, er ikke værdigt. Hverken for TS, eller HF.

Link til indlæg
Del på andre sites