Hop til indhold

En typisk dag i jeres hund liv ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ville gerne høre om en "normal" dag i jeres hunds liv - evt. både en hverdag og en weekenddag for alle dem, der arbejder :blink:

 

Mon ikke i gider at nævne alder på hunden, race, alene-hjemmetid, antal gåture og længde samt aktivering og fodring og nus ? :5up:

 

 

Taaaaak :mrgreen:

Redigeret af Gucci
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Ville gerne høre om en "normal" dag i jeres hunds liv - evt. både en hverdag og en weekenddag for alle dem, der arbejder :blink:

 

Mon ikke i gider at nævne alder på hunden, race, alene-hjemmetid, antal gåture og længde samt aktivering og fodring og nus ? :5up:

 

 

Taaaaak :mrgreen:

 

Iihh hvor er du krævende :roll: :blink:

 

Hverdag:

Op kl. 05:45 - morgenmad mens jeg tager kluns på.

Ud og gå tur - en rute der tager ca. 20 min. hvor der både bliver gjort stort og småt.

Når vi kommer hjem igen går Alice enten i seng igen eller også drøner hun ud i haven og hygger, mens jeg går i bad og gør mig klar :-)

 

Kl. 07:15 tager jeg på arbejde og hun bliver overladt til sig selv.

Kl. 16:15 er jeg hjemme igen og vi går tur så snart jeg kommer hjem.

Der bliver så igen gjort stort og småt.

Denne tur vare mindst 30 min. - nogle gange tager vi over og besøger 3 beagler og så står den på leg.

Hvis den står på leg, så vare turen ca. 1 time :-)

 

Det er ikke altid hun er alene fra 07:15 til 16:15. Det kommer helt an på om manden er ude og rejse (arbejde) eller han er på kontoret.

Hvis han er på kontoret er hun alene fra ca. 08:30 - 16:15.

 

Når vi kommer hjem, går hun som regel i haven og jeg kan få lavet lidt huslige ting.

 

Kl. 18 får hun aftensmad, enten i hendes skål, som søg i haven eller i en tom plastflaske :-)

Derefter står den på tv-hygge.

 

Ca. kl. 21 går vi vores aftentur og den vare ca. 20 min. alt efter hvor mange vi møder.

 

Ca. kl. 21:30/22:00 går vi i seng.

 

Vores weekender er meget mere hundeaktive:

Vi står sent op - omkring kl. 8.

Hvis vejret er godt og vi ikke skal noget, tager vi enten på stranden eller i skoven.

 

Hun får aftensmad omkring kl. 18 i weekender også.

 

Derudover laver vi ting der lige falder os ind - f.eks. spiller spil fra Nina Ottosen, leger, laver lidt øvelser osv.

 

Nus gør vi hver gang lejligheden byder sig :-D

 

Derudover kan jeg fortælle, at Alice er en beagle - tæve på snart 3 år

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Jamen for lexus starter dagen kl 6:30 men en lille gå tur på 15-30min.

Så er der morgen mad i madskålen, så går han ind og ligger sig hos lene. jeg køre på arbejde 7:15. Lene tager på arbejde kl 9:30. Jeg er hjemme fra arb. ca 14:15. Normalt går vi en times tid fra ca 14:30. Et par gange om ugen tager vi en længere tur sammen med hundevenner lidt senere igen.

Men ellers tusser han bare lidt rundt i haven og hygger sig, aftensmad ca kl 18:30 i aktivitets boldene og 1½L cola flaske.

Mandag er der jo spor og Onsdag lydighed.

 

Aften turen kl ca 21:30 på 15-30 min, og en lille nat tur ca 10-15min inden vi går i seng.

 

Weekenderne er der meget stor forskel på. Nogle gange tager vi et par timer i godt selvskab med hundevenner i naturen, andre gange gør vi ingenting udover de alm. 3-4 gå ture om dagen.

 

DdB er ikke den aktivitets krævende race, kæl og nus får han da løbende dagen igennem. Lexus bliver 11mdr. om godt en uge

Han er alene ca 4-5 timer mandag tirsdag torsdag og fredag. Udover det så er han meget sjælden alene hjemme

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo er 8 år gammel og en meget aktiv hund af en meget aktiv race (engelsk springer). Det har givet sved på panden igennem årene men nu er vi over toppen. Kan godt mærke at han ikke er helt ung mere.

 

Han er alene hjemme 5 dage den ene uge og 2 dage den anden uge men min mor henter ham så han er reelt ikke alene mere end 3-4 timer. Han skal have 2-2½ times fysisk motion (mere hvis han går i flexline) ellers bliver han for tyk men udover det, er der faktisk ikke nogen faste rutiner i vores liv. Jeg aktiverer ham når jeg føler at jeg har lyst til det og ellers når jeg bliver gjort opmærksom på at jeg er for kedelig. :lol: Thailo er flink til at fortælle om han vil lege, kæle eller have godbidsaktiviteter og jeg retter som regel ind til højre. *GGG* Det er jo når de fortæller dig noget, at det er sjovt at have en hund. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Om sommeren ser hverdage ser således ud:

 

kl. 6:00 Op :gab:

kl. 6:50 gåtur ca. 40 min. med tid til leg

Kl. 7:30 ½-delen af morgenmaden serveres som søg i haven - ca. 10 min.

kl. 7:50 tager jeg på arbejde - resten af morgenmaden serveres som søg på fliserne i hundegården eller rundt om derinde

 

kl. 16:15 er jeg hjemme igen

kl. 16:30 (senest) går vi tur 45 min.-2 timer - pt er tirsdag og torsdag fast den korte tur, da vi bagefter køre ud for at gå spor, hvor der er indlagt en gåtur på ca. 30 min. mens sporet hviler.

kl. 19:30 ca. serveres aftensmaden som søg eller hvis det regner i en aktivitetsting

kl. 20:00 serveres dessert, typisk et frossent okseben eller en frossen kong

kl. 22:30 Tissetur i haven - Cille gider ikke gå aftenstur

 

Lørdag og søndag - er skemaet noget mere frit, men sportræning er fast, lørdag kl. 11 og søndag som vi kan komme afsted til om formiddagen. Turene er stort set de samme.

 

Nus og generel opmærksomhed gives ad libitum

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco er en dalmatiner på 13 måneder og hans magelige liv ser sådan her ud:

 

04.20: åbner det ene øje og konstaterer at mor står op

04.45: står MÅSKE ud af kurven og siger farvel til mor

04.46: kravler op i sengen til far og sover videre.

05.00: opdager at far står op og slæber sig allernådigst ud i køkkenet

og får morgenmad

05.50: morgenlufte tur på ca 20 minutter

06.15: Far kører, så der er endelig fred til en lille morgenlur

13.30: mor kommer hjem. Tacco kommer i haven og søger guf eller leger

med aktivitets bolde ller spil

16.00: far kommer hjem. Eftermiddagstur på ca en time, næsten altid med

leg med andre hunde.

17.00: aftensmad i haven

19.30: aftentur, gerne i skov eller ved vand. helst et par timer for at gøre

tacco glad.

22.00: tisse af tur så og så går tacco i seng uanset om vi går med eller ej.

 

Det er en rimelig normal hverdag, ind imellem turene bliver han selvfølgelig leget med og nusset om og kommer selv om ber om kong med leverpostej hvis han er i humør til det ellers sover han meget eller ligger bare i haven og kigger. Han er heldigvis dejlig rolig indendørs for udendørs er der fart over feltet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

g060.gif Silke 6 år Golden Retriever. -Mor, 60 år. pensionist p.g.a. hjerneskade. a136.gif

 

6.00: Jeg står op og gør morgengymnastik på gulvet. n050.gif

 

6.15: Når jeg er færdig med gymnastikken, kræver Silke dagens hundemassage. o035.gif

 

6.25: Jeg går i bad. Silke ruller sig sammen til en ekstralur i hundereden.. d010.gif

 

8.00: opvask. Silke underholder ved at komme sniigende med en tennisbold, som hun lægger lige bag mig.. Jeg skal så give den et spark, så den ruller ind i spisestuen... k090.gif

 

8.30: n010.gif Tur. Silke bestemmer vejen. Lige nu går vi over marken og via villavejen til en sø, hun kan bade i. Hun svømmer efter bolden i 10-15 minutter. Sidste gang jeg kaster bolden ud, siger jeg det til hende. Og så løber jeg om på den anden side af søen. Silke svømmer tværs over.

 

9.15 træningspladsen: Vi træner en lille smule lydighed: Mest "fri ved fod" og "stillingsskift", fordi det trænger mest til lidt afpudsning. Vi skal til prøve d. 28. -Men også nogle apportøvelser fordi dem elsker Silke jo.

---som regel møder vi hundevenner undervejs. Det kan forlænge turen med op til en time. Eller det bliver måske til en svømmetur mere, -eller lidt "søg" efter ting, jeg lægger ud i skovbunden. n020.gif

 

Så vi er hjemme kl 10-11.

Silke bliver tørret og får tørret ører. Hvis vi er tidligt hjemme, så kommer hun op på spisebordet og bliver børstet:

10-11: Op på spisebordet og børstes, have renset ører, klippet negle, faner eller hvad der ellers trænger til lidt afretning. Vi slutter med at børste tænder. Mens jeg børster Silke får hun kosttilskud bestående af en skive hjemmebagt grovbrød med lakseolie og ølgær.

 

Kl. 11- 13 laver jeg så andre ting: Enten indkøb eller rengøring eller lignende. Hvis jeg er hjemme, så underholder Silke mig med bolde og bamser og hvad ved jeg. Hun hjælper også med at samle ting op og tømme vaskemaskine.

13.00 spiser vi frokost. Silke får en halv skive hjemmebagt grovbrød med leverpostej og ost? (ja, det elsker hun...:lol:)

 

14.30 computertid til vi skal ud og gå igen. k055.gif

 

16.30 Tur med hundevennerne. -ikke så lang tur, men meget social.. k015.gifk020.gifk010.gif

 

17.15 Silke puster i haven, jeg forbereder aftensmaden.

 

18.30 TV avis, -samtidig bliver Silke undersøgt for flåter..

21.30 går vi sidste tur.

22.30 lufter vi ud, så døre og vinduer stå åbne mens jeg er på toilettet.

22.45: Silke henter de bamser hun har fået slæbt ud i haven, så vi kan lukke og slukke for natten. Bamserne skal ligge på hendes hovedpude, --under min seng.

23.00 Radioavis, og så sover vi. b025.gifb030.gif

 

----------

Der kan være fravigelser, men ikke ret meget. Som flere andre har været inde på her på siden, så er det slet ikke så nemt at leve med en hjerneskade, -selv om både arme og ben fungerer. Det er især initiativ og hukommelse, jeg har problemer med.

 

For mig er det en nødvendighed at min tilværelse er temmelig nøje skemalagt. Det hjælper Silke mig med. Fordi vi har de samme rutiner hver eneste dag, så kan jeg en enkelt gang ---med stor anstrengelse og mange forberedelser lave noget ekstra, ---som at vi skal til den prøve d. 28 juni.

---jeg er virkelig meget afhængig af Silke. Og jeg tør slet ikke tænke på at der jo nok kommer en dag, hvor jeg ikke har hende mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

6-7 tisse

mad

7-9 sove (den er klassisk, han får mad om morgenen og så sover han 1½-2 timer)

Gå en tur

Sove igen

Tisse

Lege

Tur (søg lidt efter godbider)

Være alene hjemme/helst sove

tisse

Lege

15-16 mad

tur

sove

tisse

lege

tisse

20 tiden mad

Tur

20:30-21 sover til i morgen kl 6 (dog havde vi et ødelagt snørrebånd i morges :roll: )

 

Ja, det er så livet for en hvalp.

Hvis vi er rigtig heldige, så bryder aslan rutinen og springer enten en tissetår over eller en lille morfar :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig og Herr Flicks hverdagsliv :)

 

kl 5.20 står jeg selv op og børster tænder og laver kaffe - og når lige at sidde og vågne inden min lille b-hund kommer daffende ved 6-tiden og vil nusses inden morgenmaden, efter morgenmaden får han en lille tur på ca. 20-40 minutter og derefter skal der nusses igen :ae:

Inden jeg går hjemmefra 7.40 sætter jeg hans ynglingsmusik på, det er Enya, også kommer jeg hjem igen senest kl 16.00 som regel tidligere ;)

han plejer at få mad ved 16.30-tiden og derefter en tur på minimum 1 time, tit er vi ude 1½ time.

også hygger vi hjemme og går endnu en lang tur mellem 20 og 22

 

Om mandagen er jeg dog kun væk to timer, så der laver vi en masse sammen.

I weekenderne er vi som regel her hos mine forældre hvor han leger med mine forældres F1'er - de er simpelthen verdens bedste venner :kys:

 

Herr Flick er en lille Foxterrier på 1 år, en rigtig charmør og fidusmager... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os er dagene meget forskellige..

 

Men generelt så vågner jeg lige et kvarter-20min før jeg skal op - og så ligger vi og morgen nusser, Bitten er helt klart den som har størst behov for at blive morgennusset - men Dolph er heller ikke for fin til en lille mavenusser :-D

 

Så morgenlufter vi - det er ikke den længste tur, da Bitten ikke mener det er nødvendigt at gå så langt om morgenen..

Når de skal være alene, så går de i seng igen.. hvis de ikke skal være alene.. så.. går de også i seng igen. tsktsk ;-)

 

Og ellers tager vi dagen stille og roligt, jeg lytter lidt til hvad de har brug for.. Hvis de er lidt rastløse laver vi kæææmpe søg i haven, andre gange -som nu i varmen - sover de fra 12-14..

Og så træner vi om aftenen - forskelligt hvad jeg vælger fra gang til gang, men det skal gerne være problemløsning til Bitten.. Eller shaping :)

 

Om aftenen triller de rundt i eget gear, og leger som regel sammen - nogle gang skal jeg involveres som sokkekaster for Bitten, men jeg tror nogle gange hun gør det fordi hun mener JEG skal aktiveres :-D

Og når vi går i seng skal Dolph med på badeværelset først - så smider han sig på det kolde gulv imens jeg børster tænder, og Bitten hun er gået i seng..

Så bruger jeg fem-ti minutter på at slås om dynen.. Vidste du at selvom de kun vejer 5kg tilsammen, så hænger de fast på dynen som velcro..

 

Men når jeg så ER kommet under.. så komme Bitten listende med en våd snude forreste og skal under dynen og ligge :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kahlúa er en dværgpinscher tæve på 2 1/2 år

 

Da jeg enten arbejder morgen eller aften ser hverdagene ret foreskellige ud, så du får begger versioner;-)

 

Morgenuger:

 

Kl. 2.30: Jeg står op, Lua sætter sig ind i vindues karmen i stuen:rolleyes:

 

Kl. 2.50: Vi går på tur med indlagt søg og fritløb

 

Kl. 3.30: Vi kommer hjem og alenehjemme musikken bliver sat på. Mens Lua får guffer i et tæppe gør jeg hendes legekasse parat.:-)

 

Kl. 4.00: Kassen bliver stilt på gulvet og jeg siger farvel og går:vinken:.

 

*********** Er alene i ca. 3 timer og 45 minutter***************

 

Kl. 7. 45: Kasper (min ex kæreste) kommer og henter hende, de cykler (Lua i cykelkurv) til damhusengen, leger og går tur:-D

 

Kl. 10.00: Kasper skal sove a035.gif (har været på nat arbejde)

 

Kl. 12.00: Har jeg fri.

 

Så er det lidt forskelligt hvad jeg gør. For det meste handler jeg lige og sådan;-) og så henter jeg Lua hos Kasper og vi cykler en smut forbi søndermarken eller frb. have. Ellers kommer Kasper også nogen gange med hende senere hvis jeg skal noget:rolleyes:

 

Men på disse dage går vi i seng omkring kl 19.30;-) Hvis Kasper har fri og ikke skal noget så tager han hende også:engel:

 

Aftenuger:

 

Kl. 10.00: eller deromkring, Lua vækker mig n045.gif

 

Kl. 10.20: På tur rundt omkring i kvateret;-) Meget forskelligt hvor vi går hen faktisk. Nogen gange med fritløb andre gange ikke:-)

 

Kl. 11.30: Kommer hjem og får kong eller leo, samvær og leg

 

Kl. 12.00: Lua "soler" i vinduet

 

Kl. 12.45: Cykler til Kasper;-) Og jeg cykler videre på arbejdet:-)

 

Kl. 14.30: Går tur med Kasper ved søen og engen:cool:

 

Kl. 15.30: Hjem til kasper og ja så ved jeg ikke hvad de laver;-)

 

Kl. 19.00: Går de somregel hjem til mig hvilket tager lidt over 1 time eller mere hvis de runder forbi parken;-)

 

Kl. 21.00: Musik bliver sat på

 

Kl. 21.30: Kasper går.

 

************Er alene hjemme ca. 2 timer****************

 

Kl. 23.30: Kommer jeg hjem og vi går en lille "runde", hjem og hygge lidt og så i seng a030.gif

 

 

Men der er også aftner hvor jeg f.eks tager ud efter arbejde og så er hun selvfølgelig længere tid alene;-)

 

 

På vores fridage er det meget forskelligt hvad vi laver;-)

For det meste sover vi længe og mødes med hundevenner:mrgreen: Nogle dage laver ikke en disse:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hverdag: Mit vækkeur ringer 6.30. Så kommer sheila som regel og i sengen, hvis hun ikke er der i forvejen, men jeg forsøger ta vågne. Det tager ca 30 min:roll:

 

KL 7 står jeg op, sheila sover videre.

kl 7.30 går vi tur ned til skoven, hun løber løs det meste af vejen og vi laver lidt søg og pindeleg.

 

kl 8,15 kommer vi hjem. Sheila går ind i seng og jeg gør mig klar til at gå.

 

8,40 kører jeg hjemmefra.

 

17,50 ca kommer jeg hjem, så tisser vi lige en lille tur. Leger lidt med en nabohund, hvis de er ude, fodre kaniner ovs.

 

Går ind og laver mad, sheila bruger mindst 30 min på at spise sin mad, som regel, da den bliver fordelt i foderbolde, vaskebolde og hvad jeg ellers kan finde på.

 

Når vi har spist tager vi enten ned til hesten. Ind til byen og handler, eller vi går en lang tur.

 

Kl 21,30 -22 går sheila i seng.

 

Fridage:

 

Meget lidt alene hjis overhovedet. Står op ca 9, bliver vækket af meget legesy sheila. Går en lang tur i skoven eller bare en lille tur og tager så ned til mysla og tager hende med på en lang tur. Sheila bliver passet ved in mor mens jeg rider.

Vi er som regel først hjemme mellem 20 og 22 på fridage:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella er en Cairn Terrier på 2 år (lige om lidt)

 

Vores hverdage ser sjældent ens ud, men jeg kan da forsøge at sammenfatte det lidt..

 

Mandag - Torsdag:

05.00: Vækkeuret ringer

05.15: Gåtur hvor hun er løs i hvert fald 1/3-1/2 af tiden.

06.00: Hjemme igen, fodersøg i haven

06:45: Stella får serveret mad + frossen kong og jeg går hjemmefra.

15.15: Jeg kommer hjem, efter de indledende nusse-manøvrer går vi i haven.

16.00: Gåtur, typisk i skoven, enten med hundeven eller med spor indlagt.

17.30-tiden: Hjemme igen, Stella går i haven.

20.00-tiden: Træning hjemme på stuegulvet, et par gange ugentligt på træningspladsen, hvorefter der er fri hundeleg med 1-2 hunde i 1 - 2 timer, og hver torsdag Rally O træning på anden træningsplads.

23-tiden: Tissetur på 5-15 minutter ned af gaden, herefter tyrrediller og putning i sengen, fulgt af søvn.

 

Fredag-Søndag:

Det er svært, der er sjældent nogen rutine. Generelt sover vi noget længere, og så tager vi typisk ud til "heldagsarrangementer" med hende i hvert fald en enkelt af dagene. Det kan være gåture med andre hunde, besøg hos familie/venner, laaange skovture.

Aktivitetsniveauet er det samme som i hverdagene, eller måske lidt mindre.. Vi dovner den tit i weekenderne :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde er Löwchen 6 uger- 5 år.. Begge køn. Labrador 6 uger-2½ år.. tæver.. Dansk/svensk gårdhund 3 år-15 år.. tæver.. Chihuahua 3 måneder.

 

Vores dag starter kl 5 hvor mobilen vibrerer... Og hver morgen forsøger jeg at sove bare 5 minutter til.. Men hundene HAR hørt mobilen og som de gode samarbejdspartnere de er, hjælper de mig gerne ud af fjerene.. Med slik og krads..

Så går jeg i haven med hundene. Det tager en halv time inclusiv fodersøg (4 kg foder spredt over 4-500 m2)..

Så går vi ind og vækker ungerne - morgenmad-rent tøj... Og de første hunde bliver børstet.

Ungerne går i skole mellem 7-7.15.. Så går jeg over på marken med hundene.. Det tager en 1 times tid... Så slapper hundene af mens jeg vasker gulve og rydder bulen lidt hastigt.. Så er klokken omkring 9... Og Rasmus bliver vækket. Så kører vi på stranden eller engen med den ene halvdel af hundene.. Den anden halvdel får konger. Vi er hjemme igen ca 2½ time senere. Lufter hundene i haven.. Og kl. 12 får de aktivitetsbolde, flasker osv.. Så slapper de af til kl 14, mens jeg ordner vasketøj, reder nogle flere hunde, laver mad til hundene. Medmindre vi har hvalpe, så kører vi i skoven/stranden eller på gågaden/stationen med hvalpene. Kl 14 kommer den halvdel der ikke var på stranden i morges på stranden. Nu er nogle af ungerne kommet hjem og reder nogle, går spor, træner lydighed med dem som skal det og går tur med hundene en af gangen. Kl 16.30 er alle hjemme og man laver sine pligter (skifter hele tiden). De sidste hunde kommer ud og gå i snor.. Og forhåbentlig er alle redt nu. kl 17 får alle hjemmelavet mad i deres transportkasser (de får ikke samme mængde eller samme indhold, så derfor fodres de hver for sig).. Det tager 10 min at spise det. Så kommer de i haven med en af os, mens de andre vasker skåle og kasser af. Kl ca 18 spiser vi.. SÅ tager vi på engen alle sammen (både mennesker og hunde).. Som regel er vi dernede 2 timer sommetider længere.. Om aftenen slapper hundene af, mens vi gør rent, lægger tøj sammen, laver lektier osv.. De bliver kælet og nusset hver gang vi sidder stille.. de hopper selv op. ca Kl 23 forlader de sidste stuen (mig) og lufter hundene i haven og så håber jeg kan komme ned i min seng for hundene.. De er pludselig friske og skal lige hoppe rundt og have arrangeret sig.. Senest 24 falder jeg om :mrgreen:

 

Weekenderne..

Kl 5.00 vågner hundene og overbeviser hinanden om at jeg har sovet over mig..

SÅ er det i haven, fodersøg og så slappe af... Alle står op senest 8 og så spiser vi morgenmad sammen og planlægger dagen.. Hvilke hunde skal klippes? hvem bader dem? hvem tørrer dem? hvem kører på stranden? Hvem gør rent? Det bruger vi så hele dagen på.. Vi prøver at være færdige til aftensmaden.. Og som regel planlægger vi at se en film sammen om aftenen. Det eneste tidspunkt vi ser tv på.. Eller også kører vi på engen.. Så snart man sætter sig så går man død..

Søndag laver vi INGENTING.. Jo forresten det er som regel der der kommer hvalpekøbere og måske-hvalpekøbere.. hvis de kommer lørdag eller vi skal på udstilling lørdag, så laver vi lørdagsarbejdet om søndagen..

 

Faktisk er det svært at skrive hvad man laver.. Ind i mellem alle gøremålene er der nus, kæl, træning på bord, ringtræning osv.

 

Nogle dage er hundene alene de 2½ time hvor vi er ude.. Men for det meste er der en herhjemme også de 2½ time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

kl 05.50ringer uret tyson ligger ved siden af mig og fortækker ikke en mine eller ser søvnigt på mig og ligger sig til at sove igen

 

kl. 06.20 køre jeg på job tyson sover endnu

 

kl.ca 06.45 kommer manden hjem så skal tyson lige ud og tisse nogen gange med tvang han vil ikke altid stå op

 

så går mand og hund i seng ved 08.00 tiden og sover til jeg kommer hjem omkting kl,13.00

 

så vil han gerne ud og gå den daglige tur når vi kommer hjem vil han gerne i haven og lege det gør vi så hvis der ikke lige er andet der skal laves

 

omkring kl.18 dagens højdepunkt i min liv efter hans mening MAD:mums:

 

så leger vi en times tid og nusser hygger hvad vi nu lige finder på

 

kl. ca 22 tager manden på arb. og tyson og jeg går i seng

 

hver 2. weekend hvor vi har fri ser lidt anderledes ud der tager vi i skoven eller til stranden eller går ned og leger med en af tysons hunde venner det fortjener han når han er så god til daglig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Et sted mellem kl. 6 og kl. 8 lægger en stor tung klods sig ovenpå mig og klemmer nærmest luften ud af mig. Efter ca en kvaters tid hvor jeg er blevet grundig vasket af en ru hundetunge og det er lykkes ham at rulle om på ryggen, stadig liggende på mig, så jeg kan klø ham på maven. Med møje og besvær får jeg ham lempet ned af min korpus. Er det meget tidlig sover vi igen.

 

Morgenturen varer ca en time - 1½. Vi går en tur i skoven og ned forbi åen. Ofte møder vi gode hundevenner, som vi gør følgeskab med. Vi har ofte morgenmaden med så bliver det spredt ud og gemt, så han kan bruge sin næse til søg.

 

Ved middagstid går vi en lille tur på en ½ time.

 

Ved ca 16 tiden går vi igen. Jeg arbejder 2 dage den ene uge og 5 dage den anden uge. Det er derfor skiftevis min mand og jeg der går med ham der.

Vi går i skoven møder andre hunde, som han leger med. Det er en tur på ca 1 - 1½ time.

 

Aftensmaden bliver spredt ud i haven.

 

Et par gange om ugen går vi spor.

 

Han får daglig mad i en kong og et par gange om ugen en okseknogle.

 

Næsten daglig laver vi vandapportering, på en af vores ture.

 

Vi træner lidt og finder på sjove tricks.

 

Nus får han i massevis.

 

Lige inden sengetid får han en lille luftetur på ca. en kvater.

 

De dage hvor jeg arbejder er Oskar alene hjemme i ca 1 time, så kommer manden hjem.

 

Oskar er en golden retriever på 3 år.

Redigeret af Jane
Havde glemt race og alder.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Jeg arbejder hjemmefra, så den eneste forskel i weekenden er at så er far hjemme hos dem også.

 

Men de kommer ud og tisser kl. 6.30, ude i haven. Det er ikke altid Mollie gider og med. hun vil gerne sove til kl. 9

 

kl.6:55 kører kæresten på arbejde og hundene sover igen. de vækker mig hver morgen kl. 7:30 ca.

 

kl. 7:30 står vi op, og jeg åbner hundelemmen hvis den er lukket. De render ud og tisser, Mollie kommer luskende bagved i meget langsomt tempo, for at ligge sig ude på fliserne.

 

kl. 9:00 får de deres morgenmad ude på græsplænen og det går der nemt en halv time med. Så skal der leges og tumles og det er i en uendelighed.

 

Op ad formiddagen går vi en tur. Her hvor det er så varmt er det en kort tur.

Når vi kommer hjem, sover de og slapper af.

 

så leger de.

sover.

Driller deres mor der sidder og arbejder.

snakker med naboens hunde gennem trådhegnet, det kan der gå meget lang tid med. :) De er bare så gode venner.

 

Først på eftermiddagen, leger vi ude i haven. Træner lidt.

 

Så kommer deres far hjem, og så skal der siges hej, leges og nusses og puttes. De har deres faste ritual. Det ser vældig hyggeligt ud.

 

Kl. 17. får de aftensmad på græsset mens vi laver det praktiske.

 

Ved 20 - 21 går vi en tur alle fire. og når vi kommer hjem så hygger vi os, hvis de vil være oppe i sofaen så er de det.

 

Når det er sengetid, putter farmand dem med nys i panden og lidt snakken. Jeg aner stadigvæk ikke hvad de snakker om. Men det lyder nu meget sødt. De er bare så søde sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...