Gæst B0rn2BeFam0us Skrevet Oktober 10, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2010 (rettet) Hej allesammen! Jeg kunne vildt godt tænke mig en lille hund, og jeg tænkte at det enten skal være en Chihuahua eller en Papillon, men er ikke helt sikker endnu.. Jeg har læst en del om racerne, men vil gerne høre jeres personlige erfaringer med disse små hunde. Jeg skal flytte i mindre lejlighed på 2.sal, og skal også begynde på uddannelse, så hvordan med alenehjemme, gøen osv? (: Fortæl (: Redigeret Oktober 10, 2010 af B0rn2BeFam0us Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret Oktober 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2010 Jeg har ikke selv nogle af disse hunde, men to veninder, som har en af disse racer, de gør meget begge to - hver gang nogen banker på døren - men det kan da sikkert trænes fra - Papillonen er en meget intelligent. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2010 Jeg ville osse foretrække papillon. Den er den mindst modeprægede af de to, og dermed er der størst chance for overhovedet af kunne få en sund hvalp. Begge racer er meget dyre. Og de skal ABSOLUT IKKE!!! købes uden stambog. Hvis man da ikke kender opdrætteren endda meget godt. Begge racer er osse selskabshunde. Og de gøer. Det kan betyde, at du ikke kan forlade din hund hjemme hvis du bor i lejlighed. Du skal regne med altid at have den med dig. I skole, på arbejde, på besøg. MÅSKE kan den lære at være alene hjemme i få timer hvis du træner den ganske langsomt og forsigtigt.... Men du kan ikke være sikker på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2010 Jeg har jo så en chi, som ikke gøer. 1 gang om ugen, kan hun gø af noget, fx en gæst men stopper på kommando. Rosita er meget nem mht alt, men jeg er nok heldig. Man skal bare ikke glemme, at det er en hund, selvom den er lille. En glad og aktiv hund og jeg er begyndt på agility, da hun elsker det og er let til bens. Papillonen er som standard lidt højere end chien og mere pelsarbejde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2010 Jaha, Dinah... eller du har styr på det:klap:... Er det én time du lader din 2-årige chi være alene? Når du ikke svigter hende ved at lade hende være alene så længe så hun panikker, så tilbeder hun dig uden tvivl. Og så vil hun garanteret gøre alt for dig. Også stoppe med at gø når du siger det. Selv de allermindste hunde har jo et kæmpehjerte:hjerte:. Ingen af de racer er hunde, man kan regne med kan være alene i 8 timer daglig..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2010 (rettet) Jaha, Dinah... eller du har styr på det:klap:... Er det én time du lader din 2-årige chi være alene? Når du ikke svigter hende ved at lade hende være alene så længe så hun panikker, så tilbeder hun dig uden tvivl. Og så vil hun garanteret gøre alt for dig. Også stoppe med at gø når du siger det. Selv de allermindste hunde har jo et kæmpehjerte:hjerte:. Ingen af de racer er hunde, man kan regne med kan være alene i 8 timer daglig..... Ja, det er nemlig mig, der har styr på det :slem: Nårh ja, glemte lige alene-hjemme delen:stupid: Man skal måske ikke anskaffe sig en af disse hunde, hvis det er meningen, de skal være alene mange timer hver dag. Men intet er jo umuligt. Her vil 3 timer være max en gang imellem, hvor det ikke vil være muligt at være med os: undersøgelser på sygehus, restaurant og steder, hvor hunde ikke er velkomne, men ikke i dagligdagen. Redigeret Oktober 10, 2010 af Dinah staveplade Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 10, 2010 Jeg ville osse foretrække papillon. Den er den mindst modeprægede af de to, og dermed er der størst chance for overhovedet af kunne få en sund hvalp. Begge racer er meget dyre. Og de skal ABSOLUT IKKE!!! købes uden stambog. Hvis man da ikke kender opdrætteren endda meget godt. Begge racer er osse selskabshunde. Og de gøer. Det kan betyde, at du ikke kan forlade din hund hjemme hvis du bor i lejlighed. Du skal regne med altid at have den med dig. I skole, på arbejde, på besøg. MÅSKE kan den lære at være alene hjemme i få timer hvis du træner den ganske langsomt og forsigtigt.... Men du kan ikke være sikker på det. Arh, ro på nu, langt de fleste papilloner og chi'er lærer nu fint at være alene i flere timer, så længe de er blevet trænet til det i stille og roligt tempo (man tager jo forhåbentlig ferie i forbindelse med anskaffelsen). :blink: Men det er rigtigt, at begge racer er vagtsomme og gøende. Det kan nok begrænses ved at sætte konsekvent ind lige fra starten, men man skal ikke satse på at få en helt lydløs hund. Et andet bud på race kunne være shi tzu. De er lidt større end paps og chi, men stadig små. De er forholdsvis lette at have med at gøre, og de er ikke specielt gøende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts