Hop til indhold

Beagle


Miss T
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

 

Jeg har i flere år gået og tænkt på, om jeg skulle anskaffe mig en hund.

Nu, hvor jeg har fået mit eget lille hus (med have), er jeg så kommet til den konklusion, at der ikke er noget at gøre - mit hjerte brænder for det og specielt Beaglen !

 

De sidste mange år har jeg så brugt på, at lære meget mere om denne skønne hund, men jeg er lidt i vildrede.

Nogle steder står der, at den har brug for moderat motion, andre steder meget motion. Hvilket af disse udsagn er det rigtige ? Ved godt, at det svinger meget fra hund til hund, men jeg vil jo en evt. hunds bedste.

 

Foruden mit lille spørgsmål, så er der et andet.

Grundet et uheld jeg havde for nogle år tilbage, er jeg ikke altid i stand til, at gå evt. lange ture. Kunne man måske afhjælpe den "megen" motion ved at træne mere med den / give den udfordringer (guf, som den skal finde i haven og andre mindgames) ?

 

Det, jeg vil kunne tilbyde hunden er, et menneske der går hjemme, en mindre lukket have, gåture ved både mark og strand, masser af træning + udfordringer, samt gode venner / legekammerater i form af kattene.

 

Er jeg en Beagle værdig ??

 

Håber på, at der kommer positive tilbagemeldinger.

 

:vuf: fra Miss T

Link til indlæg
Del på andre sites

I mine ører lyder det da som et rigtig godt hundehjem! :5up:

 

Hvor lange er dine "mindre gode perioder"? Hvis det kun drejer sig om et par dage ad gangen, så bør den sagtens kunne klare sig uden lange gåture i de dage, især hvis den får lidt ekstra hjerne-arbejde. Er det længere perioder så kunne du måske finde en hundelufter?

 

Men du gør nok klogt i at helt fra start vænne den til at der indimellem er dage hvor man ikke kommer så meget ud. Af samme grund vil det nok også være en god idé at ikke lægge sine gåture på de samme tidspunkter hver dag, for mange hunde har det med at lære klokken... ;-)

 

Pøj pøj med projekt beagle! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Ej, det var dejligt at høre :-)

 

Mine mindre gode perioder er heldigvis kun på et par dage. Men jeg har jo haft mine tvivl, da jeg jo helst vil gøre det så godt som overhovedet muligt for en fremtidig hund.

Men hjernearbejde skal den nok få nok af, da jeg går stærkt ind for aktivitetslegetøj og træning i det hele taget :-)

 

Rigtig god ide med tilvænningen. Det havde jeg ikke tænkt på. Og ja, den med klokken synes jeg, at jeg kender en del til..

 

Men du skal i hvert fald have tusind tak for de gode input - jeg blev et par bekymringer lettere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart tror jeg ikke det er noget problem med en beagle... De kræver ikke motion som i "løbe-løbe"-motion, men mere udfordring ala sportræning.

Er glad for at høre, at det ikke er disciplinen "løbe-løbe" vi skal ud i :-D

Sportræning vil den naturligvis få glæde af - når man forelsker sig i en jagthund skal man jo ikke tage hunden ud af jagten, når man ikke kan få jagten ud af hunden.

Ej, dens naturlige instinkter skal naturligvis bruges, så jeg også har en glad hund :-)

 

Jeg bor i Sønderjylland, på Als.

Har allerede været inde på Beagleklubbens hjemmeside, men der er desværre begrænsede muligheder hernede.

Men hvis ikke andet, må jeg kontakte en jagthundeklub her i nærheden, hvor jeg vil kunne udfordre den lidt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er glad for at høre, at det ikke er disciplinen "løbe-løbe" vi skal ud i :-D

Sportræning vil den naturligvis få glæde af - når man forelsker sig i en jagthund skal man jo ikke tage hunden ud af jagten, når man ikke kan få jagten ud af hunden.

Ej, dens naturlige instinkter skal naturligvis bruges, så jeg også har en glad hund :-)

 

Jeg bor i Sønderjylland, på Als.

Har allerede været inde på Beagleklubbens hjemmeside, men der er desværre begrænsede muligheder hernede.

Men hvis ikke andet, må jeg kontakte en jagthundeklub her i nærheden, hvor jeg vil kunne udfordre den lidt :-)

 

Region Sydjylland er ellers en af vores meget aktive regioner: Beagle Klubben

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Stemmer med i koret - Synes ikke en beagle er et dårligt valg! :5up:

 

Nu ved jeg jo ikke hvad de dårlige dage indebære og om det er fysisk eller psykisk - Men lukkede arealer som hundeskove osv. er fine til de dage man har knap så meget tid, og hvor hunden skal have rørt sig.

Uden snor, så bliver der brugt 3-4x så meget energi på den halve tid.

 

Men en jagthunde klub, hvor du kan lære nogle forskellige spor typer at kende, vil være en rigtig, rigtig god ide.

 

Har ladet mig fortælle at blodspor er hurtigere og "nemmere" at lægge, end DAP spor - Så det er til at overskue på de dårlige dage.

Og jeg tror ikke du finder en bedre aktivitet til en beagle end spor :mrgreen:

 

Men hunden kan også sagtens lære, at der er perioder hvor der ikke sker så meget - Det kræver bare en slags indlæring, hvor den vænner sig til, at der ikke sker lige meget hver dag, som det allerede er foreslået.

 

Det er i hvertfald lykkes mig, at overbevise mine to DAMP hunde om, at 3-4 lange daglige gåture ikke altid er nødvendigt :oops:

Nu kan de i pressede perioder godt nøjes med 1 tur af en times varighed hvis de kan løbe løs, forudsat at de bliver mentalt aktiveret.

Den går i max. en uge ad gangen, og så skal der til at ske noget igen.

 

Men bare det at du er hjemme hele dagen, trætter jo i sig selv - Mine hunde er fuldstændig kvæstede i vores ferier, fordi de ikke slapper af på samme måde når vi er hjemme hele dage. Så følger de jo med i hvad der foregår og bliver jævnligt forstyrret i deres søvn.

 

Så med den indstilling du har, så skal du bare se at få fundet den rigtige hvalp :5up:

Tror du har så meget mere at tilbyde end, rigtig mange andre hundeejere tilbyder deres hunde.

Så glæder mig til at se den lille ny :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

en beagle er en rigtig sød hund, den skal aktiveres,men det skal alle hunde jo, og min mor havde beagler, og min bror har arvet dem, da hun ikke er til mere, da min mor havde dem, havde hun også dårlige dage, men som du skriver, så kan man jo lave nogle andre former for hjerneaktiviteter, så den kører lidt træt på den måde...min bror er jo på arb. og der er ingen problemer når han kommer hjem,selvom de har været alene et stk. tid, men lidt motion får de så på en gåtur...

jeg har gjort rent hos en beagleopdrætter, og der så jeg hvor forskellige hvalpene er, ud fra hvilke forældre der fik kuld... men fortæller man opdrætter, at man ønsker en rolig og stabil hunnd i sind, kan man måske få den der er helt rigtig for dig:-D

Beaglerne er jo en jagthund, så man kan ikke have sin hund løs uden der er stor risiko for den stryger... og så er den meget madglad,den kan dø i madskålen. en skøn og viljestærk hund;-) du vil sagtens kunne have en beagle!:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var så heldig, at der var en opdrætter, der kontaktede mig i onsdags/torsdags, da hun havde en ca. 10 mdr. gammel Beagle. :-)

Jeg mødte så den lille i fredags og var ikke et sekund i tvivl om, at det skulle være hende. Hun har det mest kære ansigt og indenfor kort tid, var det mig hun gik hen til hver gang :-D

Så kan det vist ikke blive meget bedre :-D

 

Man kan godt mærke, når gåturen bliver afløst af en tur ud i haven. Men ellers er hun rimelig stille og rolig.

 

Så tusind tak allesammen - jeg fik lidt ro i sindet og en rigtig dejlig hund ud af det :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var så heldig, at der var en opdrætter, der kontaktede mig i onsdags/torsdags, da hun havde en ca. 10 mdr. gammel Beagle. :-)

Jeg mødte så den lille i fredags og var ikke et sekund i tvivl om, at det skulle være hende. Hun har det mest kære ansigt og indenfor kort tid, var det mig hun gik hen til hver gang :-D

Så kan det vist ikke blive meget bedre :-D

 

Man kan godt mærke, når gåturen bliver afløst af en tur ud i haven. Men ellers er hun rimelig stille og rolig.

 

Så tusind tak allesammen - jeg fik lidt ro i sindet og en rigtig dejlig hund ud af det :vuf:

 

Nej, hvor dejligt! Stort tillykke med det! :banan: :klap: :5up:

Men hvor er billederne af det lille vidunder...??? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...