Hop til indhold

Stor beslutning skal tages vedr. Aflivning


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Tja, hvor skal jeg starte, hvor skal jeg slutte?

 

Bare det at jeg skal skrive det her, stor tuder jeg.

 

Hvem havde troet at vi skulle gå med sådanne tanker om Caia?!

 

Vi har været til Agility træning idag sammen med aina og Sonja og hundende... Efter en times tid, vil Sonja vise mig noget med Caia i forhold til handling/kropssprog ved tunnel... Hun beder Tyson om at sætte sig, Sonja tager kontakt til Caia, og Tyson følger efter. Jeg prøver at få fat på snoren til Tyson, så det ikke skaber kaos, og med et vænner Caia sig, og så går det bare galt.....

 

Hun er oven på ham, Sonja prøver at få Caia væk, Tyson hyler op... Aj men altså!!!! Sonja får Caia væk, jeg tager Caia til mig, og Sonja tager sig af Tyson.

 

Han er i chok, det er tydeligt at se... Og han har ondt når Sonja røre ham.. Aina og Sonja køre til dyrlægen med ham, og jeg har lige fået en opdatering på det hele.

 

Hun har bidt hul to steder, så han er på antibiotika og smertestillende...

Det er simpelthen forfærdligt, og jeg har det SÅ ubeskriveligt dårligt.

 

Jeg ved ikke hvad der gjorde udslaget, jeg ved ikke hvad der skette oppe i hovedet på Caia.

 

Kæresten har sagt at vi bliver nødt til at overveje om vi skal aflive hende, og selvom det gør ondt at indrømme, må jeg give ham ret.

 

Jeg ANER simpelthen ikke hvad der gik galt, og han har ret når han siger at vi ikke kan stå inde for hvad der er sket....

 

Jeg kan slet ikke samle mig ordentligt! Når hun kommer hen og lægger sit smukke ansigt på senge kanten og kigger intenst på mig, gør det sku ondt at tænke på hvordan det ville være hvis hun ikke var en del af vores liv..

 

Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg vil med denne tråd!

 

Stakkels Tyson, stakkels Sonja som var MEGET chokeret...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åhh nej dog? Hvor er det synd for jer allesammen :megaked:

 

Men hvad i alverden? Hun har ALDRIG gjort sådan noget før, eller hvordan? Har hun det svært med andre hunde ellers?

 

KAN hun have ondt et eller andet sted? Fået et smæld i nakken da hun drejede hovedet og så troede det var Tyson?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvor skal jeg starte, hvor skal jeg slutte?

 

Bare det at jeg skal skrive det her, stor tuder jeg.

 

Hvem havde troet at vi skulle gå med sådanne tanker om Caia?!

 

Vi har været til Agility træning idag sammen med aina og Sonja og hundende... Efter en times tid, vil Sonja vise mig noget med Caia i forhold til handling/kropssprog ved tunnel... Hun beder Tyson om at sætte sig, Sonja tager kontakt til Caia, og Tyson følger efter. Jeg prøver at få fat på snoren til Tyson, så det ikke skaber kaos, og med et vænner Caia sig, og så går det bare galt.....

 

Hun er oven på ham, Sonja prøver at få Caia væk, Tyson hyler op... Aj men altså!!!! Sonja får Caia væk, jeg tager Caia til mig, og Sonja tager sig af Tyson.

 

Han er i chok, det er tydeligt at se... Og han har ondt når Sonja røre ham.. Aina og Sonja køre til dyrlægen med ham, og jeg har lige fået en opdatering på det hele.

 

Hun har bidt hul to steder, så han er på antibiotika og smertestillende...

Det er simpelthen forfærdligt, og jeg har det SÅ ubeskriveligt dårligt.

 

Jeg ved ikke hvad der gjorde udslaget, jeg ved ikke hvad der skette oppe i hovedet på Caia.

 

Kæresten har sagt at vi bliver nødt til at overveje om vi skal aflive hende, og selvom det gør ondt at indrømme, må jeg give ham ret.

 

Jeg ANER simpelthen ikke hvad der gik galt, og han har ret når han siger at vi ikke kan stå inde for hvad der er sket....

 

Jeg kan slet ikke samle mig ordentligt! Når hun kommer hen og lægger sit smukke ansigt på senge kanten og kigger intenst på mig, gør det sku ondt at tænke på hvordan det ville være hvis hun ikke var en del af vores liv..

 

Jeg ved overhovedet ikke hvad jeg vil med denne tråd!

 

Stakkels Tyson, stakkels Sonja som var MEGET chokeret...

 

Jeg kender slet ikke dig, din hund og jeres forhistorie, men jeg ville søge kvalificeret hjælp. Det er en meget ulykkelig situation for alle parter, men er der en grund til at aflivning er jeres første forslag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhhhh nej!!! Ikke smukke dejligr Caia.:megaked::megaked::megaked: Måtte læse teksten gentagne gange, fordi jeg bare ikke kunne tro det jeg så.:???:

Hvorfor gjorde hun dog også det?:shock:

har hun gjort det før?

 

Får virkelig lyst til at tude også.:megaked:

Jeg hverken kan eller vil råde jeg til det ene eller det andet, men jeg har stor respekt for de overvejelser I gør jeg, hvor dybt det end skærer i jeres hjerter.

Stoooor trøstekrammer.:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan jo ikke forvente at alle hunde kan enes, det kan vi jo heller ikke,

Hvor stor er skaden , skal hun sys, syns lige du skal komme over på oplevelsen sammen med mod partarten, og tage den derfra,

trist føler med dig,

Jeg har mødt en del agressive små hunde, som min ikke skal hilse på:roll:

Skal de også aflives:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har dyb medlidenhed med jer alle sammen, det er virkelig en rigtig sørgelig situation at stå i :ae:

 

Hvad kan årsagen være til at hun gjorde som hun gjorde, har hun gjort det før eller er det helt nyt, kan hun have smerter eller andet der gør at hun pludselig reagerer sådan?

 

Jeg syntes det er forfærdeligt synd for jer alle sammen, og det har krævet mod af dig at oprette dette indlæg (:ae:), men råde vil jeg ikke, der er alt for mange ukendte faktorer til at jeg føler at jeg kan give nogle råd :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åee nej hvor er det forfærdelig for jer alle sammen, føler helt vildt med jer.

Tror du ikke at der er sket noget som i ikke lige har opfattet, som Buddha også er inde på.:vedikke:

Det lyder jo slet ikke som Caia.

 

For ikke så længe siden var vi i en skov, og hundene sad ved siden af os, pludselig sprang Zulo op og blev vildt rasende på Enzo ( hans bedste ven i hele verden ) heldigvis havde vi dem i hver sin snor og kunne hurtig hive dem fra hinanden. vi opdage at Zulo havde sat sig i nogle skovmyrer som havde bidt ham og han har åbentbart troet Enzo havde gjort noget.

 

Ved ikke, somme tider sker der ting vi måske ikke lige forstår.

 

:ae: :ae: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Har lige prøvet at læse det to gange, men det hjalp ikke :genert:

Der er jo absolut ingen tvivl om at det er en rigtig træls oplevelse for jer alle. Men kan altså slet ikke forstå hvordan aflivning overhovedet kan komme på tale, alene pga. af denne episode :vedikke:

 

Nu var jeg selvfølgelig ikke tilstede, men der kan jo være helt naturlige motiver til hendes reaktion. Hvis hun feks. ville sige "skrid" med en markering og Tyson bliver bange og bider igen i forsvar, skal der jo ikke mange millisekunder til før tingene eskalerer...

 

2 huller og lidt ar på sjælen er trodsalt billigt sluppet efter et slagsmål, vil jeg mene. :-)

 

Jeg stemmer nej til dine tanker og tror (uden at vide det) at Sonja gør det samme :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Det er meget sødt af jer alle sammen. Tak for jeres ord.

 

Jeg er rimelig rystet, og jeg er nok ikke den bedste til at fomulere mig lige nu.

 

Jeg har tænkt, tænkt og tænkt hvad der kunne være årsagen, men jeg ved det ikke!

 

I sommers var vi til HTM træning nede i klubben, her slap jeg Caia løs så hun kunne lege med en af trænernes border collie.. De havde forrig gang leget super godt sammen. Der gik ikke engang et halvt minut, og så var de oppe at toppes. Jeg havde aldrig oplevet Caia sådan.

 

jeg var SÅ rystet... Ked af det og meget meget ulykkelig. Jeg får efterfølgende fortalt at trænerens hund ikke er helt god med andre hunde, og at det ikke er første gang at den har været oppe at slås.

 

Hvad der skete idag går over min forstand. Jeg kan simpelthen ikke svare på hvad der skete oppe i hovedet på Caia.

 

Her hjemme har vi altid haft meget klare holdninger til måden at holde hund på, og vi kan jo ikke lade som ingen ting. Så det er klart at vi tænker over hvad vi som hundeejere skal gøre. Vi vil ikke være uansvarlige. Vi har et ansvar over for vores egne hunde og andres.....

 

Det er sku bare noget lort!!!!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

2 huller og lidt ar på sjælen er trodsalt billigt sluppet efter et slagsmål, vil jeg mene. :-)

Jeg er helt enig med Lillefod i dette. Der kan sagtens være en grund, som I ikke lige har tænkt over? Og hvis Caia aldrig før har "overfaldet" andre hunde, så er aflivning ikke det første, man tænker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Har lige prøvet at læse det to gange, men det hjalp ikke :genert:

Der er jo absolut ingen tvivl om at det er en rigtig træls oplevelse for jer alle. Men kan altså slet ikke forstå hvordan aflivning overhovedet kan komme på tale, alene pga. af denne episode :vedikke:

 

Nu var jeg selvfølgelig ikke tilstede, men der kan jo være helt naturlige motiver til hendes reaktion. Hvis hun feks. ville sige "skrid" med en markering og Tyson bliver bange og bider igen i forsvar, skal der jo ikke mange millisekunder til før tingene eskalerer...

 

2 huller og lidt ar på sjælen er trodsalt billigt sluppet efter et slagsmål, vil jeg mene. :-)

 

Jeg stemmer nej til dine tanker og tror (uden at vide det) at Sonja gør det samme :ae:

 

Jeg tror virkelig ikke at Tyson overhovedet gjorde noget, hverken bid eller noget.... Jeg tror Caia var oppe at køre i situationen, altså tændt, hun havde allerede løbet en del AG. Det gik så stærkt, så det er virkelig svært at huske det hele, for samtidig bliver man 2tal chokeret.

 

Jeg kan kun bebrejde mig selv, for jeg fik aldrig fat i Tysons snor imens Caia og Sonja skulle løbe igennem tunnel. Jeg tror at han var alt for tæt på hende i situationen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige prøvet at læse det to gange, men det hjalp ikke :genert:

Der er jo absolut ingen tvivl om at det er en rigtig træls oplevelse for jer alle. Men kan altså slet ikke forstå hvordan aflivning overhovedet kan komme på tale, alene pga. af denne episode :vedikke:

 

Nu var jeg selvfølgelig ikke tilstede, men der kan jo være helt naturlige motiver til hendes reaktion. Hvis hun feks. ville sige "skrid" med en markering og Tyson bliver bange og bider igen i forsvar, skal der jo ikke mange millisekunder til før tingene eskalerer...

 

2 huller og lidt ar på sjælen er trodsalt billigt sluppet efter et slagsmål, vil jeg mene. :-)

 

Jeg stemmer nej til dine tanker og tror (uden at vide det) at Sonja gør det samme :ae:

 

Må indrømme, at jeg sidder med samme tanker :genert:

 

Der findes jo en del hunde rundt omkring, som tænder ved andre hunde - uden anden grund end, at det er hunde. Det accepterer vi jo uden problemer og respekterer, vores hunde skal jo alligevel ikke hilse, uden at have fået lov (ved godt, at der er nogen, der ikke spørger først :damn:). De sørger så bare for ikke at gå, hvor man typisk støder ind i løse hund udenfor kontrol.

 

Det er HAMMER hammer HAMMER surt og træls og jeg ville selv være chokeret, hvis det havde været min hund :cry: Og ville måske gøre mig samme tanker... Men når jeg sidder her på sidelinien, så har jeg det altså ligesom lillefod. I må så tage episoden med jer og tage det in mente i andre, lign. situationer, der implicerer en anden hund.

 

Det er mine tanker, men det er jo jeres valg.

 

Og så en trøstekrammer til jer alle implicerede! :ae: For det har da godt nok været en rigtig ubehagelig situation at stå i, for både hunde og ejere! :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror virkelig ikke at Tyson overhovedet gjorde noget, hverken bid eller noget.... Jeg tror Caia var oppe at køre i situationen, altså tændt, hun havde allerede løbet en del AG. Det gik så stærkt, så det er virkelig svært at huske det hele, for samtidig bliver man 2tal chokeret.

 

Jeg kan kun bebrejde mig selv, for jeg fik aldrig fat i Tysons snor imens Caia og Sonja skulle løbe igennem tunnel. Jeg tror at han var alt for tæt på hende i situationen..

 

Så Sonja var i gang med at vise det med Caia på tidspunktet og de skulle til at løbe gennem en tunnel?

 

Tror du så ikke, der er tale om, at Caia var højt oppe og derfor lavere tærskel og nu var hun lige i gang med det her (ressource)? Altså, alment ressourceforsvar? Det ses jo, når hunde træner, at de tænder på andre hunde, der kommer for tæt på.

 

Beklager, hvis jeg har misforstået noget :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig overveje aflivning i en situation som denne - jeg ville tage mine forholdsregler, ja. Jeg ved f.eks. at Kimmi i træningssituationer ikke vil have andre hunde i nærheden - hun arbejder og vil ikke forstyrres. Det sørger jeg så vidt muligt for, at hun ikke bliver.

 

Det er synd for dig, men sådan er det - også - at have hund. Det er også synd for Sonja og Tyson - men havde jeg været hende, så ville jeg have det meget dårligere med, at Caia blev aflivet på grund af dette!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror virkelig ikke at Tyson overhovedet gjorde noget, hverken bid eller noget.... Jeg tror Caia var oppe at køre i situationen, altså tændt, hun havde allerede løbet en del AG. Det gik så stærkt, så det er virkelig svært at huske det hele, for samtidig bliver man 2tal chokeret.

 

Jeg kan kun bebrejde mig selv, for jeg fik aldrig fat i Tysons snor imens Caia og Sonja skulle løbe igennem tunnel. Jeg tror at han var alt for tæt på hende i situationen..

 

Og det er da så nogle hunde, der ikke kan lide. Jeg tror, at det er en fejl fra menneskernes side. Fordi du nu tilfældigvis ikke nåede at holde Tyson tilbage, fik han Caia til at føle sig presset i situationen og så sagde det klap. Så ved I bare, at andre hunde ikke skal "jokke rundt i" Caia, når hun er stresset op til AG-træning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige prøvet at læse det to gange, men det hjalp ikke :genert:

Der er jo absolut ingen tvivl om at det er en rigtig træls oplevelse for jer alle. Men kan altså slet ikke forstå hvordan aflivning overhovedet kan komme på tale, alene pga. af denne episode :vedikke:

 

Nu var jeg selvfølgelig ikke tilstede, men der kan jo være helt naturlige motiver til hendes reaktion. Hvis hun feks. ville sige "skrid" med en markering og Tyson bliver bange og bider igen i forsvar, skal der jo ikke mange millisekunder til før tingene eskalerer...

 

2 huller og lidt ar på sjælen er trodsalt billigt sluppet efter et slagsmål, vil jeg mene. :-)

 

Jeg stemmer nej til dine tanker og tror (uden at vide det) at Sonja gør det samme :ae:

 

helt enig :5up:

 

få tingene lidt på afstand og snak med de andre om de observeret noget op til og under.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Jeg tror virkelig ikke at Tyson overhovedet gjorde noget, hverken bid eller noget.... Jeg tror Caia var oppe at køre i situationen, altså tændt, hun havde allerede løbet en del AG. Det gik så stærkt, så det er virkelig svært at huske det hele, for samtidig bliver man 2tal chokeret.

 

Jeg kan kun bebrejde mig selv, for jeg fik aldrig fat i Tysons snor imens Caia og Sonja skulle løbe igennem tunnel. Jeg tror at han var alt for tæt på hende i situationen..

 

Det markerede... Prøv lige at vende den i hovedet engang... :genert:

 

Jeg har måske lidt et andet forhold og tilgangsvinkel til hundebid, men jeg kan stadig, efter bedste overbevisning, ikke komme frem til aflivning som en løsning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så Sonja var i gang med at vise det med Caia på tidspunktet og de skulle til at løbe gennem en tunnel?

 

Tror du så ikke, der er tale om, at Caia var højt oppe og derfor lavere tærskel og nu var hun lige i gang med det her (ressource)? Altså, alment ressourceforsvar? Det ses jo, når hunde træner, at de tænder på andre hunde, der kommer for tæt på.

 

Beklager, hvis jeg har misforstået noget :genert:

Sidder og tænker det samme her...

 

Og mange tanker til alle jer der har været indblandet i dette her:ae:

 

En aflivning er overraktion på hvad der er sket her idag, det er uheldigt ja, men som jeg læser det, så har der intet ondskab været indbladet i udfaldet, men som Rikke skriver ressurceforsvar...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...