Hop til indhold

Hjælp - Beagle i sengen!


Gæst BeagleAnton
 Share

Recommended Posts

Gæst BeagleAnton

Vi har en dejlig beagle på 5 måneder - når vi ikke er hjemme opholder han sig i vores soveværelse. Vi har sat et børnegitter op. Problemet er, at han er begyndt at hoppe op i sengen når vi ikke er hjemme (eller når vi vender ryggen til). Det er ikke noget han har gjort tidligere og vi tænker, at han blot er kommet i teenagealderen? Er der nogen der har en god ide til, hvad vi kan gøre for at vende ham af med det igen? Når vi "fanger" ham i sengen, tager vi ham ned og siger meget bestemt NEJ!

 

Hvor har i andre jeres beagler når de skal være alene hjemme?

 

På forhånd tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke en Beagel, men en Berner og den er hvor den vil i huset, når den er alene hjemme. Alle døre er åbne.

 

Prøv at lægge noget op i sengen - f.eks. et par spisestuestole - der forhindrer jeres hund i at hoppe op i sengen. Sandsynligvis glemmer den så det med at invadere sengen efter et stykke tid.

 

Eller lad dyret være i resten af huset og luk døren til soveværelset i stedet for, hvis det virkelig er et problem for jer, at hunden er i sengen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

nu har vi godt nok ikke en beagle.

 

men Robin er lukket inde i et "klædeskabsrum", når han er alene hjemme.

efter en episode, hvor han begyndte at bide mine ting i stykker..

dette fordi han først lærte at være alene inde i rummet.. og vi så senere bestemte at han skulle ha hele huset til rådighed, da han var færdig med at bide ting i stykker..

men det store hus, helt alene.. blev vidst lidt for meget?..

så hans tyggeri startede så igen..

så nu er han atter inde i det rum, hvor han føler sig tryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke det har noget som helst med teenagealder at gøre, han er nok endelig bare blevet stor nok til at hoppe derop :-D

 

Sengen er det sted i huset der lugter mest af jer. Han savner jer sikkert mens i er væk og derfor putter han i sengen.

 

Jeg tror det bliver meget svært at træne væk da i jo ikke er hjemme mens han gør det. Så enten noget stort op i sengen, lad ham være alene i et andet værelse eller accepter lidt hundehår i sengen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BeagleAnton

Vi har ham i soveværelset dels fordi vi havde hørt, at Beagler særligt har brug for den tryghed et afgrænset område giver og dels fordi det er det sikreste rum (han er ved at skifte tænder, så han bider i alt herunder ledninger)

 

Vi er gået i gang med stole i sengen og det virker, tak :)

 

Til jer hundeejer som har jeres hund i hele lejligheden/huset, hvad gjorde I for at forhindre at alt blev bidt i stykker under "skifte-tænder-fasen"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt formuer:cry: på bamse der kunne ødelægges, når der gik hul, gemte jeg fyldet, købte tørrede pølser, gemte dem i bamserne, og stoppede fyldet i igen, jeg brugte marv ben , forseglede dem med leverpostej, puttede tørkost i og i fryseren, disse ting fik han når vi gik:-D

Og tro mig, huset lignede et bombet lokum, når vi kom hjem:lol: men han har kun tygget på mine læse briller:banan: og sov så roligt når vi kom hjem.

Det har været sjovt,:shock: for drengen kom først hjem til oprydning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ham i soveværelset dels fordi vi havde hørt, at Beagler særligt har brug for den tryghed et afgrænset område giver og dels fordi det er det sikreste rum (han er ved at skifte tænder, så han bider i alt herunder ledninger)

 

Vi er gået i gang med stole i sengen og det virker, tak :)

 

Til jer hundeejer som har jeres hund i hele lejligheden/huset, hvad gjorde I for at forhindre at alt blev bidt i stykker under "skifte-tænder-fasen"?

 

Slukkede alt, der havde strøm til, når vi ikke brugte det. Dækkede resten af. Vi havde f.eks. et meget grimt bræt stående inde i stuen i den periode for at skærme noget lednings-dims af. Det er grimt at have hundehvalp...virkelig grimt. Vi besluttede ikke at røre en finger for noget det første år. Så var der ikke noget at ærge sig over, hvis noget gik til. Da Simba var blevet for gammel til mere ballade af den art gik vi igang med at udbedre skaderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ham i soveværelset dels fordi vi havde hørt, at Beagler særligt har brug for den tryghed et afgrænset område giver og dels fordi det er det sikreste rum (han er ved at skifte tænder, så han bider i alt herunder ledninger)

 

Vi er gået i gang med stole i sengen og det virker, tak :)

 

Til jer hundeejer som har jeres hund i hele lejligheden/huset, hvad gjorde I for at forhindre at alt blev bidt i stykker under "skifte-tænder-fasen"?

 

Fjernet alt fra den højde som han kan nå, sørget for han har masser af legetøj, bideting osv :engel:.

Men altså han har da spist nogle ting. Men det er jo en hvalp, og det er åbenbart ikke altid at hans eget legetøj er det mest spændende der der til stede :stupid:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ham i soveværelset dels fordi vi havde hørt, at Beagler særligt har brug for den tryghed et afgrænset område giver og dels fordi det er det sikreste rum (han er ved at skifte tænder, så han bider i alt herunder ledninger)

 

Vi er gået i gang med stole i sengen og det virker, tak :)

 

Til jer hundeejer som har jeres hund i hele lejligheden/huset, hvad gjorde I for at forhindre at alt blev bidt i stykker under "skifte-tænder-fasen"?

 

Hvorfor ha' hunden i hele huset, i den periode? Hvis det fungere fint at ha' ham i soveværelset så fortsæt da bare med det. Alle mine 3 har kun været i en begrænset del mens de var hvalpe, indtil jeg var rimelig sikker på at de ikke ville bide i ting. Min yngste, der nu er 13 måneder, går faktisk stadig kun i køkkenet når hundene er alene hjemme. De har ikke brug for masser af plads når vi er væk, helst skal de jo bare sove i den tid.

 

Så hvis jeres hund har det fint i soveværelset, hvis det er jeres mest "hvalpesikre" værelse, det fungerer med stole i sengen - så er det jo bare der han skal være indtil videre!

 

Jeg kan f.ø. ikke lade være med at fnise lidt, hver gang jeg ser titlen på dit indlæg - jeg synes nemlig det lyder mægtig hyggeligt med en lille nuttet beaglehvalp i sengen! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ha' hunden i hele huset, i den periode? Hvis det fungere fint at ha' ham i soveværelset så fortsæt da bare med det. Alle mine 3 har kun været i en begrænset del mens de var hvalpe, indtil jeg var rimelig sikker på at de ikke ville bide i ting. Min yngste, der nu er 13 måneder, går faktisk stadig kun i køkkenet når hundene er alene hjemme. De har ikke brug for masser af plads når vi er væk, helst skal de jo bare sove i den tid.

 

Så hvis jeres hund har det fint i soveværelset, hvis det er jeres mest "hvalpesikre" værelse, det fungerer med stole i sengen - så er det jo bare der han skal være indtil videre!

 

Jeg kan f.ø. ikke lade være med at fnise lidt, hver gang jeg ser titlen på dit indlæg - jeg synes nemlig det lyder mægtig hyggeligt med en lille nuttet beaglehvalp i sengen! :lun:

 

Enig. Da Liva var mindre, havde hun kun badeværelse og bryggers, når hun var alene hjemme. Det havde to fordele - der var ikke noget hun kunne bide i stykker og indtil hun kunne holde sig hele dagen skete uheldene på fliserne og ikke på trægulv/gulvtæppe.

 

Da hun var omkring 10 måneder, fik hun adgang til hele huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ha' hunden i hele huset, i den periode? Hvis det fungere fint at ha' ham i soveværelset så fortsæt da bare med det. Alle mine 3 har kun været i en begrænset del mens de var hvalpe, indtil jeg var rimelig sikker på at de ikke ville bide i ting. Min yngste, der nu er 13 måneder, går faktisk stadig kun i køkkenet når hundene er alene hjemme. De har ikke brug for masser af plads når vi er væk, helst skal de jo bare sove i den tid.

 

Så hvis jeres hund har det fint i soveværelset, hvis det er jeres mest "hvalpesikre" værelse, det fungerer med stole i sengen - så er det jo bare der han skal være indtil videre!

 

Jeg kan f.ø. ikke lade være med at fnise lidt, hver gang jeg ser titlen på dit indlæg - jeg synes nemlig det lyder mægtig hyggeligt med en lille nuttet beaglehvalp i sengen! :lun:

 

Enig. Da Liva var mindre, havde hun kun badeværelse og bryggers, når hun var alene hjemme. Det havde to fordele - der var ikke noget hun kunne bide i stykker og indtil hun kunne holde sig hele dagen skete uheldene på fliserne og ikke på trægulv/gulvtæppe.

 

Da hun var omkring 10 måneder, fik hun adgang til hele huset.

 

Jeg er også enig med Anna (og Dorte:-))

 

Da Luna var hvalp, havde hun kun gang og badeværelse at være i. Mit soveværelse er altid aflukket, når vi ikke er derinde..

 

Luna fik 2 fyldte frosne kong'er, når jeg gik hjemmefra. Så brugte hun energien på at tømme dem og ikke gnave i dørkarme og hjørnevægge..

 

Men jeg tror ikke, man kan gardere sig 100% mod hvalpeballade.. Det er en af de ting, man må tage med i pakken, når man køber hvalp:-D

 

Og vi flyttede forresten da Luna var 14 måneder og teenager. Så der måtte vi lige ind i en rytme med at være alene hjemme igen.. Jeg kan ikke huske, hvornår hun fik hele lejligheden (undtagen altan og soveværelse) at være i, men mon ikke hun har været omkring 2 år..

 

Havde hun ikke kunne magte det, var området blevet afgrænset igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...