Hop til indhold

Eukanuba foder


Gæst MikaelPS
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanten
Utroligt at høre at du siger en kompetent person.....hvad regner du alle os andre for??

 

Faktum er at når jeg f.eks. går til konkurrencer og agility så er præmier altid fra Hills, Royal Canine og Eukanuba. Sjovt nok giver stort set alle dem jeg kender, der får præmier, foderet væk igen....de kender godt de problemer kornfoder giver. Og her er tale om Kompetente folk, ofte med mange hunde bag sig og konkurrencer. I vores DcH klub går 52 til konkurrencer og 2 af dem beholder foder præmierne....det må da sige lidt om hvordan hunde trives på det.

 

Hvor imod de 3 dyrlæger jeg har haft min hund til har alle, uden undtagelse, ikke haft hund. Dermed ikke sagt at alle dyrlæger ikke har hund...men heldigvis gav min sidste dyrlæge mig ikke råd, men guidelinier, med hensyn til foder.....og han forhandler ikke foder....af den årsag at han ikke tror man skal forfordele nogen producenter.

 

Og hvis man ikke må sige sin mening hvorfor har man så er forum??

 

Man må skam meget gerne sige sin mening - men det skader nok ikke at sige den på en pæn måde :-D

 

Kompetent - Ja jeg mener en dyrlæge er en kompetent person at have på et hundeforum. Tænk sig hvis man har et problem og hun gider ulejlige sig med at svarer en. Det kunne måske resultere i man bliver beroliget og venter med at søge dyrlæge til om mandagen i stedet for i weekenden, det kunne også være hun kunne få en jaget afsted meget hurtigt hvis det var det der var påkrævet.

 

Hvad skal jeg regne dig for??

Redigeret af Tanten
Havde vist lige fået blandet lidt sammen
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst hundevennen
Man må skam meget gerne sige sin mening - men det skader nok ikke at sige den på en pæn måde :-D

 

Kompetent - Ja jeg mener en dyrlæge er en kompetent person at have på et hundeforum. Tænk sig hvis man har et problem og hun gider ulejlige sig med at svarer en. Det kunne måske resultere i man bliver beroliget og venter med at søge dyrlæge til om mandagen i stedet for i weekenden, det kunne også være hun kunne få en jaget afsted meget hurtigt hvis det var det der var påkrævet.

 

Hvad skal jeg regne dig for??

Jeg har ikke læst mange indlæg fra dig (indrømmet) men de par stykker jeg har læst i denne tråd giver mig kun et vink om, at du over en kam mener dyrlæger er uduelige og det samme er div. tørfoderfirmaer!!

 

Når man gang på gang får en sprøjte binyrebarkhormon hos dyrlægen og de anbefaler at gå over til Z/D fra Hills for at komme ens hunds allergi til livs og har efter hånden lagt 10.000 kr. hos dem og får så i vide at nu kan de ikke gøre mere og man må leve med det og måske få noget binyrebarkhormon ind i mellem for at tage det værste.

 

Så finder man selv nogen på nettet som har oplevet lign. og finder ud af hvad de har gjort....og efter 4 uger på nyt foder har min hund det helt fint og har haft det siden.

 

Så møder man dyrlægen på vejen en dag og han siger så "nå har du fået ny hund?" Så siger jeg, nej da kan du ikke kende den...den får blot det rigtige foder og tilskud nu. Og tænk der bliver ikke spurgt om hvad jeg havde gjort...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Når man gang på gang får en sprøjte binyrebarkhormon hos dyrlægen og de anbefaler at gå over til Z/D fra Hills for at komme ens hunds allergi til livs og har efter hånden lagt 10.000 kr. hos dem og får så i vide at nu kan de ikke gøre mere og man må leve med det og måske få noget binyrebarkhormon ind i mellem for at tage det værste.

 

Så finder man selv nogen på nettet som har oplevet lign. og finder ud af hvad de har gjort....og efter 4 uger på nyt foder har min hund det helt fint og har haft det siden.

 

Så møder man dyrlægen på vejen en dag og han siger så "nå har du fået ny hund?" Så siger jeg, nej da kan du ikke kende den...den får blot det rigtige foder og tilskud nu. Og tænk der bliver ikke spurgt om hvad jeg havde gjort...

 

Se så fandt du jo de vise sten til netop den hund :-) men det betyder ikke alt andet foder er dårligt, vel?

 

At den dyrlæge ikke gad lærer noget nyt, eller udnytte andres erfaring betyder jo ikke at alle dyrlæger er ligeså.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundevennen
Se så fandt du jo de vise sten til netop den hund :-) men det betyder ikke alt andet foder er dårligt, vel?

 

At den dyrlæge ikke gad lærer noget nyt, eller udnytte andres erfaring betyder jo ikke at alle dyrlæger er ligeså.

 

Det var nu ikke vise sten, blot sund naturlig mad uden korn og tilsætningsstoffer som der desværre er i mange typer inkl. de 3 vi har nævnt i denne tråd.

 

Det var nu ikke 1 dyrlæge men 3 forskellige som har behandlet ham....to "troede" på Hills Z/D og en på RC sensitive. Mens alle gav symtombehandling med binyrebarkhormon..som man helst skal undgå for meget af. Sidste dyrlæge sagde at der findes ikke noget bedre på markedet en Hills Z/D til den type allergi....så det måtte jeg blot leve med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv Eukanuba og mine hunde har aldrig haft problemer med det foder af nogen slags..

 

Der ER mange meninger.. men.. en man kan se på taler det tydelige sprog er.. hvad og HVOR MEGET der kommer ud i den anden ende.. jo mere afføring jo mindre optager de af foderet.. dvs.. penge ud i skraldespanden..

 

Jeg har også prøvet andet foder men er gået tilbage til eukanuba fordi hundene ellers var ved at s.... sig ihjel!:oops:

Så jeg har lært at se på affaldsstofferne.. jo mindre der er jo mere optager hunden og derved også har mere energi.

 

Og jeg har også set at selvom produkterne er dyre (foderet altså:lol:) så er der en hel del at spare da hunden jo altså optager produktet og derved ikke går rundt og er sulten hele tiden.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger selv Eukanuba og mine hunde har aldrig haft problemer med det foder af nogen slags..

 

Der ER mange meninger.. men.. en man kan se på taler det tydelige sprog er.. hvad og HVOR MEGET der kommer ud i den anden ende.. jo mere afføring jo mindre optager de af foderet.. dvs.. penge ud i skraldespanden..

 

Jeg har også prøvet andet foder men er gået tilbage til eukanuba fordi hundene ellers var ved at s.... sig ihjel!:oops:

Så jeg har lært at se på affaldsstofferne.. jo mindre der er jo mere optager hunden og derved også har mere energi.

 

Og jeg har også set at selvom produkterne er dyre (foderet altså:lol:) så er der en hel del at spare da hunden jo altså optager produktet og derved ikke går rundt og er sulten hele tiden.. :5up:

 

 

 

Hvad er det der gør at nogle hunde (dine) optage rmeget og andre hunde (aslan) optager lidt?

 

Er det fordi de har forskelligt stofskifte eller???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syndes det er rigtig svært med foder, man hører mange forskellige ting her inde, det jo dejlig at man kan få andres mening og indput, min hund fik Pedigree hos opdrætteren, Dyrlægen gav en 3 kg. prøve fra Hill's, som vi prøvede, men det gav ham dårlig tynd mave, så købte jeg noget Eukanuba til ham, det rettede op på hans mave, så det der kom ud var fast igen og ikke ret meget. jeg læste så nogle kommentar her inde på HF om at Eukanuba ikke var et godt foder, så jeg forsøgte med noget nyt Select Gold, som han også rigtig gerne ville spise og det virkede godt for ham. jeg læste så i en tråd om et andet foder som åbenbart skulle være rigtig godt nemlig Acana, det købte jeg så, da jeg jo gerne vil have min hund får noget godt at spise, men desværrer har det vist sig at min hund ikke rigtig gider det, han plejer ellers at være vild med sin mad, men når det bliver smidt ud på græsset og han skal finde det, ja så gider han faktisk ikke, det er lidt bedere når jeg bløder det op i en skål til ham, men stadig ikke som med det andet foder han har fået.

Så nu skal jeg enten tilbage på Select Gold eller finde et nyt foder til ham...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke læst hele tråden men kan næsten regne ud at det omhandler valg af hundefoder...:-)

 

Det ER bare så svært med det store udvalg derer af forskellige foder typer og alle taler varmt for "deres" mærke. Mine hunde får Olivers det er vi utrolig glade for men har også kostet temmelig mange andre mærker, hills royal canin eukanuba pedigree osv. for at nå dertil. Mine hunde er pæne vægtmæssigt, Kiki har altid haft et problem med at være til den lidt for slankeside men nu hun altid pæn også efter løbetider. Deres pels er blanke og bløde og de trives godt. MEN at mine trives godt på Olivers er det ingen garanti for at alle hude vil gøre det. Synes det er meget individuelt hvad ens hunde trives bedst på, og man skal se på sin hund og se hvordan den trives på det foder, og tage beslutningen derfra.

 

Jeg tror nu stadigvæk at man kommer længst på noget noget kvalitetsfoder, og at man gør sin hund den tjeneste lige at læse lidt om hvad der er i produktet.

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

 

tja.. nu er jeg ikke dyrlæge så jeg ved det ikke men det kunne måske være stofskiftet.. derfor er det jo netop også vigtigt at prøve sig frem og finde der der virker bedst for sin egen hund.. Men for at svare på det skulle jeg være meget grundig i min undersøgelser af mine hunde og også tjekke hormonbalance mv.. det har jeg ikke behov for så jeg tror bare jeg må sige pas? :confused:

 

Men godt spørgsmål!:5up:

 

Hvad er det der gør at nogle hunde (dine) optage rmeget og andre hunde (aslan) optager lidt?

 

Er det fordi de har forskelligt stofskifte eller???

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

 

Mit spørgsmål går på om det ville være bedre for vores lille basse at hun får foder specielt til hendes race og lige i hendes tilfælde - hvilket et af fodrene skal vi evt. vælge? Og er Eukanuba godt nok til en hund der er max max aktiv :)?

 

 

Vi bruger også Eukanuba og er rigtig glade for det. Hvis din hund ikke kan holde vægten på det "almindelige" racespecifikke foder, laver Eukanuba også foder til aktive hunde. Din dyrlæge vil evt kunne råde dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i lidt over ½ år brugt OLIVERS Selected Fish til Cleo. Hun var kræsen, så kun det med fisk duede efter adskillelige prøveposer. Stadig spiser hun ikke af total lyst.

 

da vi skulle til Bornholm forrige søndag havde jeg glemt at købe OLIVERs, da jeg troede, jeg havde en kvart pose tilbage.:???:

Akut købte jeg Eukaniba "WILD NATURE" med laks og frygtede en uge med foderkamp, men hun har aldrig spist så lystigt før:5up: + færre afføringer.

 

HELD I UHELD:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet Eukanuba..

Men det farver pelsen på løverne orange. Så de tilsætter åbenbart et eller andet

 

I schæferkredse er det et kendt trick, at hvis man vil have en mere rød lød hos hundene, så fodrer man med Eukanuba. Og vil man have en mørkere lød, så fodrer man med Royal Canin.

 

Jeg fodrer dog med det, som mine hunde fungerer bedst på... Og det er jo meget individuelt ;-)

 

Ninja blev hos opdrætter fodret med Eukanuba, og jeg har så skiftet over til Olivers :5up: Hun har også haft fået Fish4Dogs som afveksling, men gider ikke spise fisk i længere perioder, så det får hun kun som afveksling en gang imellem.

Ling har jeg også før fodret med Olivers, men har nu valgt at bruge Eukanuba til ham istedet, da de har en variant til Jack Russell, og de foderpiller er noget mindre, og det vil han hellere spise ;-) Som afveksling får han så også deres nye variant med vildt-kød, da disse foderpiller også er små. Men jeg synes han fælder helt vildt i forhold til før, så ved ikke helt om jeg skal prøve et nyt mærke til ham... Men han er i forvejen ikke den nemmeste med foder :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mr. Yorkshire T

Hej,

 

Eukanuba kan da være okay, men jeg undrer mig over, hvorfor deres priser ikke er gået op i modsætning til mange andre mærkers. Har de mon sænket kvaliteten tilsvarende?

Vi bruger i dag Eukanuba, men jeg skal tilbage på Real Petfood fra Aller Mølle, DET dur!!

 

Mvh.

Mr. Yorkshire T :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst HanDeD

Mine banditter fik Olivers før i tiden, men schæferen fældede vildt meget.

Da hun fik en hotspot droppede vi Olivers og skiftede til Eukanuba Schæferhund og Eukanuba Rottweiler, (vi har en af hver:-P).

 

Schæferen fælder nu kun i perioder (passer med at konen skifter frakke), så jeg har kun positive oplevelser med Eukanuba.

Fish4dogs har den bagside at de får vildt dårlig ånde, men ellers også et fint produkt. Jeg tror mine hunde ville foretrække Nature's Harvest, men der skælver min bankbog.

 

/Martin

To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring --it was peace

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst NinaLab

Nu aner jeg ingenting om foder da jeg ikke har hund (endnu), men vores kommende hvalp får Format. Synes det lader til at være et godt foder, da de ikke bruger affaldskød og ikke kommer alle mulige giftige ting i..

 

Om det er dyrt i forhold til andet ved jeg ikke (det er det nok), men jeg kan godt lide at de bruger frisk kød, og ikke affaldskød som så mange andre..

 

http://www.formatdanmark.dk/default.asp[url=http://www.formatdanmark.dk/default.asp][/url]

Link til indlæg
Del på andre sites

I schæferkredse er det et kendt trick, at hvis man vil have en mere rød lød hos hundene, så fodrer man med Eukanuba. Og vil man have en mørkere lød, så fodrer man med Royal Canin.

 

Jeg fodrer dog med det, som mine hunde fungerer bedst på... Og det er jo meget individuelt ;-)

 

Ninja blev hos opdrætter fodret med Eukanuba, og jeg har så skiftet over til Olivers :5up: Hun har også haft fået Fish4Dogs som afveksling, men gider ikke spise fisk i længere perioder, så det får hun kun som afveksling en gang imellem.

Ling har jeg også før fodret med Olivers, men har nu valgt at bruge Eukanuba til ham istedet, da de har en variant til Jack Russell, og de foderpiller er noget mindre, og det vil han hellere spise ;-) Som afveksling får han så også deres nye variant med vildt-kød, da disse foderpiller også er små. Men jeg synes han fælder helt vildt i forhold til før, så ved ikke helt om jeg skal prøve et nyt mærke til ham... Men han er i forvejen ikke den nemmeste med foder :roll:

Selv om det mest er et svar til kenne-løwchen, så er det fordi Eukanuba tilsætter tobis olie at det giver den røde farve. -bare temmeligt uheldigt hvis man har en hvid hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mk101
Selv om det mest er et svar til kenne-løwchen, så er det fordi Eukanuba tilsætter tobis olie at det giver den røde farve. -bare temmeligt uheldigt hvis man har en hvid hund...

 

Jeg må indrømme, at jeg længe troede det var løgn (trods billedbevis), når Kennel Löwchen fortalte om sine røde løver. Men efter at have brugt Eukanuba problemfrit over en længere periode (op mod et godt års tid, tror jeg), fik jeg de samme problemer. Og det ser ikke særligt smart ud, når en springer der bør være brun/hvid pludselig bliver brun/rød. Især når man er lidt udstillingsglad som det er tilfældet for mig.

 

Så jeg skiftede til Regal Petfood på begge hundene (har en på 9 og en på 1), hvilket har fungeret upåklageligt. Da foderet først gjorde sin virkning (efter små to måneders tid), forsvandt alt det røde og de har begge en rigtig god pelskvalitet. Og så bliver foderet leveret hvis man ønsker det.

 

Med det nye foder har jeg i øvrigt ikke længere det store behov for at tilsætte eks. Hokamix, som jeg længe brugte som middel for at holde pelsen fin og skinnende da de kørte på Eukanuba.

 

Det korte af det lange er nok; at man bliver nødt til at rode lidt rundt inden man finder det foder ens hund gider spise (det problem har jeg heldigvis ikke) og det de fungerer godt på.

 

P.S. Dinah - jeg har noget Eukanuba WildLife liggende som jeg har fået som foderpræmier, men som jeg sandsynligvis ikke kommer til at gøre brug af. Noget du vil overtage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Reaper

Orker ikke at læse alle indlæg igennem, men synes det er trist der bliver lavet så meget pga. et indlæg, som bare handler om hundefoder. :roll:

 

Jeg har købt dette foder på 1 kg. - hvalpefoder til min drægtige hunhund. Hun er meget kræsen - og vil helst bare have "menneskemad" men dette foder ryger direkte ned, hun elsker det.

 

Og hun trives rigtig godt på det - ingen dårlig mave, eller dårlige lufte bagfra.

 

Vores anden hund - som ikke æder noget som helst, med mindre han virkelig bliver aktiveret til det, spiser det også gladeligt, så det er klart et foder ud fra mine egne erfaringer jeg vil anbefale.

 

Jeg synes prisen er fin.

Jeg gav 75 kr. for 1 kg. fordi det lige skulle prøves af.

 

Idag har jeg købt 7,5 kg. til 330 kr.

 

----

 

Handler det ikke bare om at finde et produkt ens hund er glad for og vil spise?

Vi har forsøgt os med forskelligt foder, og som sagt er vores hunde kræsne, men dette ryger ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Handler det ikke bare om at finde et produkt ens hund er glad for og vil spise?

Vi har forsøgt os med forskelligt foder, og som sagt er vores hunde kræsne, men dette ryger ned.

 

Det er også min holdning. Jeg har selvfølgelig nogle minimumskrav om hvad foderet skal indeholde.

 

Når de er opfyldt, er det op til damen hvad hun vil spise :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har også fået Eukanuba, hun er meget kræsen,vi har prøvet flere mærker, nogle kommer der mere bagud af, ind andre, og jeg ville gerne finde et mærke så hun ikke ville fælde så meget,

nu bruger vi Eagle Pack, det er vi glad for,afføring en gang om dagen :5up: så det tyder på at alt næring bliver hvor det skal. eller Hvad ???? vil vise sig om fældning også er moderal,???

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Aida04
Vi bruger også eukanuba hvalpefoder til Baliey. Men efter hun begyndte på det, holda da fast hvor hun fiser. Det er faktisk så slemt så hun kan forpeste hele stuen. :lol:

 

Hector har også været forfærdelig at være i stue med....

Han fik Eukanuba hos opdrætteren og det fortsatt vi med da vi fik ham hjem, men jeg har ikke været tilfreds...

Ud over fise-generne har han haft skiftende fast og blød afføring og rigtig meget af det.

Nu er vi så skiftet til et andet foder og i løbet af få dage er afføringen halveret og han elsker det simpelthen - heller ingen fisen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...