Hop til indhold

Import af hvalp fra norge !Hjælp os!


Gæst Barfod1
 Share

Recommended Posts

Gæst gadekryds
Vi skal have en japansk spids. og vi kan godt uploade et billede snart ;) her er vores lille baby ;)blaa%20gutt%20hode%202.jpg

altså nu smelter mit hunde hjerte når jeg ser hende hvor er hun skøn

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Barfod1
Hej!

vi er et par som skal være "forældre" på mandag, hvor vores lille hundehvalp ankommer med fly fra oslo.

 

Vi har gentagende gange ringet til kastruplufthavn, grænsekontoret og veterinærcenteret, og de giver os 10 forskellige oplysninger. så nu prøver vi lykken her..

 

Sas cargo siger at den skal fortoldes, før vi kan afhente den, og at den skal forbi grænsedyrelægen, og at vi skal melde dens ankomst senest 24 timer inden (selvom den har veterinærcertifikat og dispensation for rabiesvaccine). Men på fødevarestyrrelsens hjemmeside står der at man ikke skal melde hvalpens ankomst... Så ringede vi til told og skat i lufthavnen og de siger at det er grænsedyrlægen, der bestemmer om den skal fortoldes????

Vi er meget forvirret.

Er der nogle af jer der ude som har importeret en norsk hvalp? og hvordan gik forløbet? håber der er nogle som kan hjælpe os!!!

 

Mvh

Nogle meget forvirrede soon to be hundeejere.

 

 

PUHA. Vil lige fortælle om vores oplevelse i lufthavnen, set i bakspejlet var det ikke den bedste oplevelse, at skulle hente vores nye hund, fra sas cargo. Vi ringede til dem mandag morgen, hvor de siger at man skal være der 1 time efter hunden er landet, da de først skal modtage alle papierene. Da der var gået 2 timer efter den var landet, fortæller de at papierene er blevet væk under ankomsten af hunden !!!!! dvs vi i realiteten ikke kunne få vores hund udleveret, da kontrol told og skat ikke ville frigive vores hund, før der var blevet betalt moms, og uden hundens EUpas og fragtpapirer, kunne den ikke blive frigivet. :( Men ved hjælp af vores dispentation fra rabies fra fødevareministeriet, en masse opringninger til Oslo og vores opdrætter og efter SAS cargo ringede til told og skat, fik vi helt ekstraordinært frigivet ham, uden hans pas.

 

Det var en ordentlig omgang hvor vi kørte frem og tilbage mellem skattekontoret og cargocenteret, plus vi sad i 20 min kø efter vi havde fået OK stemplet fra toldvæsnet ;) så i stedet for at have hund hjemme kl 3 var vi først hjemme klokken 6 med vores lille dejlige nye hund,

;)

Og vi kan så informere om at man skal betale moms hvis man skal have en hund fra Norge (25% af den samlede købs og fragt-pris), ellers kan man simpelthen ikke få den udleveret ved Cargo centeret...

Når alt dette er sagt, har lille Wilbur klaret det hele i stiv arm, som et rigtigt mandfolk, og vi er bare så glade for ham:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds
PUHA. Vil lige fortælle om vores oplevelse i lufthavnen, set i bakspejlet var det ikke den bedste oplevelse, at skulle hente vores nye hund, fra sas cargo. Vi ringede til dem mandag morgen, hvor de siger at man skal være der 1 time efter hunden er landet, da de først skal modtage alle papierene. Da der var gået 2 timer efter den var landet, fortæller de at papierene er blevet væk under ankomsten af hunden !!!!! dvs vi i realiteten ikke kunne få vores hund udleveret, da kontrol told og skat ikke ville frigive vores hund, før der var blevet betalt moms, og uden hundens EUpas og fragtpapirer, kunne den ikke blive frigivet. :( Men ved hjælp af vores dispentation fra rabies fra fødevareministeriet, en masse opringninger til Oslo og vores opdrætter og efter SAS cargo ringede til told og skat, fik vi helt ekstraordinært frigivet ham, uden hans pas.

 

Det var en ordentlig omgang hvor vi kørte frem og tilbage mellem skattekontoret og cargocenteret, plus vi sad i 20 min kø efter vi havde fået OK stemplet fra toldvæsnet ;) så i stedet for at have hund hjemme kl 3 var vi først hjemme klokken 6 med vores lille dejlige nye hund,

;)

Og vi kan så informere om at man skal betale moms hvis man skal have en hund fra Norge (25% af den samlede købs og fragt-pris), ellers kan man simpelthen ikke få den udleveret ved Cargo centeret...

Når alt dette er sagt, har lille Wilbur klaret det hele i stiv arm, som et rigtigt mandfolk, og vi er bare så glade for ham:)

 

kæmpe stort tillykke med ham godt i fik ham med hjem trås alt :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var mine bekendte ikke helt gal på den, da de skulle betale 25% i købs- og fragtpris på hund fra Australien.

 

Men godt Wilbur er hjemme i sikker favn, og det trods alt endte med at gå såååådan relativt smertefrit (har flere historier, om folk der er blevet smidt direkte retur med færgen når de er nået Norge, og andre der er tæt ved ikke at kunne få hunde udleveret).

 

Tillykke med hunden, og tak for at dele oplevelsen, der giver lidt erfaring til andre, der eventuelt kaster sig ud i lignende projekter.

Link til indlæg
Del på andre sites

PUHA. Vil lige fortælle om vores oplevelse i lufthavnen, set i bakspejlet var det ikke den bedste oplevelse, at skulle hente vores nye hund, fra sas cargo. Vi ringede til dem mandag morgen, hvor de siger at man skal være der 1 time efter hunden er landet, da de først skal modtage alle papierene. Da der var gået 2 timer efter den var landet, fortæller de at papierene er blevet væk under ankomsten af hunden !!!!! dvs vi i realiteten ikke kunne få vores hund udleveret, da kontrol told og skat ikke ville frigive vores hund, før der var blevet betalt moms, og uden hundens EUpas og fragtpapirer, kunne den ikke blive frigivet. :( Men ved hjælp af vores dispentation fra rabies fra fødevareministeriet, en masse opringninger til Oslo og vores opdrætter og efter SAS cargo ringede til told og skat, fik vi helt ekstraordinært frigivet ham, uden hans pas.

 

Det var en ordentlig omgang hvor vi kørte frem og tilbage mellem skattekontoret og cargocenteret, plus vi sad i 20 min kø efter vi havde fået OK stemplet fra toldvæsnet ;) så i stedet for at have hund hjemme kl 3 var vi først hjemme klokken 6 med vores lille dejlige nye hund,

;)

Og vi kan så informere om at man skal betale moms hvis man skal have en hund fra Norge (25% af den samlede købs og fragt-pris), ellers kan man simpelthen ikke få den udleveret ved Cargo centeret...

Når alt dette er sagt, har lille Wilbur klaret det hele i stiv arm, som et rigtigt mandfolk, og vi er bare så glade for ham:)

 

Det der lyder som noget jeg har hørt fra flere, der har impoteret uledsagede hunde fra udlandet :(

 

De anbefaler alle at bruge f.eks. Trust, der har erfaring med indførsel af dyr (bare lige hvis I nu skulle få lyst til endnu en vovse fra udlandet *GG*) og de skulle være nemmere at få fat i, hvis noget går galt, når man står derude (f.eks. at hunden bliver væk i lufthavnen osv.).

 

Godt at det endte godt og tillykke med vidunderet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Barfod1
Det fatter jeg simpelhen ikke.. Jeg har ALDRIG betalt andet end administrationsgebyret på omkring 100 kr. Og den sidste hund jeg hentede var for kun en måned siden..

Jeg skal prøve at finde brevet fra Told og Skat frem hvor der står man ikke betaler skat af hverken hund eller rejse.

 

Ja det virker meget mærkelig. men der var simplehen ikke noget at gøre man kunne slet ikke få udleveret hundet før man havde betalt skat :( så en hund fra norge bliver hurtig dyr ;() men det er jo osse lige meget når man så få verdens dejligeste hund ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det virker meget mærkelig. men der var simplehen ikke noget at gøre man kunne slet ikke få udleveret hundet før man havde betalt skat :( så en hund fra norge bliver hurtig dyr ;() men det er jo osse lige meget når man så få verdens dejligeste hund ;)

 

 

Ejj hvor ser han dejlig ud, hva er han kommet til at hedde?

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Barfod1
Det fatter jeg simpelhen ikke.. Jeg har ALDRIG betalt andet end administrationsgebyret på omkring 100 kr. Og den sidste hund jeg hentede var for kun en måned siden..

Jeg skal prøve at finde brevet fra Told og Skat frem hvor der står man ikke betaler skat af hverken hund eller rejse.

 

Ok. det kunne være meget interessant hvis du kunne finde det frem. ;)

som sagt virkede det heller ikke som der var fuldstændig styr på tingene ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det virker meget mærkelig. men der var simplehen ikke noget at gøre man kunne slet ikke få udleveret hundet før man havde betalt skat :( så en hund fra norge bliver hurtig dyr ;() men det er jo osse lige meget når man så få verdens dejligeste hund ;)

 

Dejligt I har fået ham hjem i god behold

 

Min veninde var også lige i lufthavnen igår for at hente en hund fra Australien. Hun skulle også betale moms af købsprisen.

 

Men hun har fået hunden (udveksling), men skulle alligevel oplyse pris. Hun oplyste så bare en lav pris 500 aus dollar, og det var ok med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Barfod1
Dejligt I har fået ham hjem i god behold

 

Min veninde var også lige i lufthavnen igår for at hente en hund fra Australien. Hun skulle også betale moms af købsprisen.

 

Men hun har fået hunden (udveksling), men skulle alligevel oplyse pris. Hun oplyste så bare en lav pris 500 aus dollar, og det var ok med dem.

 

Ja vi havde også planlagt at sige han kun kostede 5000kr, men da lufthavnen havde smidt alle papieren væk, turde vi ikke da vi ikke hviste hvilket papiere told og skat skulle have desværre, og om de ville kunne se det fulde beløb...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...