Hop til indhold

Hvad skete der - spørgsmål om hundesprog


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Isa og jeg var på tur med labrador blandingen Viktor (der er kastreret) og terrieren Mollie i dag. Det var virkeligt hyggeligt og vi lavede picnic ved søen. Hundene hyggede sig virkeligt og legede.

 

På et tidspunkt kommer en fyr med hans 4 mdr gamle brune lab og da han ser Viktor er "venligsindet" og vil lege så slipper han hvalpen og alle 3 farer rundt og hygger sig. Ingen bliver tromlet og det er bare så sjovt at se dem lege :mrgreen:

 

Nåh men pludselig kommer en dame med en lille han terrier af en slags på en 10 kg max. Hun lader ham løbe over til de 3 andre og i starten går det fint, alle 4 hygger sig. På et tidspunkt har Mollie og terrieren et lille skænderi, men stopper med det samme. Terrieren er virkeligt "på" og skal hele tiden humpe hvalpen, hvalpen leger bare videre.

 

Terrieren prøver at humpe hvalpen og Viktor kommer så løbende og stiller sig ca 50 cm fra de to og pludselig springer terrieren i hovedet på Viktor. Viktor har på ingen måde blandet sig og han forsvarer sig bare. De løber over 20 meter og så får ejeren stoppet "slagsmålet" ved at råbe på sin hund. Der skete ikke noget med Viktor eller den anden hund.

 

Jeg så ingen afstandsøgende signaler eller aggression inden hændelsen.

 

 

Hvorfor reagerede den hund så voldsomt ? Er det noget hanhunde imellem eller hvad ?

Redigeret af Gucci
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst scheindel
Isa og jeg var på tur med labrador blandingen Viktor (der er kastreret) og terrieren Mollie i dag. Det var virkeligt hyggeligt og vi lavede picnic ved søen. Hundene hyggede sig virkeligt og legede.

 

På et tidspunkt kommer en fyr med hans 4 mdr gamle brune lab og da han ser Viktor er "venligsindet" og vil lege så slipper han hvalpen og alle 3 farer rundt og hygger sig. Ingen bliver tromlet og det er bare så sjovt at se dem lege :mrgreen:

 

Nåh men pludselig kommer en dame med en lille han terrier af en slags på en 10 kg max. Hun lader ham løbe over til de 3 andre og i starten går det fint, alle 4 hygger sig. På et tidspunkt har Mollie og terrieren et lille skænderi, men stopper med det samme. Terrieren er virkeligt "på" og skal hele tiden humpe hvalpen, hvalpen leger bare videre.

 

Terrieren prøver at humpe hvalpen og Viktor kommer så løbende og stiller sig ca 50 cm fra de to og pludselig springer terrieren i hovedet på Viktor. Viktor har på ingen måde blandet sig og han forsvarer sig bare. De løber over 20 meter og så får ejeren stoppet "slagsmålet" ved at råbe på sin hund. Der skete ikke noget med Viktor eller den anden hund.

 

Jeg så ingen afstandsøgende signaler eller aggression inden hændelsen.

 

 

Hvorfor reagerede den hund så voldsomt ? Er det noget hanhunde imellem eller hvad ?

 

det er jo lidt svært at sige når man ikke har set det selv, men kunne det ikka vare sådan at terriern blev provoceret af at Viktor blandede sig gennem at stille sig så tæt på?

 

OT, jeg ville ikke lade den humpe valpen over hovedet. det er ikke noget hvalpen har brug for, det bare uhøfligt og har ikke noget med leg at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

I mine ører lyder det som om terrieren har været voldsomt oppe at køre over alt dette - kva humperiet! Jeg tror simpelthen han har været oppe i det røde felt, og så sprunget på Viktor fordi han var der og for "at komme af med det".

 

I situationen mener jeg terrieren burde være blevet stoppet og fjernet for længst. Det er synd for både ham og den hvalp det er gået ud over!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci

Terrieren blev fjernet af ejeren, da den begyndte at humpe hvalpen. Og de legede videre uden problemer. Den prøvede en gang til, men blev skubbet væk, da jeg nussede hvalpen. Terrieren prøvede så igen senere 2 sek og det var der, at han sprang i flæsket på Viktor.

 

Hvalpen blev altså ikke humpet igen og igen, sry hvis min post lød sådan. Jeg tror også, at det har været fordi terrieren har været kørt op og så afreagerede på Viktor :(

 

Nu var ingen af de to hunde "vores", men vil næste gang sådan noget evt sker, huske på at sige til ejerne at det må være STOP :-) Jeg er ny i det her hundesprog og prøver at lære alt, hvad der er muligt. Synd ejeren ikke kendte sin hund godt nok til at sige fra eller hvalpen ejer sagde fra.

 

Tak for råd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var ingen af de to hunde "vores", men vil næste gang sådan noget evt sker, huske på at sige til ejerne at det må være STOP :-) Jeg er ny i det her hundesprog og prøver at lære alt, hvad der er muligt. Synd ejeren ikke kendte sin hund godt nok til at sige fra eller hvalpen ejer sagde fra.

 

Tak for råd.

 

Ja, det er svært når det ikke er ens egen hund :-)

Der er alt for mange ejere der ikke ser deres hunde, jeg synes det er så synd, men ofte er de svære at trænge igennem til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Ja, det er svært når det ikke er ens egen hund :-)

Der er alt for mange ejere der ikke ser deres hunde, jeg synes det er så synd, men ofte er de svære at trænge igennem til.

 

Ja - det er i hvert fald ikke alle, der tænker sig om. Har et lidt blandet forhold til hundeskove og andre steder, hvor hunde må være løse. Det er skønt at have hunden med, men desværre er det ikke alle ejere, der tænker eller tager hensyn. Har man en aggressiv hund overfor fx andre tæver eller hanner, så er det altså ikke okay at lade den styrte hen imod en hund i snor fx. Synes ofte man oplever sådanne ting og nogle gange kunne det altså være gået grueligt galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...