Hop til indhold

Creme/Hvid han Chihuahua tilbydes til parring


Gæst Trashstar
 Share

Recommended Posts

Undskyld for OT men er 4-8 hvalpe for en chihuahua ikke usandsynligt meget? (Hvis det overhovedet er noget, man kan skønne om ud fra faderens tidligere kuld...?) :genert:

 

Jeg tænkte osse det lød lidt voldsomt, men der kan jo være tale om tæver af andre racer. Hanhunden har ikke rigtig noget at gøre med hvor mange hvalpe der kommer i et kuld (hvis ellers han har normal sædkvalitet) det er jo lissom tæven der ligger æg ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mit vedkommende handler det ikke om at alle informationer ikke er med i første indlæg, men mere om at det på mig lyder som om det er for at få nogle hurtige, lettjente penge.

 

Men et eller andet sted er det jo også fint, at TS skriver det - så ved man da hvad man har at forholde sig til og kan vælge at gå udenom..

 

Præcis de "lettjente penge" gør at jeg synes det er usmageligt... Hvis man vil give noget videre i avl, skal det altså ikke være for at tjene lidt penge, men fordi man har en han der har noget der er værd at avle på...

 

Jo vist det siger indlægget faktisk egentlig ikke så meget om! Andet end at han er sund, og "tjekket", men er han tjekket for diverse sygdomme som en chihuahua nu kan have? Det ville jeg faktisk mene var mere relevant at vide end hvorfor hundens avlstjeneste nu engang er prissat som den er...

 

Jo vi kan sagtens være hårde til at dømme hurtigt herinde, men jeg synes altså også lidt at der skal være nogen som engang imellem trækker realitets kortet og siger "Måske skulle du lige overveje det en ekstra gang"...

 

Jeg har intet imod om hunden har stamtavle eller ej, men jeg forstår ikke at man vælger at ville avle på en hund uden stamtavle, og slet ikke når hunden beskrives som et "lider dyr", så synes jeg faktisk man bør overveje om det er et problem for ham at han ikke er kastreret, fremfor blot at lade ham parre tæver så ejeren lige kan tjene lidt ekstra!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Louise86

Det kommer aldrig til at ske, men skulle jeg vælge at købe en hund uden stamtavle, ville jeg helt sikkert gemme en kopi af salgsannoncen. Der står gerne ting som "Sunde og raske" osv.

 

Hvis min hund så bliver syg eller viser sig, at have H-hofter eller vejrtrækningsbesvær, og det kan påvises at være en medfødt skavank, så vil jeg påkalde mig min 2 årige reklamtionsret og få alle mine penge igen --- eller opdrætter meldes til forbrugerombudsmanden.

 

Jeg er iskold, hvis man sælger hvalpe uden skelen til genetik og glemmer at nævne i salgsannoncen, at de kan komme med diverse skavanker, så må man betale ved kasse 1, hvis hvalpene viser sig at være sygelige.

 

Jeg ville ønske, at flere hundekøbere huskede at reklamationsretten OGSÅ gælder hunde, for det kunne være én måde at få ram på useriøst opdræt på - via deres pengepung.

 

 

 

Som en tilføjelse til debatten kunne jeg godt se mig selv som ejer af en blandingshund, men den skulle stadig være med stamtavle så jeg vidste, at der var ringe sandsynlighed for at jeg skulle bruge flere tusind kroner pga. dysplasi eller andet, senere hen. Jaja, en hund kan altid blive syg, men sandsynligheden er jævnt meget større hvis man køber en hund hvor lårbenet nærmet ikke engang sidder fast i hoften.

Det kan blive en dyr fornøjelse i længden selvom startbeløbet var småt... Nej tak siger jeg bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også bare ufatteligt, at folk kan være så egoistiske... Det er som om de ikke tænker over konsekvenserne.. Altså, det er dyr, som ikke har bedt om at blive født - hvorfor dælen skal de lide, fordi nogle mennesker tænker med røven?

 

Jeg lærer aldrig at forstå det... Mennesker skulle forestille at være den klogeste art på den her jord, og så vælger nogle af os at gøre sådan noget lort mod andre levende væsner.. Og det er jo ikke det eneste hjernedøde mennesker gør, alle de andre ting er bare ikke særlig relevante for debatten...

 

Det kan godt være vi udviklede os til at være klogere end aberne, men det skulle man satme ikke altid tro.. Ikke hvis man tænker over hvad mennesker kan finde på at gøre...

 

Dagens sure opstød... *bøvs*

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...