Hop til indhold

hjælp min hund er bange for trægulve


Gæst lea
 Share

Recommended Posts

min 2 og et halv år gammel han hun er bange for trægulve har været det hele hans liv hvad kan jeg gøre for at han vænder sig til det jeg har prøvet med:

-godbider

-gåsele

-legetøj

-snor

 

ja alt men han vil bare ikke når han skal ud så læner han sig op af søfaen over til bordet over til vægen på intet tidspungt har han den ene side fri han går aldrig væk fra ting og når han skal i gangen så kryper han over gulvet HVAD GØR JEG :megaked: hilsen lea og balder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst achoj

Hej.

 

Jeg ville lave fodersøg på gulvet, eller sætte mig ude midt på det og så rose og give godbidder når han tager initiativ til at forlade sin tryghedszone.

 

Har du haft ham altid? Jeg kan ikke lade være med at tænke på om der er sket ham noget på et trægulv, det behøver ikke være andet end at han er blevet bange for et eller andet og har forbundet det med gulvet. Uanset ville jeg rose rose rose når han gik frit og ignorere ham når han kravler langs tingene.

 

Venligst jannie

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor er det synd.

Han må da have haft en grim oplevelse med at skride og falde på trægulve, siden han skal støtte sig op ad noget?

 

Som jeg forstår det har du trægulve derhjemme? Det er synd at han skal gå og være utryg i sit eget hjem.

 

Min hund elsker gulvtæpper, som hun oplever andre steder, men selv har vi trægulve overalt.

 

Men her i foråret købte vi i Jysk et 1,40x2 meter gulvtæppe for 100 kr. Normalprisen er 200,-, men det er ofte på tilbud til 100,-

Det er råhvidt med tulipanhoveder som bort, nærmest en klassiker hos jysk.

Hun elsker det gulvtæppe, som nu ligger midt i stuen.

 

Så hvis du kan investere i sådan et par stykker til midt på gulvene, kan det være du kan træne ham derfra.

 

Sådan stille og roligt, et lille skridt pr. uge, vha godbidder.

Han kan således bevæge sig gradvist ud fra en tryg base, så det ikke bliver for meget for ham ad gangen.

Redigeret af Vivi
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen :-)

 

 

Jeg ville kontakte en adfærdsbehandler, det der lyder som et problem du ikke bør arbejde mere med alene.

 

Du kan finde dygtige adfærdsbehandlere her www.paff.dk

 

Hvad er det for en gåsele du har brugt?

 

Kan du evt fortælle mere om problemet, om hundens dagligdag?

 

Er han altid så bange?

 

Er det i hele lejligheden han er sådan?

 

Hvordan er han når der ikke er trægulve?

 

Hvordan er dette problem opstået?

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har brugt den sele som vi bruger i bilen når vi er ude at køre og som vi går tur med det er en han føler sig tryg med...

jeg har haft ham i 6mdr men kender de forige ejer og der var han også bange for trægulve men hun fortalte at det har han været fra hvalp af der har ikke været nogen oversag til det.. hans daglig dag går fint når jeg kommer hjem har han glad og hopper men kun i gangen hvor der er klinker.. kommer der gæster er det sjælden han kommer hen til dem han bliver ved altan døren så åbner jeg den og gæsterne går der ud også vil han gerne snakke med.. men er han ved gangen så er der ingen problemer.. leger vi med molly som ikke har problemer står han under spisebordt og hyler...

men nogle gange glemmer han alt om at han er bange og vader bar rundt men er der så en der rejser sig op så skvatter han rundt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Måske kan i få fat i nogle billige tæpper fra genbrugsbutikker og bare ligge dem spredt rundt omkring, ret tæt sammen. Som han bliver mere sikker, kan i fjerne et en uge, og gradvist fjerne flere, men langsomt, så han ikke ligger mærke til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har prøvet det med at side midt på gulvet men han kommer ikke heller ikk hvis man sider med en frisk pølse ikke en gang det kan lokke ham ud men lige nu som jeg sider og skriver dette går balder helt smerte frit fra gange og over til stuebordt :-D ( sider og smiler nu)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
det har vi prøvet men lige så snart der ikke er fler så starter det hele forfra

 

 

virker det i et stykke tid? altså hvis nogle bliver fjernet? Så ville jeg bare gå lidt langsommere frem ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
vi har brugt den sele som vi bruger i bilen når vi er ude at køre og som vi går tur med det er en han føler sig tryg med...

jeg har haft ham i 6mdr men kender de forige ejer og der var han også bange for trægulve men hun fortalte at det har han været fra hvalp af der har ikke været nogen oversag til det.. hans daglig dag går fint når jeg kommer hjem har han glad og hopper men kun i gangen hvor der er klinker.. kommer der gæster er det sjælden han kommer hen til dem han bliver ved altan døren så åbner jeg den og gæsterne går der ud også vil han gerne snakke med.. men er han ved gangen så er der ingen problemer.. leger vi med molly som ikke har problemer står han under spisebordt og hyler...

men nogle gange glemmer han alt om at han er bange og vader bar rundt men er der så en der rejser sig op så skvatter han rundt..

 

Hvis det var mig så ville jeg få proff hjælp :-)

 

Det koster ikke så meget :-)

 

 

Sådan et problem har en årsag, men det er ikke sikkert at noget har bemærket det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Han har måske gledet på dem engang da han var helt lille, uden nogen har set det.

 

Ja, det er absolut muligt, og så kan der være sket eller andet som har forstærket det :-)

 

Men da det har stået på længe og de andre ting du skriver så tænker jeg at hvis man skal løse problemet, have fat substansen i det og gøre ham til en tryg hund, så ville det være super godt med proff hjælp, en der kan lave en plan i kan arbejde med på de betingelser han har brug for.

 

Det kan være utroligt svært at få det hele med på skrift her, jeg synes han skal opleves også sammen med jer, jeg har tidligere linket til paff, der tror jeg at du kan få den rigtige hjælp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

tak tak tak til jer alle nogle gode råd jeg har prøvet lidt af hvert hvad i har sagt og det har gjordt STORE frem skridt nu kommer han hen til en selv om vi står midt på gulvet og der er ingen tæpper på gulvet han er begyndt at gå den anden vej rundt om bordet ud mor gulvet og han går mere afslappet nu :lol:

 

det er så dejligt

nu kan vi alle sammen side midt på gulvet og nusse mig min søn min kæreste og balder, molly vores hvalp

 

er glad for at jeg fandt denne side i skal alle sammen have mange tak for alt :5up:

 

MANGE HILSNER LEA OG BALDER

 

så har jeg et andet probelm balder vil ikke stå stille når jeg kæmmer ham.. han går i cirkler hele tiden både ude og inde

Redigeret af lea
Link til indlæg
Del på andre sites

tak tak tak til jer alle nogle gode råd jeg har prøvet lidt af hvert hvad i har sagt og det har gjordt STORE frem skridt nu kommer han hen til en selv om vi står midt på gulvet og der er ingen tæpper på gulvet han er begyndt at gå den anden vej rundt om bordet ud mor gulvet og han går mere afslappet nu :lol:

 

det er så dejligt

nu kan vi alle sammen side midt på gulvet og nusse mig min søn min kæreste og balder, molly vores hvalp

 

er glad for at jeg fandt denne side i skal alle sammen have mange tak for alt :5up:

 

MANGE HILSNER LEA OG BALDER

 

så har jeg et andet probelm balder vil ikke stå stille når jeg kæmmer ham.. han går i cirkler hele tiden både ude og inde

 

Det fremhævede: Jeg tror det er smartest for dig, at lave en ny tråd til dette problem. Ellers er det ikke sikkert, at folk opdager den. De læser jo dem, hvis overskrift fanger deres interesse, og tænker måske "den der bange for trægulve tråd den har jeg svaret på/læst", og springer den over. Der vil garanteret være større succesrate ved at oprette en ny tråd :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...