Hop til indhold

Sov sødt min lille elskede Max


Gæst Bitchy
 Share

Recommended Posts

Min gamle hund Max, som var en blanding mellem labrador og noget andet, var simpelthen bare MIN hund, alt hvad han gjorde var rigtigt, han kunne ikke fejle, da max var 5år fik vi Tyson, som er en Rottweiler blanding.. elskede dem begge, men stadig mest Max.. :) da Max var omkring 8-9år begyndte han at blive blind på venstre øje, tog selvfølgelig til dyrlægen med ham men hun sagde at det var grå stær og at jeg INTET kunne gøre... det efterfølgende år blev han mere og mere blind, nu på begge øjne.. til sidst var han helt blind.. diskuterede tit med mine forældre om eventuelt aflivning, men nægtede at give afkald på ham.. for han havde trøstet mig når jeg var ked af det, sovet i ske med mig hver nat i næsten 10år, været der når jeg var lidt ensom, ligget i mit skød når der blev set gysere og sørget for at fx freddy kruger ikke kom og tog mig.. besluttede mig for at nu havde han passet på mig i så mange år, hvorfor kunne jeg så ikke passe på ham? han blev 10år og 6mdr, indså til sidst at jeg ikke kunne beskytte ham for altid, han kunne aldrig komme til at jagte de damevuffer som han før i tiden elskede at jage, jeg kunne ikke bare åbne døren om morgenen når han skulle ud og tisse, han slog sig alt for tit på den lukkede låge eller min søns gåvogn som pludselig stod i køkkenet i stedet for i stuen, og jeg blev mere og mere trist hver gang der skete ham noget, for det gik langsomt op for mig at grunden til at han var her nu var for min skyld, ikke for hans egen. så den 6/4-10 blev den dag jeg sagde farvel... Elsker ham forevigt! hver gang jeg tænker på ham får jeg den velkendte lille klump i halsen.. glemmer ham aldrig !

 

Billede 1 er taget den dag jeg sagde farvel. :(

Billede 2 og 3 er taget dengang han var 3år og absolut intet fejlede :(

Link til indlæg
Del på andre sites

nå ja, fandt så ud af efter jeg fik max aflivet at jeg rent faktisk kunne ha gjort noget for hans grå stær... i århus kunne de ha opereret ham for 5-6000kr... bruger jeg nogensinde biersted dyrehospital igen? NEJ fandme ikke når de lyver for mig på den måde.. jeg havde med glæde smidt 10000kr for at jeg stadig kunne havde min max her hos mig idag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...