Hop til indhold

Hvor højt kan en Löwchen springe ?


Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ja jeg har så lige et spørgsmål om Löwchen og deres evne til at hoppe og springe op på ting :-D

 

Kan de forcere et børnegitter til dørkarmen fx ? Jeg har jo mine grisebasser i åbne bure og vil gerne kunne sørge for, jeg ikke har hund i stuen, hvis jeg ikke er hjemme i starten fx.

 

Hvor højt kan de ca springe ?

 

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor højt de kan springe præcist, men tror sagtens de kan forcere et børnegitter. Jannis kan hoppe højt, og "hænge" i den spærreplade hun har foran køkkenet. Så vidt jeg kan se, gider de ikke hoppe alle sammen, men en del kan sagtens hoppe op på skødet/ op på en stol. Det er hvad jeg lige har kunnet observere når jeg har været på besøg hos Janni. Derudover kender jeg direktørparret til et cirkus, som bruger en løwchen i deres show. Den hopper si sjippetorv, og er rigtig dygtig til det. De fortalte, at de havde fået at vide, at løwchen er dygtige til at hoppe, og de derfor ville prøve at lære den sådan et nummer da det ikke lige falder i deres pudlers smag. Han er bare rigtig dygtig den lille løwchen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har så lige et spørgsmål om Löwchen og deres evne til at hoppe og springe op på ting :-D

 

Kan de forcere et børnegitter til dørkarmen fx ? Jeg har jo mine grisebasser i åbne bure og vil gerne kunne sørge for, jeg ikke har hund i stuen, hvis jeg ikke er hjemme i starten fx.

 

Hvor højt kan de ca springe ?

 

 

:-D

Kan? ja sagtens.. en Löwchen KAN hvertfald springe 1½ meter lige direkte op og lande på noget.. Jeg ved ikke hvordan det kan være, men løverne springer ikke ret gerne OVER noget. Af alle mine er der en der forcerer lågerne inde i huset, hvis hun ikke kan se mig (de er ca 80 cm høje).. De andre har aldrig prøvet at springe over.... Den ene have er indhegnet med hegn der er 90 cm højt, og ingen er nogensinde sprunget over..

Angående et børnegitter så kan en hvalp klemme sig igennem længe, og de skal være ret store før de ikke kan få hovedet igennem. Så gitter skal du nok passe på med. Vi bruger faste plader som låger indenfor, og volierenet (punktsvejset, og sat i rammer) som hegn udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvor højt de kan springe præcist, men tror sagtens de kan forcere et børnegitter. Jannis kan hoppe højt, og "hænge" i den spærreplade hun har foran køkkenet. Så vidt jeg kan se, gider de ikke hoppe alle sammen, men en del kan sagtens hoppe op på skødet/ op på en stol. Det er hvad jeg lige har kunnet observere når jeg har været på besøg hos Janni. Derudover kender jeg direktørparret til et cirkus, som bruger en løwchen i deres show. Den hopper si sjippetorv, og er rigtig dygtig til det. De fortalte, at de havde fået at vide, at løwchen er dygtige til at hoppe, og de derfor ville prøve at lære den sådan et nummer da det ikke lige falder i deres pudlers smag. Han er bare rigtig dygtig den lille løwchen.

Dem som ikke gider hoppe, kan sagtens :mrgreen: hvis de skal lande på noget kan de med nemhed hoppe op på fx køkkenbordet.. Og ja de elsker at hoppe. Og de kan godt regne ud hvordan man kommer ud.. Vi var i Tyskland hos nogen med Löwchen og havde Magic med. Hun blev efterladt i køkkenet på et tidspunkt. Hun kunne nemt se at hvis hun hoppede op på en køkkenstol, og videre op på spisebordet, kunne hun springe over på køkkenbordet og rende vinklen rundt. Springe videre op på en lang hylde og springe over på et barskab og videre ind i stuen...

Så hvis de vil ind eller over så kan de.. Hvis de gider det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Kan? ja sagtens.. en Löwchen KAN hvertfald springe 1½ meter lige direkte op og lande på noget.. Jeg ved ikke hvordan det kan være, men løverne springer ikke ret gerne OVER noget. Af alle mine er der en der forcerer lågerne inde i huset, hvis hun ikke kan se mig (de er ca 80 cm høje).. De andre har aldrig prøvet at springe over.... Den ene have er indhegnet med hegn der er 90 cm højt, og ingen er nogensinde sprunget over..

Angående et børnegitter så kan en hvalp klemme sig igennem længe, og de skal være ret store før de ikke kan få hovedet igennem. Så gitter skal du nok passe på med. Vi bruger faste plader som låger indenfor, og volierenet (punktsvejset, og sat i rammer) som hegn udenfor.

 

Er du vild :shock: :blink:

 

Nåh hmm så må jeg hellere tænke i en plade på minimum 1 meters højdeforan stuedøren, som du skriver. Eller også må jeg hænge låger for på alle 4 bure med rammer og volierenet :-D

 

Vil helst undgå at have 2 store tremmebure op på hver 140 x 70 cm igen :megaked: Så er det altså smartere med vores nuværende etagebyggeri til basserne :-D

 

 

Ved godt en løve sikkert ikke ville gøre dem noget, men bryder mig ikke om de hopper ind til basserne, når jeg ikke er der. Tror helst de vil have burene for dem selv :engel:Og hvem siger at de ikke kune finde på at bide igen :lol:

 

 

 

Må i tænketank og evt konsultere min handy mand = min farfar :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Jeg ved ikke hvor højt de kan springe præcist, men tror sagtens de kan forcere et børnegitter. Jannis kan hoppe højt, og "hænge" i den spærreplade hun har foran køkkenet. Så vidt jeg kan se, gider de ikke hoppe alle sammen, men en del kan sagtens hoppe op på skødet/ op på en stol. Det er hvad jeg lige har kunnet observere når jeg har været på besøg hos Janni. Derudover kender jeg direktørparret til et cirkus, som bruger en løwchen i deres show. Den hopper si sjippetorv, og er rigtig dygtig til det. De fortalte, at de havde fået at vide, at løwchen er dygtige til at hoppe, og de derfor ville prøve at lære den sådan et nummer da det ikke lige falder i deres pudlers smag. Han er bare rigtig dygtig den lille løwchen.

 

Små bavianer er de vist :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gucci
Ja - Hundene kommer ikke ind i soveværelset uden at jeg er med og vågen ... de sover lige uden for den åbne - men spærrede dør ... Det har noget med sikkerhedshensyn og en seng der braser sammen fra tid til anden at gøre :shock:

 

Det lyder så også ret vildt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...