Hop til indhold

Jer der har mops


Gæst Lewis
 Share

Recommended Posts

Eller også skyldes købet simpel uvidenhed og at køberne måske ikke har set andet. Normalt reklamere hundehandlerne jo ikke ligefrem med at de hører til den gruppe, ligesom de heller ikke fortæller om hvalpen er taget for tidligt fra eller om der er forhøjet risiko for sygdomme.

 

Men mange af dem der køber hos hundehandlerne begår nok den klassiske fejl, nemlig at de godt kan se det vist ikke er et ret godt sted de er kommet til, men det så synd for den søde lille hvalp, så de kan da i det mindste redde en af dem.

 

---Ja, man "redder" én hvalp, og financierer samtidig elendigheden for ti nye hvalpe...:(

 

Men uanset om man besøger en kennel eller en hundehandler, så BLIVER man jo forelsket i de små hvalpe... Man ER solgt, --længe inden man får købt..

 

Jeg tror det vil være en klog politik for ALLE at besøge den hvalp man har tænkt sig at købe, -inden den bliver 6-7 uger.. -Så man ikke KAN tage den med hjem med det samme. Hvalpekøb må ikke være impulskøb.

 

--Selve hundehandelen skulle der kunne lovgives imod.. :shock:

 

Og så er VI der jo. Til at råbe højt om fordele og -især-ulemper ved køb de forskellige steder... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

---Ja, man "redder" én hvalp, og financierer samtidig elendigheden for ti nye hvalpe...:(

 

Men uanset om man besøger en kennel eller en hundehandler, så BLIVER man jo forelsket i de små hvalpe... Man ER solgt, --længe inden man får købt..

 

Jeg tror det vil være en klog politik for ALLE at besøge den hvalp man har tænkt sig at købe, -inden den bliver 6-7 uger.. -Så man ikke KAN tage den med hjem med det samme. Hvalpekøb må ikke være impulskøb.

 

--Selve hundehandelen skulle der kunne lovgives imod.. :shock:

 

Og så er VI der jo. Til at råbe højt om fordele og -især-ulemper ved køb de forskellige steder... :blink:

 

Men de tænker jo ikke over at de er med til at opretholde hundehandlernes eksistens :-)

Det er ikke fordi jeg vil holde hånden over disse hvalpekøbere, men jeg kan godt forstå de stadig kan tjene penge på det.

 

Mennesket reagere jo næsten altid med hjertet og ikke hjernen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst jeg tjekkede var der ikke afgivet dom endnu, men det er et stykke tid siden.

 

Jeg synes faktisk ikke, at Egle kunder har nogen undskyldninger. En simpel googlesøgning på Egle ville give rigeligt læsestof. Og burde fortælle en, at man skal holde snitterne langt væk.

 

Det er hamrende uetisk og hundene er desværre taberne i det spil. En hund bør bør en seriøs overvejelse og er en stor investering både følelsesmæssigt og økonomisk. Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke sætter sig bedre ind i sagerne.

 

Det er jo ikke hvalpene det er værst for, da er de stakkels avlshunde som tilbringer livet i et lille bur og parres i hver løbetid. Aldrig i livet om jeg ville støtte sådan noget svineri!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst jeg tjekkede var der ikke afgivet dom endnu, men det er et stykke tid siden.

 

Jeg synes faktisk ikke, at Egle kunder har nogen undskyldninger. En simpel googlesøgning på Egle ville give rigeligt læsestof. Og burde fortælle en, at man skal holde snitterne langt væk.

 

Det er hamrende uetisk og hundene er desværre taberne i det spil. En hund bør bør en seriøs overvejelse og er en stor investering både følelsesmæssigt og økonomisk. Jeg forstår simpelthen ikke, at man ikke sætter sig bedre ind i sagerne.

 

Det er jo ikke hvalpene det er værst for, da er de stakkels avlshunde som tilbringer livet i et lille bur og parres i hver løbetid. Aldrig i livet om jeg ville støtte sådan noget svineri!

 

Uhyggeligt nok så STØTTER du faktisk den slags "svineri", Tine, i bogstaveligste forstand. For det er jo det samme vi byder hundredtusindevis af søer i de danske produktionsstalde. De bliver endda "fixerede" så de ikke kan komme til at skade deres børn.

---Du støtter svineriet hver eneste gang du køber en udenlandsk vare. For langt de fleste produktionssvin er jo IKKE til eget brug, men til eksport.

--over 26 millioner grise bliver produceret herhjemme hvert år. De allerfleste til eksport.. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhyggeligt nok så STØTTER du faktisk den slags "svineri", Tine, i bogstaveligste forstand. For det er jo det samme vi byder hundredtusindevis af søer i de danske produktionsstalde. De bliver endda "fixerede" så de ikke kan komme til at skade deres børn.

---Du støtter svineriet hver eneste gang du køber en udenlandsk vare. For langt de fleste produktionssvin er jo IKKE til eget brug, men til eksport.

--over 26 millioner grise bliver produceret herhjemme hvert år. De allerfleste til eksport.. :megaked:

 

 

Her kan jeg faktisk næsten sige mig fri :engel: Vi bor på landet og køber kun kød fra den lokale økologiske gårdbutik. Hvor grisene går fri i små hytter og vi kan nyde køerne på græs, når vi går tur med hundene. Vores æg stammer fra egne høns, som render rundt på ejendommen som de har lyst til.

 

Nej jeg kan ikke sige mig fri for af og til at stoppe på Mc. D eller bestille en pizza, men 9/10 gange så er vores animalske produkter fra steder hvor vi kender (og kan stå indefor) dyrenes vilkår. Det er mit valg :-)

 

Jeg tror i øvrigt man skal passe på med, at inddrage disse sammenligninger i hundehandel diskussioner, for mange vil tolke det som om, at det ikke nytter noget, at forsøge at bekæmpe det, for der er jo alligevel så meget elendighed i verden.

 

Forbrugeren/køberen har altid et kæmpe ansvar! Man bør sætte sig ind i, hvad man støtter.

 

Vh Tine- hellig ko

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhyggeligt nok så STØTTER du faktisk den slags "svineri", Tine, i bogstaveligste forstand. For det er jo det samme vi byder hundredtusindevis af søer i de danske produktionsstalde. De bliver endda "fixerede" så de ikke kan komme til at skade deres børn.

---Du støtter svineriet hver eneste gang du køber en udenlandsk vare. For langt de fleste produktionssvin er jo IKKE til eget brug, men til eksport.

--over 26 millioner grise bliver produceret herhjemme hvert år. De allerfleste til eksport.. :megaked:

 

Hvor mange opdrættere producere hvalpe kun til eget forbrug?

 

Hvor mange af dem vi kalder seriøse opdrættere importere ikke avlstæver/hanner fra andre lande? - det gør de jo fordi de er deres ansvar bevidst og sørger for der kommer nyt blod til landet.

 

Hvor mange opdrættere hører man ikke fortælle at de fjerner hvalpene fra tæven når de ikke selv er der? Netop fordi tæven ikke skal ligge hvalpene ihjel.

 

Hvor mange opdrættere herhjemme vil ikke blive stolte hvis de kan få en af deres hvalpe eksporteret til udlandet? De må lave noget godt siden de er kendt ude i verden.

 

UPS - Beklager, bare lige lidt tanker om grisene overført direkte til hundene

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har 3 importhunde siddende ved siden af mig i sofaen :-D men de er fra seriøs opdrætter, som aldrig i livet ville sælge sine guldklumper til en mellemhandler og dermed ukendt fremtid. Jeg har selv set, hvor de kommer fra hvordan de er opvokset og hvordan hundene lever hos opdrætteren. Jeg kender til linjernes sundhed og kan stå 100% inde for mit valg af opdrætter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Her kan jeg faktisk næsten sige mig fri :engel: Vi bor på landet og køber kun kød fra den lokale økologiske gårdbutik. Hvor grisene går fri i små hytter og vi kan nyde køerne på græs, når vi går tur med hundene. Vores æg stammer fra egne høns, som render rundt på ejendommen som de har lyst til.

 

Nej jeg kan ikke sige mig fri for af og til at stoppe på Mc. D eller bestille en pizza, men 9/10 gange så er vores animalske produkter fra steder hvor vi kender (og kan stå indefor) dyrenes vilkår. Det er mit valg :-)

 

Jeg tror i øvrigt man skal passe på med, at inddrage disse sammenligninger i hundehandel diskussioner, for mange vil tolke det som om, at det ikke nytter noget, at forsøge at bekæmpe det, for der er jo alligevel så meget elendighed i verden.

 

Forbrugeren/køberen har altid et kæmpe ansvar! Man bør sætte sig ind i, hvad man støtter.

 

Vh Tine- hellig ko

 

Tine, det er noget vi er blevet bildt ind!!!!!!!

Om så hele den samlede danske befolkning blev vegetarer, så ville det ikke hjælpe synderligt på grisenes situation. TVÆRTIMOD!!! For så ville der bare blive plads til endnu flere millioner grise til udlandet, der overhovedet ikke interesserer sig for dyrevelfærd.

 

Tror du virkelig, at vi herhjemme kan gnaske os igennem mere end en ganske lille brøkdel af de 26 millioner grise, der "produceres" herhjemme. HVERT ÅR?? 5.5 millioner mennesker kan altså ikke spise 26 millioner grise om året. ---Det ville svare til, at en familie med 3 børn skulle spise 26 grise om året, eller en halv gris hver uge..... Ud over alt det andet kød, fisk og høns vi OSSE spiser?

 

Næ. De fleste danske grise bliver sendt til udenlandske opfedningssteder og slagterier når de vejer bare 30 kilo. Nogle måneder senere, når de vejer over 100 kilo bliver de så kørt videre og slagtet.

Andre bliver opfedet herhjemme og kørt direkte til slagtning i udlandet.

Og en ganske lille del bliver opfedet og slagtet herhjemme... og solgt til danske forbrugere, --eller videreforarbejdet og solgt til udlandet.

---Hvis vi kvittede EKSPORTEN af levende grise, SÅ ville det forbedre de tilbageblevne grises velfærd. Men det ville belaste den danske økonomi mere end DU --og jeg-- ville synes om. Det ville betyde en gedigen velfærdsnedgang for os alle. Uanset om vi så var vegetarer eller ej.

 

---Det her er en udvikling, der er sket over de sidste 20-40 år, og den fortsætter, så man satser på at producere det dobbelte i 2020. Uendelige lidelser for millionvis af grise. Og vi bliver bare så vant til tingenes tilstand, så vi bare trækker på skuldrene over det. bla, bla, bla... :(

 

Vi burde kræve lige velfærd for ALLE grise i Danmark. Ikke kun en forsvindende lille brøkdel af økologiske grise...

 

Årsagen til at det er gået så galt det er jo, at folk ikke er klar over, at det slet ikke nytter noget at spise økologisk. Det hjælper jo slet ikke alle de andre grise.

Og, NEJ! Grise og hunde er ikke så forskellige.

Måske skyldes vores overempatisering med vores kæledyr at vi egentlig godt ved --underbevidst--, at vi lukker øjnene for en masse dyrs uhyggelige skæbne.. Herhjemme! :shock:

 

Tante, jeg svarer dig privat i morgen..

Ikke mere i dag.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Jer herinde der har mops, hvor har i købt den?

Er det et sted i vil anbefale?

Vil rigtig gerne have en mops, men hører os bare meget dårligt om den fra folk. Er der mange ulemper ved den? Vi har i forvejen en labrador. Tror i de vil kunne sammen?

 

Ved godt tråden er gammel, men ser den bare først nu. :oops:

 

Jeg har en mops som er købt i Nakskov. Hende jeg købte Kiwi af har ikke opdræt, men havde købt 4 hvalpe hjem fra Rusland da hun gerne ville starte opdræt på en af dem når den er gammel nok.

Hun købte alle 4 da hun gerne ville "lærer" dem alle at kende inden hun tog beslutningen for hvilken en af dem hun ville beholde.

Vi købte hende så for 9000 (samme pris hun selv havde givet)

Jeg kan klart anbefale det. Både hende og hendes mand var super søde, men som sagt bliver der ikke opdrættet på dem før hun er gammel nok. hun er jo kun 16 uger gammel ligesom Kiwi.

 

Hvilke dårlige ting har du hørt om dem?

Det eneste dårlige jeg kan finde ved dem, det er at de snorker som en gal. Men det vender man sig til.

jo så er der også lige det at folden ved næsen skal renses dagligt for at der ikke kommer bakterier og svamp inden under. hvilket lugter ret grimt da det det er gammelt savl man skal fjerne.

Men udover det. Nej så er der altså ingen dårige ting om dem. Tværdigmod.

 

Og ja, jeg tror bestemt godt at en Mops vil kunne sammen med en Labrador. Mops er utrolig hengivne og elsker selskab.

Min egen Kiwi har selskab af min 1 årige gamle hankat som hun elsker at ege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved godt tråden er gammel, men ser den bare først nu. :oops:

 

Jeg har en mops som er købt i Nakskov. Hende jeg købte Kiwi af har ikke opdræt, men havde købt 4 hvalpe hjem fra Rusland da hun gerne ville starte opdræt på en af dem når den er gammel nok.

Hun købte alle 4 da hun gerne ville "lærer" dem alle at kende inden hun tog beslutningen for hvilken en af dem hun ville beholde.

Vi købte hende så for 9000 (samme pris hun selv havde givet)

Jeg kan klart anbefale det. Både hende og hendes mand var super søde, men som sagt bliver der ikke opdrættet på dem før hun er gammel nok. hun er jo kun 16 uger gammel ligesom Kiwi.

 

Hvilke dårlige ting har du hørt om dem?

Det eneste dårlige jeg kan finde ved dem, det er at de snorker som en gal. Men det vender man sig til.

jo så er der også lige det at folden ved næsen skal renses dagligt for at der ikke kommer bakterier og svamp inden under. hvilket lugter ret grimt da det det er gammelt savl man skal fjerne.

Men udover det. Nej så er der altså ingen dårige ting om dem. Tværdigmod.

 

Og ja, jeg tror bestemt godt at en Mops vil kunne sammen med en Labrador. Mops er utrolig hengivne og elsker selskab.

Min egen Kiwi har selskab af min 1 årige gamle hankat som hun elsker at ege med.

 

 

Beklager men det lyder som en typisk hundehandler historie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Beklager men det lyder som en typisk hundehandler historie!

 

jamen så tro du det. Det er jeg 110% sikker på hun ikke er. Hun har Fransk bulldog opdræt og står i DKK med hver og en af dem.

Hun ville bare gerne opdrætte mops også, men da der ikke er tusindvis af mops kenneler(opdræt her i Danmark købte hun fra Rusland.

 

Så nej hun er ikke hundehandler! er selv mod hundehandlere og køb fra dem.

 

Så fortæl mig lige hvor du synes at det lyder sådan? Fordi Kiwi er købt i Rusland eller hvad?

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen så tro du det. Det er jeg 110% sikker på hun ikke er. Hun har Fransk bulldog opdræt og står i DKK med hver og en af dem.

Hun ville bare gerne opdrætte mops også, men da der ikke er tusindvis af mops kenneler(opdræt her i Danmark købte hun fra Rusland.

 

Så nej hun er ikke hundehandler! er selv mod hundehandlere og køb fra dem.

 

Så fortæl mig lige hvor du synes at det lyder sådan? Fordi Kiwi er købt i Rusland eller hvad?

 

Hun har købt hvalpe med henblik på videresalg- det er hundehandel. Det kræver i øvrigt også en masse tilladelser! Og er forbudt for opdrættere i DKK, faktisk er det udsmidningsgrund, så rent mel i posen har hun altså ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen så tro du det. Det er jeg 110% sikker på hun ikke er. Hun har Fransk bulldog opdræt og står i DKK med hver og en af dem.

Hun ville bare gerne opdrætte mops også, men da der ikke er tusindvis af mops kenneler(opdræt her i Danmark købte hun fra Rusland.

 

Så nej hun er ikke hundehandler! er selv mod hundehandlere og køb fra dem.

 

Så fortæl mig lige hvor du synes at det lyder sådan? Fordi Kiwi er købt i Rusland eller hvad?

 

 

Altså, definitionen på en hundehandler er, at det er en person, der opkøber hunde for at sælge dem videre.

 

Det er da muligt, at hun har købt FIRE??? hvalpe ---af samme kuld???--hjem for at starte opdræt selv i Danmark... Det lyder bare mildest talt uprofessionelt. Det er da almindeligvis ikke sådan, man starter et opdræt... Og det er da tidligt at skille sig af med en af dem, når den kun er 12 uger. En DKK-opdrætter ville nok almindeligvis vente med at vælge avlstæve til tæverne var blevet bedømt af en dommer, -tidligst i juniorklasse (fra 9 mdr.) .. Ellers må hvalpen(Kiwi) have haft en fejl, der har været synlig allerede da den var 12 uger... Men så ville sælger da næppe tage fuld pris for hvalpen??? :shock:

 

Jeg vil osse gerne vide, hvad hendes (DKK)kennel hedder..

 

--Da Rusland faktisk HAR en klub, der hører under FCI (Russian Kynological Federation), så kan det sagtens være sandt. Så har Kiwi en DKK-stambog? Hvilket stambogsnummer har den? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Jeg ved ikke hvad hendes kennel navn er. Jeg ved at hun havde alle tilladelser i orden da hun fik de 4 mopper hjem, og har set ALLE papirerne. Og fået ALLE papirer på Kiwi med mig. Kiwi stod i FCI og er ved at blive overflyttet til DKK.

 

Kiwi har INGEN fejl overhovedet. Og nu valgte hende her at gøre det på den måde. Det gør hende ikke til hundehandler! Nu må i altså holde op.

 

Jeg har ikke sagt at Kiwi har en DKK stambog. Kiwi har en FCI som hun er ved at få overfyttet til en DKK stambog.

 

Synes ærlig talt i er noget så frække at beskylde folk for hundehandleri når i INTET kender til dem. Folk har hver deres måde at gøre tingene på. Men at hende her så vælger at sælge 3 af hvalpene som 12 uger er der INTET galt i. HELLER ikke hvis der ikke er en skide dommer der har set den. Hun har udelukkende valgt efter dens personlighed. Det kan en dommer ikke komme og give hende præmier på.!!!

 

Og ja det er rigtigt at difinationen på en hundehandler er sådan. Men man køber sq heller ikke en ubeset hund! Jeg havde gjort det samme. Men det måske også mig til hundehandler så eller hvad?

 

Tilføjelse: Og hvis det nu viste sig at hun var hundehandler som i påstår. Så havde tingene nok foregået på en lidt anden måde. hun havde nok ikke inviteret os hjem til hende, oplyst arbejdsplads, lavet købskontrakt, haft pas og papirer i orden og taget ligeså meget for hende som hun selv havde givet. Hun har INTET tjent på at sælge de her hvalpe videre.

Havde hun været hundehandler. Så havde hun nok sat prisen højere.. mon ikke?

Redigeret af Winkybly
Tilføjelse.
Link til indlæg
Del på andre sites

Opdrætter hun hunde i DKK-regi, så er det hun har gjort ulovligt. Jeg har tilladt at kopiere denne tråd og sende til DKK's hundehandler udvalg, så kan de nemt finde frem til dem. Det er nemlig ikke tilladt for DKK-opdrættere, at være hundehandlere.

 

Det er lige præcis hvad det er når hun hjemtager hunde og derefter sælger dem.

 

Hundehandlerhunde kan sagtens have FCI-papirer og overflyttes til DKK, bare se på hundene fra Egle/Bukanosis. At I har købsaftale osv. betyder ingenting i den sammenhæng, det er hundehandel. Men det må DKK's hundehandler udvalg jo tage fat i.

 

I øvrigt tror jeg ikke på at hun har givet 4 x 9000 kr. for hvalpene, så høje er priserne ikke i Rusland og mon ikke hun har fået mængderabat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad hendes kennel navn er. Jeg ved at hun havde alle tilladelser i orden da hun fik de 4 mopper hjem, og har set ALLE papirerne. Og fået ALLE papirer på Kiwi med mig. Kiwi stod i FCI og er ved at blive overflyttet til DKK.

 

Kiwi har INGEN fejl overhovedet. Og nu valgte hende her at gøre det på den måde. Det gør hende ikke til hundehandler! Nu må i altså holde op.

 

Jeg har ikke sagt at Kiwi har en DKK stambog. Kiwi har en FCI som hun er ved at få overfyttet til en DKK stambog.

 

Synes ærlig talt i er noget så frække at beskylde folk for hundehandleri når i INTET kender til dem. Folk har hver deres måde at gøre tingene på. Men at hende her så vælger at sælge 3 af hvalpene som 12 uger er der INTET galt i. HELLER ikke hvis der ikke er en skide dommer der har set den. Hun har udelukkende valgt efter dens personlighed. Det kan en dommer ikke komme og give hende præmier på.!!!

 

Og ja det er rigtigt at difinationen på en hundehandler er sådan. Men man køber sq heller ikke en ubeset hund! Jeg havde gjort det samme. Men det måske også mig til hundehandler så eller hvad?

 

Tilføjelse: Og hvis det nu viste sig at hun var hundehandler som i påstår. Så havde tingene nok foregået på en lidt anden måde. hun havde nok ikke inviteret os hjem til hende, oplyst arbejdsplads, lavet købskontrakt, haft pas og papirer i orden og taget ligeså meget for hende som hun selv havde givet. Hun har INTET tjent på at sælge de her hvalpe videre.

Havde hun været hundehandler. Så havde hun nok sat prisen højere.. mon ikke?

 

Jeg oplever at du er meget vred over mit indlæg? Hvorfor det?

Jeg siger jo ikke, at sælgeren af din hvalp nødvendigvis er en hundehandler..... Men hun er jo heller ikke din hunds opdrætter? Hvad er hun så?

Jeg synes bare, at historien lyder så mystisk, at jeg KUNNE blive bekymret for om hun skulle have snydt dig...

 

Nå, men du har da en FCI-stambog. Der må da stå et nummer og et navn.

 

---Jeg linker lige til hvad DKK skriver om hundehandler:

 

http://www.dansk-kennel-klub.dk/440

 

---Du må da indrømme, at det lidt ligner den situation du er i.. Men når bare du har FCI-stambogen, så skulle alt kunne gå i orden. --Men den har du heller ikke, vel? :???:

 

---Og måske er årsagen til at du bliver så vred, at du inderst inde godt ved, at du måske -som så mange andre-- har gjort en fejl? Siden du ikke engang har navnet på kennelen?

Det er ikke sikkert, at du er blevet snydt... Men du skal nok undersøge sagen...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

En hundehandler er en person der indkøber et antal hunde, med henblik på videre salg.

 

Er det ikke præcis det denne person har gjordt??

Hun købte 4 hvalpe, hvor hun vidste hun ville sælge 3 af dem videre.

Altså indkøb af hunde med henbil på videresalg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Jeg oplever at du er meget vred over mit indlæg? Hvorfor det?

 

Ja jeg må indrømme at jeg bliver lidt sur/ked af det. For jeg kan slet ikke klare når folk dømmer andre når de ikke kender dem.

 

Jeg siger jo ikke, at sælgeren af din hvalp nødvendigvis er en hundehandler..... Men hun er jo heller ikke din hunds opdrætter? Hvad er hun så?

Jeg synes bare, at historien lyder så mystisk, at jeg KUNNE blive bekymret for om hun skulle have snydt dig...

 

Hun er ikke min hunds opdrætter nej, hun er en der har købt 4 hunde da hun vil starte opdræt. Men hun har købt alle 4 da hun gerne ville finde hver og ens personlighed inden du valgte hvilken en hun selv ville beholde.

 

Nå, men du har da en FCI-stambog. Der må da stå et nummer og et navn.

---Jeg linker lige til hvad DKK skriver om hundehandler:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/440

---Du må da indrømme, at det lidt ligner den situation du er i.. Men når bare du har FCI-stambogen, så skulle alt kunne gå i orden. --Men den har du heller ikke, vel? :???:

 

Jeg har læst hvad der står der. Og nej jeg synes ikke det ligner den situation jeg står i nej. Kun lige det med at hun har købt et helt kuld.

Jeg HAR FCI stambogen jo og jeg har også hendes pas.

 

---Og måske er årsagen til at du bliver så vred, at du inderst inde godt ved, at du måske -som så mange andre-- har gjort en fejl? Siden du ikke engang har navnet på kennelen?

Det er ikke sikkert, at du er blevet snydt... Men du skal nok undersøge sagen...:hmm:

Hun er ikke mopsopdrætter endnu. Så har hun jo heller ikke en kennel. Jeg skal da også have hvalpe på Kiwi når hun er gammel nok. Men jeg har da heller ikke kennel. Det gør da ikke mig til hundehandler.

Når hun begynder at opdrætte på mopsen hun har beholdt. så får hun nok kennelnavn, tror du ik?.

Hun opdrætter Fransk Bulldog. Men jeg er da slet ikke interesseret i sådan en hund, så hvorfor skulle jeg spørger hende hvad hendes kennel hedder når det er en helt anden race?

 

Og nej, jeg mener ikke at jeg har gjort en fejl på nogen måde da jeg har alle papirer på Kiwi og at hun er ved at få lavet danske papirer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
En hundehandler er en person der indkøber et antal hunde, med henblik på videre salg.

 

Er det ikke præcis det denne person har gjordt??

Hun købte 4 hvalpe, hvor hun vidste hun ville sælge 3 af dem videre.

Altså indkøb af hunde med henbil på videresalg.

 

Nej..

 

Rigtig nok at hun købet 4 hunde med henblik på at sælge 3 videre. Men som jeg har sagt utaligegange nu. Så købte hun alle 4 for at finde ud af hvilken en af dem hun mente havde den bedste personlighed for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Opdrætter hun hunde i DKK-regi, så er det hun har gjort ulovligt. Jeg har tilladt at kopiere denne tråd og sende til DKK's hundehandler udvalg, så kan de nemt finde frem til dem. Det er nemlig ikke tilladt for DKK-opdrættere, at være hundehandlere.

 

Det er lige præcis hvad det er når hun hjemtager hunde og derefter sælger dem.

 

Hundehandlerhunde kan sagtens have FCI-papirer og overflyttes til DKK, bare se på hundene fra Egle/Bukanosis. At I har købsaftale osv. betyder ingenting i den sammenhæng, det er hundehandel. Men det må DKK's hundehandler udvalg jo tage fat i.

 

I øvrigt tror jeg ikke på at hun har givet 4 x 9000 kr. for hvalpene, så høje er priserne ikke i Rusland og mon ikke hun har fået mængderabat.

 

Du kan ikke tillade dig at kopirer noget JEG har skrevet herinde UDEN min samtykke. Se DET er ihvertfald ulovligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...