Hop til indhold

Jer der har mops


Gæst Lewis
 Share

Recommended Posts

Gæst Winkybly
Kan jeg ikke få hendes navn? Hvis hun har rent mel i posen, er det vel intet problem at DKK ser nærmere på det?

 

Nej du kan ikke få hendes navn.

Jeg udleverer ikke andre folk på den måde. For hvis jeg udleverer hendes navn til dig og jeg VED hvad du vil med det. Så er jeg ligeså meget med til at stemple hende som hundehandler. Og det vil jeg slet ikke da jeg stadig ikke mener at hun er det.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu er det jo ikke mig, der kan stempe hende som hundehandler, men derimod DKK. Jeg ville til hver en tid kunne give Jer navnet på "min" opdrætter, for der er ikke noget at skjule. Du ved jo åbenbart godt selv, at der er noget som ikke tåler dagens lys.

 

Men okay så mange fransk bulldog opdrættere med mops er der nok ikke i Nakskov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej..

 

Rigtig nok at hun købet 4 hunde med henblik på at sælge 3 videre. Men som jeg har sagt utaligegange nu. Så købte hun alle 4 for at finde ud af hvilken en af dem hun mente havde den bedste personlighed for hende.

 

Det du skriver er hundehandel. Om du vil det eller ej. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Nu er det jo ikke mig, der kan stempe hende som hundehandler, men derimod DKK. Jeg ville til hver en tid kunne give Jer navnet på "min" opdrætter, for der er ikke noget at skjule. Du ved jo åbenbart godt selv, at der er noget som ikke tåler dagens lys.

 

Men okay så mange fransk bulldog opdrættere med mops er der nok ikke i Nakskov.

 

Nej det har du ret i at der nok ikke er. Så kan du jo gå i krig med de 2 oplysninger.

 

Men si' mig lige engang. hvad vil du have der skal ske med Kiwi hvis det viser sig at hun er hundehandler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Det du skriver er hundehandel. Om du vil det eller ej. :-)

 

Så du mener at hun hellere skulle have købt en enket hvalp til sig selv om var ubeset eller hvad?

 

Eller sende de 3 andre tilbage til Rusland?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skal da ikke ske noget med Kiwi. Jeg er da sikker på at Kiwi er en skøn hund (har i øvrigt selv en moppe der hedder Kiwi herhjemme). Sælgeren skal dog have en advarsel fra DKK, så hun ved at hundehandel ikke er acceptabelt.

 

Kiwi kan jo ikke gøre for, at hun er fra en hundehandler. Det gør hende da ikke ringere. Mit angreb er absolut ikke rettet mod hunden, det er en uetisk sælger (som bryder DKK's regler) jeg har et problem med.

 

Jeg har styr på oplysninger og de er videregivet til DKK. Det er sælgeren der kan få en over snuden af DKK- ikke dig eller Kiwi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så du mener at hun hellere skulle have købt en enket hvalp til sig selv om var ubeset eller hvad?

 

Eller sende de 3 andre tilbage til Rusland?

 

Altså 1. så forstår jeg slet ikke, hvilken opdrætter der bare sender 4 hvalpe med til Danmark uden at ane, hvor de ender. Det tyder på et mindre seriøst opdræt.

 

Uanset om du synes det var fornuftigt eller ej, så er det ikke tilladt som DKK-opdrætter at indkøbe hunde med henblik på videresalg. Hun har jo hele tiden vidst at 3 skulle videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Der skal da ikke ske noget med Kiwi. Jeg er da sikker på at Kiwi er en skøn hund (har i øvrigt selv en moppe der hedder Kiwi herhjemme). Sælgeren skal dog have en advarsel fra DKK, så hun ved at hundehandel ikke er acceptabelt.

 

Kiwi kan jo ikke gøre for, at hun er fra en hundehandler. Det gør hende da ikke ringere. Mit angreb er absolut ikke rettet mod hunden, det er en uetisk sælger (som bryder DKK's regler) jeg har et problem med.

 

Jeg har styr på oplysninger og de er videregivet til DKK. Det er sælgeren der kan få en over snuden af DKK- ikke dig eller Kiwi.

 

Jo for når hun så får en advarsel eller hvad det bliver fra DKK så er jeg på skideren hvad angår Kiwi. For så er jeg ligesom den eneste der kan have givet de oplysninger.

Og så kan jeg ikke få mit navn på den danske stamtavle da den er ved at blive ordnet. Jeg har kun hendes FCI stamtavle som står på Russisk.

Kan ikke forklare det ordenligt via skrift.

Så det at du har givet oplysninger videre uden min samtykke er helt forkert. Du kan ikke tillade dig at gøre sådan noget uden at jeg har sagt ok for det.!

 

men pudsigt nok at du også har en mops der hedder Kiwi. hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Altså 1. så forstår jeg slet ikke, hvilken opdrætter der bare sender 4 hvalpe med til Danmark uden at ane, hvor de ender. Det tyder på et mindre seriøst opdræt.

 

Det er jo ikke hende jeg har købt Kiwi af der er useriøs. Det er sq da de der russere der har sendt dem herop.

 

Uanset om du synes det var fornuftigt eller ej, så er det ikke tilladt som DKK-opdrætter at indkøbe hunde med henblik på videresalg. Hun har jo hele tiden vidst at 3 skulle videre.

 

altså kunne godt tænke mig at vide hvor pokker du har det der fra at hun er dkk-opdrætter+? Jeg har aldrig sagt at HUN står i DKK. Jeg har sagt at Kiwi er ved at blive flyttet til DKK.

 

Jeg har bare fortalt dig at hun opdrætter fransk bulldog.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hun opdrætter hunde i DKK-regi, så er hun DKK-opdrætter. Opdrætter hun hunde uden papirer eller i anden klub, så kan hendes mops ikke bruges i DKK.

 

Jamen når hun nu ikke har noget at skjule, så får du da ikke problemer? Hvis der ikke er noget at komme efter, så er det jo det. Hvis der er noget, så er det jo hendes problem.

 

Jeg synes bestemt jeg kan tillade mig at videregive oplysninger. Jeg har mops og jeg er SÅ træt af alle de hundehandler, der tjener kassen på uetisk handel/opdræt. Det er hundene det går ud over og det skal stoppes! I øvrigt er alt dette skrevet i et forum som alle har adgang til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke hende jeg har købt Kiwi af der er useriøs. Det er sq da de der russere der har sendt dem herop.

 

Hun har jo valgt at støtte denne opdrætter, så kan hun vel stå indefor det?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Hvis hun opdrætter hunde i DKK-regi, så er hun DKK-opdrætter. Opdrætter hun hunde uden papirer eller i anden klub, så kan hendes mops ikke bruges i DKK.

 

Jamen når hun nu ikke har noget at skjule, så får du da ikke problemer? Hvis der ikke er noget at komme efter, så er det jo det. Hvis der er noget, så er det jo hendes problem.

 

Jeg synes bestemt jeg kan tillade mig at videregive oplysninger. Jeg har mops og jeg er SÅ træt af alle de hundehandler, der tjener kassen på uetisk handel/opdræt. Det er hundene det går ud over og det skal stoppes! I øvrigt er alt dette skrevet i et forum som alle har adgang til.

 

Jeg har da aldrig sagt at hun opdrætter hunde i DKK-regi? Og nu taler jeg selvfølgelig om hendes franske bulldogs da hun endnu ikke er mops-opdrætter.

Og om de bliver solgt uden papirer eller hvordan aner jeg ikke noget om da jeg som sagt ikke er interesseret i hendes Franske bulldogs.

 

Ja det er et offentligt forum. Men det betyder ikke at man har ret til at tage kopirer af andres ting og videresende til andre. Ligesom at det heller ikke er tilladt at kopirer andres billeder af vovserne herinde f.eks. og sende ud andre steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen så tro du det. Det er jeg 110% sikker på hun ikke er. Hun har Fransk bulldog opdræt og står i DKK med hver og en af dem.

Hun ville bare gerne opdrætte mops også, men da der ikke er tusindvis af mops kenneler(opdræt her i Danmark købte hun fra Rusland.

 

Så nej hun er ikke hundehandler! er selv mod hundehandlere og køb fra dem.

 

Så fortæl mig lige hvor du synes at det lyder sådan? Fordi Kiwi er købt i Rusland eller hvad?

 

Øh... det skrev du faktisk i formiddags, kl. 11.38... :neutral:

 

...jeg ved snart ikke...

Og jeg forstår slet ikke hvad du er bekymret for hvis din hundesælger har rent mel i posen.

 

DU kan selv kontakte Dansk Kennelklub og spørge dem hvad du skal gøre med en russisk stambog, der er registreret i "Russian Kynological Federation", som er det russiske modstykke til DKK. Dansk Kennelklub kan da fortælle dig hvordan du får hunden overført til DKK. Det behøver du da ikke kunne russisk for at kunne gøre.

 

Så får du orden i papirerne og også bevist overfor os skeptikere, at din hundedame hele tiden har haft rent mel i posen ---i hvert fald overfor dig.

 

---Opdrættere køber hverken én eller fire hvalpe ubeset. Opdrættere fistrer jorden rundt for at se og evt. købe deres avlstæver. Hvis de mener det er nødvendigt.

 

Og nærlæs din stambog meget omhyggeligt. Se, om den hedder noget, der med en smule fantasi kan tolkes som "Russian Kynological Federation"..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly
Øh... det skrev du faktisk i formiddags, kl. 11.38... :neutral:

 

...jeg ved snart ikke...

Og jeg forstår slet ikke hvad du er bekymret for hvis din hundesælger har rent mel i posen.

 

DU kan selv kontakte Dansk Kennelklub og spørge dem hvad du skal gøre med en russisk stambog, der er registreret i "Russian Kynological Federation", som er det russiske modstykke til DKK. Dansk Kennelklub kan da fortælle dig hvordan du får hunden overført til DKK. Det behøver du da ikke kunne russisk for at kunne gøre.

 

Så får du orden i papirerne og også bevist overfor os skeptikere, at din hundedame hele tiden har haft rent mel i posen ---i hvert fald overfor dig.

 

---Opdrættere køber hverken én eller fire hvalpe ubeset. Opdrættere fistrer jorden rundt for at se og evt. købe deres avlstæver. Hvis de mener det er nødvendigt.

 

Og nærlæs din stambog meget omhyggeligt. Se, om den hedder noget, der med en smule fantasi kan tolkes som "Russian Kynological Federation"..

 

Det må du undskylde, det har jeg så sagt. Det fortalte hun mig også at hun gjode.

 

Jo jeg skal kunne russisk for at kunne læse stamtavlen da den står på russisk. Men det er ligemeget den ER fra FCI (Russian Kynological Federation) Det har jeg jo hele tiden sagt at hun har?? skal jeg scanne den ind så du kan se at jeg har den fra FCI? For det virker ærlig talt som om du ikke tror på mig siden du siger det igen og igen.

 

Men jeg har talt med Tine i dag over msn. Og hun har fået mig beroliget, jeg har givet hende en undskyldning og denne sag er hos DKK nu for at blive undersøgt.

 

Lægnere er den ikke og der er ingen grund til yderligere diskution.

 

Jeg venter bare på eksporteringspapirerne af Kiwi så hun kan komme i DKK.

Det er hvad jeg skal gøre nu.... vente og vente til de papirer kommer.

 

Og som jeg sagde til Tine. HVIS det viser sig at hun virkelig ER hundehandler. Så får hun lov at give os nogle af vores penge tilbage af de 9000 vi har givet for Kiwi. Og jeg har bestemt tænkt mig at tage fat i hende og fortælle hvad jeg mener. For det finder jeg mig (undskyld sproget) fandmer ikke i at blive behandlet på den måde når vi har haft lange samtaler omkring hundehandel og hun ved hvad jeg mener om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må du undskylde, det har jeg så sagt. Det fortalte hun mig også at hun gjode.

 

Jo jeg skal kunne russisk for at kunne læse stamtavlen da den står på russisk. Men det er ligemeget den ER fra FCI (Russian Kynological Federation) Det har jeg jo hele tiden sagt at hun har?? skal jeg scanne den ind så du kan se at jeg har den fra FCI? For det virker ærlig talt som om du ikke tror på mig siden du siger det igen og igen.

 

Men jeg har talt med Tine i dag over msn. Og hun har fået mig beroliget, jeg har givet hende en undskyldning og denne sag er hos DKK nu for at blive undersøgt.

 

Lægnere er den ikke og der er ingen grund til yderligere diskution.

 

Jeg venter bare på eksporteringspapirerne af Kiwi så hun kan komme i DKK.

Det er hvad jeg skal gøre nu.... vente og vente til de papirer kommer.

 

Og som jeg sagde til Tine. HVIS det viser sig at hun virkelig ER hundehandler. Så får hun lov at give os nogle af vores penge tilbage af de 9000 vi har givet for Kiwi. Og jeg har bestemt tænkt mig at tage fat i hende og fortælle hvad jeg mener. For det finder jeg mig (undskyld sproget) fandmer ikke i at blive behandlet på den måde når vi har haft lange samtaler omkring hundehandel og hun ved hvad jeg mener om det.

 

Såså... Jeg husker måske HELLER ikke, hvad jeg har skrevet før..;-)

 

----Men under alle omstændigheder, hvis du synes der går for lang tid med at få DKK-stamtavlen, så KAN du altså få hjælp af DKK. DE er vant til russiske stamtavler, --især RKF-stamtavler. Så det ER ikke noget problem. Hvis altså den er ægte.....:( DET kan være svært at se, når man ikke har set sådan en før. Men DKK KAN se om den er i orden.

 

Tine, som jeg går ud fra er hende, der solgte dig hunden, -har hun sagt noget om, hvor lang tid, der går?

 

Lad os endelig håbe, at hun taler sandt..... For HVIS hun lyver, og hvis hun måske ikke engang er medlem af Dansk Kennelklub, så får du måske kun pengene tilbage ved at føre sag imod hende. Og DET bliver let dyrere end en hundehvalp....... :ae:

 

Hvis hun er medlem af Dansk Kennelklub, så risikerer hun at blive smidt ud, hvis hun laver numre.

Det er én af mange fordele ved at handle med en opdrætter der er medlem af DKK. :neutral:

 

Allervigtigst er det nu at din lille hundehvalp er rask og har det godt. Mange gange GÅR det jo godt...

 

Men du må forstå, at mange af os har hørt -og oplevet- ALT for mange tilfælde med "opdrættere" der viste sig at være hundehandlere... --som har fået ulykkelige udgange...:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Jeg undskylder igen... hehe. :lol:

 

Nej tine er hende herinde fra ;-) Jeg har talt med hende om det her. Og hun siger ligesom hende jeg købte Kiwi af at der godt kan gå op til 6 måneder fra den sendes til Rusland før jeg modtager den her i DK. Så der er lige et par måneder endnu at gøre på. ;-) DKK stamtavlen får jeg først når jeg har modtaget ekspoteringspapirerne fra Rusland. Kan ikke melde Kiwi i DKK før.

 

Stamtavlen fra FCI er god nok. der er ikke noget der.

 

Jeg fører ingen sag mod hende. Netop af den grund at det kan blive langt dyrere. og det har jeg slet ikke råd til. Meen hvis det viser sig vil jeg da gøre hvad jeg kan for at få nogle af pengene tilbage ved at tale normalt med hende.

 

Som Tine også fortalte mig. Hende jeg købte Kiwi af står slet ikke på DKK's hjemmeside, men det betyder ikke at hun ikke er medlem. Men Tine har sendt nogle informationer jeg har givet hende til DKK og de vil så undersøge om hende her er hundehandler. Eller om det er lovligt det hun har gang i.

 

Hun har det rigtig godt ja. :-) Hun har været til sundhedstjek og der var intet galt med hende overhovedet. Alt er tjekket fra hoved til hale. Det eneste der ikke blev tjekket ifølge hendes sundhedsbog er testikler. men det er der jo en logisk forklaring på. hehe

 

Du får skam også en undskyldning ligesom Tine fik for at jeg flippede sådan ud. Jeg blev bare så bange for at det kan gå ud over mig eller kiwi i sidste ende og at hun ville blive taget fra mig hvis hun var ulovligt indført. men det er jeg blevet beroliget med at hun ikke kan :-)

 

Men må lige spørger dig. Nu ved jeg at du har haft med græske hunde at gøre, husker jeg rigtigt?

Er det ikke også hundehandleri at importere dem hjem for at give dem andre hjem? Eller er det en helt anden sag? (og det er ikke spurgt for at være provokerende eller noget. Som ment bare ren og skær spekulation)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undskylder igen... hehe. :lol:

 

Nej tine er hende herinde fra ;-) Jeg har talt med hende om det her. Og hun siger ligesom hende jeg købte Kiwi af at der godt kan gå op til 6 måneder fra den sendes til Rusland før jeg modtager den her i DK. Så der er lige et par måneder endnu at gøre på. ;-) DKK stamtavlen får jeg først når jeg har modtaget ekspoteringspapirerne fra Rusland. Kan ikke melde Kiwi i DKK før.

 

Stamtavlen fra FCI er god nok. der er ikke noget der.

 

Jeg fører ingen sag mod hende. Netop af den grund at det kan blive langt dyrere. og det har jeg slet ikke råd til. Meen hvis det viser sig vil jeg da gøre hvad jeg kan for at få nogle af pengene tilbage ved at tale normalt med hende.

 

Som Tine også fortalte mig. Hende jeg købte Kiwi af står slet ikke på DKK's hjemmeside, men det betyder ikke at hun ikke er medlem. Men Tine har sendt nogle informationer jeg har givet hende til DKK og de vil så undersøge om hende her er hundehandler. Eller om det er lovligt det hun har gang i.

 

Hun har det rigtig godt ja. :-) Hun har været til sundhedstjek og der var intet galt med hende overhovedet. Alt er tjekket fra hoved til hale. Det eneste der ikke blev tjekket ifølge hendes sundhedsbog er testikler. men det er der jo en logisk forklaring på. hehe

 

Du får skam også en undskyldning ligesom Tine fik for at jeg flippede sådan ud. Jeg blev bare så bange for at det kan gå ud over mig eller kiwi i sidste ende og at hun ville blive taget fra mig hvis hun var ulovligt indført. men det er jeg blevet beroliget med at hun ikke kan :-)

 

Men må lige spørger dig. Nu ved jeg at du har haft med græske hunde at gøre, husker jeg rigtigt?

Er det ikke også hundehandleri at importere dem hjem for at give dem andre hjem? Eller er det en helt anden sag? (og det er ikke spurgt for at være provokerende eller noget. Som ment bare ren og skær spekulation)

 

 

Næ, jeg har osse ledt, --både på DKK's hjemmeside, på Bulldog-klubbens hjemmeside og på nettet i almindelighed. Jeg kan ikke finde nogen kennel med Franske Bulldogger i Nakskov. Men det kan være, at hun bare ikke har fået kennelmærke. Så er hun sværere at finde. Man skulle bare tro, at hvis hun var opdrætter af Franske Bulldogs, så var hun også interesseret i at blive fundet af dem, der kunne være interesserede.

 

---Jeg håber du har ret i at stambogen er ok. Man kan lave meget på sin computer. Det ER noget møg hvis der er fusk med i det hele..

Jeg tænker osse på, at du vistnok måtte chippe hende fordi tatoveringen var utydelig? --Det har vistnok betydning for de vaccinationer der kræves inden hun importeres. Oplysningerne i hendes sundhedsbog om vaccinationer passer jo ikke til det chip-nummer, hun har fået..

Men jeg håber, at hendes tatovering er tydelig nok i øjeblikket, -at den bare er ved at blive utydelig... Selv om det burde den ikke.. --Silke er 6½ år nu. Og hendes tatovering står fuldstændig klart og tydeligt endnu.

 

---Måske er jeg for meget sortseer..... Men på den anden side nytter det heller ikke noget at stikke hovedet i busken --eller stryge dig med hårene hvis du ER blevet snydt......

Undskyldninger har jeg slet ikke brug for fra dig. Jeg forstår fuldt ud hvordan du har det.:ae:

 

---Og ang. græske hunde.... Jamen husker du ikke, hvor jeg var IMOD import at græske hunde i tråden om Kira? :???:

 

Jeg er også helt enig i, at der faktisk er tale om hundehandel i den sammenhæng. Det kan være ok at tage en lille græsk hund med hjem fordi man er faldet for den på en ferie. Men at sende græske hunde til Danmark udelukkende med det forhold at "videreformidle dem". Det ER hundehandel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Winkybly

Jeg har talt med Tine og hun har fået svar fra DKK omkring det her. Som i ved nævnte jeg ikke hendes navn på noget tidspunkt i går. men DKK kommer med rette navn ud fra de oplysninger jeg er kommet med og de sender et brev til hende med det samme med en advarsel. men hun bliver ikke smidt ud eller noget fordi DKK kender hende og ved hun er en seriøs opdrætter. DKK er sikker på at det er gjort i uvished og ikke med henblik på hundehandleri.

 

Så alt er som det skal være og jeg er ikke blevet snydt på nogen som helst måde. Ikke med vilje ihvertfald :-)

 

Det er rigtigt at Kiwi's tatovering er utydelig. man kan faktisk kun se sidste tal som er 2. de 2 andre tal og bogstaver er så godt som væk. Men det er en tatovering der er lavet i Rusland.

Kiwi's chipnummer er blevet sat i hendes pas af dyrlægen, da hun blev chippet så vidt jeg husker.

 

Det er rigtigt, du var IMOD græske hunde. Kan bare huske at du vidste meget om det. :-)

Som sagt var det skam heller ikke for at være provokerende eller noget at jeg spurgte, men bare nysgerrig. Fr jeg ville mene at det også var hundehandleri, men det fik jeg jo så også bekræftet at det er :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg er journalist på Holbæk Amts Venstreblad og skal igang med at lave en artikel/opfølgning om hundehandlere, som sælger ulovligt imporede hunde i Vestsjælland. I den forbindelse har jeg set, at der herinde har været en del debat, og at der er nævnt en kvinde ved navn Emilie, der efter sigende skulle sælge ulovligt importerede og syge hunde i Nykøbing Sj-området. Hvis der er nogen der kender til kvinden, eller kender andre der sælger de ulovligt importerede hunde i Vestsjællands-området, eller i selv har erfaringer med problemet, så hører jeg meget gerne fra jer. Hilsen Peter Broo

 

Journalist på Holbæk Amts Venstreblad

 

Tlf:88884535

 

Mail: [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er journalist på Holbæk Amts Venstreblad og skal igang med at lave en artikel/opfølgning om hundehandlere, som sælger ulovligt imporede hunde i Vestsjælland. I den forbindelse har jeg set, at der herinde har været en del debat, og at der er nævnt en kvinde ved navn Emilie, der efter sigende skulle sælge ulovligt importerede og syge hunde i Nykøbing Sj-området. Hvis der er nogen der kender til kvinden, eller kender andre der sælger de ulovligt importerede hunde i Vestsjællands-området, eller i selv har erfaringer med problemet, så hører jeg meget gerne fra jer. Hilsen Peter Broo

 

Journalist på Holbæk Amts Venstreblad

 

Tlf:88884535

 

 

 

Rigtig god arbejdslyst - jeg tror der er nok at tage fat på :blink:

 

Husk at melde det du finder til de rette instanser, så "vi" kan få stoppet de I***ter :5up:

 

Jeg kan desværre ikke hjælpe da det ikke lige er den slags hunde jeg beskæftiger mig med og derfor heller ikke færdes i "deres verden"

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er journalist på Holbæk Amts Venstreblad og skal igang med at lave en artikel/opfølgning om hundehandlere, som sælger ulovligt imporede hunde i Vestsjælland. I den forbindelse har jeg set, at der herinde har været en del debat, og at der er nævnt en kvinde ved navn Emilie, der efter sigende skulle sælge ulovligt importerede og syge hunde i Nykøbing Sj-området. Hvis der er nogen der kender til kvinden, eller kender andre der sælger de ulovligt importerede hunde i Vestsjællands-området, eller i selv har erfaringer med problemet, så hører jeg meget gerne fra jer. Hilsen Peter Broo

 

Journalist på Holbæk Amts Venstreblad

 

Tlf:88884535

 

Mail: [email protected]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Jeg har en sund og rask mops på 6 måneder, alle tiders hund!

 

Hun er importeret fra Litauen, men havde alle papirer iorden + at jeg kendte andre der har købt af samme importør, alle uden problemer (mops, fransk bulldog, eng. bulldog og chihuahua). Hun tager kun 1 eller 2 kuld hjem af gangen og kommer selv fra Litauen, og hun kender til hundenes opvækst.

 

Min Mops har aldrig fejlet noget, MEN PAS PÅ...... :evil: der bor en kvinde i vestsjælland som impoterer hunde fra et ukendt land (sikkert polen). Hun er meldt til politiet pga af ulovlig import og syge hvalpe.....:evil:

 

PAS på hende, jeg købte en hvalp der døde efter ca. 9 dage (Parvo mener min dyrlæge)--- en meget traumatisk oplevelse, hvalpene hun solgte var ogaå ALT for små, ned til 6 uger!!!

 

Hun sælger de små racer man kan tjene mest på og lyver om deres herkomst, FORLANG AltiD at se moderen, lad jer ikke forføre af en løgn som jeg gjorde :( Kvinden der sælger disse hunde hedder Emilie (er ganske ung) og bor i Nykøbingsj, skifter adresser og tlf numre som vi andre skifter trusser. Hun ER meldt til politiet, de viste sig at hun havde over 20 meget små hvalp i sin garage, sikkert fra et østland. Jeg er desværre bange for at hun forsætter i andet navn eller adresse da der er en fortjeneste på ca. 7-8000 kr pr hvalp hun får solgt.

Lad venligst være med at støtte hende og advar om hende overalt.

 

Venligst Tine

 

 

Åh gud dog.

Det var efter min mening lige at spille hazard.

Hvorfor dog ikke vælge en rigtig hundekennel i danmark?

Der findes mange rigtig gode mops-kennel i danmark, nogle som er med i DKK og andre i FCI eller UKC? Håber virkelig, at den er så sund som du siger.... uha.:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst cbenedictus

Det kan da godt være at du for længe siden har taget din beslutning. Men alligevel. Vi har en dejlig mops han på nu 4 år. Han er den ældste af vores tre hunde. De to andre er border collies. Det kan sagtens lade sig gøre og det er absolut mopsen der bestemmer. Vi har dog været meget opmærksomme på at hjælpe ham i at sige fra over for de to andre. Han kan nemlig ikke markere, af den simple årsag, at hans mund og tænder er indrettet sådan at han ikke kan bide. Vores mindste Border er endnu ikke et år. Derfor går vores mops for sig selv når vi ikke er hjemme. Ellers bruger hun ham som tyggedyr. Når hun er blevet voksen, kan de sagtens gå sammen. Køb hos en godkendt avler. Vær opmærksom på at ikke alle mops har lige meget udstående øjne. Det største problem er at deres øjne let tører ud. Smør derfor med øjencreme fra dyrlægen. Han kender problemstillingen. Få tænderne tjekket hos dyrlæge. Mopsens tnder er smidt ind med en møjskovl og de for derfor let caries. Vær opmærksom som at det koster en narkose hver gang der skal ordnes tænder. Vores mops fik problemer med vejrtrækningen da han var tre. Dette kostede en operation til 3300,00. Der blev fjernet noget af den bløde del af ganen, der var blevet for lang og således hang ned over luftvejene. Indgrebet er på højde med at vi for fjernet polypper. Han har haft det godt siden.

Mops kan få hedeslag og vi har altid vand og et håndklæde med, så vi kan køle ham ned. I haven skal der være mulighed for at sætte mopsen op i et vandfad. De kan simpelthen ikke selv komme af med varmen. Vores Mops besvimer ved overanstrengelse. En ikke unormal lidelse for mops. Det der med hårsækkesygdom er korrekt, men det handler altså om billige ulovligt indførte hvalpe eller hvalpe avlet på hundefabrikker. Jeg har ikke hørt om problemstillingen hos ansvarlige registrerede avlere. Disse lever iøvrigt op til de to års garanti og kunne derfor aldrig finde på at sælge en syg hund. Alt i alt er det en vidunderlig, klog, dejlig, hyggelig, charmende, sjov, humoristisk hund, der lystrer hver 5. gang hvis du er heldig. Men, den er ikke billig i indkøb og dyrlæge besøg. Dog, hvis der købes hund fornuftigt er vi altså ikke oppe i de svimlene beløb.

Med venlig hilsen Christine.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...
Gæst LunaJensen

Hejsa. Jeg har en lille mops på 2 år. Hun har desværre et problem med øjnene, da hun er født uden tårekanaler. Dette gør, at hun skal have øjnecreme 2 gange om måneden. Dette koster ca. 250 kr. Vi har oplevet, at hun ikke har kunne se noget pga. en masse klister i øjnene og derfor skulle have noget stærkere. Udover dette er hun en meget glad og livlig lille hund. Man skal tænke sig godt om inden man køber en mops. Der er mange svindlere som har stjålet hunden og derfor kan det lyde som en billig handel. Navlebrok skal man også være opmærksom på. Min hund er købt hos en privat familie, hvilket var meget beroligende for mig. Hun kostede 6500 kr, men priserne kan varierer, alt efter om du vil have stamtavle eller ej. Min har ikke, da jeg ikke har behov for det.

 

Bare lidt oplysninger fra en mopseejer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...