Hop til indhold

Mælk i patterne


Gæst Eva91
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.:vinken:

 

Jeg har en 9 år gammel Dansk/Svensk gårhund, som ikke er steraliseret. For ca 1 måned siden begyndte hun at få mælk i patterne, og kan ikke forstå hvorfor. Hun er helt sikkert ikke gravid, da jeg hele tiden holder øje med hende når vi er ude og gå tur. På google står der en masse om Falsk drægtighed, men der burde være en masse symptomer som fx. redde byggelse, omsorg for sine bamser osv.

Hun har ingen af de tegn, hun er fuldstændig som hun altid plejer, udover at hun har mælk i patterne.

 

Jeg går til dyrelægen når det blir den 1. , men er her nogen der evt' ved hvad grunden kan være?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Falsk drægtighed kommer, som det allerede er nævnt, i mange indpakninger. Og der er stor forskel på hvilke, hvor stærke og hvor mange symptomer en tæve udviser.

 

Selv ville jeg ikke gide at gå til dyrlægen. Det ville jeg simpelthen ikke kunne se nogen grund til. Du kan tydeligt mærke, hvis det er knuder eller der er betændelse i patterne. Hvis der kommer mælk ud når du klemmer, ja så er det jo ikke andet, end at der er mælk i.

 

Dyrlægen kan hverken gøre fra eller til. Jo, kan give Galastop, men ved ikke hvor meget du egentlig vil have ud af det. Det gives normalt til tæver, der reagerer psykisk på den falske drægtighed.

 

Bare af nysgerrighed; hvad tænker du dyrlægen skal kunne fortælle eller gøre? Det spørgsmål gælder egentlig også andre, der siger dyrlæge som svar. Syntes det er meget at bruge en konsultation på at få at vide, at ens hund er falsk drægtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Falsk drægtighed kommer, som det allerede er nævnt, i mange indpakninger. Og der er stor forskel på hvilke, hvor stærke og hvor mange symptomer en tæve udviser.

 

Selv ville jeg ikke gide at gå til dyrlægen. Det ville jeg simpelthen ikke kunne se nogen grund til. Du kan tydeligt mærke, hvis det er knuder eller der er betændelse i patterne. Hvis der kommer mælk ud når du klemmer, ja så er det jo ikke andet, end at der er mælk i.

 

Dyrlægen kan hverken gøre fra eller til. Jo, kan give Galastop, men ved ikke hvor meget du egentlig vil have ud af det. Det gives normalt til tæver, der reagerer psykisk på den falske drægtighed.

 

Bare af nysgerrighed; hvad tænker du dyrlægen skal kunne fortælle eller gøre? Det spørgsmål gælder egentlig også andre, der siger dyrlæge som svar. Syntes det er meget at bruge en konsultation på at få at vide, at ens hund er falsk drægtig.

 

Galastop gives også til tæver der lægger mælk ned, som ikke reagerer psykisk... Svea har fået det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Galastop (cabergolin) virker ved at hæmme prolaktin udskillelsen. Prolaktin stimulerer mælkekirtel vækst samt laktation. Det vil sige at mælkekirtlerne mindskes og mælkeproduktionen stopper ved behandling med galastop.

Vil anbefale at du holder øje med mælkekirtlernes tilstand.

 

Det er derfor man skal læse en tråd til ende :engel: Men ja nemlig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Galastop havde jeg meget glæde af til kiki inden hun blev sterreliseret...

 

Alt afhængig af hvor godt man snakker med sin dyrelæge er der forskel på om man skal have sin hund til konsultation før de vil give en galastop.

Men med Kiki og stort set alle andre kommer falsk drægtighed efter de næste løbetider Så ved min dyrelæge kunne jeg bare køre ned og købe en flaske over disken og spare konsultationen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge kræver konsultation inden. Og så er det på recept ja...

 

Min dyrlæge er noget lettere at have med at gøre. Jeg kan ringe efter det meste. Men nu har jeg også haft den samme i ti år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge er noget lettere at have med at gøre. Jeg kan ringe efter det meste. Men nu har jeg også haft den samme i ti år.

 

Kunne jeg også med min gamle dyrlæge. Havde været i praktik der 2 gange. Men så kom der en ny "leder" så at sige og vi klikkede absolut ikke...

 

Min nye er noget mere "regelret", men jeg har heller ikke været der så længe endnu :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karina har lige været falsk drægtig efter sin anden løbetid. (2 mdr. efter) Hun fik mælk i patterne, og faktisk hævede hendes kirtler/bryster også op. Jeg blev selvfølgelig noget utryg og frygtede det værste, f.eks. brystkræft. Jeg ringede til dyrlægen og denne sagde at hun var falsk drægtig, at jeg ikke havde noget at værre bekymret for. Det der undrede mig var også at der ikke var andre symptomer på falsk drægtighed, som f.eks. graven, mere puttesyg eller lign. Dyrlægen prøvede så også at sælge mig en steralisation, men det var jeg ikke interesseret i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...