Hop til indhold

Hvorfor hedder Fido, Fido?


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Bamse, hedder Bamse fordi han hed det da vi fik ham.

Vi synes det var synd at ændre på, når han var så gammel og så vant til hans navn.

 

Så selvom jeg kunne finde andre navne der er noget pænere og passer bedre - Så hedder han altså Bamse :mrgreen:

 

Af kælenavne, så er det mest "mås" der bliver brugt... Hvorfor? Aner det ikke, men tror det kom af hygge-mås og blev så bare til mås eller måsen ;-)

 

Kaia, blev vi enige om som et kompromis, fordi jeg gerne ville have hun skulle hedde Gaia og manden var bare på tværs og ville også have indflydelse :stupid:

Så Kaia var så tæt på, men forskelligt nok til at han følte han bestemte lidt. :engel:

Og så er det nemt og kort at udtale, så det kunne ikke være anderledes.

 

Hun bliver i daglig tale kaldt trunte eller trunten. Ikke fordi hun er tyk eller rund overhovedet (tværtimod), men fordi hun bevæger sig lidt lalleglad rundt og ikke tænker længere end til sin egen næse - En rigtig glad trunte :lun:

 

Når man ser hende, så forstår man i hvertfald hvorfor hun har fået det kælenavn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Flica og Cody er genbrugshunde og havde deres navne da jeg fik dem, og det syntes jeg ikke at jeg ville lave om på, selvom navnet Flica egentlig ikke falder i min smag ;-) Jeg har dog valgt at stave Flica uden K, for at fjerne det værste heste-præg -hun er oprindeligt døbt af nogle hesteglade småpiger :blink:

 

Chivas har jeg selv døbt og han er opkaldt efter en super lækker grå Tervueren jeg kendte da jeg var barn/teenager :lun:

Chivas hedder Coleman Gray på stamtavlen, hvilket jeg ikke lige syntes jeg kunne bruge :lol: Hos opdrætteren blev han ind til jeg fandt et navn til ham, kaldt Coda, men Cody og Coda i samme hus, det dur bare ikke ;-) Så derfor blev det altså Chivas.

 

Joya havde jeg stooore kvaler med at finde et navn til :mrgreen: Hun hedder Eowyn of Rohan på stamtavlen og det syntes jeg ikke lige at jeg kunne strikke et navn ud af :mrgreen: Så det endte faktisk med at jeg oprettede en navnetråd herinde, og efter tusind forslag, kom Stjernetosse med forslag om Joy eller Joya, også snuppede jeg Joya, hvilket jeg selv syntes er et super godt navn :cool:

 

Mine hunde har sjovt nok ét fast kælenavn hver, som de reagere på, jeg ved ikke lige hvorfor, det er blevet sådan, men det er det altså.

Flica bliver kaldt Tykke -og det gjorde hun også den gang hun bestemt ikke var tyk :lol:

Cody blev i flere år kaldt Basse, men det har stille og roligt ændret sig til Gamle ;-) Han høre dog meget dårligt efterhånden, så han reagere ikke rigtig på så meget af det..

Chivas bliver kaldt Pølse (og jeg aner virkelig ikke hvorfor!), han bliver faktisk meget ofte kaldt pølse, også til træning :genert:

Joya's kælenavn ligger ikke sådan helt 100% fast endnu, men for det meste, så bliver hun kaldt Mus -heller ikke her ved jeg hvorfor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

En af mine tidligere hunde, Rasmus, havde jeg en særlig forbindelse med, vi tænkte nærmest sammen i stedet for at kommunikere med ord og bevægelser.

 

En dag vi sad/lå i sofaen og "snakkede" fik jeg tanken at Perle er da egentlig også et fint hundenavn.

 

Noget senere talte jeg med en clairvoyant i en anden anledning og pludselig sagde hun "Rasmus vil gerne hedde Perle og Trille vil også have tæppe over sig"...

 

:shock:

 

Rasmus var mindre pelset end Trille og da han blev gammel fik han tæppe over sig, når han lå og sov.

 

Dise ting anden den clairvoyante kvinde intet om.

 

Trille fik sit tæppe og Rasmus fik besked om, at han var min perle :-D

 

Da jeg skulle have Pelle havde jeg besluttet mig for, at det skulle være en tæve og at hun skulle hedde Perle.

Det blev bare til en hanhund i stedet og navnet blev forandret til Pelle :-D

 

Jeg kalder ham ved sit navn, da han var lille var det PellePelle, nu bare Pelle og Pelleven.

 

Min voksne søn har adskillige andre navne som f.eks. Pelle Bæmund, da Pelle var lille og intim med kattebakken :badr: eller Pelle Prutmås, Pellemås, Måsen...

 

Pelle passer rigtig godt til sit navn, synes jeg, blød og rund, mild og god :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine passer så perfekt til sit navn, så det har hun beholdt, hun er opkaldt efter en meget berømt pige i omgangskredsen, som kunne noget meget specielt :oops:

 

Zamzam hed Sake, det er bare for grimt, startede så med at hedde Samson, men han er så anti-macho, folk hørte det som Samsung og Samson er bare ikke eksotisk nok, så nu hedder han Zamzam, opkaldt efter kilden med helligt vand i Mekka (lige udenfor moskeen med den store sorte firkant folk går rundt om), han er nemlig helt speciel :lun:

 

Bamse (katten :oops:) er bare en dejlig Bamse, fatter ham ikke, så han er bare sådan et nussedyr for mig :oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Victor hed oprindeligt Viktor fra opdrætteren, vi ændrede bare lige k til c. Det føltes som et skæbnebestemt navn, for han kom akkurat lige efter jeg havde opnået en stor personlig sejr, så derfor ændrede vi ikke navnet mere end stavemåden. (Victor betyder sejr).

 

Skulle jeg selv havde navngivet ham, havde jeg aldrig givet ham det navn, og folk spørger os tit om han er opkaldt efter Victor Borge :lol: og undrer sig for de synes, at Victor er et meget stort navn til sådan en lille hund hmmm...så siger vi bare, "jamen han har skam også en stor personlighed" :blink:

 

Han bliver dog mest kaldt Vic, Vixen, Vicklingen, og kæresten kalder ham Mickey så meget at jeg på et tidspunkt sagde om ikke han skulle tage hen og få papirene ændret :lol: fordi han synes han har "Mickey-ører". Det er han ikke den eneste der synes, vi var ude og gå med Victor, så kom der en dame cyklende med en hendes datter på barnesædet, og den lille pige udbrød af hendes fuldelunger kraft "se mor der går en lille Mickeyhund" gentagne gange imens de cyklede forbi :lol: Så nu hedder han også "Mickey Hund" :roll: og Hr. Mickey Hund, når det skal være formelt...*suk*

 

Jeg kalder ham så Musehunden, Musen, lille Pusse, (så meget at han reagerer på Pusse) :genert: og Monki :genert:

 

Kært pelsbarn har riiigtig mange navne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bamse hed Bamse, da vi fik han fra internatet. Han var 5 mdr. gammel og vi synes det var synd at omdøbe ham.

Jeg bryder mig egentlig ikke om navnet, men det passer sq meget godt til ham.

I daglig tale omtales han tit som Bam Bam eller Bambedrengen.

 

 

Nana skulle egentlig have været en border collie, men jeg turde ikke få en, for tænk hvis nu jeg ikke formåede at aktivere den rigtigt. Nana blev/er min "forsøgshund", hvad træning og aktivering angår = gad jeg blive ved år efter år at træne (og hvilken slags træning?) og aktivere dagligt - og det gider jeg, for det er bare blevet det bedste jeg ved :5up:

Nana hedder Nana efter border collien i "Det store slædeløb", som er så klog og fin :lun:. Og så er det et godt navn at kalde på, Naaaaaanaaaaa :-D

 

Næste hund bliver helt sikkert en border og jeg leger med to navne til hende: Rosa eller Fly ( " Babe, den kække gris")

Link til indlæg
Del på andre sites

Kleo heder Kleo fordi det var det eneste navn jeg lige kunne finde da jeg blev sat til at vælge et navn med K som skulle bruges på stamtavlen :-D

Det passer rigtig godt til hende, faktisk går hun hos os mest som Dronningen, dvs dronning Kleopatra :-D

Pittit blev til Pittit fordi vi skulle vælge et navn med P:-D Pitit betyder noget i retning af "lille" på fransk, derfor :mrgreen: Der kom et t for meget :5up: det er nok mest fordi jeg ikke kan stave på fransk :vinken: men det står på stamtavlen så derfor blev det det vi brugte:5up:

Alfa heder Holtevejens Alfa, hun bliver kaldt Alfen eller bare Blondinen :5up:

Alfen er jo fra mit eget kuld, og som nogen nok kan huske kom alle navne forslagene her fra :-D, Hans Jørgen er jo mekaniker så derfor syntes vi bil-tema navne var sjovt:vinken: men da Alfen jo i alt fald ikke er en "Alfa" hund så blev det bare til Alfen:-D

Redigeret af kleo
Link til indlæg
Del på andre sites

Simba var to år da vi fik ham, og havde jo et fint nave.

Er sikker på han har set ud som en lille løve da han var hvalp:lun: Nu ligner han mest et ryatæppe, men det kan man jo ikke hedde :blink:

 

Den lille ny kalder vi Kiksen, men regner med at finde et andet navn inden han flytter hjem til os.

Modtager gerne forslag til en lækker chokolade brun fyr med krøller :lol:

 

Løven

Link til indlæg
Del på andre sites

Gizmo:

Det var jo først planen, at vi skulle have haft en Ruhåret Hønsehund... Og de ligner altså lidt den søde Gremling Gizmo :genert: Så det skulle min ruhår da hedde. Men så fandt vi ud af, at en Vizsla var en bedre race for os. Men navnet Gizmo var vi begge blevet ret vilde med, så det skulle han hedde, og det passer faktisk meget godt til ham :lun:

 

Dog skulle kuldet starte med V, så på stamtavlen hedder han Valiant Gizmo (Tapre Gizmo ;-)), Valiant kommer fra den tegnefilm med duen :blink:

 

Ling:

Ling hed Link da vi fik ham. Men min far havde et krav, hvis han skulle bo hos os (fik ham da jeg boede hjemme), og det var, at så måtte han også kalde ham King :lol: Og så udviklede det sig til Ling, Kingeling, Lingse :lol:

 

Ninja:

Ninja kom fra et N-kuld, og jeg skulle altså finde et godt navn med N :hmm:

Overvejede først om jeg bare skulle kalde hende for "Nej" :lol:

Men så faldt valget på Ninja, fordi min yndlingsmotorcykel er en Kawasaki Ninja ;-)

Og så skulle stamtavle navnet også klinge lidt sjovt... Så det blev El Blans Ninja Power :blink:

 

Kimba:

Kimba var navngivet hos opdrætter da vi hentede hende (hun var egentlig solgt til anden side, men de sprang fra, og så var hun til salg igen. Jeg havde fulgt kuldet på sidelinien, men besluttede først at købe hende da hun blev sat til salg igen.)

Faktisk brød jeg mig ikke om navnet Kimba :genert: og ville finde et andet navn til hende. Men det lå egentlig meget godt i munden, og hun var bare en Kimba, så det blev hun ved med at hedde ;-)

 

Caisar:

Jeg havde besluttet mig for, at min næste hund skulle være en han og hedde "Kejser". Men da det så skulle være et C-kuld, så blev det Kejser, bare stavet Caisar ;-)

Dog ville opdrætteren ikke lade mig lave om på navnet :roll: så på stamtavlen hed han Calle (Mierelle´s Calle).

 

Hally:

Hally var uden stamtavle, og det var frit slag mht. navn... Så hendes navn blev en kombination af hendes mors og fars navn: Hano + Kelly = Hally :blink:

 

Tascha:

Tascha kom fra et T-kuld, og opdrætter havde en liste med navne vi kunne vælge fra. Og det blev så Tascha, det var godt at kalde, og passede faktisk godt til hende.

 

Pjevse:

Pjevse var en rigtig hul-i-hækken-hund. Og min mor og søster blev snøret godt da de købte ham :stupid: :lol:

Moren var en fint præmieret puddel, og de blev bildt ind at det var nogle ægte puddel hvalpe, men uden tavle da det var et ups-kuld... Ja det var et ups-kuld, og faren var i hvert fald ikke puddel kunne vi konstatere efterfølgende, efterhånden som Pjevse voksede op... Det var ikke meget ægte puddel over ham :lol: Men sød og dejlig det var han :hjerte:

Og navnet kom sig af, at han bare var en lille Pjevs ;-)

 

Dina:

Dina voksede jeg op med, og hed på stamtavlen Kratmosens Indiana. Men Indiana var alt for svært for os børn at sige, så det blev bare Dina ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg skulle have Hailey, fik jeg selv lov til at vælge navn. Det skulle bare starte med H.

 

Jeg ville have et lidt anderledes navn og kom til at tænke på Halleys komet. Lidt ændret hedder han så Hailey's Comet.

 

Tilfældet var at Huckie også var fra et H-kuld. Han hedder Hamlet på stamtavlen, med det nægter jeg at stå og kalde.

 

De 2 har så startet en trend hos mig, så de efterfølgende hunde har også været H-hunde:

 

Happy

Hope

Hogan (har heddey Haimie)

Hero (har heddet Halima)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min barndomshund hed var en laborador og hed Robin:lun: Fordi hans far hed Batman:mrgreen:

-Skæbnens ironi, skete så igår, da jeg mødteen laborador, der hed Batman:-D

 

Da jeg så skulle have min første hund, snakkede vi meget om 'Bo Storm', da det er en tv-vært på tv2 nord. Vi har joket en del med det navn og overvejede det så helt seriøst. Men det er jo ikke til at bruge til indkald! I øvrigt så hedder alarmen det også på min kærestes mobil, hvor han får en sms hver gang den bliver slået til og fra.

Dexter blev navnet:mrgreen: Det er efter en serie på Tv3, som vi så en del. Vi synes det var et fedt navn og lidt anderledes, samt let at kalde med. -Det har så vist sig, at der er 6 dyr der hedder det, bare nede ved vores dyrlæge:stupid:

Kælenavnene er: Dex, Dexi, jesper (kalder min kæreste nogle gange, ved ikke lig hvorfor det er så sjovt:stupid:), kræet, dumme (når han går ind i ting, løber ind i hegn. mm.), Pisseren på Bøgetoften og prutteren på Bøgetoften.

 

Den næste hund vi skal have, skal hedde Boris:mrgreen: -Ja, så langt er vi allerede i planerne. Min kæreste havde ikke helt sluppet tanken om at have en hund, han kan kalde Bo. Og det navn er jeg okay med, for det er faktisk godt at kalde. -Synes jeg:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi sad og så Asterix tegnefilm med vores datter inden vi skulle ud og hente ham hos opdrætter. På vej hjem i bilen sad vi jo så og snakkede navne, jeg synes det kunne være sjovt hvis han kom til at hedde Asterix men det blev hurtigt nedstemt af datteren :fornaermet:.

 

Så måtte det jo være en Obelix, det passede også super til ham fordi han var den stærkeste i kuldet :-D. Opdrætter var imponeret over at han i en ret tidlig alder kunne trække sig op i sofaen.

Obelix var vi heldigvis allesammen enige om så sådan blev det.... Vi har så senere fået en lille kat som hedder Asterix :klap:. Dyrelægen var FLAD af grin da jeg ringede og bestilte tid til kattens første vaccine og oplyste navnet.. Ja ja vi er åbenbart ikke så opfindsomme herhjemme :rolleyes:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid været et fjols til dyrenavne; har i tidens løb haft en fugl, der hed Pip og en kat, der hed Miv.

 

Så min søster har simpelthen nedlagt forbud mod, at jeg navngiver dyr selv :mrgreen:

 

Da jeg fik kattene i sin tid, måtte jeg pænt ringe til hende og spørge hvad de så skulle hedde. Den ene var helt sort, så det blev til Baghera (fra Junglebogen). Den anden blev så til Balou.

 

Navnet Liva fandt min kollega på. Jeg skulle op hos Specialdogs (:stupid: - jeg er blevet klogere) og kigge på en omplaceringshund, der hed Tulle - et navn jeg bare ikke kunne leve med. Så på vej hjem fra arbejde sad vi og snakkede om navne og hun foreslog Liva.

 

Jeg er allerede så småt begynde at tænke på navn til den næste hund, som 99% bliver en tæve. Det skal ikke være et navn, der slutter på en a-lyd. P.t. ligger Sadie højt på listen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pajko hedder Pajko, fordi... Altså første var jeg sikker på jeg skulle have en tæve, som skulle hedde Paja, opkaldt efter Peter Madsens nye tegneserie "Troldeliv", fordi beskrivelsen af Paja passede ret godt på Kooikeren.

(Paja er en lidt sky og genert skovtrold. Hun bryder sig ikke om fremmede, og det kan være svært at lære hende at kende. Men lukker hun først en ind i sit hjerte, har man en ven for livet).

 

Men min hund blev ikke en tæve og så passede Paja, jo ikke så godt, så Pajko er opkaldt efter Pajas tvillingebror fra tegneserien.. :mrgreen:

 

Pajko reagerer også på Basse og Bisse.. Han bliver også kaldt tissetrold, skat, møghund og sikkert en hel masse mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi elsker at finde på navne, som regel når vi ikke kan sove ligger vi og brainstormer i nattens mulm og mørke. Ligesom da vi lå og fnes over hvad der skulle stå i vores vielsesringe, jeg kunne ikke se mig selv med graveringen "elsker dig for evigt" så det blev til "jeg kan godt li frie køer" og Anders' har "war - what is it good for" :mrgreen:

 

Nåmen, både Buddha og Motor er vist Anders' præstation. Buddha blev kaldt pus og skat og sukkergris og lignende fedtede sager, Motor bliver kaldt for hajen, morder, mus og trold.

 

Katten Killer var JEG for en gangs skyld dygtig at finde på. Skipper fik Anders lov at bestemme, men jeg satte Ronson på.

 

Den næste hund kommer måske, måske ikke, til at hedde enten Ulven eller Sumo :hmm: Det er sjovest at sige Motor & Ulven, men Sumo er nu også ret fedt - især hvis det blev en lille tyk basse.

 

 

Min mor er dybt uopfindsom med navne, dog hittede hun en enkelt gang: den lille 3-farvede kattekilling som blev døbt Bet'Bøv - opkaldt efter Bette Midler, tro det hvem der kan :lol::lol: Betbøv er virkelig sjovt at sige på jysk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores gamle hvalp hed Nike efter den græske krigsgudinde og derfor syntes vi også at vores nye hvalp skulle hedde noget med

Nike er den græske sejrs gudinde, Athena, derimod, er gudinde for krig, håndværk og kunst. Undskyld, men studerer oldstidskunstskab, så den sprang lige i øjnene :oops:

 

Lupus er faktisk opkaldt efter sygdommen lupus. De House kyndige vil vide, at det "ALDRIG er lupus". Lidt ala: "Hvem har tisset på gulvet?" "Hmm det er ALDRIG Lupus". Min kærestes idé... :stupid:

Jeg klynger mig til at lupus også betyder ulv :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly hedder Molly efter den der syltetøjs reklame. Jeg synes det var så synd at den skulle ligge der alene og så blev den alligevel kaldt hen til dem til sidst. Det synes jeg var så sødt.

Hun hedder Molse-dyr, Molse-bolse, molson, puttemule, smatso, muuujse, mulen, puttepige, pittigpu (skulle have sagt puttepige, så det er blevet et kælenavn) hundepige, røverbanan, bananen, putskimulski...

 

Sille hedder Sille fordi jeg synes det var så sødt og passer godt til Molly.

Hun hedder Sillepige, puttemule, puttepige, pittigpu, Silskibadilsi, Skramulaten, piskeriset, smatso, røverbanan, bananen, putskimulski...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mimi hedder Mimi, fordi hun er opkaldt efter den person som tog i mod hende da hun kom ud af sin mors fødselskanal (hedder det det?)

 

Jeg købte Mimi da hun var 5 uger gammel (fik hende selvfølgelig først hjem da hun var 8 uger) og hendes ejere spurgte om jeg ville have at de skulle give hende et andet navn - men nej, det ville jeg ikke have, for Mimi er en Mimi, hun kan sipelthen ikke hedde andet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Har ingen anelse om, hvorfor Chilli hedder Chillli - det hed hun allerede da jeg fik hende fra internatet, og det ville jeg ikke lave om på, for det var hun jo vant til at adlyde ;-)

 

Hun har dog siden fået et par ekstra øge/kaldenavne som:

 

Trunte, Vovse, Tykke :genert:, Baby (kalder min kæreste hende), Skat (kalder jeg hende), Putte, Chillimus og hun reagerer fint på dem alle....især når der vanker ros, kæl eller godbidder :blink:

 

Vores tidligere Rottweiler hed Foxi, fordi min kærestes søn synes hun var en foxy Lady :5up:

 

Og min familie's tidligere Golden Retriever han hed Don - det var min storebror's og han synes det lød som et flot og ærefuldt navn til en hanhund.....og var nok lidt inspireret af filmen "Godfather" som var oppe i tiden dengang i halvfjerserne :yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvorfor hedder Luffe mon Luffe? Jeg ved det faktisk ikke - andet end at vores unger syntes det var så nuttet :hjerte: I stambogen hedder han Anbo Jokke - og jeg må indrømme, at jeg ikke kunne forlige mig med Jokke...

 

Han bliver også kaldt tykmås, luffi, bassi - men reagerer kun på Luffe.

 

Buddy hedder Buddy fordi han jo skulle være Luffes kammerat. Vi fik ham først fra opdrætter da han var 5 måneder, og der blev han kaldt Baby. I stambogen hedder han Anbo Kalle - og det kunne jeg bare slet ikke have.

 

Han går også under budson, buddy budsen, budsen og lign.

 

Sammen udgør de kælebasserne eller bare basserne - de er jo begge Petit Basset Griffon Vendeen'ere... Eller bøsserne som min far ynder at kalde dem fordi de humpede hinanden i sommers da mine forældre passede dem :lol:

 

Vi har også 2 kaniner, Chili og Peanut - og faktisk kan jeg bedre li' deres navne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba hedder Simba fordi vi skulle finde på noget virkelig unikt. Efterfølgende fandt vi ud af, at hver anden hund hedder Simba...oh well :roll:

 

På tavlen hedder han Louis og det skulle vi have kaldt ham. Det er sandsynligvis mere unikt end Simba, hvis det endelig kommer dertil.

 

Kælenavne ? Basse, Tremmer, Bekka, Trikker, Elskede Citron Makrel, Vidunder-Klump, Diamant-Juvel, Den Kornfede, du Lille....

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse hedder Basse fordi det kalder vi hende bare :)

 

Da jeg gik til træning sagde min instruktør en dag "ANJA, du må finde ud af om hun hedder Basse eller Gaia, for hun er snotforvirret" Hun havde vist en forventning om at jeg ville holde ved Gaia ;)

 

Hun bliver kaldt Hyperhunden, Hoppebolden og Bassehunden og de to første giver vist sig selv?

 

Rent faktisk hedder hun jo Gaia..

 

Jeg har siden jeg var ung været helt vild med den skabelsesberetning og haft et hemmeligt ønske om at en kommende datter en dag skulle hedde Gaia.. Men synes så at det navn måske er liiiiidt for syret til et menneske..

 

Da jeg fik Basse var det rimelig impulsivt. Jeg var gået af med en hund to år forinden, og saaaavnede det. Jeg havde flere gange været interesserede i tæver, men trukket følehornene til mig..

Da jeg så så Basses billede en lørdag, kunne jeg ikke lade være. Mødte hende og ejere søndag, og hentede hende mandag morgen kl. 9.

Da jeg fik hende hed hun, hold nu fast, GURLI!!!!!!!! Og det kunne hun jo bare slet slet SLET ikke hedde.. Så jeg måtte hurtigt finde på noget, og Gaia startede jo med G... Min daværende kæreste syntes det var et forfærdeligt navn, men han var nu nok enig i at det var bedre end Gurli..

 

Min far insisterer i øvrigt stadig på at kalde hende for Gurli-Margrethe (ved ikke hvor Margrethe kommer fra?) og min faster nægter at kalde hende andet end Gaia "for hun har sådan et smukt navn, så hvorfor kalde hende noget så grimt?"....

 

Kært barn har mange navne :roll::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...