Hop til indhold

Hund savnes i hillerød


Gæst snevinter
 Share

Recommended Posts

Gæst snevinter

Efterlysning:

Dabula er en ca. 3 år gammel lys tæve med brune pletter.Hun forsvandt fra sin ejer på Østervang 64 i 3400 Hillerød torsdag 29. maj 2008.

 

Hun er netop blevet adopteret fra et udenlandsk internat, så hun lyder endnu ikke sit danske navn "Kali", der ellers står mærket i det lyserøde halsbånd, hun bærer.

 

Hun er meget sky, men ikke aggressiv. Hun er ca. 40-50 cm høj og vejer ca. 14 kg. Chipmærket : 958000000433047.

 

Hun blev onsdag 4. juni set ved Kirkelte, der ligger ved Allerød. Derfor mener vi, at hun fortsat er i dette område. Hvis der er nogle af jer, som bor eller rider omkring Store Dyrehave, vil vi være meget taknemmelige for, om I vil kigge efter hende.

 

Vi tager med kyshånd imod enhver information, der kan hjælpe os til at finde hende. På forhånd tak.

 

Fotos af hende kan ses på forsiden af www.123hjemmeside.dk/LisB

 

Kontakt gerne Benedikte på 29 29 76 69 eller Mai-Britt på 60 76 67 76.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Fra websiden:

Sidste nyt: i dag den 9. juni:

Kali er i eftermiddags set på Herredsvejen i Hillerød.

 

Hun løber stærkt rapporteres det.

Desuden virker hun svag og panisk.

 

6 Mennesker er der nu, og leder.

 

Pia

******************************************************

 

Denne meddelse er sendt til mig kl. 17:50 men er først set NU kl. 19:30

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Dejligt nyt fra webside :mrgreen:

 

KALI ER FUNDET smile.gifbiggrin.giftongue2.gifkiss.gif

 

Kali havde søgt ind under en busk hos en dame, so så hun lå og rystede. Damen kontakter naturligvis politiet, som siger at de ikke har nogen efterlysning på Kali mad.gifsick.gifcrying.gif Hvor sørgerligt. Enddu engang bevsier det hvor meget der er brug for et yreværns politi.

 

Men damen har hovedet skruet rigtigt på (hun har selv hund) så hun begynder at trevle hundefora igennem ig funder Lindas efterlysning så Linda får et opkald . og så kører alt på højeste gear. Kali er nu i gode hænder nu og skal lige have et tjek hos en dyrlæge.

 

Kalis tur har været lang og sej igennem flere kommuner, men hun blev fundet ikke ret langt fra hvor hun boede da hun blev væk.

 

Kæreste lille Kali - hvor er vi mange der er blevet glade over den gode nyhed, den var så god at det var umuligt ikke at fæle en tåre.

 

Jeg er sikker på at du vil fåe et helt fad fuld af frikadeller i dag.wink.gif

 

Knuz fra Lis,

der håber g tror at du kommer til et JORDISK paradis nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
godt hun blev fundet :-D

Det danske politi er ikke meget værd i dyresager :(

 

 

Ja, det er bare godt at hun kom hjem.

 

Jeg tror det er en af de ting jeg frygter mest, hvis min hund skulle blive væk - at hun skulle 'blive hos findere' fordi politiet nedprioriterer disse sager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er bare godt at hun kom hjem.

 

Jeg tror det er en af de ting jeg frygter mest, hvis min hund skulle blive væk - at hun skulle 'blive hos findere' fordi politiet nedprioriterer disse sager.

 

 

De kan jeg godt forstå. Jeg så en hund ude på en rasteplads engang der gik helt alene, den havde halsbånd på md et hundetegn men den var så skræmt at vi ikke kunne komme til den, jeg sad derude i 3 timer og prøvede at lokke med alt muligt forskelligt sammen med en dame der boede i et nærliggende hus.

hunden så ud til at have gået længe, var meget ulden i pelsen, tynd og havde rigtig lange negle og så i de hele tage noget forsømt ud.

Vi ringede til politiet men de kunne ikke gøre noget ved det når vi ikke kunne fange den men de havde da godt nok nogle der havde ringet ind om at de manglede deres hund så dem kunne vi da prøve at ringe til hvis det var så vigtigt for os :confused: Vi ringede til dem og lagde en besked på deres tlfsvarer men jeg ved ikke om de var deres hund for jeg var nødt til at køre på arbejde.

Falck prøvede vi også men kunne ikke komme igennem :(

Er du gal det gjorde ondt at køre fra den lille hund men det var jeg jo nødt til. Vi kørte derud dagen efter og der var hunden væk så jeg håber det er fordi ejerne ringede tilbage og kom og hentede deres hund, men jeg kan jo ikke vide det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
De kan jeg godt forstå. Jeg så en hund ude på en rasteplads engang der gik helt alene, den havde halsbånd på md et hundetegn men den var så skræmt at vi ikke kunne komme til den, jeg sad derude i 3 timer og prøvede at lokke med alt muligt forskelligt sammen med en dame der boede i et nærliggende hus.

hunden så ud til at have gået længe, var meget ulden i pelsen, tynd og havde rigtig lange negle og så i de hele tage noget forsømt ud.

Vi ringede til politiet men de kunne ikke gøre noget ved det når vi ikke kunne fange den men de havde da godt nok nogle der havde ringet ind om at de manglede deres hund så dem kunne vi da prøve at ringe til hvis det var så vigtigt for os :confused: Vi ringede til dem og lagde en besked på deres tlfsvarer men jeg ved ikke om de var deres hund for jeg var nødt til at køre på arbejde.

Falck prøvede vi også men kunne ikke komme igennem :(

Er du gal det gjorde ondt at køre fra den lille hund men det var jeg jo nødt til. Vi kørte derud dagen efter og der var hunden væk så jeg håber det er fordi ejerne ringede tilbage og kom og hentede deres hund, men jeg kan jo ikke vide det :-)

 

Det er svært når man ikke kan gøre de ting man gerne ville gøre :ae:Men du forsøgte da også en hel masse - det er bare en skam når man ikke engang kan få hjælp forskellige steder fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Hvor er det dejligt at hunden er blevet fundet :)

 

ja, det er virkeligt godt. det sker jo ikke altid at der er en lykkelig slutning. dejligt, at hunden ikke var væk alt for længe heller :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
De kan jeg godt forstå. Jeg så en hund ude på en rasteplads engang der gik helt alene, den havde halsbånd på md et hundetegn men den var så skræmt at vi ikke kunne komme til den, jeg sad derude i 3 timer og prøvede at lokke med alt muligt forskelligt sammen med en dame der boede i et nærliggende hus.

hunden så ud til at have gået længe, var meget ulden i pelsen, tynd og havde rigtig lange negle og så i de hele tage noget forsømt ud.

Vi ringede til politiet men de kunne ikke gøre noget ved det når vi ikke kunne fange den men de havde da godt nok nogle der havde ringet ind om at de manglede deres hund så dem kunne vi da prøve at ringe til hvis det var så vigtigt for os :confused: Vi ringede til dem og lagde en besked på deres tlfsvarer men jeg ved ikke om de var deres hund for jeg var nødt til at køre på arbejde.

Falck prøvede vi også men kunne ikke komme igennem :(

Er du gal det gjorde ondt at køre fra den lille hund men det var jeg jo nødt til. Vi kørte derud dagen efter og der var hunden væk så jeg håber det er fordi ejerne ringede tilbage og kom og hentede deres hund, men jeg kan jo ikke vide det :-)

 

Hvis det var i Århus-området burde hunden, hvis den ellers blev indfanget, være kommet ud til os, og hvis det er sket indenfor de sidste 4½ år, er der en rigtigt god chance for, at jeg enten har mødt den, eller i det mindste kan 'finde frem til den'. Tænkte det måske kunne give dig ro i sindet at vide, at hunden enten kom hjem til sin familie eller fik et nyt hjem. Så hvis det var i Århus-området, kan du da evt. prøve at fortælle om hundens race/farve®/køn samt en cirka-dato?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det var i Århus-området burde hunden, hvis den ellers blev indfanget, være kommet ud til os, og hvis det er sket indenfor de sidste 4½ år, er der en rigtigt god chance for, at jeg enten har mødt den, eller i det mindste kan 'finde frem til den'. Tænkte det måske kunne give dig ro i sindet at vide, at hunden enten kom hjem til sin familie eller fik et nyt hjem. Så hvis det var i Århus-området, kan du da evt. prøve at fortælle om hundens race/farve®/køn samt en cirka-dato?!

 

 

Det var på en raste-plads i Viborg og den lignede en lille puddel, men det var svært at se, fordi den var så uglet, grå og lidt lysebrun men meget af det kan sagtens have været snavs :( Det var vist den 13 april eller deromkring. Politiet ville som sagt ikke rigtig gøre noget ved det men måske hende i huset havde held med at komme igennem til falck. Det er rigtig sødt af dig at ville undersøge det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Det var på en raste-plads i Viborg og den lignede en lille puddel, men det var svært at se, fordi den var så uglet, grå og lidt lysebrun men meget af det kan sagtens have været snavs :( Det var vist den 13 april eller deromkring. Politiet ville som sagt ikke rigtig gøre noget ved det men måske hende i huset havde held med at komme igennem til falck. Det er rigtig sødt af dig at ville undersøge det :-D

 

Hmmm, ingen pudler, er jeg bange for. Det nærmeste jeg kan komme er hvid/brun Pekingeser (18.4), en Breton (21.4), en Yorkshire Terrier (23.4)... hey, vent lige lidt, tror måske jeg har fundet den?! 23.4, lille pjusket. Er det den her?

 

Hvis det er, så kom den (kender desværre hverken køn eller navn) hjem til sin ejer dagen efter, den 24.4.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, ingen pudler, er jeg bange for. Det nærmeste jeg kan komme er hvid/brun Pekingeser (18.4), en Breton (21.4), en Yorkshire Terrier (23.4)... hey, vent lige lidt, tror måske jeg har fundet den?! 23.4, lille pjusket. Er det den her?

 

Hvis det er, så kom den (kender desværre hverken køn eller navn) hjem til sin ejer dagen efter, den 24.4.

 

Den ligner den rigtig meget i hovedet men den jeg så virkede mere pjusket men det kan og også være fordi den havde levet i skoven i noget tid :( Jeg har kun nogle dårlige billeder på min gamle mobil tlf så det er svært at sammenligne men det KUNNE godt være den :-D Du skal i hvert fald have tak for forsøget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...